Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Volgens mij gaan de meeste touroparators tegenwoordig naar Jomtien. Dat ligt even naast Pattaya en is meer voor gezinnen en ouderen.

Als je Pattaya even wil ontvluchten, kun je voor zeer weinig geld een paar daagjes naar Koh Samet gaan. Volgens mij is dat anderhalf uur met de bus vanaf Pattaya en dan een kwartiertje met de boot.

Verder ben ik zelf nog nooit in Pattaya geweest, dus echte do's kan ik je niet vertellen.
Volgens mij gaan de meeste touroparators ... echte do's kan ik je niet vertellen.

Dank je wel voor je reactie! Ik had inderdaad al zoiets begrepen over Jomtien, maar volgens mij zitten we echt in Pattaya. Ach ja, ik zal het wel zien.

Koh Samet is een aanrader? Lijkt me leuk. Ik wil sowieso ook wel eens een van de vele eilandjes van Thailand bezoeken.

Anders mensen met Pattaya tips?

Groetjes!
Wij gaan op 21 oktober 2 weken naar Thailand. 1 week een rondreis van Bangkok tot aan Chiang Rai, en dan een binnenlandse vlucht naar Phuket. Daar blijven we een week. Nu hoor ik verschillende dingen over Phuket, dus wie er hier op Phuket geweest is, daar wil ik graag tips van horen.
De meningen op dit topic lopen erg uiteen over Phuket (zie vorige postings). Ikzelf vind Phuket erg druk en toeristisch, en dan met name Patong, maar je hebt er ook rustige en lekkere stranden.De laatste keer dat wij er waren hebben we in een super de luxe hotel op Katabeach gezeten (Mom Tri's) en dat was erg ok.
Ik vond phuket erg leuk maar ik houd wel van dat toeristische! Ik zat in kata beach hotel in kata beach, wat rustiger maar heel snel bij de drukte.
Wij gaan naar het Novotel (Coralia) Hotel bij Patong op Phuket. Zijn er mensen die dit hotel kennen?
Hallo! Wij denken eraan om met zn 7-en naar Thailand te gaan en zo rond 26 December weg....Alleen een ticket boeken en de rest regelen we daar.

Nu mijn vraag...is het te doen met zn 7en ivm hotelletjes enzo boeken? En voor zover ik heb kunnen vinden is Dec/Jan een geschikte tijd...klopt dat?

Alvast bedankt voor reakties!

Groetjes!
Het lijkt mij vrij moeilijk om in die periode voor zeven mensen die in een hotel/guesthouse willen, plek te vinden. Maar wie weet...
Ik bedoelde: als jullie in hetzelfde hotel/guesthouse willen zitten.
Het is een hele geschikte tijd, maar ook de drukste. Hebben jullie echt 7 kamers nodig of gaan er meerdere op een kamer? 2 of 3 kamers zullen nog wel te doen zijn, maar reken er wel op dat de goedkoopste kamers in deze periode weg zijn.
Nog 6 nachtjes en dan vliegen wij naar BKK!!!! (kan niet wachten... hihi)

Heb deze week lekker al vrij (lang leve het onderwijs) dus kan alles op mijn gemakje regelen, thuis opruimen, inpakken en nog wat laatste dingetjes kopen. Wel spannend, voor het eerst met backpack op reis!

We denken voor BKK aan het Eastin hotel, kent iemand dit? Werd aangeraden door familielid, maar de reviews zijn niet onverdeeld positief. Van geen enkel hotel overigens, als ik op de reviews af moet gaan zijn alle hotels (behalve de 5 sterren) gehorig en is het personeel onvriendelijk.... Dat zal dus wel meevallen.

Nog een ander vraagje, als we vanuit BKK naar de drijvende markt willen, kun je dat dan het best met een excursie doen of kun je ook zelf met de trein gaan? Zo ja, naar welk station?

En de fietstocht van Co van Kessel door BKK moet je die van te voren boeken (dus nu al via internet) of kan dat ook 1 of 2 dagen van te voren in BKK?

Bedankt weer!

groetjes Chip
Oja, nog wat vraagjes vergeten...

Kan iemand een goed pakkenatelier aanraden? Vriendlief wil graag een maatpak met overhemden laten maken en ik hoor dat er zoveel zijn dat je niet weet welke je moet kiezen. Dus iemand goede ervaringen?

Word er eigenlijk ook veel dameskleding op maat gemaakt? En wat dan zoal?

Thanks!
Ik zou de fietstocht van te voren al boeken, want Co heeft het erg druk en hij kan maar een beperkt aantal mensen meenemen.
Ben lang geleden naar de Floating Market geweest, georganiseerd vanuit het hotel waar ik toen zat, lekker makkelijk. Maatpakken heb ik geen adres voor, maar denk niet dat het veel uitmaakt waar je het laat maken.

Ik heb ff een beetje "domme" vraag.

Wie weet of je op Koh Tao kan pinnen?

Dank U!!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:

Ik heb ff een beetje "domme" vraag.

Wie weet of je op Koh Tao kan pinnen?

Dank U!!

Ja, zo ongeveer om de 100 meter staat een ATM. AlstU!!
Ja, zo ongeveer om de 100 meter staat een ATM. AlstU!!Dank U!!:D
Eastin Hotel is prima! Zorg dat je hoog zit, heb je een prachtig uitzicht over BKK. En de tocht van Co van Kessel hebben wij vorig jaar ook gedaan, wat een topper is dat zeg! Helemaal gaaf. Ik had wel vantevoren gereserveerd, via de website. Co was er zelf niet en het werd toen geregeld door 2 ontzettend aardige meisjes.

Heeft hier iemand ervaring met het bleken van tanden?

Het schijnt in Thailand goedkoop te zijn,maar zou het ook goed zijn?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar verleden jaar zat ik in het vliegtuig naast een Belg en die ging regelmatig naar Thailand om zijn gebit te laten renoveren en was daar zeer tevreden over. De Thaise gezondheidszorg staat trouwens helemaal goed aangeschreven, mits je je wel in een privekliniek laat behandelen.
Ik ga ieder jaar naar de tandarts in Bangkok. Erg goed en stukken goedkoper dan in Nederland. Heb mooie witte tandjes voor weinig. Goeie combi!

Haai,ik heb nog een vraag:$

Het duurt nu nog maar een week of 6 voor we gaan en ik begin er nu écht zin in te krijgen!

Heeft er iemand wel eens met Eva Air gevlogen?

En dan de gewone tickets of evergreen de luxe?

Ben benieuwd naar de ervaringen,of die 100 euro meer de moeite waard is?

We hebben gewone tickets,maar ik heb net naar het reisburo gemaild, wat het kost,en of het kan,om er evergreen de luxe van te maken.

Dag mensen, ik lees hier dat de meeste mesen op eigen houtje naar Thailand gaan...mijn vriend en ik willen begin December weg voor 21 dagen, alleen een ticket boeken en verder daar alles regelen...zijn er nog zat hotels vrij? en betaalbare...niet dat het p.p.p.n ong 50 euro kost?

Alvast dank voor de reakties. Groetjes!
Ik heb met Eva Evergreen gevlogen en vond het zelf de moeite waard.

Je zit ruimer dus slaapt makkelijker en dus is die lange vlucht eerder voorbij.

Heb ook China gevlogen in de normale klasse en dat was prima overigens.

Heb wel gehoord dat de gewone stoelen van Eva nog dichter op elkaar staan omdat ze zo die Evergreen beter verkopen.

Ik heb gisteren gemaild naar 333travel met de vraag of ze het om kunnen zetten maar nog geen antwoord gehad,ik hoop dat t nog kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven