Thailand Topic!
vrijdag 22 juni 2007 om 14:36
Bedankt voor jullie reacties! We vonden het inderdaad een veiliger idee een georganiseerde reis te boeken, met name vanwege het feit dat mijn zoontje dan wat vriendschappen kan ontwikkelen met groepsgenootjes en de activiteiten zijn op kinderen toegespitst. Toch leuker voor zo'n kind om niet alleen met pap en mam naar bezienswaardigheden te moeten, maar met vriendjes te kunnen optrekken...
Die hotels zijn misschien wel bekend, maar wij weten ze nog niet...ze staan echt pas kort tevoren op de site van Djoser (mijn djoser, een persoonlijke pagina). Ik ben daar wel heel benieuwd naar.
Verder hopen we echt te gaan genieten....
Die hotels zijn misschien wel bekend, maar wij weten ze nog niet...ze staan echt pas kort tevoren op de site van Djoser (mijn djoser, een persoonlijke pagina). Ik ben daar wel heel benieuwd naar.
Verder hopen we echt te gaan genieten....
zaterdag 23 juni 2007 om 11:15
Er is niks mis mee om met een groepsreis te gaan. Thailand schijn je perse met een rugzak te moeten doen, volgens veel mensen, maar tuurlijk hoeft dat niet! Mijn eerste x Azie was naar Maleisie en ja, wij zijn met een groepsreis gegaan (FOX) en het was me daar leuk! We hadden een hele leuke groep, veel met nog 3 andere stellen omgegaan en dat was juist beregezellig. Later zijn we gaan backpacken in Indonesie en vorig jaar in Thailand. Was ook helemaal top maar niet per definitie leuker/goedkoper dan met de groepsreis. Goedkoper was het wel iets maar wij houden toch van luxe hotels en lekker eten dus dan maakt het ook weer geen 100den euros uit. Backpacken hoeft niet altijd goedkoop te zijn! Met backpacken ben je eigen baas...
Heel veel plezier in Thailand, tis fantastisch!
Heel veel plezier in Thailand, tis fantastisch!
maandag 25 juni 2007 om 17:55
Hallo allemaal!
Ook ik ben met mijn kont in de boter gevallen en mag vanaf 16 juli voor 17 dagen Thailand onveilig gaan maken. Omdat wij nog nooit op vakantie zijn geweest in Azië, én omdat vriendlief en ik tot nu toe helemaal geen tijd hebben gehad om alles te regelen, hebben we een groepsreis geboekt.
We gaan met Kras, want dat was de goedkoopste. Je moet het toch zelf leuk maken, denk ik.
Wij beginnen met vier dagen BKK, daarna River Kwai, dan Ayuthayya en daarna nog 7 dagen ofzo in Pattaya. Niet al teveel bussen gelukkig.
Nou wil ik natuurlijk ook wel wat dingetjes weten voordat ik ga.
- Wij hebben twee koffers. Ikzelf heb zo eentje van de doorsnee afmetingen en dan het grootste formaat. Als ik mezelf heel klein maak, zou ik erin passen. Je weet wel wat ik bedoel.
Is dat te doen voor de mensen die met mijn koffer moeten slepen? Zijn er meer mensen die dat doen of is het (denk het wel) wel zo sociaal van mij om een koffer te lenen die een formaatje kleiner is?
- Wat zijn de do's en don'ts in Pattaya? En nou niet de verhalen dat ik daar vooral niet heen moet gaan, want de reis is al geboekt. Wat moet ik daar zeker wél doen?
- We vliegen met Jordanian Air. We hebben een overstap in Amman. Niet zo leuk, maar ja, dat drukte de prijs weer. Iemand ervaringen met Jordanian air? Ik ben niet zo heel erg goed in lang stilzitten, dus ik heb mijn voorzorgsmaatregelen al getroffen (stripje codeïne). Maar vertoont Jordanian air misschien wel films?
- En ten slotte: is er misschien iemand die ook deze reis geboekt heeft?
Ik hoor het allemaal wel! Alvast bedankt voor het reageren en allemaal een hele fijne vakantie toegewenst!
Groetjes!
Ook ik ben met mijn kont in de boter gevallen en mag vanaf 16 juli voor 17 dagen Thailand onveilig gaan maken. Omdat wij nog nooit op vakantie zijn geweest in Azië, én omdat vriendlief en ik tot nu toe helemaal geen tijd hebben gehad om alles te regelen, hebben we een groepsreis geboekt.
We gaan met Kras, want dat was de goedkoopste. Je moet het toch zelf leuk maken, denk ik.
Wij beginnen met vier dagen BKK, daarna River Kwai, dan Ayuthayya en daarna nog 7 dagen ofzo in Pattaya. Niet al teveel bussen gelukkig.
Nou wil ik natuurlijk ook wel wat dingetjes weten voordat ik ga.
- Wij hebben twee koffers. Ikzelf heb zo eentje van de doorsnee afmetingen en dan het grootste formaat. Als ik mezelf heel klein maak, zou ik erin passen. Je weet wel wat ik bedoel.
Is dat te doen voor de mensen die met mijn koffer moeten slepen? Zijn er meer mensen die dat doen of is het (denk het wel) wel zo sociaal van mij om een koffer te lenen die een formaatje kleiner is?
- Wat zijn de do's en don'ts in Pattaya? En nou niet de verhalen dat ik daar vooral niet heen moet gaan, want de reis is al geboekt. Wat moet ik daar zeker wél doen?
- We vliegen met Jordanian Air. We hebben een overstap in Amman. Niet zo leuk, maar ja, dat drukte de prijs weer. Iemand ervaringen met Jordanian air? Ik ben niet zo heel erg goed in lang stilzitten, dus ik heb mijn voorzorgsmaatregelen al getroffen (stripje codeïne). Maar vertoont Jordanian air misschien wel films?
- En ten slotte: is er misschien iemand die ook deze reis geboekt heeft?
Ik hoor het allemaal wel! Alvast bedankt voor het reageren en allemaal een hele fijne vakantie toegewenst!
Groetjes!
dinsdag 26 juni 2007 om 11:59
Heerlijk toch als je plotsklaps zo'n reisje voorgeschoteld krijgt. Ik teken ervoor, incl. Pattaya 
Koh Samui vinden de meeste verschrikkelijk, maar ik kan het wel waarderen. Zeker als ik eerst in een (redelijk) dunbevolkt gebied ben geweest vind ik het heerlijk om te shoppen. Maar Chaweng is inderdaad superdruk en toeristisch, maar ja ik ben ook toerist dus wie ben ik om daar wat van te zeggen.

Koh Samui vinden de meeste verschrikkelijk, maar ik kan het wel waarderen. Zeker als ik eerst in een (redelijk) dunbevolkt gebied ben geweest vind ik het heerlijk om te shoppen. Maar Chaweng is inderdaad superdruk en toeristisch, maar ja ik ben ook toerist dus wie ben ik om daar wat van te zeggen.
dinsdag 26 juni 2007 om 12:23
Haai,
Wij houden ook niet zo van een rondreis,dus hebben we zelf maar iets uitgezocht.
We gaan eerst 4 dagen naar Bangkok,om toch iets te zien in zo'n grote stad.
Daarna 11 dagen Koh Tao,om snorkelen,uit te rusten en misschien te duiken.
En dan 10 Koh Samui om weer een beetje in de drukte te zitten.
Ik ben heel benieuwd hoe het daar is,het is voor ons de eerste keer Azië!
Leuk om hier alle reacties van iedereen te lezen!
Soms denk ik,waar zijn we aan begonnen als je vrij negatieve dingen leest over Samui!
Maar ik ga er vanuit dat het een super vakantie wordt!
Groetjes!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
dinsdag 26 juni 2007 om 13:12
quote:Haai,
Wij houden ook niet zo van een rondreis,dus hebben we zelf maar iets uitgezocht.
Soms denk ik,waar zijn we aan begonnen als je vrij negatieve dingen leest over Samui!
Groetjes! Lekker hoor richting het zuiden. Ik denk alleen dat 10 dagen Koh Tao te lang is. Het is net te klein om je zolang te vermaken. Een goede duikcursus hoeft nl. niet langer te duren dan 3 à 4 dagen en als je daarna nog losse duiktrips wil maken ben je met z'n tweeen een hoop geld kwijt. Waarom combineer je het niet met Koh Phangan?
Groetjes! Lekker hoor richting het zuiden. Ik denk alleen dat 10 dagen Koh Tao te lang is. Het is net te klein om je zolang te vermaken. Een goede duikcursus hoeft nl. niet langer te duren dan 3 à 4 dagen en als je daarna nog losse duiktrips wil maken ben je met z'n tweeen een hoop geld kwijt. Waarom combineer je het niet met Koh Phangan?
dinsdag 26 juni 2007 om 13:21
Lekker hoor richting het zuiden. Ik denk alleen dat 10 dagen Koh Tao te lang is. Het is net te klein om je zolang te vermaken. Een goede duikcursus hoeft nl. niet langer te duren dan 3 à 4 dagen en als je daarna nog losse duiktrips wil maken ben je met z'n tweeen een hoop geld kwijt. Waarom combineer je het niet met Koh Phangan?
Daar heb ik wel aan gedacht,maar manlief voelde er niet veel voor om nog een keer te verkassen!
De reis is al geboekt,ik weet niet of ik dat nog makkelijk kan omgooien.
En anders is het jammer,we vermaken ons vast wel.
Lekker luieren,lezen,zwemmen,snorkelen,gaat vast goed!
Daar heb ik wel aan gedacht,maar manlief voelde er niet veel voor om nog een keer te verkassen!
De reis is al geboekt,ik weet niet of ik dat nog makkelijk kan omgooien.
En anders is het jammer,we vermaken ons vast wel.
Lekker luieren,lezen,zwemmen,snorkelen,gaat vast goed!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
dinsdag 26 juni 2007 om 18:25
Ik ben 2 jaar geleden naar Koh Samui geweest met mijn vriend en kan alleen maar vol lof spreken over Samui! Heb een geweldige vakantie gehad, om nooit meer te vergeten! Leuke excursies gedaan en 's avonds lekker eten op het strand... Heerlijk! Mensen waren vriendelijk en doen alles voor je. Wij vonden het er in ieder geval geweldig! Als iemand vragen heeft over Samui, dan wil ik ze graag beantwoorden!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
woensdag 27 juni 2007 om 12:37
Hey!
Wij zijn naar Baan Samui geweest. Geweldig hotel....
We hebben een eilandtour gedaan, was erg leuk. Inclusief tocht op olifanten. Ook zijn we naar het marine park geweest, was ook leuk. Koh Pagnan (kweet niet meer hoe je het schrijft..) hebben we ook met een excursie bezocht. Erg mooi.. Alles is aan te bevelen...haha...
Je kunt er zeker wel winkelen... Winkeltjes zat. Geen originele merken maar wel leuk om vanalles te kopen.. Horloges genoeg...niet van echt te onderscheiden..haha...
Ga vooral vaak lekker uit eten! Tis niet duur en erg lekker! Neem ook eens een massage...Ook niet duur en je ontspant direct....
Groetjes Amanda
Wij zijn naar Baan Samui geweest. Geweldig hotel....
We hebben een eilandtour gedaan, was erg leuk. Inclusief tocht op olifanten. Ook zijn we naar het marine park geweest, was ook leuk. Koh Pagnan (kweet niet meer hoe je het schrijft..) hebben we ook met een excursie bezocht. Erg mooi.. Alles is aan te bevelen...haha...
Je kunt er zeker wel winkelen... Winkeltjes zat. Geen originele merken maar wel leuk om vanalles te kopen.. Horloges genoeg...niet van echt te onderscheiden..haha...
Ga vooral vaak lekker uit eten! Tis niet duur en erg lekker! Neem ook eens een massage...Ook niet duur en je ontspant direct....
Groetjes Amanda
woensdag 27 juni 2007 om 13:46
klinkt heerlijk! Hoeveel sterren had dat Baan hotel? Ligt dat in chawcheng? In welke periode ben je geweest? We krijgen volgende maand onze eerste ivf poging en we hebben besloten dat als dit niet lukt we zsm naar koh samui te gaan om lekker bij te komen. Dus ik stort me maar voor de zekerheid vast op de vakantie, heerlijk die voorpret.
woensdag 27 juni 2007 om 16:10
Hoi, heerlijk om over dit topic te surfen en alvast te fantaseren over mijn vakantie die pas in oktober is:). Nog een leuke tip, ik heb een fietstocht van 9 dagen, zonder begeleiding geboekt via clickandtravelonline.com. Da's een belg die in chiang mai woont en dus fietsreizen en tochten organiseerrt. Hij heeft de route uitgestippeld en de hotels (allemaal met zwembad) geregeld en soms eten, we krijgen fietsen met fietstassen en alles voor 29 euro pp pdag. Daarna vliegen we naar koh samui en gaan we 7 dagen op koh tao in een hangmat hangen. we willen ook graag duiken, maar na vorige duikcursus had ik verschrikkelijke ooronsteking, dus moet nog effe kijken.
iemand ervaring met clickandtravel? en tips voor hotel op koh tao? de reacties op de site zien er fantastisch uit.
iemand ervaring met clickandtravel? en tips voor hotel op koh tao? de reacties op de site zien er fantastisch uit.
woensdag 27 juni 2007 om 16:42
het was echt heerlijk!
hier is de link naar de site van baan samui:
http://www.see2sea.com/samui/home_s.html
Het ligt idd in Chaweng.
wij zijn in juli geweest.
Hopelijk gaat het bij jullie allemaal lukken en kunnen jullie lekker naar Thailand! Ik zal voor je duimen!
Nog 2 weekjes en dan zit ik lekker op bali!
hier is de link naar de site van baan samui:
http://www.see2sea.com/samui/home_s.html
Het ligt idd in Chaweng.
wij zijn in juli geweest.
Hopelijk gaat het bij jullie allemaal lukken en kunnen jullie lekker naar Thailand! Ik zal voor je duimen!
Nog 2 weekjes en dan zit ik lekker op bali!
woensdag 27 juni 2007 om 16:43
Wij gaan zo'n beetje ieder jaar naar Koh Tao en zitten dan in het View Point Resort (www.kohtaoviewpoint.com) en dat bevalt erg goed. Ze hebben daar 10 bungalows met een waanzinnig uitzicht, nrs 1-5 over zee en 6-10 over de baai, allemaal met een groot balkon waar een enorme hangmat op past. Duiken doen we daar bij Big Bubble, goeie ervaringen mee, maar het stikt er van de duikscholen en vrijwel allemaal 5-star dus ok.
woensdag 27 juni 2007 om 18:03
ik heb net dit topic doorgelezen en gezien dat er een paar doorgewinterde thailandgangers bij zijn.
Mijn man is me al een tijdje gek aan het maken om ook naar thailand op vakentie te gaan (hij is zelf al eens geweest)
Nu is mijn vraag, hij zegt dat je niet georganiseers hoeft te gaan omdat er ter plaatse genoeg excursusies te boeken zijn , klopt dat? en is dat vertrouwd?
Zelf voel ik eigenlijk meer voor een georganiseerde reis,omdat ik dan zeker weet dat ik krijg te zien wat ik zien wil,als je snapt wat ik bedoel
graag jullie mening
Mijn man is me al een tijdje gek aan het maken om ook naar thailand op vakentie te gaan (hij is zelf al eens geweest)
Nu is mijn vraag, hij zegt dat je niet georganiseers hoeft te gaan omdat er ter plaatse genoeg excursusies te boeken zijn , klopt dat? en is dat vertrouwd?
Zelf voel ik eigenlijk meer voor een georganiseerde reis,omdat ik dan zeker weet dat ik krijg te zien wat ik zien wil,als je snapt wat ik bedoel
graag jullie mening

woensdag 27 juni 2007 om 21:06
quote:
ik heb net dit topic doorgelezen en gezien dat er een paar doorgewinterde thailandgangers bij zijn.
graag jullie mening
Dat moet je nodig aan de doorgewinterde thailandgangers vragen
Als je man er al eens geweest is dan is het zeker de moeite waard om NIET georganiseerd te gaan.
Juist ter plekke boeken van excursies want anders betaal je de hoofdprijs aan een tussenpersoon voor exact dezelfde excursie. En het is allemaal betrouwbaar. Ik heb in de jungle gezeten, op meertjes geslapen, meerdaagse boottochten gemaakt en allemaal ter plaatse geboekt. Ook je accommodatie kun je daar boeken. Alleen een hotel voor de eerste nacht in Bangkok is handig, maar meestal zit dat al bij je ticket inbegrepen.
graag jullie mening
Dat moet je nodig aan de doorgewinterde thailandgangers vragen

Als je man er al eens geweest is dan is het zeker de moeite waard om NIET georganiseerd te gaan.
Juist ter plekke boeken van excursies want anders betaal je de hoofdprijs aan een tussenpersoon voor exact dezelfde excursie. En het is allemaal betrouwbaar. Ik heb in de jungle gezeten, op meertjes geslapen, meerdaagse boottochten gemaakt en allemaal ter plaatse geboekt. Ook je accommodatie kun je daar boeken. Alleen een hotel voor de eerste nacht in Bangkok is handig, maar meestal zit dat al bij je ticket inbegrepen.
donderdag 28 juni 2007 om 09:42
quote:Misschien is het handig om alles ter plekke te doen, maar ik heb altijd zoveel voorpret als ik dingen vantevoren regel, heb dan al bijna het gevoel dat ik er al ben, kan het gewoon niet laten.Maar je kan toch wel alles thuis uitzoeken wat je wil gaan doen en een planning maken en het toch daar boeken? Dan heb je wel de voorpret, maar niet de kosten.
vrijdag 29 juni 2007 om 16:58
het is gewoon een soort van dwangmatig iets dat ik veel vantevoren vast wil leggen. Meestal doe ik een combi, beetje vantevoren regelen en beetje ter plekke. in oktober heb ik 2 weken vast staan en de vlucht naar Koh samui, daarna hebben we nog niks geregeld, en ik ben me verder in aan het houden om dat zo te laten.
zondag 1 juli 2007 om 12:12
Hallo allemaal,
Toch ben ik nog steeds benieuwd wat de do's en dont's zijn in Pattaya. De reis is geboekt, dus ik kan er niet meer wegblijven als dat de do zou zijn... hahah!
Als ik het goed heb zitten we daar een dag of zeven in het Thai Garden Resort, in soi naklua. Zo niet, dan zitten we waarschijnlijk in 't Mercure-hotel in soi 15. Ik weet het niet zeker, omdat het bij onze rondreis inbegrepen zit. De informatie over welk hotel waar heb ik nog niet gehad. Deze twee hotels zijn het gevolg van uitsluiten: welke hotels gebruikt KRAS bij hun losse vakanties naar Pattaya.
Anyway. Wie kan mij wat meer vertellen over Pattaya?
Wat zijn fijne strandjes? Wat is leuk om te zien en te bezoeken?
Groetjes!
Toch ben ik nog steeds benieuwd wat de do's en dont's zijn in Pattaya. De reis is geboekt, dus ik kan er niet meer wegblijven als dat de do zou zijn... hahah!
Als ik het goed heb zitten we daar een dag of zeven in het Thai Garden Resort, in soi naklua. Zo niet, dan zitten we waarschijnlijk in 't Mercure-hotel in soi 15. Ik weet het niet zeker, omdat het bij onze rondreis inbegrepen zit. De informatie over welk hotel waar heb ik nog niet gehad. Deze twee hotels zijn het gevolg van uitsluiten: welke hotels gebruikt KRAS bij hun losse vakanties naar Pattaya.
Anyway. Wie kan mij wat meer vertellen over Pattaya?
Wat zijn fijne strandjes? Wat is leuk om te zien en te bezoeken?
Groetjes!