Gezondheid alle pijlers

Humira

09-08-2011 23:35 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de ziekte van crohn en ben sinds een paar maanden begonnen met humira.

Het prikken gaat goed maar ik merk nog helemaal niks.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Er is een crohn/colitis topic

misschien kun je je vraag daar stellen
Volgens mij had je het allang moeten merken. Maar vraag het even op het andere topic.
Na een paar maanden zou je wel iets moeten merken, ik zou even je arts bellen. Er zijn alternatieven.
iK heb het hier in huis liggen ivm mijn reuma.

Marr over mijn lijk, pure gif en al die bijwerkingen, ik heb op een forum er veel over gelezen....wat een bagger.

Ik gebruik al mtx, Dan maar pijn hebben.
Mijn man gebruikt het al een paar jaar wegens zware reuma en huidziekte. Bij hem sloegen de medicijnen binnen een aantal weken aan. Bij zijn tante met dezelfde klachten trouwens ook.

Hij had eerst Enbrel (zelfde alleen andere fabrikant). Er is ook nog Remicade, misschien dat een van die twee beter bij je werkt?

Succes!
quote:peecee schreef op 10 augustus 2011 @ 07:39:

iK heb het hier in huis liggen ivm mijn reuma.

Marr over mijn lijk, pure gif en al die bijwerkingen, ik heb op een forum er veel over gelezen....wat een bagger.

Ik gebruik al mtx, Dan maar pijn hebben.

En MTX is geen pure gif??

TS, ik zou contact opnemen met de voorschrijver. Volgens mij had het na circa 3 maanden al zijn werk moeten doen.
De ziekte is ook gif. Als je 'alleen' pijn hebt kun je er voor kiezen om het te laten staan, maar dat kan als gevolg hebben dat je ziekte verergerd. Dat merk je nu misschien niet zo, maar in de toekomst wel. De arts schrijft het niet voor niets voor.
Precies idalee (hoiii) als je het je kan veroorloven met "alleen" pijn dan kan je het nog weigeren. Maar met crohn en flinke ontstekingen die je lichaam veel kwaad doen moet je soms wel. Hoe erg je het ook vindt...
Soms heb je geen keuze, het is dit of weer een operatie in mijn geval

Alles wat je in je lichaam stopt aan medicatie is vergif

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven