Wij, saampjes....

09-08-2011 15:34 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
...zijn na 3 jaar nog erg verliefd! Hand in hand lopen we voorop met zn tweetjes :-)

Erg blij met hem, kan me geen betere man voorstellen!! Heb erg veel zin in ons leven samen.

Genoeg verliefd gedaan! Want ik post natuurlijk niet voor niks hier

Vriend en ik wonen nog niet samen maar binnen korte tijd zal ik bij hem intrekken. Huurhuisje ga ik opzeggen en ik kom bij hem in zijn koopwoning. Leuk, spannend. Maar het is zijn koophuis met zijn spullen. En in de toekomst zou ik zo graag saampjes een huis willen kopen. Vriend wil dit ook wel (OOIT), maar heeft geen idee wanneer. Hij wil sowieso hier nog wel wat jaren blijven wonen, en dat snap ik. Je moet de kosten wel uit je huis halen. Maar het ljikt mij zo leuk om saampjes te zeggen: over 4 jaar gaan we ons eigen huisje kopen. En dat doet hij dus niet. Voortudrend zegt hij: ja je weet niet hoe het loopt..je kan wel alles plannen maar laten we kijken hoe alles loopt. Hetzelfde geldt voor trouwen en kinderen krijgen...hij wil het OOIT. Maar ik merk dat ooit voor mij niet meer genoeg is. Ik wil eigenlijk meer duidelijkheid. En het is echt niet zo dat ik dan op 09-08-2015 verwacht dat we een huisje gaan kopen. Of wat dan ook. Ik wil gewoon een richtlijn.

Maar ik krijg het idee dat dat teveel van hem is verwacht

Hij wil en kan dat allemaal niet plannen.....

Hoe is dit bij jullie gegaan? Komt het allemaal ook echt vanzelf? Of hebben jullie zoiets van: ja dit is wel erg vaag allemaal....
Lievie, ik begrijp best dat hij dat nu nog niet wilt doen. Is het geen idee om zijn huis echt jullie huis te maken! Je eigen geur, kleur en spullen bij die van hem. De ultieme mix van jullie samen.

En ooit komt er misschien een huis dat jullie samen hebben uitgezocht. Blijf zo lekker verliefd en positief en maak er jullie gezamenlijke nestje van. Heerlijk! Veel plezier!
Volg je hart. Dat klopt.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Moet zeggen dat dit bij ons wel een soort als "vanzelf" is gegaan. Ik heb ook een vriend die een beetje is van de "we zien wel". Hij houdt gewoon niet zo van plannen. Intussen hebben we een eigen huis en beiden een goede baan... Als jullie relatie verder goed zit, dan komt het met de rest ook wel goed..,
@ vrouwtje83: we zijn allebei 26 jaar..
Wat Vrouwtje zegt!

En probeer het een beetje los te laten, misschien voelt hij zich nu onder druk gezet en wil hij het HELEMAAL niet meer.

Zulke dingen gaan vanzelf, je groeit samen naar zulke grote beslissingen toe en 'opeens' ben je er klaar voor.
Geen persoonlijke ervaring want ben samen met martini-mate in huurflatje gaan wonen en vanuit daar twee keer verhuisd..maar in mijn omgeving zie ik dit natuurlijk ook wel. Ik zou niet al teveel erachter zoeken..eerst even samenwonen uitproberen en dan na verloop van tijd (jaartje of twee) eens verder gaan kijken en dan wellicht samen kopen.

Ik denk niet dat je vriend relatievrees heeft ofzo maar dat hij gewoon niet zo'n haast heeft om alles vast te leggen.

Zorg je trouwens er wel voor dat je het financieel wel goed regelt als je bij hem gaat wonen..Als huis op zijn naam blijft staan dan zou ik zeker wel een deel willen meebetalen maar wel in de gaten blijven houden dat ik zelf ook zou sparen voor het geval dat.. maar over het regelen van financien bij samenwonen zijn volgens mij al 100+ topics geopend dus die kan je hier vast wel terugvinden
Als hij 'n huis naar z'n zin heeft zou ie wel gek zijn om dat op te geven. Je verkoopt tegenwoordig vaak met verlies (als je 't uberhaupt al kwijt kunt) en hij heeft met zijn huis zijn zekerheid.

Je kunt wel stap voor stap de inrichting aanpassen naar 'n gezamenlijke smaak. Da's minder ingrijpend dan 'n plezierig huis in 'n ideale buurt op moeten geven.
Veraatjee, ben nu zelf 28. Kan me voorstellen dat je wel toe bent aan wat vastigheid. Maar zo te horen gaat het allemaal wel goed komen. Mannen zijn over het algemeen wat later met het kwijtraken van hun wilde haren... Een huis kopen is niet het allerbelangrijkst. Denk dat het in deze periode wellicht wel voordeliger is om te huren zelfs..
Voor z'n 30e zei mijn vriend dit ookvoortdurend ...

Het is ook een beetje een mannending om hier vaag over te blijven... Net of ze denken: ik kijk wel uit dat ik niet te concreet wordt want dadelijk pint ze me erop vast...

En het is een vrouwending om zekerheid te krijgen en om er toch steeds weer over te beginnen...;)
Dat komt toch vanzelf wel!
Vriend en ik zijn op dit moment bezig met mijn huis opruimen en oppimpen voor zijn verhuizing naar mijn vanaf nu ons huis.

Mijn huis is prima en voorlopig voldoet het hartstikke goed voor ons tweeen, maar het is ook mijn huis, met mijn spullen en mijn indeling en mijn kleuren op de muur. Hij heeft bovendien geen meubels die hij mee wil nemen, alles is ouders en verrotter dan mijn spullen.

Dus we zijn dit weekend begonnen met het opruimen, gaan volgend weekend de gekleurde muren in de woonkamer een ander kleurtje geven en de week daarna schuiven met de inrichting zodat daarna zijn spullen erin kunnen. Als we samenwonen gaan we samen sparen voor een nieuwe bank, een nieuwe eettafel en daarna nieuwe weet ik veel wat.

We zorgen er dus heel erg bewust voor dat mijn huis ONS huis wordt. Dit gaat helemaal niet zoveel geld kosten, maar heeft hopelijk wel het resultaat dat we er allebei helemaal blij mee zijn dat we SAMEN in ONS huis wonen.
Mn vriend heeft al een koophuis he :-)

Het staat alleen niet in een ideale wijk...integendeel, vorige week is er iemand neergestoken. Dus haha, het is gene optie om daar altijd te blijven wonen. Helaas ervaart hij dat zelf niet zo. Hij vindt het er prima wonen. Maar hij denkt niet verder aan de veiligheid van evt kinderen.

Ik ben bang dat van uitstel afstel komt.
Ik zou het lekker op z'n beloop laten - garanties voor de toekomst heb je nooit en dit lijkt me nou niet de gunstigste tijd om je huis te verkopen.

Maar los van alle romantiek saampjes enzo, regelen jullie wel ook saampjes een saampjeslevingscontract waar alles goed in beschreven staat enzo? En denken jullie ook na over wat er bv. met het huis gebeurt als hem iets overkomt? Erven zijn ouders het dan? Ga je meebetalen aan de hypotheek? Zorg je dat je zelf iets opbouwt?

Kortom: ik zou me er druk over maken dat het NU goed geregeld wordt voor de situatie die je NU samen in gaat, en lekker blijven dromen over die toekomst saampjes die er heus nog wel komt.
Het is op dit moment ook erg lastig je huis te verkopen... heb je al eens aan je vriend voorgelegd dat je het zelf niet echt een prettige omgeving vind om te wonen? Het is sowieso handig eerst je huis te verkopen en dan pas eens te gaan kijken voor een andere plek, voor je het weet zit je met dubbele lasten...
quote:veraatjee schreef op 09 augustus 2011 @ 15:49:

Mn vriend heeft al een koophuis he :-)Wat bedoel je hiermee?
Hoi nachttrein,

we hebben afsproken dat ik de helft aan hypotheek mee ga betalen. Verder wordt er niks vastgelegd. Ik heb een samenlevingscontract voorgesteld maar daar wilde hij niks van weten. De helft vd hypotheek is redelijk volgens hem. Er komt ook zeker niks op mijn naam te staan. En ik hou helaas qua loon niet veel over van te sparen.

Hmhm, hier heb ik nog nooit over nagedacht...
quote:veraatjee schreef op 09 augustus 2011 @ 15:49:

Mn vriend heeft al een koophuis he :-)

Het staat alleen niet in een ideale wijk...integendeel, vorige week is er iemand neergestoken. Dus haha, het is gene optie om daar altijd te blijven wonen. Helaas ervaart hij dat zelf niet zo. Hij vindt het er prima wonen. Maar hij denkt niet verder aan de veiligheid van evt kinderen.

Ik ben bang dat van uitstel afstel komt.

denkt hij uberhaupt aan het nemen van kinderen? dat nemen vrouwen soms als vanzelfsprekend aan, maar dat is niet vanzelfsprekend

als het huis in 'n rotte buurt staat zou ik gewoon lekker in m'n huurhuis blijven en zelf proberen 'n koophuis te vinden in 'n goede buurt, dan kan hij altijd nog kijken of hij bij jou in wil trekken of anders blijf je gewoon lekker latten, raak je tenminste geen woning kwijt als het uit gaat
quote:veraatjee schreef op 09 augustus 2011 @ 15:54:

Hoi nachttrein,

we hebben afsproken dat ik de helft aan hypotheek mee ga betalen. Verder wordt er niks vastgelegd. Ik heb een samenlevingscontract voorgesteld maar daar wilde hij niks van weten. De helft vd hypotheek is redelijk volgens hem. Er komt ook zeker niks op mijn naam te staan. En ik hou helaas qua loon niet veel over van te sparen.

Hmhm, hier heb ik nog nooit over nagedacht...Zou ik niet aan mee doen. Je gaat toch niet betalen voor iets wat niet van jou wordt? Kun je toch beter in je huurhuis blijven als er niets komt vast te liggen dat jij recht krijgt op 'n deel van het huis? Jij staat met lege handen op straat als de relatie uit gaat.
Waarom geen samenlevingscontract?

Mocht het fout lopen, heb je geen poot om op te staan!
Oh, jullie zijn pas 26. Dan zou ik me er echt nog niet druk over maken. Ik vermoed dat er vanzelf, over een paar jaar, wel een moment komt dat jullie samen denken "goh, zou het niet leuk zijn om eens te gaan kijken naar een ander huisje", of "goh, lief, laten we aan de hele wereld verklaren dat we bij elkaar horen en elkaar het ja-woord geven".

Ik ben een vrouw en ik zou er ook enigzins de kriebels van krijgen als lief van mij wil horen dat we over X aantal jaar een huis gaan kopen, of dat we over X aantal jaar gaan trouwen. Daar groei je toch vanzelf naar toe? Misschien zijn jullie er als stel over 2 jaar klaar voor en misschien pas over 4 jaar, je weet nu toch nog helemaal niet hoe je er over X aantal jaar in staat? Misschien gaat het samenwonen wel zo fantastisch dat jullie over een jaar elkaar al eeuwige trouw willen beloven. En misschien zit het economisch de komende jaren niet zo mee en zijn jullie pas over 5 jaar in staat om na te denken over een ander huis...

Ik zou me voorlopig gewoon verheugen op het samenwonen .
quote:veraatjee schreef op 09 augustus 2011 @ 15:34:

... Maar het ljikt mij zo leuk om saampjes te zeggen: over 4 jaar gaan we ons eigen huisje kopen. En dat doet hij dus niet. Voortudrend zegt hij: ja je weet niet hoe het loopt..je kan wel alles plannen maar laten we kijken hoe alles loopt. Hetzelfde geldt voor trouwen en kinderen krijgen...hij wil het OOIT. Maar ik merk dat ooit voor mij niet meer genoeg is. Ik wil eigenlijk meer duidelijkheid. En het is echt niet zo dat ik dan op 09-08-2015 verwacht dat we een huisje gaan kopen. Of wat dan ook. Ik wil gewoon een richtlijn.

Hoe is dit bij jullie gegaan? Komt het allemaal ook echt vanzelf? Of hebben jullie zoiets van: ja dit is wel erg vaag allemaal....

Volgens moet je echt even relaxed gaan doen. Hoe kan je nu in godsnaam van hem verlangen dat hij vastlegt wat jullie over VIER jaar gaan doen???

Ga gewoon eerst eens samenwonen en kijk hoe dat gaat. Als het leuk is kunnen jullie altijd nog samen een huis kopen. Maar wie weet slaan jullie elkaar wel de hersens in, en ben je blij dat je niet samen een huis hebt.

Van uitstel komt afstel vind ik ook veel te overdreven. Ga gewoon eerst eens kijken hoe het bevalt. En als alles goed gaat komt dat leuke huis van jullie samen in die buurt waar kinderen fijn kunnen opgroeien vanzelf wel.

Ik zou me daar nu echt niet druk om gaan maken.

Je bent 26 he, geen 36, dat scheelt ook al!
quote:veraatjee schreef op 09 augustus 2011 @ 15:54:

Hoi nachttrein,

Hmhm, hier heb ik nog nooit over nagedacht...Ik mag toch hopen dat jij hier niet mee akkoord gaat.Ik neem aan dat jij niet wil samenwonen zonder een samenlevingscontract. Jij gaat toch niet aan zijn hypotheek mee betalen terwijl je straks met lege handen staat......
Idd...eerst even focus op situatie NU en dat is zo te lezen nog niet echt gelukt. Ik zou iig niet de helft van de hypotheek meebetalen als ik er niks mee opbouw.

Ik zou wel een vergoeding willen betalen (anders heb je nl ook huur) en mee willen betalen aan de vaste lasten anders dan aan koophuis maar de overige lasten zijn toch echt voor hem, aangezien hij ook het voordeel ervan heeft!! Hij kan nl niet zonder dak boven zn hoofd komen te staan als het onverhoopt mocht uitgaan
Er zijn allerlei manieren om dit te regelen, maar ik zou het wel regelen. En bedenk wel dat als jij meebetaalt aan de hypotheek, maar het huis niet op jouw naam komt te staan, jij meebetaalt aan iets dat van hem wordt.

Voor jou is het hetzelfde als huren: je betaalt wel, bouwt geen kapitaal op, maar kunt wel wonen. Voor hem betekent het dat hij (hopelijk) aflost aan de bank, en zijn schuld steeds kleiner wordt, waardoor hij (idealiter) kapitaal opbouwt. Dat is een scheve situatie. Jij hebt zo minder rechten dan wanneer je huurt - als hij het uitmaakt sta je op straat, dat kan je huisbaas niet doen.

En bedenk goed dat jij dus ook meteen zou moeten verhuizen als hij bv. een ongeluk zou krijgen en overlijdt: dan wordt het huis van zijn ouders.

Bij samenwonen in een koophuis is een samenlevingscontract echt heel belangrijk!
quote:veraatjee schreef op 09 augustus 2011 @ 15:34:

....

En gelijk heeft hij!

Gezien de huidige huizenmarkt is het helemaal niet slim om je huis nu te koop te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven