Mode & Beauty alle pijlers

Welke geur draag jij vandaag?

03-11-2010 10:44 3044 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier gezellig mee over parfum!

Een aantal leuke links:

Poederachtige parfum

Top-3 van jullie favoriete geuren

Veel plezier!

Toevoeging Viva Angel3 op 07-12-2010 23:45u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een niche-geuren topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.

Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.

Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Jimmy Choo is al weg, nu Versace op. Zeer lekker.
Chanel Chance Eau de Toilette vandaag
Avond

Steph, heerlijk is zulke post he Geniet van het snuffelen aan alle samples!

Enigma, leuk je weer te zien hier! Je ruikt heerlijk!

Yoie, de 150 is prachtig he, echt een poederachtige parfum die je lang blijft ruiken en niet verstikkend is!

Ik was vandaag in Oriental Flowers van Montale, Dalida, deze ruik je ook nog 24 uur lang, heerlijk. De Artisan's vervliegen bij mij heel snel helaas. Er zitten wel prachtige geuren tussen vind ik, alleen jammer dat ze zo snel weg zijn

Fijne avond!
Hallo,

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.

Ik heb al jááááren een flesje parfum van Yves Rocher staan, Rose Ispahan, maar deze is nu bijna op.

Weet iemand van jullie of er een geur van Yves Rocher, of een ander merk natuurlijk, vergelijkbaar is met deze parfum?
Goedenavond,

Steph, graag gedaan, veel plezier ermee!

Berteke, sommige geuren van L'Artisan vervliegen bij mij ook heel snel, maar er zijn er ook een paar die best lang hangen, zoals Al Oudh en Havana Vanille. Ik had vanmiddag bijna Traversée du Bosphore besteld, maar ik kon me nog net inhouden. Vreselijk lastig, zo'n koopstop.

Vanavond in Agaressence - Brecourt (proefje).

Agaressence: plum, blackcurrant liquor, saffron, rose, ylang-ylang, tuberose, amyris, jatamansi, cypriol, oud, sandalwood, gurjum balsam, civet.

Een prachtige geur, bloemig-oriëntaals. Hij opent met veel zoetigheid (bijna gourmand) en verandert dan langzaam in een zachte, zwoele, bloemige close to the skin scent. Ik ruik helaas weinig oud, wel sandelhout.

Fijne avond, welterusten!

Mm_1982, het is heel lang geleden dat ik Rose Ispahan heb geroken, ik kan me de geur niet meer voor de geest halen.

Ik vind zelf de rozengeuren van het merk Les Parfums de Rosine erg mooi:

http://www.les-parfums-de ... /scenes/accueil/index.php

De geuren van Les Parfums de Rosine worden verkocht bij Lianne Tio Parfums in Rotterdam en bij Celeste Parfums in Den Haag. Ik hoop dat je een keer kunt gaan snuffelen, succes!
Op Ebay.de wordt Rose Ispahan nog aangeboden:

http://shop.ebay.de/i.htm ... _sacat=See-All-Categories
Goeiemorgen!

Wat is er veel geschreven hier ! Gezellig!!!

Yoie, dank je wel voor je aanbod, maar ik heb het al opgelost, zal zo nader uitleg geven

Dalida, ja eerlijk gezegt geen flauw idee, komt omdat ik mij ook helemaal nooit in deze geur had verdiept, totdat ik hier dus iets over rum hoorde mmmmmmmm rum en chocolade jammie!!! Lovely had ik ooit eens getest, het rook bij mij naar kattepis, eerlijk ik wilde zo snel mogelijk naar husi toe om het eraf te halen.

Taylor, idd met je eens, in de winkel rook de tester wel goed en lang op mijn huid, ik had samen met tai Sunset, getest ene pols tai andere magnetism, en magnetism was lekkererder, echt een bummer dus! Kan mij ook niet voorstellen dit voor een EDP mag doorgaan, zodra ik eht op mij spuit loopt het in stalen oevr mij heen, en een groene alcohol lucht is wat de boventoon voerd.

Plom, nee, ik koop niet via net net, internetshoppen doe ik alleen als ik een bepaald 2e hands boek zoek en dan bij de bekende bol hahaa.

mm-82, dat is idd jammer, maar veel voorkomend bij YR, ze hadden een aantal jaar geleden nog Nature Miljonaire, deze was zalig ! vele willen hem terug, maar tot op heden nog steeds niet terug gehaald, zo zonde, ik snap er niets van dat sommige goede geuren gewoon gestopt worden ? ik ken jou geurtje niet, mischien kun je hem bij fragantica opzoeken en dan worden er vaak suggesties bijgezet die je dan ook lekker zult vinden, of je kunt op de noten kijken en kijken welk parfum deze noten ook heeft. Succes.

Nou, ik kon het niet laten om toch nog even naar de douglas in mijn durp te gaan, ik heb de situatie uitgelegt dat ik alles in R'dam was afgeweest, toen was er een medewerkster die gewoon wel even de moeite nam en voor mij in de pc ging kijken, en nog 1 douglas filiaal had er 2 staan een 15 ml en een 30ml Ik heb de 30 ml besteld en ze laten hem opsturen, probleem is opgelost, hij kost mij 25 euro, maar dat vind ik redelijk , dus even geduld, nu moet ik zeggen ik weet niet wat mij te wachten staat, mischien is hij wel afschuwelijk ? maar dan weet ik dat ik of taylor of dalida er een plezier mee kan doen, dan weten jullie dat alvast. dan komt hij alsnog ergens goed hahahhaaa ( alsof het over een dier gaat )

Okee, straks werken, heel erg fijn met het mooie weer in het zwembad staan, het is in het zwembad vreselijk warm, vanwege de bewoners die natuurlijk therapeutische zwemmen, maar goed sta ik dan, ik wil de zon in!! grrrr....

Ik kies voor een choorovertrefende geur en dat is: een dikke lading gucci Rush, that will do it

Fijne zonnige dag!

X
Goedemorgen,

Girlxxx, werk ze cloorh stinkt idd. Hopelijk willen de mensen ook de zon in. Wat heb je bij Douglas besteld?

Ik deed straks (een proefje van Dalida) Sa Majesté La Rose van Serge Lutens. sorry, maar ik vond hem vies. Even laten zitten, maar zojuist eraf gehaald.

Nu Jimmy Choo erop gedaan.

Geurige, zonnige dag allemaal

Hoi hoi

Girl dat is ook de reden dat ik tegenwoordig een geur 3 x test voordat ik 'm koop..maar leuk dat je SJP hebt besteld, ben benieuwd wat je ervan vindt! Het is wel een hele zoete geur, ik ruik bv aarbeien en meloen maar goed: we lezen het wel

Ikzelf in Rem - Reminiscense vandaag

Fijne dag!
Goedemorgen,

Girl, fijn dat het is gelukt en ik hoop dat je de geur lekker vindt, een ongeroken aankoop is altijd spannend!

Steph, Sa Majesté La Rose is best heftig he?

Een kleine tip: geef of gooi het proefje niet direct weg, maar probeer de geur over een paar weken nog een keer, en desnoods later nóg een keer. De geuren van Serge zijn vaak complex, soms is het liefde op het eerste gesnuffel, soms komt de liefde pas na een paar keer testen en soms slaat de vonk gewoon nooit over.

Vandaag in Féminité du Bois - Shiseido.

Fijne dag!

Nieuwe geuren van Parfums de Nicolaï (L'Eau Chic) en Guerlain (Idylle Eau Sublime):

http://www.nstperfume.com ... -leau-chic-new-fragrance/

http://www.nstperfume.com ... au-sublime-new-fragrance/
Goedemorgen allemaal,

Druk hier,lekker gezellig !

Girl,fijn dat het toch gelukt is ! Je hebt een goeie chloorovertreffende geur op ,goede keus voor vandaag !

Taylor,hier idem dito ,daardoor weinig miskopen meer.

Dalida ,goede tip,binnenkort weer Alien proberen .

Ik zie dat je een geur van Shisheido draagt vandaag ,baal nog steeds van Inoui .Internet in de gaten houden komende tijd .

een fijne dag allemaal,

Plom

Ik werd een beetje misselijk van Rem dus nu in G - Giorgio Beverly Hills.

Plom Alien ligt je of niet..dat is met Angel ook zo, geld voor mij iig.

Nogmaals fijne zonnige dag!
J'adore - Dior
On a bad day, there is always lipstick.
Dalida, proefjes gooi ik niet meer weg.

Jimmy Choo is tot nu toe, samen met Versace mijn favoriet. Ik de geurenwinkel eens gevraagd hoeveel hij kost.Schriiiik.
Avond

Girl, wat fijn dat je nog een flesje hebt kunnen vinden. Behulpzaam ook dat ze je zo geholpen hebben op je zoektocht! Ik hoop dat de geur je bevalt Maar dat zal vast wel goedkomen

Plom, heb je nog genoten van de zon vandaag? Ik ken Alien niet, zal die ook eens gaan proberen binnenkort!

Dalida, sommigen van Artisan blijven inderdaad lang hangen. Ik heb er niet zoveel van dit merk (twee), maar heb er wel een aantal proefjes van geprobeerd. Ik vind ze wel erg lekker ruiken. Maar ik vind teveel geuren lekker ruiken

Steph, sommige geuren zijn echt schrikken he, als je ze zo voor het eerst ruikt. Ben benieuwd hoe je over een tijdje over deze Serge denkt als je hem weer zou proberen. Ik hou zelf niet heel erg van rozengeuren. Ik heb er wel een aantal, maar veel rozengeuren ruiken niet goed op mijn huid helaas. Vind het een prachtige bloem en de geur die ik zo ruik bij bv een rozenstruik vind ik verrukkelijk.

Ik was vandaag in Heure Exquise van AG (met roos )

Trusten voor straks!
Goedenavond dames,

Plom, Inoui laat mij ook niet los, ik vind het één van de mooiste geuren ooit gemaakt. Wil nog steeds een keer een fles aanschaffen (flink sparen maar).

Steph, wie weet is Jimmy Choo over een paar maanden in de aanbieding, gewoon even afwachten!

Berteke, Heure Exquise staat hier op de verlanglijst, prachtige creatie, sensueel en poederig.

Vanavond in L'air de Rien - Miller Harris.

Fijne avond, welterusten!

Fijn altijd zo'n warm welkom, hihi! ik ga lekker slapen in Back to Black van by Kilian. Hmmmm, honing!
En L'air de Rien wil ik ook nog steeds!
Goedemorgen dames,

Sorry Enigma, ik heb je nog niet wekom geheten.

Nu heb ik Very Irrésistible van Givenchy op, heerlijk.

Zonnige, niet te warme dag gewenst

(in Noord-Limburg is het benauwd zonder zon)
Goedemorgen Dames

Ik vind Rouge van Hermes ook heerlijk. Ik zag het luchtje vorig jaar in London, in een nieuwe fles.

Ik draag vandaag Ange ou demon van Givenchy.
Goedemorgen,

Steph hier ook donker en geen zon en benauwd...blehg

In Armani - She vandaag

Fijne dag!
Haha Steph don't worry....ik ben een heel trouwe meelezer, maar een zeer onregelmatig meeschrijver! Maar dat kan hier gelukkig gewoon!

Maar het is wen verslavend topic, en erg slecht voor je portemonnee!

Vandaag weer by Kilian, maar dan Love! Erg lekker...

Fijne dag allemaal!
Oeh, She van Armani! Ook erg lekker, is mijn huwelijksreisluchtje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven