
Gratis kado bij bestelling wordt niet geleverd

dinsdag 9 augustus 2011 om 13:38
Hoi allemaal,
Ik zou graag eens jullie advies willen vragen.
Laat ik ermee beginnen dat het om iets relatief kleins gaat. Gelukkig niet iets wat mijn leven beheerst oid., maar het gaat voornamelijk om het gevoel van onrecht en omdat het me dwars zit dat er totaal geen antwoord gegeven wordt of een oplossing bedacht wordt.
Een aantal maanden geleden was er bij een postorderbedrijf een speciale aktie. Als je een bestelling plaatste t.w.v. minimaal x-euro, dan zou je bij je bestelling een gratis handtas krijgen. 't Was een leuke tas die ik best graag wilde hebben en verder had ik ook wat spullen nodig, dus zodoende een bestelling geplaatst.
Toen de bestelling binnen kwam zat alles erbij, behalve de handtas. Daarna ben ik ingelogd op de site van het postorderbedrijf en de tas zou nageleverd worden. Prima.
Enkele weken daarna kreeg ik een automatisch gegenereerd bericht: de nalevering was uitgesteld en zou nog later komen. Ook prima.
Vervolgens kreeg ik een bericht dat de tas niet meer leverbaar was. En daarmee was de kous blijkbaar af.
Ondertussen heb ik 2 keer een e-mail gestuurd (de oudste mail is al meer dan een maand oud) met de vraag of er een alternatief voorhanden is en dat ik het niet correct vind hoe dit allemaal gelopen is.
Nogmaals: het is maar een handtas en ik ga er niet dood aan. Maar toch vind ik het niet fair, vooral omdat ik later hoorde dat zulke dingen daar vaker gebeuren. Jammer genoeg kon ik mijn aankopen ook niet meer terugsturen binnen de gestelde termijn, dit omdat de levering van de tas telkens uitgesteld werd.
Afijn, om een lang verhaal kort te maken: wat is wijsheid? Ik baal ervan dat ze geen antwoord geven en dat ze er zo makkelijk mee wegkomen.
Ik zou graag eens jullie advies willen vragen.
Laat ik ermee beginnen dat het om iets relatief kleins gaat. Gelukkig niet iets wat mijn leven beheerst oid., maar het gaat voornamelijk om het gevoel van onrecht en omdat het me dwars zit dat er totaal geen antwoord gegeven wordt of een oplossing bedacht wordt.
Een aantal maanden geleden was er bij een postorderbedrijf een speciale aktie. Als je een bestelling plaatste t.w.v. minimaal x-euro, dan zou je bij je bestelling een gratis handtas krijgen. 't Was een leuke tas die ik best graag wilde hebben en verder had ik ook wat spullen nodig, dus zodoende een bestelling geplaatst.
Toen de bestelling binnen kwam zat alles erbij, behalve de handtas. Daarna ben ik ingelogd op de site van het postorderbedrijf en de tas zou nageleverd worden. Prima.
Enkele weken daarna kreeg ik een automatisch gegenereerd bericht: de nalevering was uitgesteld en zou nog later komen. Ook prima.
Vervolgens kreeg ik een bericht dat de tas niet meer leverbaar was. En daarmee was de kous blijkbaar af.
Ondertussen heb ik 2 keer een e-mail gestuurd (de oudste mail is al meer dan een maand oud) met de vraag of er een alternatief voorhanden is en dat ik het niet correct vind hoe dit allemaal gelopen is.
Nogmaals: het is maar een handtas en ik ga er niet dood aan. Maar toch vind ik het niet fair, vooral omdat ik later hoorde dat zulke dingen daar vaker gebeuren. Jammer genoeg kon ik mijn aankopen ook niet meer terugsturen binnen de gestelde termijn, dit omdat de levering van de tas telkens uitgesteld werd.
Afijn, om een lang verhaal kort te maken: wat is wijsheid? Ik baal ervan dat ze geen antwoord geven en dat ze er zo makkelijk mee wegkomen.
dinsdag 9 augustus 2011 om 13:45
hangt heel erg af van de voorwaarden die ze aan deze actie hebben verbonden. Vaak staat er zoiets in als op=op of zolang de vorraad strekt en dan sta je niet echt sterk als consument. Het enige wat je dan kan doen is nooit meer daar wat kopen en dat ook aan iedereen aanraden; dat is het wapen dat je als consument hebt. Ik weet niet zeker of je het bedrijf hier mag noemen (denk het wel) maar er zijn natuurlijk ook forums voor consumenten zoals Radar en Kassa waarbij men dit soort dingen aan de kaak stelt.

dinsdag 9 augustus 2011 om 13:53
quote:Chantalo1984 schreef op 09 augustus 2011 @ 13:45:
Heb je al betaald ?
Ja, ik heb al betaald. Wel onder protest trouwens.
De betalingstermijn was al bijna verstreken en het kadootje stond nog steeds als nalevering gepland, vandaar dat ik een keuze moest maken. Heb geen zin in een hoop gedoe, vandaar dat ik onder protest betaald heb.
GiB, bedankt voor je tips. Ik heb de charter van dit forum even doorgelezen en daarin vind ik nergens iets over het niet mogen noemen van een bedrijfsnaam. In dit geval gaat het om Otto.
Kassa en/of Radar zou ik later ook eens kunnen proberen, bedankt voor je tip
Heb je al betaald ?
Ja, ik heb al betaald. Wel onder protest trouwens.
De betalingstermijn was al bijna verstreken en het kadootje stond nog steeds als nalevering gepland, vandaar dat ik een keuze moest maken. Heb geen zin in een hoop gedoe, vandaar dat ik onder protest betaald heb.
GiB, bedankt voor je tips. Ik heb de charter van dit forum even doorgelezen en daarin vind ik nergens iets over het niet mogen noemen van een bedrijfsnaam. In dit geval gaat het om Otto.
Kassa en/of Radar zou ik later ook eens kunnen proberen, bedankt voor je tip
dinsdag 9 augustus 2011 om 13:58
Ik heb helaas geen advies, ik heb het wel een keer meegemaakt tig jaar geleden bij een abonnement van de Vara gids, daar zou je een dvd en nog wat bij krijgen. Nou nooit gekregen. En doordat je al betaalt hebt, heb je ook geen poot om op te staan. Belachelijk maar waar. Ik vrees dat je pech hebt want je kan je bestelling niet terug sturen? Die tijd is zeker al verstreken?
Ik zou er nooit meer bestellen .
Ik zou er nooit meer bestellen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven