Geld & Recht alle pijlers

Groupon: bedrijf kan niet leveren

08-08-2011 18:38 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of jullie hier ook ervaring mee hebben. Ik heb via Groupon een coupon gekocht voor de huur (midweek) van een kajuitzeilboot. Opvallend goedkoop (114 euro), was ook snel uitverkocht, maar ik was wel op tijd. Huurperiode van 16 juni tot 30 oktober, verder geen beperkingen vermeld.

Nu wilde ik vandaag reserveren (voor over twee weken), maar toen ik die datum noemde, begonnen ze hard te lachen bij de botenverhuurder. Voor de Groupon-deal hebben ze maar twee schepen beschikbaar, en de zomer kan je vergeten - althans, als je een Groupon deal hebt. Het wordt volgens de verhuurder dus op zijn vroegst oktober - maar dan niet in de herfstvakantie, want dan is er ook geen capaciteit.

Wat is jullie ervaring met Groupon? Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer liever verkoopt voor het volledige tarief, maar het lijkt me ook dat je dan een maximum moet bepalen voor het aantal Groupon-deals dat je aanbiedt?
En dat maximum heeft hij bepaald want op een bepaald moment uitverkocht.

Wanneer heb jij die coupon gekocht?
Ik vind het niet heel verbazingwekkend. Ik denk dat veel mensen al meteen na aankoop van de coupon hebben gereserveerd.
Mijn visie: als je hem recent gekocht hebt heb je een punt. Als je dat ding al weken/maanden hebt liggen heb je zelf dat risico gelopen. Lijkt me duidelijk dat boten en hoogzomer een combinatie zijn die loopt als een tierelier. Dikke kans dat hij voor de volle mep ook niets meer heeft.
Met dit weer wil toch niemand op een boot zitten?
15 juni gekocht. De verhuurder meldde dat er 50 midweken waren verkocht, die hij wilde omslaan over twee boten. Dat is dus 25 weken per boot - waarbij ik dan nog maar even vergeet dat de vraag natuurlijk niet gelijk is verdeeld over de periode. De periode 16 juni tot 30 oktober omvat bovendien maar 19 volledige midweken. Het stond dus van tevoren vast dat op die condities de deal niet geleverd kan worden.
quote:Suze02 schreef op 08 augustus 2011 @ 18:44:

Mijn visie: als je hem recent gekocht hebt heb je een punt. Als je dat ding al weken/maanden hebt liggen heb je zelf dat risico gelopen. Lijkt me duidelijk dat boten en hoogzomer een combinatie zijn die loopt als een tierelier. Dikke kans dat hij voor de volle mep ook niets meer heeft.Huurperiode was vanaf 16 juni dus ik vermoed dat het minimaal 7 weken geleden is.
Aanvulling: buiten Groupon heeft hij nog wel boten.
Werkt dit dan niet gewoon een beetje hetzelfde als met die Hotelbonnen van het Kruidvat?

X-aantal kamers per dag, per plaats. Dus je moet er snel bij zijn om je dag naar keuze te hebben, lijkt me?
Ik heb er geen ervaring mee. Koop vaak via groupon en altijd allerhartelijkst ontvangen.

Maar bij hotelkamers en waarschijnlijk ook dit soort dingen moet je altijd wel uitkijken. Dan hebben ze beperkte actiekamers (in dit geval boten)

Ik vind wel dat ze dat in de voorwaarden erbij moeten zetten.

Als je niet terecht kan voor 30 oktober moet hij de deal verlengen.
Ik lees op dit forum qua Groupon bijna alleen maar ellende. Goede reden om de aanbiedingen niet meer te bekijken.

Hoop dat jij en de rederij er nog uitkomen.
quote:sophie_emma schreef op 08 augustus 2011 @ 18:47:

15 juni gekocht. De verhuurder meldde dat er 50 midweken waren verkocht, die hij wilde omslaan over twee boten. Dat is dus 25 weken per boot - waarbij ik dan nog maar even vergeet dat de vraag natuurlijk niet gelijk is verdeeld over de periode. De periode 16 juni tot 30 oktober omvat bovendien maar 19 volledige midweken. Het stond dus van tevoren vast dat op die condities de deal niet geleverd kan worden.Maar je kunt wel huren/ hij kan leveren voor 30 oktober. Als ik het goed begrijp geeft de verhuurder aan dat je in oktober kan huren, maar niet in de herfstvakantie. Dat jij liever meer keuze had gehad is logisch, maar dat er nog maar weinig midweken vrij zijn is een gevolg van jouw keus om heel laat te boeken.
quote:sophie_emma schreef op 08 augustus 2011 @ 18:47:

15 juni gekocht. De verhuurder meldde dat er 50 midweken waren verkocht, die hij wilde omslaan over twee boten. Dat is dus 25 weken per boot - waarbij ik dan nog maar even vergeet dat de vraag natuurlijk niet gelijk is verdeeld over de periode. De periode 16 juni tot 30 oktober omvat bovendien maar 19 volledige midweken. Het stond dus van tevoren vast dat op die condities de deal niet geleverd kan worden.Maar de deal kan wel geleverd worden, namelijk in oktober. Dat die tijd jou niet aanstaat/uitkomt is natuurlijk jou risico, niet dat van de verhuurder.
High five Borderwalk!
Heb er uitstekende ervaringen mee... Een tip voor de volgende keer is dus, bon kopen en direct reserveren.

Als je Groupon belt, wat zeggen zij dan (en je vermeld erbij dat de verhuurder nog wel andere boten heeft)?
@Suze02 High Five, Down Low, Too Slow!
Het beroerde is dat verlengen niet zo realistisch is. Ik zie me niet echt in november op een zeilboot zitten, en als die verhuurder een beetje verstand heeft, geeft hij ook geen schepen mee als er meer wind staat dan 4 bf.

Maar ik ben vooral benieuwd of er forummers zijn die ervaring met deze situatie hebben: wat gebeurt er als je een aanbieding hebt gekocht en het bedrijf niet kan leveren? Zeker omdat er op geen enkele wijze melding wordt gemaakt van zo'n voorbehoud. Dat zou ook vreemd zijn: je koopt iets, je betaalt, en daarna is het nog de vraag of er wordt geleverd.
quote:sophie_emma schreef op 08 augustus 2011 @ 18:58:

Het beroerde is dat verlengen niet zo realistisch is. Ik zie me niet echt in november op een zeilboot zitten, en als die verhuurder een beetje verstand heeft, geeft hij ook geen schepen mee als er meer wind staat dan 4 bf.

Maar ik ben vooral benieuwd of er forummers zijn die ervaring met deze situatie hebben: wat gebeurt er als je een aanbieding hebt gekocht en het bedrijf niet kan leveren? Zeker omdat er op geen enkele wijze melding wordt gemaakt van zo'n voorbehoud. Dat zou ook vreemd zijn: je koopt iets, je betaalt, en daarna is het nog de vraag of er wordt geleverd.Maar het bedrijf kan toch leveren, alleen past het niet goed binnen jouw planning/verwachting?
Wat Borderwalk zegt: hij kan best leveren. Zijn levering staat je alleen niet aan.
Nee, ze kunnen niet leveren: of beter gezegd, dat willen ze niet. Ze hebben wel boten, maar niet voor Groupon. In de aanbieding en op de coupon staat zonder verder voorbehoud: periode 16 juni t/m 30 oktober. Er staat niet bij dat de week waarin de koper gaat zeilen wordt bepaald door de verhuurder. Bovendien: als je 50 deals deelt door twee boten, heb je 25 weken nodig. Die krijg je niet eens ondergebracht in de periode waarbinnen de deal geldig is. Van tevoren stond dus vast dat deze deal niet zou werken. En dat de hele Groupon-deal maar twee boten omvat, hoorde ik pas vandaag van de verhuurder.

Ik heb inderdaad inmiddels Groupon gebeld. Volgens hun info was er geen capaciteitstekort. Daar denkt de verhuurder dus anders over. Groupon overlegt nu verder met de verhuurder.
quote:germanwings schreef op 08 augustus 2011 @ 18:47:

Met dit weer wil toch niemand op een boot zitten?

Huilie!

Dit is zalig zeilweer, goeie wind!
Groupon heeft een FaceBook account waar klachten op het prikbord altijd heel netjes afgehandeld worden. Check daar even of jouw stad/regio erbij zit.

Verder vind ik Groupon erg teruglopen de laatste tijd. Veel zeer matige aanbiedingen. Ben er ook wel eens mee naar erg goede restaurants geweest. Bij de ene alles helemaal keurig, niet eens duur en daar gaan we zeker naar terug. Het andere restaurant, in een hoog segment, was perfect qua deal, we betaalden er natuurlijk ook nog dure wijn bij dus we zaten er nog steeds niet voor een duppie op de eerste rang, integendeel. Maar ik vond ze daar zo bot en onvriendelijk aan de telefoon bij de reservering dat ik er dus niet meer heen ga. Terwijl er wel een superkok in de keuken stond.

Ik vrees dat de hype rond Groupon zijn beste tijd heeft gehad.
TO, het is niet aan jou dat dat bedrijf nog andere boten heeft. Lijkt mij dat ze zelf mogen bepalen welke boten ze daar beschikbaar voor stellen.

Ze kunnen hun dienst leveren, je had er alleen eerder bij moeten zijn om het weekend van je keuze te krijgen.

Kortom, vette pech voor jou....
"Er staat niet bij dat de week waarin de koper gaat zeilen wordt bepaald door de verhuurder"

Nee, dat wordt bepaald door de beschikbaarheid en als je na 7 weken pas gaat reserveren, dan kan het zijn dat anderen de beste weken hebben geboekt.
Eens met Suze en Borderwalk. Het bedrijf kan pas niet leveren als er geen enkele midweek meer beschikbaar is tussen 16 juli en 31 oktober, want het gaat op beschikbaarheid van de twee boten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven