Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
De leeftijdsverschillen vind ik vaak minder opvallen in de parenclubs.

De mensen die gaan zijn in ieder geval jong van geest

Denk dat je alleen goed moet onthouden dat je voor jou en je relatie naar een club of thuisfeest gaat , alles wat er dan bij komt is leuk meegenomen maar moet geen must zijn toch.

mijn top 5.

1.Fun 4 two

2.Fata morgana

3.Mystique (buitenzwembad jammie)

4.Acantus

5.(toch wel privee feessies)

Veel fun allemaal
Voordeel is dat ik vaak wel op wat oudere mannen / vrouwen val, dus een gemiddelde leeftijd van eind 30 / begin 40 klinkt prima voor mij!

Ik heb geen harde "eisen" oid, maar het is wel zo dat ik mensen van boven de 50 over het algemeen niet zo aantrekkelijk vind.
Wat ik weet is dat aantrekkelijkheid zelden aan een leeftijd gekoppelt zit, je hebt oude mensen van 30 en jong overkomende mensen van boven de 50. en ik ken dus heel wat aantrekkelijke mannen die de vijftig al gepaseerd zijn.

Aantrekkelijkheidheid houd ineens niet op op de dag dat iemand 51 geworden is.

Soms vind ik iemand te oud die jonger is dan ik zelf ben en vind ik ze te jong overkomen als ze al veertig zijn
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Wij gaan ook meestal naar mistique blijft voor ons toch de leukste club.

En wat betreft leeftijden ja dat verschilt vaak per keer.

Wij gaan vaak op vrijdag dan is het zo dat er wat meer jongere zijn,maar we gaan ook vaak op zondag ook dan hebben we het goed naar onze zin.

Je moet het zelf leuk maken toch.
Helemaal eens met doddie heb me al zo vaak vergist in leeftijden.
.
,
boeiende bijdrage van Leefnu zeg

paar blz terug werd ik geroepen door Doddie en eh, nog iemand, sorry geen zin om t op te zoeken

kasteel Waterloo.

mijn ervaring is niet helemaal eerlijk want en al 5 jaar geleden en er zijn nu nieuwe eigenaars geloof ik?

waterloo...

veel te veel mannen alleen, die met een wit handdoekje om rondlopen op zoek naar prooi.

karig eten.

geen dj

kleine dansvloer die ook niet werd gebruikt.

ik was er met een vriendin en we hebben voornamleijk erg gelachen, uitgelachen.

mannen gek gemaakt door samen een showtje te doen of op de neukmachine te gaan zitten en er dan snel vandoor

niet voor herhaling vatbaar hahaha
Kan iemand mij, ivm aanmaken profiel op SDC, vertellen wat precies het verschil is tussen:

-soft swap stel, aanraken en oraal

-soft swap stel, zelfde ruimte

Alvast heel erg bedankt.
quote:vanessa_2 schreef op 08 augustus 2011 @ 13:03:

Kan iemand mij, ivm aanmaken profiel op SDC, vertellen wat precies het verschil is tussen:

Alvast heel erg bedankt.

Geen idee.

Ik denk dat er maar weinig soft swappers zijn die apart van hun partner ( dus in een andere ruimte ) sex hebben. Ook geen die-hard swappers; veruit in de minderheid.

En soft swap houdt al in dat er niet geneukt wordt.

Doe gewoon iene-miene-mutte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Berlijn: Insomnia en de Kit Kat Club (als man alleen)

Insomnia, vrijdag, Angel in Bondage feestje

Dit was een wat alternatiever feestje, met vooral veel ‘gothic’ mensen. Ondanks dat de entree voor mannen en vrouwen rond de 10 euro lag, was de man/vrouw verhouding ongeveer 50-50, waarbij er naast stelletjes ook veel ‘single’ mannen en ‘single’ vrouwen rondliepen. Het publiek was verder erg divers: travestieten, bdsm, gothic, lak/leer, en zelfs wat meer ‘nerdy’ stelletjes en mannen. De sfeer was heel relaxed en de muziek vooral ‘gothic’, maar af en toe ook wat meer mainstream gemixed. Omdat de entree relatief laag is, is de drang om per sé te scoren niet zo hoog. Veel mensen komen alleen dansen. Een deel van de stellen gaat wel met z’n tweeën naar boven. Het lijkt alsof de stellen het meestal redelijk bij elkaar houden, maar er blijft wel van alles mogelijk. Op de dansvloer heb ik contact gelegd met een leuke dame en daarmee ben ik samen ‘de trap op’ gegaan naar de ruimte waar alleen stellen en single vrouwen heen mogen. Een aanrader, zeker als je van een wat ‘alternatiever’ feestje houdt.

Insomnia, zaterdag, Circus Bizarre

Het publiek lag nu wat meer naar de dance/bsdm types. De muziek was wat meer electro, iets saaier vond ik zelf. Voor een man alleen een iets minder benaderbare sfeer op deze avond. Voor de lage entree heb je desondanks veel lol en kijk-plezier. Ook nog een hele tijd met een leuke dame die puur op zoek was naar een andere dame zitten kletsen. Daarna er rond 0400 door een travestiet erop geattendeerd dat er in de Kit Kat Club nog meer te doen zou zijn op dit tijdstip. Dus met de metro die kant op gegaan.

Kit Kat Club, zondagmorgen

De Kit Kat Club is een onopvallend groot gebouw waar je even de discrete ingang moet zien te vinden. Eenmaal binnen (10 euro entree) waan je je in de sferen van de oude IT in Amsterdam (van wat ik zo heb gehoord, dat was een beetje voor mijn tijd). Hier loopt écht van alles rond. Travestieten, homo’s, studenten in ondergoed, mensen met kinky outfits, nymfo’s. Er zijn twee zalen met iets verschillende muziek, er is een buitengedeelte met zwembad (waarvan ik niet precies weet of je er wel in mag springen). Verder is er geen douche mogelijkheid, voor zover ik heb gezien, dat was wel jammer. Na een tijdje te hebben rondgekeken, ging ik ergens zitten en werd ik na niet al te lange tijd door een aantrekkelijke dame aangesproken, met de vraag of ik haar cocktail wilde hebben. Ze begon met de dame naast me te zoenen en voor ik het wist waren we met de heer daarnaast in een kwartetje beland. Een leuke eerste avond in de Kit Kat Club ! Het feestje gaat daar de hele zondag nog tot 20.00 door, maar rond een uur of 08.00 vond ik het wel mooi geweest. Wat opvalt in de Kit Kat Club, is dat er in vergelijking tot de Insomnia nog meer single mannen en vrouwen rondlopen en dat er, deels ook weer door de lage entree denk ik en doordat er dus minder ‘stellen’ komen, in het algemeen nog iets minder seks wordt bedreven dan in de Insomnia. De sfeer is er wel heel erg relaxed en open minded en eigenlijk geldt ook hier weer: alles mag, niets moet.

De volgende week was ik weer naar de Kit Kat Club op zondagmorgen en toen na ergens relaxed te zijn gaan zitten, in contact gekomen met een stel die vlakbij mij wat met elkaar begon te doen, en daar nog een leuke tijd mee gehad, tot het rond 09.00 toch wel tijd werd om weer eens naar huis te gaan.

Kortom: erg goedkoop swingen en gewoon stappen is in Berlijn in deze clubs een beetje met elkaar vermengd, wat tot een heel relaxte sfeer leidt en waarbij ik zelfs als single man zonder erg veel moeite te hebben gedaan makkelijk met vrouwen en stellen in contact ben gekomen. Bij de Insomnia moet je wel even goed het soort feestje en de dag van de week in de gaten houden; er zijn ook dagen dat je er als single man ineens 100,- per avond moet betalen. Maar anders ben je als man alleen voor rond de 15 euro klaar. En als je onder de 25 bent, kom je als man of vrouw bijb. Bij de Young Love feestjes zelfs gratis binnen. Eenmaal binnen zijn de normale drankjes iets van 3,50, dus al met al vraag je je bijna af waarom het in Nederland allemaal zo duur moet
.
@Dave

Vrijwel alle Duitse clubs hanteren het all-in systeem. Wij hebben alleen in Insomnia (prima club) apart voor drankjes moeten betalen, buffet was wel inbegrepen.

Mocht je naar Duitsland willen gaan: wij hebben een groot aantal clubs bezocht. Ik denk dat Beverly2000 (Solingen, 1,5 uur van Arnhem) en Insomnia (Berlijn) wat voor je zijn. Ook Caesars Palace vonden we een prima club. Milkersdorf (voorbij Berlijn) heeft de naam maar wij vonden het klein en het continue omkleden niks (boven in lingerie, beneden weer in pak/jurk). Zie de verslagen.
Eigenlijk te gek dat je voor een goede club vanuit het Oost'n meer dan een uur moet rijden.

Er is wel een club maar of je daar wilt uitgaan is de vraag. Zie deze advertentie op hun site:

Vrachtwagenchauffeur ophaaldienst

Bent u vrachtwagenchauffeur, en verblijft u in de buurt van de Wilphof, dan hebben we voor u de “vrachtwagenchauffeur ophaaldienst”. Binnen een straal van 15 kilometer van de Wilphof halen we u gratis op en brengen we u na afloop van uw bezoek ook weer gratis terug naar uw verblijfplaats.

Het enige wat u moet doen is even bellen met 055-3012446 voor het maken van een afspraak.

Is er hier geen swinger met een dikke portemonnaie die een pc kan beginnen in het Oost'n?
@exploliefje: precies hetzelfde heb ik me ook wel eens afgevraagd, helaas geen dikke portemonnee tot mijn/onze beschikking, gelukkig door mijn relatievorm wel een uitvalsbasis wat meer richting het westen, waardoor de afstanden wat minder zijn dan vanuit mijn woonomgeving.

Het gevolg daarvan is dat we in de weekenden dat mijn zoontje niet bij mij woont, wij meestal in het huis van mijn lief zijn, terwijl het ook wel eens lekker zou zijn om zo'n weekend in mijn huisje door te brengen. En die verhouding zal alleen nog maar meer worden, omdat lief in zijn huis een chillruimte heeft gecreeerd en bij mij daar de ruimte helaas niet voor aanwezig is.

De Wilphof ken ik niet, maar wat ik over gelezen hebt en wat anderen er over verteld hebben, staat deze club nou niet echt op ons verlanglijstje.
@mayaelf

Om nu mijn huwelijk op te blazen en een relatie te zoeken in het Westen gaat wat ver, denk ik. Dus ik zal je voorbeeld maar niet volgen.

Er is (al jaren) sprake van een parenclub in oprichting bij Nijmegen: the Swing moet die gaan heten. Maar ja, er staat al jaren op hun site dat ie binnenkort open gaat. Ze zoeken daar nu investeerders voor 1500 Euro pp. Op mails met vragen wordt niet gereageerd.

Er is ook iets in Bad bentheim (Swingers Heart) maar van de foto's alleen al word ik nog droeviger. Ben niet zo'n fan van biertafels in een pc....
@ Dave

Wat Exploliefje zegt, klopt.

Wat ik al zei, de Insomnia is eigenlijk een kruising tussen een 'swingclub' en een normale 'dansclub'. Er is wel een klein bubbelbad en douches, maar verder is het 'natte' c.q. 'wellness' gedeelte ook niet zo uitgebreid als in andere swingerclubs. Op sommige dagen, de dagen waarop de entree ook wat hoger is, is er in de Insomnia trouwens wel gratis wat te eten en is het inclusief drankjes.

De Kit Kat Club is verder ook geen echte parenclub, maar meer een danstent waar eigenlijk alles mag.

Wat dat betreft, dus ook al niet te vergelijken met onze clubs hier in Nederland.

Het gaat me eigenlijk vooral om de andere sfeer die me in de Insomnia en in de Kit Kat Club aantrekt. Het publiek is er veel diverser en deels ook excentrieker. Er zijn ook meer single mannen en vrouwen. En in de Insomnia draaien op een avond bijvoorbeeld zo 5 verschillende dj's. En itt tot in Nederland is de Insomnia zo tot een uur of 6 's ochtends open en de Kit Kat Club dus zelfs tot 20.00 op zondagavond.

Als je toch een prijsvergelijking wilt maken, dan moet je dus in je achterhoofd houden dat de 'wellness' voorzieningen in beide deels wat minder zijn, maar dat je dus ook een stuk minder betaalt. En dat er meestal geen eten bij de prijs in zit. In de Insomnia kun je wel gratis stukjes fruit van de bar pakken trouwens... Maar als ik naar mezelf kijk, dan eet ik in Nederland bijna ook nooit grote hoeveelheden in clubs, dus ik heb het ook niet gemist.
Tja, exploliefje, dan blijft het wat verder rijden over, hé? Of dan toch maar die jackpot gaan winnen

Of je wat meer gaan richten op thuisfeestjes organiseren/bezoeken, kan ook erg leuk zijn!
quote:vanessa_2 schreef op 08 augustus 2011 @ 13:03:

Alvast heel erg bedankt.

Maar één reactie (waarvoor hartelijk dank!). Is of lijkt het erg rustig op dit topic? Ben ik hier verkeerd en kan ik beter een nieuw topic openen?

Ik heb wel nog aanvullende vragen:

-weet iemand nog andere sites dan SDC die wel (bijna) net zo goed / serieus / betrouwbaar qua reacties zijn.

-ehm, die andere vraag is me ontschoten. Komt nog wel.

Weer alvast bedankt.
Vanessa, je hebt voldoende andere sites, Swingers Nederland, Adultmatch, Secondlove. Elke site heeft zijn fakers als heb ik het idee dat het op SN en SDC minder is dan op AM.

Betrouwbaarheid van mensen moet je zelf proberen te peilen.

Je vragen staan wel op het goede topic hoor, ik denk dat het de vakantietijd is o.a.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, vraag gerust door
@ Vanessa, het antwoord van BGB klopt denk ik gewoon, waarschijnlijk daarom geen andere reacties hier over..

Wat betreft websites, ik ben alleen bekend met SDC, en dit bevalt prima.

Waarom wil je nog meer websites? Niet tevreden?
OK, iedereen bedankt tot zover.

@wupje: we hebben ons nog niet ingeschreven en zijn ons wat aan het oriënteren. We hebben dus nog geen ervaringen met SDC en willen ook andere sites even bekijken.
Vanessa, een tip voor als je een profiel aanmaakt, wees duidelijk wat je wel en niet wilt, daarmee wek je geen verkeerde indruk bij mensen die op je profiel willen reageren en laat je er ook geen misverstand over bestaan wat je "zoekt".
Ik sta zelf als man op SDC, maar op bv. www.excitant.nl wordt er een camera check gedaan bij nieuwe leden (er mogen alleen single vrouwen en stellen op) waardoor je ook niet zoveel fakers hebt daar... en het is gratis...
@ Miyagi75, dan mis je toch wel een doelgroep als site naar mijn idee? Zat stellen die een man zoeken voor mmv of single dames die een man zoeken, en geen stel.

Maar goed, die kunnen dan weer op andere sites terecht..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven