Geld & Recht alle pijlers

uitkering en alimentatie

09-08-2011 18:03 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
ivm herkenbaarheid
anoniem_116734 wijzigde dit bericht op 01-11-2011 11:29
Reden: ivm privacy
% gewijzigd
Ik verbaas me over de reacties hier.

To moet dus maar blij zijn dat pa leuke dingen doet met de kinderen en niet zeuren over dat hij verder niet bijdraagt? Ik denk dat het voor de kinderen leuker is om bij beide ouders leuke dingen te doen(en dan wat minder vaak) dan alleen bij een ouder om vervolgens thuis op alles te moeten bezuinigen.

Wanneer je kinderen bij je wonen en je wordt afgekeurd moet je ze ook gewoon eten en kleding geven dus ik snap die gedachte gang niet zo.

Maar misschien moet je coouderschap toch overwegen? Je ex is nu toch hele dagen thuis en heeft dan dus wel tijd om naar de kinderen om te kijken en het is tenslotte hun vader. Jij kan dan besparen op je kinderopvang en je overige vaste lasten worden lager omdat ze daar eten etc.
quote:mooiedromen schreef op 10 augustus 2011 @ 11:06:

Maar misschien moet je coouderschap toch overwegen? Je ex is nu toch hele dagen thuis en heeft dan dus wel tijd om naar de kinderen om te kijken en het is tenslotte hun vader. Jij kan dan besparen op je kinderopvang en je overige vaste lasten worden lager omdat ze daar eten etc.

Dit dus. To heeft wat meer rust, dat heeft ze ook nodig en haar kosten worden lager maar ontvangt wel de toeslagen.

En To, kan het altijd naar het LIBIO om zijn inkomsten te laten checken.
Even een kleine reactie hierop, misschien staan niet alle vaders om co ouderschap te springen, en willen dit niet omwille hun carriere... En eerlijk gezegd is het soms ( niet in alle gevallen...!!) toch beter voor de kinderen om bij een ouder te wonen om duidelijkheid voor de kinderen te creeren, en vooral de rust die ze hebben. Ik vindt het gewoon onverteerbaar dat er twee mensen op de wereld zijn die samen een kindje mogen krijgen, samen wel verantwoordelijkheid voor de kinderen dragen alleen bij een financiele kant glashard de ander op laten draaien.. Kan me voorstellen dat de kinderen leuke dingen willen doen met papa en ook met mama!!!
eerlijk gezegd denk ik dat de kinderen het geen bal uitmaakt met wie ze die leuke dingen doen, als ze die leuke dingen maar doen. Of dat nu met papa, mama of desnoods de buurman is, dat zal ze niet zoveel uitmaken, als ze maar naar de efteling gaan

Tuurlijk ben ik het er mee eens dat als er financiele verplichtingen zijn tov je kinderen je er aan behoort te houden. Maar wat als ex ze niet nakomt? Dan kan je hele heisa's gaan maken, loonbelsag enz enz maar dat lijkt me nu ook niet echt in het belang van je kinderen....

En daarbij vind ik dat je als moeder (in dit geval) er voor moet zorgen dat je rond kan komen zonder die kinderalimentatie... Kan natuurlijk niet in TO haar knip kijken maar met een baan van 32uur en al die extra's die je van de bd krijgt als werkende alleenstaande mama moet je toch een heel eind kunnen komen.

Als ex morgen dood neervalt kan je zowiezo fluiten naar alimentatie.. En dan??? Zal je het ook zonder moeten redden.

Klinkt allemaal heel hard en makkelijk zoals ik het zeg, weet ik wel.. Maar er zit wel een kern van waarheid in volgens mij
Wie wind zaait zal storm oogsten
Nou ik vindt je reactie inderdaad behoorlijk kortzichtig! Ik weet niet of jij kinderen hebt maar de opmerking dat het voor de kinderen niet uitmaakt met wie ze gaan als het maar naar de efteling is niet getuigen van enige ervaring en als dat toch zo is dan zitten jou kinderen toch iets anders in elkaar dan die van mij? Ps we hebben het hier over levende ex partners! Erg domme opmerking van je....!
Ja ik heb een kind en ik ben gescheiden, dus weet er alles van.

Ik vindt het niet kortzichtig, ik vindt het de werkelijkheid!!!!!

Niks domme opmerking, als ex morgen dood neervalt valt is alimentatie gegarandeert voor altijd weg, moet je het ook zonder kunnen redden!!!

En sorry, wat ik eerder al aanhaalde, met 32uur werken en al die extra's van de bd moet je het kunnen redden

Hoe lullig het ook is hoe ex er mee omgaat, deal with it!!!!! Het is zoals het is. Denk in het belang van je kids ipv dat gezeur over en weer....

Wordt soms zo moe van die "klagende" gescheiden moeders over omgang, alimanatie en "mijn kinderen doen alleen maar leuke dingen bij hun vader"....
Ps nog effe een andere vergelijking.. Zou jij iedere dag om half acht op je werk verschijnen en je baas ondertussen jou salaris niet kan of wil betalen, maar daarin tegen wel met jou collega's leuke dingen gaat doen... Kijk jij kunt een keuze maken, bij ons gaat het ( met alle liefde!) toch iets anders.... Maar ik geloof dat jij dan ook wel genaaid voelt.. Of zeg ik nu hele domme dingen! Tja en als je baas nou dood neervalt.. Jij werkt zeker puur en alleen omdat het je hobby is..
laura1455: ik denk niet dat jouw kinderen anders inelkaar zitten dan de mijne. Jij en ik zitten denk ik anders in elkaar, ik een realistiche moeder en jij een "ik heb altijd een roze bril op" moeder.

Maar dat is vast ook een kortzichtige opmerking
Jij hebt zeker een ex die wel betaald..
Wil jij nu werkelijk mijn baas die mijn salaris betaalt waar ik hard voor werk gaan vergelijken met een ex die alimantie moet betalen??? Serieus????

Appels en peren liggen nog niet verder uit elkaar
quote:laura1445 schreef op 10 augustus 2011 @ 13:18:

Jij hebt zeker een ex die wel betaald..nee!
Goh lijkt me best leuk die roze bril..
Oja wat betreft die vergelijking, lees het nog eens even rustig door. De bedoeling was goed Franca , wilde even het licht voor je aandoen! Alleenstaande... Gelukkig zijn niet alle mensen zo kortzichtig...
quote:laura1445 schreef op 10 augustus 2011 @ 13:18:

Jij hebt zeker een ex die wel betaald..

Hoe doen die exen dat toch?

Je ontkomt toch niet aan betalen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gewoon heel simpel door niets te betalen en vooral blijven zeggen dat hij het wel wil maar niet kan.... Ondanks de berekening van de rechtbank.. Ik heb een groot voordeel... Mijn ex heeft een koopwoning een auto en voor het mooie weer de harley! Dus het LBIO heeft wel iets om te halen.., die werken ook natuurlijk niets voor niets!
Daar zijn verschillende voorbeelden voor te bedenken hbg.

Bijvoorbeeld co-ouderen en kosten delen

Geen draagkracht hebben.

Het als moeder niet willen of nodig vinden...

In ons geval wordt 100euro per maand (die ik dus echt niet nodig heb) iedere maand op een spaarrekening gestort voor zoonlief.
quote:laura1445 schreef op 10 augustus 2011 @ 13:16:

Ps nog effe een andere vergelijking.. Zou jij iedere dag om half acht op je werk verschijnen en je baas ondertussen jou salaris niet kan of wil betalen, maar daarin tegen wel met jou collega's leuke dingen gaat doen...Wat een bijzonder vreemde vergelijking.
Vindt je?

Misschien net zo raar als kinderen op de wereld te zetten en de illusie hebben dat het allemaal geen geld mag kosten....

Als er door omstandigheden echt niet betaald kan worden prima dan is het niet anders, maar het niet willen en het bewust negeren terwijl je wel de middelen hebt... nee daar kan ik niet goed tegen.
quote:alleenstaande_mama1970 schreef op 09 augustus 2011 @ 20:55:

Toen we nog samen waren, was hij al bezig om zich af te laten keuren, dat is nu dus gelukt.

Je laat het nu makkelijk klinken, maar afgekeurd worden gebeurt tegenwoordig niet zomaar meer, daar zijn ze echt heel streng mee. Er moet echt wel iets aan de hand zijn, wil je in deze tijd nog afgekeurd worden.

De kinderen komen thuis met verhalen natuurlijk, dat papa een nieuw bubbelbad heeft, en een nieuwe bank, en een nieuwe televisie die aan de muur hangt en net zo groot is als een bioscoop enzovoorts. Verder gaan ze naar dolfinarium, dierentuin, weekendje parijs enzovoorts.

Kan het zijn dat hij veel dingen op de pof doet? Dus dat hij een krediet heeft en rood staat en dus gewoon teveel geld uitgeeft?

@laura1445, ik heb ook zo'n brief van mijn ex gekregen en aan advocaat gegeven, alleen de rechter doet er niets mee. Er stond ook gewoon in, dat hij net zo lang door ging tot hij een uitkering had, zodat hij mij (de kinderen dus, want hij betaald mij niets) niets meer hoeft te betalen.

Als hij inderdaad in de WIA zit, dan is zijn draagkracht waarschijnlijk te laag. Daar kan hij dan ook niks aan doen.

en iemand noemde het LBIO? van een kale kip kun je niet plukken.
quote:hollebollegijs schreef op 10 augustus 2011 @ 14:37:

[...]

Hoe doen die exen dat toch?

Je ontkomt toch niet aan betalen?Dat snap ik dus ook niet. Mijn man heeft eens een paar maanden niet betaald (partner.alimentatie), omdat ex stiekem samenwoonde met vriend, maar bewijs dat maar eens . Gevold: deurwaarder aan de deur en betalen, anders zou er beslag worden gelegd+ de boetekosten er nog bij, dat was 1 keer, maar nooit meer . Dus, nee, betalen moet je altijd, tenzij voor de rechter is aangetoond dat de betaler geen draagkracht genoeg heeft.
quote:laura1445 schreef op 10 augustus 2011 @ 15:00:

Gewoon heel simpel door niets te betalen en vooral blijven zeggen dat hij het wel wil maar niet kan.... Ondanks de berekening van de rechtbank.. Ik heb een groot voordeel... Mijn ex heeft een koopwoning een auto en voor het mooie weer de harley! Dus het LBIO heeft wel iets om te halen.., die werken ook natuurlijk niets voor niets!En dus zal je ex hoe dan ook gaan betalen. De ontvangende partij kan altijd het LBIO inschakelen of beslag laten leggen door een deurwaarder.
Tja hij heeft geen enkele dreigement serieus genomen en nergens een reactie op gegeven. Tegen het LBIO vertelde hij kom het maar halen... Nouja alle bijkomende opslagkosten... Dit is al zeker opgelopen tot 4000 euro... Maar het LBIO moet zich wel aan de regels houden, en dus duurt het allemaal wat langer.
.
kakelvers.... :Imao: eindelijk iemand die zich een beetje kijk erop heeft! Helemaal top, welke kleur bril draag jij vandaag?
ik snap volledig dat het zuur is als de vaders van de kinderen niet betalen.maar wat is er mis met de schouders er onder zetten en zorgen dat het je qua geld wel lukt ?Zoek uit op welke toeslagen je recht hebt,en vraag dat aan.

In sommige gevallen heb ik wel eens het idee dat sommige moeders hun kinderen niet zo lang willen missen en daarom geen co ouderschap willen.Maar hoe zit dat met de vaders????Hebben die ondanks dat ze misschien niet de middelen hebben om te betalen niet evenveel recht op tijd met de kinderen?

en zwart werken....als ik af en toe de verhalen hier lees werkt elke vader die niet voor zijn kinderen kan betalen ineens zwart bij...ben benieuwd in hoeveel gevallen dat daadwerkelijk klopt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven