Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Gaudi veel sterkte vandaag!

Miss welkom terug.

Vandaag weer aan het werk, eerst J naar het KDV brengen met traktaties.
Samzoen, hoe was het gisteren? Voelde J zich echt jarig? Wat hebben jullie hem uiteindelijk gegeven? En wat tracteert hij vandaag?

Gaudi, ik duim heel hard voor je!
pffff, wil even mijn verhaal kwijt. Ben net bij de fysio geweest en daar even zitten janken. Blijkbaar is mijn bekken nog veel gevoeliger dan ik dacht. Ze kon zelfs de tests amper doen, m.n. links. Bijv.: ze tilde mijn linkerbeen op toen ik lag en wilde dan wat druk op mijn knie zetten om te testen wat ik nog kon. Nou ze kon dus geen druk zetten omdat de tranen al in mijn ogen waren gesprongen van de pijn. Ook bleek ik mijn gestrekte linkerbeen niet meer op te kunnen tillen en rechts nog een klein stukje.

poehe dat viel zo tegen. Advies nu: proberen te ontspannen, wat fysio-fitness op de woensdag, dochter van 2 niet meer tillen en max 1x per dag de trap op en af. Verder iedere keer als ik iets gedaan heb max een half uur gaan liggen (waar dan?). En mogelijk binnenkort aan de bekkenband.....

zit er even door heen, heb nu echt geen idee meer waar ik mijn dagen mee moet gaan vullen tot eind oktober.

sorry voor de ego.

gaudi: weet je al wat?

miss: welkom terug

leuke dag gehad samzoen?
Sanloes, herkenbaar verhaal, het is gewoon super-kl*te.
Sanloes, nog even terugkomend op je berichtje van vanmiddag. De frustratie spat er van af, logisch! Nog een maand of twee te gaan nu? Dat zullen nog lange weken voor je worden. Je krijgt wel goede tips denk ik van de fysio, meer kan je niet doen. Echt, probeer alsjeblieft jezelf in acht te nemen en niet te overbelasten, want je hebt alleen jezelf ermee als het nooit meer overgaat. (en je weet wie dat zegt....). Zie je zo enorm op tegen een bekkenband? Het hielp mij juist om nog enigszins in beweging te kunnen blijven, zonder dat ding had ik echt alleen ik bed kunnen liggen, wat ook niet goed is voor je bekken. En de trap op en af, ja dat is echt funest voor je bekken, voor mij is dat nu nog steeds problematisch. Trap af achterstevoren werkte bij mij wel goed, en elke keer been bijzetten. 't Is even niet anders, sterkte!!!
lief van je balpen! ik moet nog 12 weken (31-10 uitgerekend).

Ik zie niet zo op tegen een bekkenband, maar zie het als een laatste redmiddel en dat viel tegen dat ik daar dus al zit.

ik zal proberen zo goed mogelijk naar je te luisteren. vandaag voel ik me overigens al beter gelukkig.het moest er even uit.

had je mij krabbel nog gezien? over wagenziekte, heb het zelf neit gelezen, maar wie weet.
Oh Sanloes hier nog een bekken probleemgevalletje. Niet zo erg als Balpen maar ik weet hoe frustrerend het is (en hoeveel pijn je ervan hebt en hoe vermoeiend het is). Hou jezelf inderdaad in acht want het is het niet waard als het blijvend zou zijn. Even positieve noot, bij mij was het na de bevalling redelijk snel over. Al moet ik zeggen dat ik dus elke keer als ik ongesteld ben (en dus weer die stomme hormonen) ik het nog steeds voel. Doe dus echt dagelijks je oefeningen. Trap is funest inderdaad en weet je hoe je moet staan, lopen en opstaan en gaan zitten enzo? Een bekkenband vond ik juist heerlijk. Eindelijk een beetje beweging zonder al te veel pijn. En vraag hulp hoor, zoveel mogelijk want met nog een koter die rond rent is het af en toe echt zwaar.

Hier is vriend net toch nog maar weer terug naar het ziekenhuis met Puk (oudste). Ze loopt nog steeds niet, staat er niet eens op, kan niet staan, heeft nog pijn en er is weinig tot geen verbetering. Ik vind het raar. Is er echt wat of is ze bang om hem te gebruiken? Ik wil het gewoon zeker weten zodat ik ook een beetje weet hoe ik haar moet stimuleren of juist niet. Zal wel niks zijn maar dan weet ik dat zeker. Gister was zo zielig. Moest ze plassen, was ik boven, heeft ze zichzelf van de bank gegooid op haar buik en zo naar de wc getijgerd. Kwam beneden en zag het haar doen. Mijn hart brak Dat was voor mij de druppel.
Oh en Puk moet ook weer AB druppels want heeft al 5 dagen een loopoor en dus een ooronsteking, gelukkig werken de buisjes blijkbaar nog want alle troep komt eruit. Het zit haar niet mee. KNO zei dat het schering en inslag was die ooronstekingen. Vakantie en dan gaan ze veel zwemmen enzo. Wordt ook weer drama dat druppelen 3x per dag 7 dagen lang want ze heeft er echt een gruwelijke hekel aan. Ik kan dus deze keer mijn diploma kleuter worstelen gaan halen. Promotie
o sanloes, wat een drama he? ik kan me goed voorstellen dat je je machteloos voelt en niet weet hoe je die weken doorkomt. maar hou echt je rust en ga niets forceren, want het is nog veel frustrerender als je straks je kindje hebt en je kan dan nog steeds niks. ga maar veel lezen, veel stomme tv programma's kijken, beetje internetten en laat het maar even zo... en accepteer dan dat je soms slechte dagen hebt waarop je er erg van baalt! (en zorg inderdaad voor hulp, misschien wel vooral zodat lief er niet aan onderdoor gaat.. voor haar moet het ook leuk blijven he?)

scuba: wat zielig voor puk! en wat raar dat ze er nog steeds zó'n last van heeft! goed dat je er nog even aar laat kijken. en dan ook nog aan de ab! sneu meissie!

hier word ik een beetje treurig van het weer. wat een herfstige toestanden! heb de kinderen gewoon allemaal lange broeken aan gedaan. bah! ga zo even naar mijn ouders. mijn vader heeft in onze vakantie een stuk van zijn vingers afgemaaid (tsja..) en is inmiddels geopereerd. even kijken hoe hij eraan toe is..

en ik word soms beetje gek om alleen maar met de kinderen te zijn. heb de afgelopen weken niets gedaan zonder kinderen en in d evakantie gaan d ejongens ook later naar bed, dus heb ik het gevoel nooit meer even tijd te hebben voor mezelf. moet dringend iets leuks gaan afspreken zonder kids. (iemand zin in meet zonder kids op korte termijn??)
Sanloes, balen zeg van die bekkenklachten. Ik kan er gelukkig niet over meepraten, maar luister maar goed naar de ervaringdeskundigen! En als je je een keer verveelt: ik heb nog vijf weken vrij en wil wel een keer op de koffie komen. Je woont volgens mij wel redelijk in de buurt?

Scuba, wat naar van Puk, kan natuurlijk ook psychisch zijn, maar wel fijn om zeker te weten dat het niet meer is dan verstuiking

Miss, welkom terug in druilerig Holland, kun je wel zeggen. Geloof dat Hansje helemaal geen korte broek heeft aangehad dit jaar.... Ben niet heel snel van de korte broeken, maar het weer is dan ook echt pet! Een meet zonder kids klinkt goed, ik ben voor. Gelukkig ga ik over 2 weken ook weekendje weg met vriendinnen, echt zin in. Enige wat ik nog moet beslissen is hoe verder met borstvoeding. Pansje is minder onrustig laatste week dus borstvoeding gaat over algemeen weer prima. Maar ik zie wel op tegen weekendje kolven.... (vriend zei al dat Pansje dan maar mee moet, haha, heeft hij alleen zorg voor Hansje)
Sanloes, wat vreselijk balen. Echt naar om zoveel pijn te hebben en je zo afhankelijk te voelen. Hopelijk brengt die bekkenband zo wat verlichting. Als ik de verhalen van Balpen en Scuba zo lees, moet dat wel lukken.

Wat sneu van puk. Dat klinkt echt heel zielig hoe ze naar de wc ging. Ik ben benieuwd wat ze zeggen, doen en zien in het ziekenhuis. En dan ook nog weer een loopoor. Ik vind het zo gek dat sommige kinderen daar zo gevoelig voor zijn.

Miss, iedereen wordt treurig van dit weer. Zal voor jou wel een mega overgang zijn inderdaad. Net als LB, heb ik de kids nog helemaal geen korte broeken of korte rokjes aan gedaan deze zomer. Dus er zullen waarschijnlijk wat kleertjes ongebruikt doorschuiven naar ukkie straks.

LB, fijn dat de bv weer beter gaat. Wel lastig om nu te beslissen hoe je ermee verder kunt gaan. Dat snap ik.
CD, dat voordeel van doorschuiven heb jij wel

(wil je nick even wijzigen?)
Er zijn twee foto's gemaakt in het ziekenhuis. Eentje van haar knie waar ze niks op konden vinden. Maar de dokter vond het toch wel erg typisch dat ze helemaal niet loopt. En dus ook een foto van het hele beentje gemaakt maar ook niks gevonden. Dus conclusie toch banden verrekt of zoiets. Ben toch wel opgelucht om het te weten en fijn dat er in principe niks ernstigers is. Het rare is dat ze wel fiets. Dat is toch typisch? Maar geduld hebben dus en hopelijk wordt het met de dag beter.
Wat gek, Scuba. Maar wel fijn dat ze in ieder geval niets gebroken heeft.

LB, dat doorschuiven kan ook niet altijd hoor. Zo heb ik aardig wat zomerkleertjes in maat 74, maar die maat zal ukkie midden in de winter hebben, vermoed ik.

Hebben jullie kinderen hun speen nog wel eens in? En zo ja, hoe vaak? Wij hadden altijd als stelregel dat uk haar speen alleen mocht als ze gaat slapen. Maar ik twijfel daar nu een beetje over. Ukkie duimt namelijk en die kunnen we straks toch haar duim ook niet afpakken als ze dat overdag wil doen. Hoe gaan jullie hiermee om?

En nog een vraag. Hebben jullie al winterjassen gekocht? Ik zie ze overal alweer hangen, maar heb geen idee in welke maat ik het zou moeten kopen (en ik heb nog geen leuke gezien). Uk heeft nu maat 86. Zal ik dan een jas in maat 92 nodig hebben?
Ja, dat ken ik CD. Dat zo eek setjes dan in de winter passen ofzo... Hoe groter ze worden, hoe beter het gaat. (maar dan zijn de kleren weer wat meer gedragen, dus lukt het alsnog vaak niet).

Hele zomer nog geen korte broeken? Joh! Hier lopen de jongens vrijwel de hele zomer in korte broeken. Maar nu is het soms ook echt te koud.

Ik koop nooit zo vroeg een winterjas. Niks aan nu. Vind altijd later ook nog wel wat. Eerder dan half oktober hebben ze het toch meestal niet aan?

Hier trouwens ook nog een speen overdag. Vooral als ze moe is of verdrietig, is het nog een uitkomst. Denk dat als kinderen duimen, ze dat toch wel doen. Vrees dat dat niet te voorkomen is door een speen. En ook een duim leren ze wel een keer af hoor.

Scuba: fijn dat je nu echt zeker weet dat er niks aan de hand is. Zal nog wel behoorlijk pijn doen. Zielig hoor.

Had wel leuke dag bij mijnn ouders. Morgen naar mijn schoonouders. Wel een gedoe elke keer, nu we onze grote auto niet hebben. Kunnen we niet met zijn allen in 1auto. Morgen dus gaat vriendlief en een paar kinderen met de trein en ga ik met de auto. Hij blijft dan slapen met de kleintjes en ik naar huis met de groten. Zndag namelijk al open uurtje op school om weer te wennen. Maandag begint het echte leven weer..
Scuba, toch vreemd dan wat er met Puk aan hand is.Misschien toch ook de schrik?

CD, er zit tussen jouw dochters qua seizoen natuurlijk 2,5 maand verschil. Maar daar heb je dan waarschijnlijk alleen het komende jaar 'last' van omdat ze vooral in het eerste jaar veel van maatje kleding veranderen. Wat dat betreft is het bij ons fijn dat we een neefje hebben dat op een paar dagen na een jaar ouder is dan Hansje. Smaak is niet helemaal hetzelfde maar er zit altijd wat bruikbaars tussen. Ik dacht dat een vriendin die begin februari een zoon heeft gekregen daarom weinig aan onze kleertjes zou hebben, maar die zoon is zo groot, die zit nu al een tijdje in 74 (vriendin van me heeft even oud dochtertje die in 62 zit)!

Aan jassen heb ik nog helemaal niet gedacht. Hansje heeft hier 86/92 dus ik koop nu niks meer 86.
O ja, nu vergeet ik de speenvraag: bij Hansje heb ik vanaf dat hij ongeveer een jaar is de regel gehanteerd dat het alleen bij slapen mag. Soms smokkelde hij de speen nog mee, maar nu moet hij de speen en zijn knuffel 's ochtends in zijn bedje leggen. Soms wil hij dan de knuffel nog wel mee, en daar doe ik niet te moeilijk over. De speen wil ik binnenkort wel gaan afleren.. Pansje heeft speentje dus wel ook als ze wakker is.
Miss, dat is inderdaad wel lastig zonder grote auto. Wanneer kunnen jullie er weer over beschikken, staat ie nog in het buitenland?
Speen wordt hier nog regelmatig gebruikt, overdag en savonds. Juist omdat ik niet wil dat ze gaat duimen. Dat is veel lastiger af te leren. Ik denk dat ik met sinterklaas weer dezelfde truuk ga doen als met Puk. Speen inleveren aan sinterklaas en kadootje ervoor terug. Ging toen goed, al was Puk wel iets ouder (3,2). En lukt het niet dan niet. Ik ben niet zo streng met de speen. Tja als ze 3 is wordt het wel tijd daarvoor zie ik er niet zoveel slechts in (zolang de tanden enz enz)
J heeft alleen na zijn geboorte een week en later nog eens een week ofzo een speen gehad.

Hij heeft ook echt niks anders wat percé mee naar bed moet ofzo.

Mijn nichtje heeft tot haar 4e een speen gehad, op haar 4e hebben ze dat ding ritueel begraven in de tuin.
Wij waren dus heel strikt met de speen. Eigenlijk net zoals bij LB. Maar nu we weten dat ukkie duimt en we dat haar in de toekomst moeilijk kunnen verbieden overdag op deze leeftijd, ben ik gaan twijfelen of het dan wel eerlijk is tegenover uk. Zij heeft nu bijvoorbeeld na een dag op het kdv vaak erg veel behoefte aan de speen, maar we geven nooit toe, met een jammerend kind tot gevolg. Terwijl ze met speen dus wel tevreden is. Dan denk ik bij mezelf, wie houden we hier nu voor de gek :-) Maar als we toegeven, is het weer zo lastig een grens te stellen. Ik wil niet dat ze de hele dag met dat ding in loopt, vind ik geen gezicht. Lastig.

Vervelend Miss, van jullie auto. Zal hij snel gerepareerd kunnen worden?
CD, dat probleem krijgen wij misschien ook. Pansje heeft nu weliswaar een speen maar het zal me niet verbazen als zij gaat duimen als ze geen speen heeft. Ze doet al heel vaak haar vingertjes in de mond, en soms ook alleen het duimpje. Daarom wil ik het liefste binnen een halfjaar bij Hansje de speen afleveren. Nu kan ik nog uitleggen dat Pansje overdag speen mag omdat ze babietje is en Hansje dat vroeger ook mocht, en straks niet meer.
Jee wat rot zeg Sanloes. Ik heb ook geen ervaring (afkloppen) maar ik denk dat ik ook aan zo'n band zou beginnen. Het forceren en de pijn lijkt me ook niet goed. Rust vooral lekker uit.

Niet zo hard zijn voor jezelf...

Goh bij jullie begint het "echte leven" alweer Miss. Hier in het noorden voorlopig nog niet. Wij gaan volgende week op vakantie. Ik heb er erg veel zin in (en hoop toch nog wat zonuren te pakken).

Zou het een spier kunnen zijn Scuba? Dat zie je toch niet op een foto? Rot is het wel en ook zielig van haar oren. Hoe is het met Muk? Met haar gaat het ok?

Mini duimt ook, maar daar maak ik mij niet zo druk om. Ik vind het wel makkelijk. Ik hoefde nooit 's nachts tot bed uit omdat ze haar speen kwijt was. Ze duimt alleen als ze moe is. Tja afleren zal lastig kunnen zijn maar het is zoals het is en echt heel erg is het ook niet. Ik zie er maar de positieve kant van in.

CD ik weet niet wat ik zou doen met uk en haar speen. Ik denk dat ik gewoon de ingezette lijn zou voortzetten en haar geen speen geven als ze niet in bed ligt. Aan de andere kant er zit natuurlijk nog wel wat tussen "af en toe voor de televisie als je moe bent" en de hele dag met zo'n speen rondlopen. Wat maakt het voor jou het makkelijkst?
quote:Wickivi schreef op 13 augustus 2011 @ 15:13:

CD ik weet niet wat ik zou doen met uk en haar speen. Ik denk dat ik gewoon de ingezette lijn zou voortzetten en haar geen speen geven als ze niet in bed ligt. Aan de andere kant er zit natuurlijk nog wel wat tussen "af en toe voor de televisie als je moe bent" en de hele dag met zo'n speen rondlopen. Wat maakt het voor jou het makkelijkst?Ik zou het het gemakkelijkst/rustigst vinden als ze inderdaad op momenten dat ze moe is de speen zou mogen. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ze dan niet meer snapt wanneer ze hem wel mag en wanneer niet. Nu is die grens heel duidelijk.
CD, wat een speendilemma. Herken het wel van dochterlief. Die wilden we na haar eerste verjaardag ook alleen maar speen in bed geven, en in de auto bij langere stukken. Maar in de praktijk gaven we de speen ook nog wel als ze erg moe was, bijv. zoals jij ook zegt aan het eind van een creche-dag, voor het eten even op de bank bijkomen. Dat had ze dan ook echt even nodig. Vanaf haar 3e verjaardag zijn we echt bewust gaan afbouwen, nog maar 1 speen in huis ipv overal en nergens, alleen in bed, en met opzetten van de kerstboom gezegd: als de kerstboom weggaat, gaat de speen met baby Jesus (van de Fisher price kerststal) mee in de doos. Werkte prima!!! Ze is niet gaan duimen ofzo, heeft nog wel knuffeldoekjes, die we eerst aan de speen hadden, om mee te kroelen.

Zoonlief speent of duimt niet, maar heeft een knuffelkonijntje waar hij op de oren sabbelt. Erg vies, moet elke dag in de was, maar hij kan echt nog niet zonder. Idem als bij dochterlief destijds, alleen in bed of in de auto op lange stukken en als hij erg moe is aan het eind van de dag doe ik ook niet zo moeilijk. Kan hij even bijtanken voor het eten en daar is iedereen bij mee denk ik dan maar.

Dochterlief vandaag ongelukje gehad op een wipkip. Veel bloed in haar mond, voortand los en scheef en tandvlees eromheen helemaal paars en dik, evenals haar lip zelf. Diensttandarts kan er niets mee, behalve er vanaf blijven komende week, alleen zacht eten, niet rennen en stoeien en hopen dat 'ie blijft zitten, maar verwachting dat hij zwart gaat worden en eruit gaat of gehaald moet worden. Zo zonde, ze had zo'n mooi gebitje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven