Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
aaah wat jammer pimpelpaars!

nou, ik vind dat ook niet echte en reden hoor, ik vind als je maar een zeistraat inkijkt dat dat wel voldoende is maarnee je moet dan ook nog overdreven kijken, wat een onzin!

echt balen zeg!

nou de volgende keer beter, en het komt goed!

ik heb m'n 1ste dag rijden ook weer overleefd:P heb nog geen gene mensen/bomen/auto's geraakt dus het gaat nog goed haha.

nou veel succes de 31ste is gelukkig ook weer zo hier dus hoef je niet zolang te wachten..
Zo, ik ben ook weer van de partij...

Na twee weken rijles-loos ( erg fijn trouwens), weer een les. De laatste les voor de vakantie ging ronduit belabberd.

De afgelopen les ging op zich prima, maar ik anticipeer gewoon dramatisch waardoor ik nooit op tijd ben met dingen ( terugschakelen voor de bocht bijvoorbeeld, of invoegen)

Maar goed, ik ben ongeveer op de helft dus veel oefenen, oefenen. oefenen en dan komt het vast goed!

@pimpelpaars...echt pech hebben! Succes de volgende keer.
Och Pimpel! Wat ontzettend jammer!

Balen, maar je gaat er de volgende keer vast met zelfvertrouwen in, dan kun je niet anders dan slagen!

Lucky: daar ben je weer. Leuk om te lezen dat het weer goed ging.

Mmm_x: wat leuk dat je eerste dag goed ging! Lekker hè, die zelfstandigheid van een rijbewijs

Marije: inderdaad. Oefenen, en nog meer oefenen. Waarom heb je zo'n moeite met anticiperen? Komt er teveel tegelijk op je af?

Ik mag volgende week woensdag weer Volgens mij span ik de kroon: 4 weken niet kunnen lessen door vakantie van de instructeur.
vandaag weer een les gehad

Schakelen is toch niet mijn sterkste punt.

Bovendien wil ik te graag alles goed doen, waardoor ik me te veel op 1 ding richt, en andere dingen "vergeet"

Ben schijnbaar geen natuurtalent

Maar we blijven stug doorgaan!
maar ik moet wel toegeven dat ik er af en toe moedeloos van word, waarom lukt het mij nou niet zo snel?

als ik zie wat er af en toe voorbij rijd...

en kijken blijft moeilijk. Als ik te ver vooruit kijk, dan schakel / rem is te vroeg, of ik schakel / rem juist te laat, als ik niet ver genoeg vooruit kijk..

ppfff...
quote:lucky_birdie schreef op 04 augustus 2011 @ 09:30:

vandaag weer een les gehad

Schakelen is toch niet mijn sterkste punt.

Bovendien wil ik te graag alles goed doen, waardoor ik me te veel op 1 ding richt, en andere dingen "vergeet"

Ben schijnbaar geen natuurtalent

Maar we blijven stug doorgaan!Haha, heel herkenbaar, net rijles gehad, moet schakelen naar zijn 5.... schoot meteen een stuk naar links, arme instructeur... Maar iets positiefs... vandaag voor het eerste achteruit file parkeren en dat ging in 1 x goed Beter dan gewoon in een vak parkeren,daar heb ik geen talent voor
quote:lucky_birdie schreef op 04 augustus 2011 @ 09:41:

maar ik moet wel toegeven dat ik er af en toe moedeloos van word, waarom lukt het mij nou niet zo snel?

als ik zie wat er af en toe voorbij rijd...

en kijken blijft moeilijk. Als ik te ver vooruit kijk, dan schakel / rem is te vroeg, of ik schakel / rem juist te laat, als ik niet ver genoeg vooruit kijk..

ppfff...Ach... ik zie regelmatig van die mutsen rijden dat ik denk "als het hun gelukt is moet ik ook mijn rijbewijs kunnen halen" Maar we geven niet op!!
Anticiperen..tsja...eigenlijk wat lucky zegt...concentreer je je op het ene, dan lijk je alles wat daarvoor vanzelfsprekend was volledig vergeten te zijn.

En ik ben van mezelf nogal 'opmerkzaam'. Ik zie nog welke kleur de bloemetjes langs de kant van de weg hebben, wat het kenteken is van die auto aan de overkant en welk merk jas dat hippe meisje aan heeft( bij wijze van spreken dan), en die informatie moet allemaal in een microseconde verwerken. Erg vermoeiend dus :-)
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Vier weken geleden ben ik ook begonnen met rijlessen. Ik heb vrijwel altijd 2uur les achter elkaar, heel vermoeiend, maar zo gaat het wel lekker snel. Vandaag heb ik mijn 20e les en zit ik op de helft van mijn pakket. Volgende week dinsdag heb ik theorie-examen, dus dat wordt veel oefenen deze week... vind vooral het onderwerp gevaarherkenning lastig.

Eigenlijk heb ik nooit zin in de rijles, maar zodra ik in de auto zit valt het allemaal reuze mee. Ik dacht dat dat wel snel zou overgaan, maar ik heb er nu nog steeds last van. Hebben jullie dat ook of kijken jullie juist heel erg uit naar de les?

Groetjes!
Freshfruity: vandaag had ik helemaal geen zin in m'n les! Het was 4 weken geleden en ik was er volledig van overtuigd dat ik niks meer wist, ook omdat ik pas 2 lessen had gehad.

En ik wist dus echt niks meer hè. Ba-len.

Het eerste uur eerst back to basic en daarna ging het wel weer. Iets geleerd over het nieuwe rijden en dapper geprobeerd te spiegelen.

Per ongeluk ergens moeten keren ,wat tamelijk goed ging, en de instructeur stiekem uitgelachen omdat de motor 2 keer uitviel toen hij de pedalen bediende op een heuveltje.

Anyhoe. Eerlijk gezegd vond ik het een rotles , het eerste uur althans. Maar goed, volgende week dinsdag weer.

Leuke anekdote: bij het stoplicht wegrijden en de koppeling zo snel op laten komen dat de auto: a. niet alleen slippende banden heeft, maar ook nog: b. een sprong maakt.

Instructeur: "goh, sommige mensen moeten daar echt op oefenen en jij kunt dat gewoon"

Tsja, het is dus echt een relaxed, glas halfvol type.
Pfoe, 4 weken helemaal niet rijden is ook wel erg lang. Ik denk dat ik dan ook niet meer zoveel zou weten. Was de instructeur op vakantie dan, of jij?

Haha, ik laat de koppeling ook te snel opkomen bij stoplichten omdat ik te snel weg wil. Alleen maakt de auto bij mij geen sprongetje, maar slaat de motor wel eens af. En nee, dan krijg ik helaas niet zo'n 'glas halfvol reactie' ;)

Mijn les ging dinsdag ook helemaal niet goed. In het eerste kwartier sloeg al 2x de motor af, daarna kwam ik op een onoverzichtelijk punt waar ik niet zag hoe ik de bocht precies moest nemen, ik week een keer uit naar links terwijl daar een auto kwam en ik ben een doodlopende weg ingereden waardoor ik moest keren. Ik was zo blij toen die 2uur voorbij waren... pffff. Hopelijk gaat het de volgende keer wel weer goed.
Hey lesserTs. Ik was even off een tijdje. Eerst op vakantie en daarna had ik even geen zin in forummen.

Pimpel, vet balen! Maar eigenlijk geen slechte reden. Die kleine straatjes zijn tricky omdat je weinig overzicht hebt en iemand die van rechts komt die er vanuit gaat dat je voor hem stopt die zit zo voor je auto. Nja, de 31e weer!!

Freshfruity welkom! Ik heb eigenlijk altijd wel zin in mn rijles. Maar dat komt ook omdat ik het best gezellig heb met mn instructeur.

Volgende week heb ik examen En ik schijt in mn broek!!
En ik heb idd ook 4 weken geen les gehad(eerst was ik op vakantie, toen instructeur) heb dinsdag en woensdag les en dan donderdagochtend examen. Brrrr. Het is nieteens dat ik het zo erg zou vinden om te zakken. Het is meer dat het me dan weer meer geld gaat kosten en daar baal ik van.
Ah spannend dat je volgende week examen hebt! Ik begrijp het financiele plaatje helemaal. Van zakken kun je eigenlijk alleen maar leren, alleen zul je weer extra lessen en een nieuw examen moeten betalen en dat is natuurlijk niet niks...

Maar het komt vast goed!! Hopelijk voor jou is de examinator net zo gezellig als jouw instructeur ;)

Het is niet zo dat ik geen zin heb in lessen omdat de instructeur niet leuk is. Integendeel, ook hier is het in de auto best gezellig. Misschien moet ik me er maar gewoon proberen overheen te zetten. Ik heb vandaag ook een goed gesprek met haar gehad over mijn angst om fouten te maken. Ik moet het juist als leermomenten zien, dus dat houd ik voortaan in mijn hoofd.

Maandag mag ik weer!

Ruza, mag ik vragen hoeveel lessen je hebt gehad? En heb je een tussentijdse toets gedaan?
Pffff volgens mij heb ik al iets van 46 lessen ofzo gehad en een tijdje terug een TTT.
Waarom haat het KNMI mij???

Uitgerekend op mijn examendag 70% kans op regen!
Het KNMI haat jou niet maar geeft jou gewoon de kans om die examinator te laten zien dat je zelfs in de regen goed kan rijden ;)

Misschien zelfs beter dan zoveel zon dat je zwetend in de auto zit en allerlei cabrio's over de weg sjezen!

Ik heb vandaag mijn theorie gehaald en daarna meteen de TTT aangevraagd: 12 september mag ik!
Haha. Volgens instructeur gaat het pas in de middag regenen. Vandaag les gehad en die ging zo lekker!! Voelde me helemaal op mn gemak en alles ging goed. Of ik al jarenlang rij! Morgen mn laatste les!
Gefeliciteerd met je theorie trouwens! Was ik in mn enthousiasme even vergeten
Ik ben al een tijd niet geweest wegens een zeer drukke agenda en ik heb alweer ff niet gereden...

Wat betreft mijn punt waar ik op gezakt ben: Ik heb wel gekeken in de zijstraatjes in de woonwijk, maar volgens mijn examinator niet... Ik heb het gelukkig achter mij kunnen laten en over 2 weken ga ik weer. Ik ga morgen met mijn instructeur de laatste lessen plannen.

@freshfruity: Gefeliciteerd met het behalen van je theorie!!

@Ruza: Het komt nu dichtbij voor jou, spannend! Heel veel succes donderdag, ik ga voor je duimen!
Pimpel. er is ook nog een groot verschil tussen kijken en zien.

Ik kreeg voor de vakantie nog de waarschuwing dat ik wel kijk in die straatjes, maar eigenlijk te hard kom aanrijden om nog netjes op de juiste plek te kunnen stoppen als het nodig zou zijn.

Jaja, overmorgen al!! Dreamlogic mag ook!
RUUUUZ morgen! Ik zal voor je duimen (moest ineens even denken aan de 18e en dat er dan iets was haha )
Oh en DL ook natuurlijk!
Oh mijn god, het is morgen al!!!!!

Net gereden, ging weer lekker. 1 paniek momentje gehad. Verder zie ik nu gelukkig wel steeds beter in welke versnelling ik welke bocht moet nemen bij het verlaten van de snelweg.

Ik sta helemaal te jumpen van (gezonde) spanning

Instructeur heeft gezegd dat als ik me maar goed blijf concentreren hij de kans heel groot acht dat ik het ga halen!
Heel veel succes vandaag Ruza en DreamLogic!! Toi toi toi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven