implantaat kies
dinsdag 9 augustus 2011 om 23:12
Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een implantaat moet in plaats van mijn kies, die eruit is gevallen.
Lang verhaal hoe die helemaal stuk is, maar goed, ik heb nu een gat.
Verder is het gebit helemaal gezond, werkelijk geen enkel gaatje verder ooit gehad.
Nu moet ik dus een implantaat. De tandarts zei dat me dit wel eens 1000 tot 1500 kon gaan kosten en dat het niet vergoed wordt.. Klopt dit? En zijn er ervaringen mee? Hij zei dat het ongeveer 4/5 maanden gaat duren.. Waarom zo lang in Godsnaam???
help!
Lang verhaal hoe die helemaal stuk is, maar goed, ik heb nu een gat.
Verder is het gebit helemaal gezond, werkelijk geen enkel gaatje verder ooit gehad.
Nu moet ik dus een implantaat. De tandarts zei dat me dit wel eens 1000 tot 1500 kon gaan kosten en dat het niet vergoed wordt.. Klopt dit? En zijn er ervaringen mee? Hij zei dat het ongeveer 4/5 maanden gaat duren.. Waarom zo lang in Godsnaam???
help!
dinsdag 9 augustus 2011 om 23:18
Kan je niet op de site van je verzekering kijken? Evt aan het eind van het jaar je verzekeringspakket aanpassen?
Dat het 4/5 maanden gaat duren is denk ik omdat je kaak de tijd nodig heeft om te helen.
Bij mij is vorig jaar een kies getrokken en ik zou ook een implantaat moeten/mogen, maar ik heb er eigenlijk amper last van en je ziet het ook niet. Ik denk dat ik het zo laat...
Dat het 4/5 maanden gaat duren is denk ik omdat je kaak de tijd nodig heeft om te helen.
Bij mij is vorig jaar een kies getrokken en ik zou ook een implantaat moeten/mogen, maar ik heb er eigenlijk amper last van en je ziet het ook niet. Ik denk dat ik het zo laat...
dinsdag 9 augustus 2011 om 23:30
Ik heb ook twee implantaten laten plaatsen, dat was de beste oplossing.
Ik heb er ongeveer 3000 euro voor moeten betalen en kreeg maar heel weinig terug van de verzekering (¤200)
Het was wel toen belasting aftrekbaar.
Het duurde bij mij ook 6 maanden voordat het klaar was, eerst trekken ( dan moet het genezen) dan de schroeven er in ( ook laten genezen) en dan passen en nog een keer passen.
Het was een heel gedoe maar geen spijt! Het resultaat is geweldig! Ik had ook een heel fijne tandarts, dat scheelt!
Ik heb er ongeveer 3000 euro voor moeten betalen en kreeg maar heel weinig terug van de verzekering (¤200)
Het was wel toen belasting aftrekbaar.
Het duurde bij mij ook 6 maanden voordat het klaar was, eerst trekken ( dan moet het genezen) dan de schroeven er in ( ook laten genezen) en dan passen en nog een keer passen.
Het was een heel gedoe maar geen spijt! Het resultaat is geweldig! Ik had ook een heel fijne tandarts, dat scheelt!
donderdag 11 augustus 2011 om 10:54
donderdag 11 augustus 2011 om 11:06
donderdag 11 augustus 2011 om 11:16
Een implantaat heeft de voorkeur boven een brug als de naastliggende kiezen nog gaaf/gezond zijn. Die moeten nl. worden afgeslepen voor de brug en dat is bij een implantaat niet het geval.
Verder komt een implantaat in de kaak, wat het slinken van de kaak tegengaat.
Een implantaat gaat een leven lang mee. Zelfs als de kroon die erop zit afbreekt kun je in de meeste gevallen gewoon weer een nieuwe kroon op het implantaat plaatsen.
Verder komt een implantaat in de kaak, wat het slinken van de kaak tegengaat.
Een implantaat gaat een leven lang mee. Zelfs als de kroon die erop zit afbreekt kun je in de meeste gevallen gewoon weer een nieuwe kroon op het implantaat plaatsen.
zaterdag 13 augustus 2011 om 22:12
quote:theodoor schreef op 11 augustus 2011 @ 11:06:
Verzekeraars vergoeden implantaten alleen bij een geheel tandloze mond.
Daarbij heb je ook een eigen bijdrage.
Deze regel wordt bij alle verzekeraars gehanteerd.
De tandarts moet voor de behandeling een machtiging aanvragen.
Ongeacht extra aanvullende verzekering(en)
Of er een machtiging moet komen zal per verzekeraar verschillen.
Het ligt er ook aan hoe je AV verzekerd bent. Heb je bijvoorbeeld een potje voor tandartskosten of krijg je een percentage vergoed?
Het is aan te raden een begroting op te vragen dan kun je contact opnemen met je verzekeraar en dan kun je per code vragen wat de vergoeding is.
Ik zou trouwens rekenen op zo een 2000 euro.
Implantaat kost al rond de 1000 euro en daar moet dan natuurlijk nog een kroon op.
Verzekeraars vergoeden implantaten alleen bij een geheel tandloze mond.
Daarbij heb je ook een eigen bijdrage.
Deze regel wordt bij alle verzekeraars gehanteerd.
De tandarts moet voor de behandeling een machtiging aanvragen.
Ongeacht extra aanvullende verzekering(en)
Of er een machtiging moet komen zal per verzekeraar verschillen.
Het ligt er ook aan hoe je AV verzekerd bent. Heb je bijvoorbeeld een potje voor tandartskosten of krijg je een percentage vergoed?
Het is aan te raden een begroting op te vragen dan kun je contact opnemen met je verzekeraar en dan kun je per code vragen wat de vergoeding is.
Ik zou trouwens rekenen op zo een 2000 euro.
Implantaat kost al rond de 1000 euro en daar moet dan natuurlijk nog een kroon op.