uitkering en alimentatie

dinsdag 9 augustus 2011 om 18:51
Misschien werkt hij wel wit met toestemming van het UWV, misschien werkt hij wel zwart om leuke dagjes uit met de kinderen te bekostigen. Misschien ook wel andersom, maar goed, da's niet jouw probleem. Jouw probleem is dat hij geen alimentatie meer betaalt. Als jullie daarover officiële afspraken hebben gemaakt, kun je hem daar toch op aanspreken?...

dinsdag 9 augustus 2011 om 18:55
quote:mali30 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:39:
Nou ja rancuneus?
Ik snap het wel hoor, maar meer als het er hier uitgooien kan je waarschijnlijk niet, zulke dingen zijn lastig te bewijzen!
Ja, rancuneus. TO koestert wrok en verwijt haar ex zwart te werken waardoor hij meer kan dan zij.
Lees de OP maar na waaruit duidelijk blijkt dat TO de nodige problemen heeft met ex (ze baalt, hij kan dingen die zij niet kan, hij heeft een nieuwe inrichting, hij kan zijn gang gaan, etc.).
Nou ja rancuneus?
Ik snap het wel hoor, maar meer als het er hier uitgooien kan je waarschijnlijk niet, zulke dingen zijn lastig te bewijzen!
Ja, rancuneus. TO koestert wrok en verwijt haar ex zwart te werken waardoor hij meer kan dan zij.
Lees de OP maar na waaruit duidelijk blijkt dat TO de nodige problemen heeft met ex (ze baalt, hij kan dingen die zij niet kan, hij heeft een nieuwe inrichting, hij kan zijn gang gaan, etc.).
dinsdag 9 augustus 2011 om 19:17
quote:alleenstaande_mama1970 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:03:
Ik draai overal alleen voor op, en geloof me dat doe ik met liefde, maar als de kinderen naar pa gaan, vliegen ze van het ene pretpark naar de andere dierentuin. Dingen die ik ook heel graag met ze zou willen doen, maar die ik niet kan betalen, en dat knaagt best wel aan me. Moest het ff kwijt.
Pffffffffffffffffffffff daar zou ik ook van balen.
Maar goed, zwart werken gaat ff goed maar geen
jaren.
Ik draai overal alleen voor op, en geloof me dat doe ik met liefde, maar als de kinderen naar pa gaan, vliegen ze van het ene pretpark naar de andere dierentuin. Dingen die ik ook heel graag met ze zou willen doen, maar die ik niet kan betalen, en dat knaagt best wel aan me. Moest het ff kwijt.
Pffffffffffffffffffffff daar zou ik ook van balen.
Maar goed, zwart werken gaat ff goed maar geen
jaren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

dinsdag 9 augustus 2011 om 19:27
quote:Ikbenanoniem schreef op 09 augustus 2011 @ 18:55:
[...]
Ik denk dat de meeste vrouwen die met name voor de opvoeding en financien opdraaien dat zullen vinden, lijkt me erg menselijk ipv rancuneus.
TO:LBIO?
[...]
Ik denk dat de meeste vrouwen die met name voor de opvoeding en financien opdraaien dat zullen vinden, lijkt me erg menselijk ipv rancuneus.
TO:LBIO?
dinsdag 9 augustus 2011 om 19:43
quote:alleenstaande_mama1970 schreef op 09 augustus 2011 @ 18:03:
maar als de kinderen naar pa gaan, vliegen ze van het ene pretpark naar de andere dierentuin. Wat leuk voor je kinderen dat ze leuke dingen met hun vader doen! Hopelijk houden ze zo toch nog leuke herinneringen over aan deze vervelende periode in hun leven.
maar als de kinderen naar pa gaan, vliegen ze van het ene pretpark naar de andere dierentuin. Wat leuk voor je kinderen dat ze leuke dingen met hun vader doen! Hopelijk houden ze zo toch nog leuke herinneringen over aan deze vervelende periode in hun leven.
Zie QR
dinsdag 9 augustus 2011 om 19:49
Het slaat ook echt nergens op, omdat meneer een uitkering krijgt hoeft hij geen alimentatie meer te betalen.
Ik zou ook koken van woede als ik in hetzelfde schuitje van TO zou zitten. Ik kan me erg storen aan mensen die geld krijgen van de staat maar wel in staat zijn om wat geld bij te verdienen.
Het gaat allemaal zo makkelijk.
TO probeer je er niet aan te storen want daar heb je alleen jezelf maar mee.
Wees juist trots op jezelf dat jij wel een goed voorbeeld bent voor je kinderen!!!!
Ik zou ook koken van woede als ik in hetzelfde schuitje van TO zou zitten. Ik kan me erg storen aan mensen die geld krijgen van de staat maar wel in staat zijn om wat geld bij te verdienen.
Het gaat allemaal zo makkelijk.
TO probeer je er niet aan te storen want daar heb je alleen jezelf maar mee.
Wees juist trots op jezelf dat jij wel een goed voorbeeld bent voor je kinderen!!!!

dinsdag 9 augustus 2011 om 20:19
Ik begrijp en voel wat je bedoeld. Zie mijn verhaal loonbeslag leggen en ja ik ben schijnbaar ook een heks... Maar niets is zo vervelend als alleen de kosten te moeten betalen, terwijl de ander de leuke dingen kan gaan doen! Ik denk dat de mensen die ons veroordelen omdat er bij ons toch wel behoorlijke frustraties zitten ( spreek even voor mijzelf) nog nooit in die situatie hebben gezeten en daar dan niet echt over kunnen oordelen! Wettelijk gezien kun je het allemaal wel regelen maar vaak werkt dat niet zo in onze gevallen!
Ik weet hoe je je voelt, ik zit in het zelfde schuitje met een zwartwerker. Ik heb foto's en een mail waarin hij het ook aangeeft alleen heeft de rechter dit niet meegenomen.. Sterkte onze tijd komt vast, dit houden ze nooit lang vol!
Ik weet hoe je je voelt, ik zit in het zelfde schuitje met een zwartwerker. Ik heb foto's en een mail waarin hij het ook aangeeft alleen heeft de rechter dit niet meegenomen.. Sterkte onze tijd komt vast, dit houden ze nooit lang vol!

dinsdag 9 augustus 2011 om 20:19
quote:Suze02 schreef op 09 augustus 2011 @ 19:56:
Ik vraag me af hoe het kan dat jij dit soort dingen niet kunt doen als je fulltime werkt? Dan moet er toch ook wel ergens wat overblijven?
Nou, ik ken ze die fulltime werken en daarmee nog geen 1200 euro verdienen.
Alle vaste lasten en opgroeiende kinderen? ik denk dat er dan niet veel overblijft voor dagjes uit.
Ik zou het ook zuur vinden.
Maar dan moet je onderzoeken of je kan bewijzen dat hij zwart werkt.
Of.... eerst met je ex praten
Ik vraag me af hoe het kan dat jij dit soort dingen niet kunt doen als je fulltime werkt? Dan moet er toch ook wel ergens wat overblijven?
Nou, ik ken ze die fulltime werken en daarmee nog geen 1200 euro verdienen.
Alle vaste lasten en opgroeiende kinderen? ik denk dat er dan niet veel overblijft voor dagjes uit.
Ik zou het ook zuur vinden.
Maar dan moet je onderzoeken of je kan bewijzen dat hij zwart werkt.
Of.... eerst met je ex praten

dinsdag 9 augustus 2011 om 20:41
quote:lila01 schreef op 09 augustus 2011 @ 20:26:
Ik heb even geloept, jij werkt toch 3 dagen? En wilde zelf geen co-ouderschap?
Ik lees dat nu ook. TO zou 1 dag minder gaan werken en naar 3 dagen gaan. Dan is het geen wonder dat je inkomen lager wordt en je geen leuke dingen meer kunt doen.
edit: Ik lees dat TO dit i.v.m. financiën maar 1 maand gedaan heeft.
Ik heb even geloept, jij werkt toch 3 dagen? En wilde zelf geen co-ouderschap?
Ik lees dat nu ook. TO zou 1 dag minder gaan werken en naar 3 dagen gaan. Dan is het geen wonder dat je inkomen lager wordt en je geen leuke dingen meer kunt doen.
edit: Ik lees dat TO dit i.v.m. financiën maar 1 maand gedaan heeft.

dinsdag 9 augustus 2011 om 21:06
He, wat een rottige situatie.
Ik snap je wel, maar wat wil je zelf? Als je hem aangeeft hebben de kinderen geen leuke uitjes meer en misschien een wrokkige vader.
Als je hem niet aangeeft kan hij zijn gang gaan, zolang het duurt.
Ik heb ook moeite met dit soort mensen, die lekker lang leve de lol leven, uitkering hebben, veel zwart werken en anderen het echte werk laten doen.
Temeer dat je kinderen zien dat je zonder werk ook heel leuke dingen kan veroorloven. Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar ze gaan het zich een x afvragen.
Ik snap je wel, maar wat wil je zelf? Als je hem aangeeft hebben de kinderen geen leuke uitjes meer en misschien een wrokkige vader.
Als je hem niet aangeeft kan hij zijn gang gaan, zolang het duurt.
Ik heb ook moeite met dit soort mensen, die lekker lang leve de lol leven, uitkering hebben, veel zwart werken en anderen het echte werk laten doen.
Temeer dat je kinderen zien dat je zonder werk ook heel leuke dingen kan veroorloven. Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar ze gaan het zich een x afvragen.
dinsdag 9 augustus 2011 om 22:14
Ik snap helemaal wat je bedoeld, ik ben dus man en van de
een op de andere dag kon ik bijna mijn volledig besteedbaar
inkomen alleen, ipv met zijn vieren opmaken.
¤ 165,- kinderalimentatie en de rest voor mezelf.
Nu kunnen ex en ik nog goed door een deur en is er
geen rechter aan te pas gekomen dus neem ik vrijwillig
extra kosten voor mijn rekening maar ik denk dat je kan
stellen dat je als man financieel beter af bent dan als vrouw.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woensdag 10 augustus 2011 om 08:30
quote:hollebollegijs schreef op 09 augustus 2011 @ 22:14:
Ik ben het daar toch niet mee eens.. Wel fijn voor jou HBG dat je gelukkig goed kan rondkomen maar ken genoeg verhalen van mannen die het grootste deel van hun inkomen aan kinderalimentatie moete n afdragen...
Ik ben een poosje alleenstaande moeder geweest en heb nooit durven klagen met mijn 3 dagen inkomen, huurtoeslag, zorgtoeslag, combinatiekorting, (aanvullende) alleenstaande ouderkorting en kinderopvangtoeslag... En ook nog een minimum aan kinderalimentatie...
Tja, hoe vervelend het mss is om aan te zien dat je ex geen alimentatie meer voor zn kinds betaalt maar wel een nieuwe tv koopt.. Maar zo is het nu, en niet anders. Hij gaat tenminste wel met ze naar pretparken ed, leuk voor je kids toch! En uiteindelijk draait het daarom, je kids!
Denk niet dat jij je schuldig hoeft te voelen tov van je kids dat jij dat niet kan betalen...
Ik ben het daar toch niet mee eens.. Wel fijn voor jou HBG dat je gelukkig goed kan rondkomen maar ken genoeg verhalen van mannen die het grootste deel van hun inkomen aan kinderalimentatie moete n afdragen...
Ik ben een poosje alleenstaande moeder geweest en heb nooit durven klagen met mijn 3 dagen inkomen, huurtoeslag, zorgtoeslag, combinatiekorting, (aanvullende) alleenstaande ouderkorting en kinderopvangtoeslag... En ook nog een minimum aan kinderalimentatie...
Tja, hoe vervelend het mss is om aan te zien dat je ex geen alimentatie meer voor zn kinds betaalt maar wel een nieuwe tv koopt.. Maar zo is het nu, en niet anders. Hij gaat tenminste wel met ze naar pretparken ed, leuk voor je kids toch! En uiteindelijk draait het daarom, je kids!
Denk niet dat jij je schuldig hoeft te voelen tov van je kids dat jij dat niet kan betalen...
Wie wind zaait zal storm oogsten