Even klagen, heeeel even maar

11-08-2011 19:09 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Potver...

Na 5 jaar in vaste dienst de sprong in het diepe gemaakt en naar een klein bedrijf gegaan, na 4 weken was het over. Te ervaren voor hun kleine organisatie. Geluld als Brugmans, maar helaas. Sollicitaties gaan moeilijk op dit moment. Lichamelijk redelijk last van mijn reuma door de wisselingen van het weer. Al maaaaaaaaaaaaaandenlang gezeik met schoonouders (komen uit het jaar kruik lijkt wel), en om het af te maken ondergaat mijn moeder vanaf volgende week voor de derde keer chemotherapie. Om haar leven te rekken. Beter worden zit er niet meer in. Helaas is mijn vader er ook al niet meer. En als laatste: wat een klote weer!

Zo! Pfff, nu weer schouders eronder en gaaan!
Oh ja, en mijn kaasfondue mislukte net....

Zo.
Nou, jij verdient wel een
Oh men, your life sucks... Je mag zeker klagen, dit is niet niks.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 17:17
Reden: daarom
% gewijzigd
Thnx!

Ik prijs mijzelf vaak gelukkig hoor. Ik heb een toprelatie, de liefste vrienden die er zijn en een heerlijk huis.

Maar de kaasfondue was net even de druppel....

Je hebt ook genoeg aanleiding om even flink te klagen!
Wow, dat is niet mis allemaal. Reden genoeg om even royaal te mogen klagen hoor. Sterkte
Een mens kruipt voor minder onder de dekens hoor.

Sterkte!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Klagen kan enorm opluchten, en je heb goede redenen om even lekker uit te halen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Lucht inderdaad even op!

Ga zo met vrienden een spelletjesavond doen, heel raar, maar uit zulke dingen haal ik op dit moment echt energie.
Jeetje, jouw klagen is absoluut gerechtvaardigd! Mooi om te horen dat je ook de fijne dingen in je leven ziet en kan waarderen, dat doet niet iedereen je na... Sterkte!
jij mag klagen hoor, maar hoe kan je kaasfondue nou mislukt zijn?
Nou, van mij mag je best iets langer dan even klagen hoor. D'r komt heel wat vervelends op je af. Maar je klinkt ook als iemand die daar verstandig mee om kan gaan, petje af en houden zo!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ach, kutkaasfondue! Een dikke hoor. Het is niet niks allemaal.
Kaasfondue mislukt?

Hoe dan?

Was je kaas vergeten te kopen?

En verder...lekker verder klagen even, je hebt het verdient!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
In jouw geval mag klagen wel "even".

Probeer even de boel de boel te laten.

Neem een lekker warm bad(douche)

Daarna op de bank met wat lekkers.

Bel iemand die je leuk vind om even lekker te kletsen/mopperen (als het een goede bekende van je is zal hij/zij je begrijpen)

of anders een lekkere emo film kijken.
Als je nog chocolade in huis hebt die smelten en

dan overgaan op chocoladefondue.
quote:Poof schreef op 11 augustus 2011 @ 19:09:

Zo! Pfff, nu weer schouders eronder en gaaan!

Tuurlijk.

Maar een avondje zieligen op de bank met een suffe jankfilm en een bovenmaatse doos handgemaakte bonbons is ook zeker gerechtvaardigd in dit geval.

En als je ondanks alles toch even een frisse neus wilt halen ga je je schoonouders toch gewoon verblijden met een lekkere kaasfondue?

De kaasfondue mislukte omdat ik te ongeduldig was. Op te hoog vuur waardoor de alcohol uit de wijn werd getrokken en het niet goed smolt. Eigen schuld ;)

Dus het werd half gelukte kaasfondue met rode ui en nootmuskaat op brood...
En, omdat het weer kan vanaf vandaag:

En dit is een recept voor kaasfondue die nooit mislukt!!

Ingrediënten

4 dl water

150 gram champignons (gewone/grot/kastanje) in kwarten of plakjes

3/4 bouillontablet

60 gram boter

60 gram bloem

100 gram kernhem

200 gram belegen kaas

peterselie

100 gram ham in stukjes

stokbrood

Bereidingswijze

De champignons in het water met bouillon koken. Een klontvrije roux maken van de bloem, boter en het vocht van de champignons Kaas erdoor smelten. Goed roeren. Champignons toevoegen. Als laatste de ham even mee laten pruttelen en dan royaal bestrooien met peterselie.

Andere kaas kan ook, parmezaanse bijvoorbeeld. Pas de hoeveelheid bouillon aan als de kaas al meer smaak heeft.
Als je niet met klonten en roux in de weer wil (wat ik me heel goed voor kan stellen) en je echt een kaasfondue wil die nooit kan mislukken:

Wat groentjes erbij, bel witte wijn, baquette, cheers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven