Vader emigreert gewoon!
woensdag 10 augustus 2011 om 11:59
Je hebt ontdekt dat...
Hoe heb je dat ontdekt? Weet je zeker dat het waar is?
Mijn advies zou zijn; bespreek het met hem. Hij is de vader van je kinderen en ook een beetje jouw minnaar - als ik je goed begrijp, met dat verzoenings-gedeelte - dus je mag hem best vertellen wat je hebt gehoord.
Hoe heb je dat ontdekt? Weet je zeker dat het waar is?
Mijn advies zou zijn; bespreek het met hem. Hij is de vader van je kinderen en ook een beetje jouw minnaar - als ik je goed begrijp, met dat verzoenings-gedeelte - dus je mag hem best vertellen wat je hebt gehoord.
Wat eten we vanavond?
woensdag 10 augustus 2011 om 12:00
woensdag 10 augustus 2011 om 12:01
woensdag 10 augustus 2011 om 12:06
Hoi,
Ik zit in een soortgelijke situatie. Mijn ex en vader van de kinderen is na het beëindigen van onze relatie ook naar het buitenland vertrokken. Naar Noorwegen welteverstaan, niet einde van de wereld, maar toch....
In het begin pendelde hij nog veel heen en weer tussen NL en Noorwegen, maar sinds een maand of 2 'woont' hij daar, terwijl hij ook zijn huis hier aan houdt. In principe komt hij om de 3 weken een weekend over voor zijn kinderen.
Wij hebben geen gedeeld gezag, ik heb als enige ouderelijk gezag.
Tsja...onverantwoordelijk....ik snap gewoon niet hoe je het kunt...er bewust voor kiezen je kinderen zo weinig te zien. De kids zijn 2 en 4...hij mist zó veel van ze, bouwt nauwelijks een band op op deze manier.
Ik heb inmiddels een nieuwe vriend, de kids zien hem vaker dan hun eigen vader en dat is te merken. Ze vragen meer naar mijn vriend dan naar papa....ik vind dat heel verdrietig, maar ja...het was zijn keuze, net zoals het de keus van jou ex is...het is uiteindelijk hun verlies. Ik weet niet hoe oud jou kinderen zijn, maar uit eigen ervaring kan ik dus vertellen dat ze vrij snel aan de situatie wennen. Ze gaan papa straks denk ik meer zien als die man die één keer in de 3 weken overkomt en cadeautjes mee brengt dan als papa...
Wel vreemd dat jullie in principe verzoent hebben, maar dat hij dan alsnog vertrekt en dit nog niet verteld heeft.
Sterkte ermee!
Ik zit in een soortgelijke situatie. Mijn ex en vader van de kinderen is na het beëindigen van onze relatie ook naar het buitenland vertrokken. Naar Noorwegen welteverstaan, niet einde van de wereld, maar toch....
In het begin pendelde hij nog veel heen en weer tussen NL en Noorwegen, maar sinds een maand of 2 'woont' hij daar, terwijl hij ook zijn huis hier aan houdt. In principe komt hij om de 3 weken een weekend over voor zijn kinderen.
Wij hebben geen gedeeld gezag, ik heb als enige ouderelijk gezag.
Tsja...onverantwoordelijk....ik snap gewoon niet hoe je het kunt...er bewust voor kiezen je kinderen zo weinig te zien. De kids zijn 2 en 4...hij mist zó veel van ze, bouwt nauwelijks een band op op deze manier.
Ik heb inmiddels een nieuwe vriend, de kids zien hem vaker dan hun eigen vader en dat is te merken. Ze vragen meer naar mijn vriend dan naar papa....ik vind dat heel verdrietig, maar ja...het was zijn keuze, net zoals het de keus van jou ex is...het is uiteindelijk hun verlies. Ik weet niet hoe oud jou kinderen zijn, maar uit eigen ervaring kan ik dus vertellen dat ze vrij snel aan de situatie wennen. Ze gaan papa straks denk ik meer zien als die man die één keer in de 3 weken overkomt en cadeautjes mee brengt dan als papa...
Wel vreemd dat jullie in principe verzoent hebben, maar dat hij dan alsnog vertrekt en dit nog niet verteld heeft.
Sterkte ermee!
woensdag 10 augustus 2011 om 12:08
Emaille,ja hij gaat ver weg
Makreel,beter gezegd ik heb het gehoord van een familielid
Liselore,er is mij natuurlijk gevraagd dit niet te vragen aan hem door de bron,vandaar dat ik het nu niet aan hem vraag. Dat ontslaat hem natuurlijk niet van de plicht dit zelf aan ons te vertellen.
Banaanaap,ja ik heb hier ook aan gedacht en ik ben daarom waakzaam.
Makreel,beter gezegd ik heb het gehoord van een familielid
Liselore,er is mij natuurlijk gevraagd dit niet te vragen aan hem door de bron,vandaar dat ik het nu niet aan hem vraag. Dat ontslaat hem natuurlijk niet van de plicht dit zelf aan ons te vertellen.
Banaanaap,ja ik heb hier ook aan gedacht en ik ben daarom waakzaam.
woensdag 10 augustus 2011 om 12:12
De combinatie van een verzoening (= dichtbij jou EN kinderen komen, vertrouwensband creëren) en een verzwegen emigratie zouden bij mij alle alarmbellen af laten gaan.
De termijn waarin hij de plicht had om je op de hoogte te stellen is verstreken. Het is nu jouw plicht om duidelijkheid te krijgen in de situatie. Voor je kindjes en jezelf!
De termijn waarin hij de plicht had om je op de hoogte te stellen is verstreken. Het is nu jouw plicht om duidelijkheid te krijgen in de situatie. Voor je kindjes en jezelf!
woensdag 10 augustus 2011 om 12:12
Misschien is die verzoening idd alleen maar om dit plan op te zetten en je kinderen mee te nemen naar het buitenland. Confronteer hem dat je ervan op de hoogte bent dat er plannen worden gemaakt om te emigreren. Ben je zelf niet benieuwd hoe zijn reactie zal zijn? Als je wacht tot je op de hoogte wordt gebracht door hem ben je straks te laat...
woensdag 10 augustus 2011 om 12:13
woensdag 10 augustus 2011 om 12:13
Nu je weet dat hij gaat, en hij niet de verantwoordelijkheid neemt om je dat te vertellen, vind ik dat jij de verplichting jegens je kinderen hebt om hem te vragen hoe het zit met zijn emigratieplannen.
Ik vind dit besluit en het feit dat jij het weet te belangrijk om je dan door' dat familielid en diens belofte te weerhouden om hem niet te vragen hoe het zit.
Ik vind dit besluit en het feit dat jij het weet te belangrijk om je dan door' dat familielid en diens belofte te weerhouden om hem niet te vragen hoe het zit.
woensdag 10 augustus 2011 om 12:16
woensdag 10 augustus 2011 om 12:17
Als ik jou was, zou ik de paspoorten van de kinderen op je werk leggen. In een afgesloten la. Zodat hij er zeker niet bij kan. Werk je niet? Dan in het huis van een ver familielid.
Gemeentehuis waarschuwen dat je niet akkoord gaat met het afgeven van nieuwe paspoorten.
(Je moet als andere ouder een verklaring tekenen en legitimatie meegeven, maar je weet maar nooit).
Gemeentehuis waarschuwen dat je niet akkoord gaat met het afgeven van nieuwe paspoorten.
(Je moet als andere ouder een verklaring tekenen en legitimatie meegeven, maar je weet maar nooit).
woensdag 10 augustus 2011 om 12:20
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Elmervrouw en Banaanaap, ja nu ik het zo bekijk moet ik echt waakzaam zijn maar dat ben ik ook. Ik denk niet dat hij zoiets van plan is omdat die ene dag in de week voor hem al veel is met de kinderen. Maar ja, ik zal de eerste niet zijn. Ik weet niet hoe hij dat zonder paspoort zou kunnen?!
Caan,gelukkig wennen je kinderen er aan dat hun vader zo ver weg is, maar makkelijk zal het vast niet zijn.
Elmervrouw en Banaanaap, ja nu ik het zo bekijk moet ik echt waakzaam zijn maar dat ben ik ook. Ik denk niet dat hij zoiets van plan is omdat die ene dag in de week voor hem al veel is met de kinderen. Maar ja, ik zal de eerste niet zijn. Ik weet niet hoe hij dat zonder paspoort zou kunnen?!
Caan,gelukkig wennen je kinderen er aan dat hun vader zo ver weg is, maar makkelijk zal het vast niet zijn.
woensdag 10 augustus 2011 om 12:24
O, jullie gaan snel opeens sorry ik loop wat achter. De kinderen staan in mijn paspoort, volgend jaar krijgen ze dus eigen paspoorten die bij mij blijven. Ik geef geen toestemming voor reizen naar het buitenland of waar dan ook zonder mijn aanwezigheid.
Hij gaat naar Zuid-Amerika, ik kan natuurlijk niet zeggen waar precies.
Hij gaat naar Zuid-Amerika, ik kan natuurlijk niet zeggen waar precies.
woensdag 10 augustus 2011 om 12:25
woensdag 10 augustus 2011 om 12:30
De Bron zou de boom in kunnen wat mij betreft. Dan moet de bron zijnof haar muil houden, wat moet jij met die info als je er niets mee zou mogen?
Ik ziu de bron dat zeggen ook en dat dit te belangrijk is voor je kinderen om je mond te houden.
Dat hij het jullie had moeten zeggen is geen excuus om zelf niet te handelen.
Ik ziu de bron dat zeggen ook en dat dit te belangrijk is voor je kinderen om je mond te houden.
Dat hij het jullie had moeten zeggen is geen excuus om zelf niet te handelen.