Normaal gedrag?

08-08-2011 15:00 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon "de man" gedrag

Als ik en mijn partner elkaar weer zien (we zien elkaar niet elke dag) dan maak ik mezelf natuurlijk extra mooi etc.

Maar ondanks dat vind hij het nog steeds nodig om bijna zijn nek te breken als een iets blonds voorbij komt. Of meisjes van 16 die er wel mooi uit zien op een scootertje....

Ik vind dit echt heel zielig gedrag. Hallo?? Ik zit naast je??!

Is er iets mis? Sorry dat ik niet blond ben? Kom je iets tekort?

Of is dit gewoon zijn mannen-jaag-ikmoet-ikhebgeenkeus-instinct?
Ik kijk altijd naar vrouwen, mooi of niet mooi, maar dat wil niet zeggen dat ik sex met ze wil hebben! Mischien begrijpt je vriend niet dat het je stoort als je dat tegen hem zegt, dus wellicht moet je maar eens opzichtiggaan flirten waar hij bij is en hem op die manier laten voelen wat jij voelt.

Daarnaast..... om heel eerlijk te zijn .... doe niet zo dramatisch!
Hier ook een man die 'kijkt' vroeger begon hij ook nog weleens te fluiten oid. Heb ik al jaren niet meer opgrmerkt, hij wordt ook ouder volgens mij kijkt iedere man naar mooie vrouwen, de een meer dan de ander. Met mijn vader in de auto is het helemaal wat. Maar om dit nu op jezelf te betrekken, onzeker worden, begrijp ik niet. Ik zie zat lekkere kerels hier of daar.. Dat wil toch niet zeggen dat ik niet van mijn man houd??
Gelukkig niet Sprokkelientje.
quote:Anthonius schreef op 09 augustus 2011 @ 09:49:

@ Sprokkelientje

Je schrijft dat jullie strikte afspraken hierover hebben gemaakt! Waarom? Was dat nodig dan en van wie kwam het initiatief om deze afspraken te maken dan?

Sorry dat ik het vraag maar kwam een beetje over zoals mijn moeder vroeger zei; " je bent te laat, WE hadden afgesproken dat je 22:00 thuis zou zijn" terwijl ik alleen maar dacht; "we? Jij ja, jij had afgesproken dat ik 22:00 thuis moest zijn!"

Partner en ik hebben in vorige relaties beiden het nodige meegemaakt en zijn daarin ook ernstig teleurgesteld en gekwetst terwijl wij met de wetenschap leefden dat de relatie goed ging.

Wij hebben (mede) daarom afspraken gemaakt over hoe wij ons verhouden en gedragen naar mensen van het andere geslacht. Of dit nu om collega's, vrienden, kenissen o.i.d. gaat of om volstrekt vreemden.

Dat betekent heus niet dat er nooit naar anderen gekeken wordt o.i.d. maar er is wel een verschil tussen kijken en "iemand likkenbaardend met je ogen uitkleden", openlijk flirten etc..

Ook betekent het niet dat ik nooit meer met een goede vriend van mij (ex man van beste vriendin) uit eten ga, deze weleens bel of sms.

Deze afspraken werken voor ons prima, het schept duidelijkheid etc.. afspraken zijn gemaakt naar aanleiding van meerdere lange gesprekken tussen ons over hoe wij een relatie zien, wat mijn waarden en normen zijn en die van hem en wat wij niet leuk zouden vinden van elkaar t.a.v. het onderwerp.

Afspraken zijn dan ook gemaakt met wederzijds goedvinden en respect. Het is niet zo dan ik hem tot bepaalde dingen heb gedwongen of andersom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:rozenstruikje schreef op 09 augustus 2011 @ 10:04:

[...]

Het zit nu eenmaal in jullie natuur... Dat is ook zo.

Maar vrouwen verexcuseren mannen al veelvuldig hoor Dat is net zo'n dooddoener als het feit dat vrouwen "nu eenmaal veel schoenen kopen".
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Anthonius schreef op 08 augustus 2011 @ 17:26:

Nou dat schijnt dus best lastig te zijn..

Aangezien t nog steeds zo is dat 'mooiere' mensen eerder een bepaalde baan krijgen of t makkelijker hebben oid..

Nogmaals ik ken de stats niet maar dacht toch echt dat dat t geval is.. Correct me if I'm wrong!Dat hangt ervan af of het een mannelijke of vrouwelijke baan betreft:

http://www.elsevier.nl/we ... daarom-gepast-gekleed.htm

Bovendien hangt het er ook nogal vanaf of je wordt beoordeeld door een man of een vrouw (jaloerse krengen zijn wij):

http://www.40andperfect.n ... p-cv-verkleint-je-kansen/
@ Just me

Wat een leuke onderzoekjes..

Ik zie dat het inderdaad nogal wat uitmaakt..
Ik begrijp nooit die mannen die roepen: mijn vouw is de allermooiste.

mijn man is er zo een, hij schept veel over mij op , wat zegt dat dan over hem?

is dat heel raar dan?
quote:rozenstruikje schreef op 09 augustus 2011 @ 10:04:

[...]

Het zit nu eenmaal in jullie natuur... Dat is ook zo.

Maar vrouwen verexcuseren mannen al veelvuldig hoor Ja, al die mannen die voor de TV hangen en aan hun kruis krabbelen, het blijven "jagers"!
Ik heb lang niet het hele topic gelezen (tis ook al weer een maand oud), maar heeft iemand het hier al eens omgekeerd? Dus HOE zou je man het vinden als JIJ voortdurend met je hoofd omgedraaid op straat loopt om lekker mannenkontjes na te kijken???

Mijn ex (ik wil nog telkens 'm'n vriend' zeggen, maar dat strookt niet helemaal met de werkelijkheid) deed dat dus ook: omgedraaid op z'n fiets zitten (met mij er naast) als er een lekker langharig, blond, slank, hooggehakt ding passeerde. Heeeeeel irritant! Respectloos eigenlijk. Natuurlijk heeft dat ook met mijn 'onzekerheid' te maken, maar geloof me, ik denk dat bijna geen enkele vrouw dat leuk vindt. Je voelt je op dat moment toch een sukkel ofzo; onwillekeurig vergelijk je je in een split second met die passerende vrouw en over het algemeen vind je je zelf er dan wat schraal bij afsteken. Maar wat het vooral is: hij wekt er mee de indruk dat 'ie altijd nog op zoek is naar iets beters. En je vraagt je af wat hij in godsnaam zou doen als ik er niet bij was geweest!

In mijn vriends (ex!) geval er inderdaad andere vrouwen op na houden. Het eerste jaar mss nog niet, maar God knows vanaf wanneer igg wél, maar dat terzijde.

Natuurlijk heb ik vrij snel wat gezegd van dat vrouwen nakijken. Zijn antwoord was dat hij naar álles kijk; gebouwen, auto's, maakte niet uit. Maar ik ben niet gek he! Toen ik er op ging letten waren het toch met name die blonde chikkies.

Het erge is dat je er zelf op een gegeven moment een soort 6e zintuig voor gaat ontwikkelen. Als je mét hem bent weet je al precies wannéér hij gaat omkijken. En als je alleen bent denk je: "dat zou er weer een zijn geweest die hij na had gekeken"

Oftewel: respectloos. Niet doen.

En daarom heb ik het ook omgedraaid. HOE zou jij het vinden als IK het deed?? Nou, niet leuk dus!! Want dit type (macho) man wil lekker z'n gang gaan op dit gebied, maar is juist extra jaloers als jij je net als hij gaat gedragen.

Mannen die respectvoller met hun vrouw omgaan (haar dus behandelen zoals zij zelf behandelt willen worden: zó belangrijk!) die zijn meestal ook een stuk minder jaloers dan hun rokkenjagende collega's. Ik denk dat het te maken heeft met een stukje sociale intelligentie en zelfvertrouwen. Want, natúúrlijk kijken ook díe mannen naar mooie vrouwen. Hallo! Alleen doen ze het niet zo opzichtig! Ik heb 9 jr samengewoond met een man die ik nooit zag kijken naar andere vrouwen. Heel fijn was dat. Maar ik was ook niet gek, ik wist heus wel dat 'ie er niet blind voor was, 't was een gezonde, jonge vent! Maar naar mij toe was hij erg respectvol.

En da's slim, want je krijgt dus ook geen gezeik van je vrouw. Mannen vinden vrouwen altijd zo zeuren, maar meestal ligt daar hun eigen wangedrag aan ten grondslag.

Ik denk dat mannen (in mindere mate vrouwen, want die hebben dat van nature al veel meer) die zich in andere mensen kunnen inleven, dus ook het andere geslacht, de meeste kans van slagen hebben voor een leuke relatie.

Als je als een olifant door een porseleinkast wilt blijven rammen, dus over de gevoelens van je vrouw heen walsen, is dat gegarandeerd het begin van een ellendige relatie...

En geloof mij, macho's die dit lezen: rekening houden met je vrouw, maakt je echt geen watje hoor! Vrouwen vinden het juist leuk als hun man een eigen wil heeft, tegengas kan geven. Maar het moet wel binnen het redelijke blijven. En ook zij moet tegengas kunnen geven. Er naderhand om kunnen lachen is dan helemaal leuk.

Maar behandel je lief/iedereen in het algemeen zoals je zelf behandelt wilt worden.

(les 1 die ik mijn zoon wil mee geven)
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Ik heb het dus over mannen die dit EXTREEM doen he. Een beetje kijken moet kunnen. Ik vind dat ik ook moet kunnen zeggen dat ik die-en-die een lekker ding vind. Dat meen ik dan, maar is ook een beetje grappig, plagend bedoeld.

En eerlijk is eerlijk, de man met wie ik 9 jr was, heb ik ook wel eens helemaal zien stil vallen en met open mond naar de tv zien staren toen Britney Spears in een strak, latex pakje voorbij kwam huppelen. In zijn geval vond ik dat gewoon grappig.

Maar áltijd maar naast een man met een omgedraaid hoofd in de auto of op fiets zitten is gewoon NIET relaxt.
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven