Even klagen, heeeel even maar
donderdag 11 augustus 2011 om 19:09
Potver...
Na 5 jaar in vaste dienst de sprong in het diepe gemaakt en naar een klein bedrijf gegaan, na 4 weken was het over. Te ervaren voor hun kleine organisatie. Geluld als Brugmans, maar helaas. Sollicitaties gaan moeilijk op dit moment. Lichamelijk redelijk last van mijn reuma door de wisselingen van het weer. Al maaaaaaaaaaaaaandenlang gezeik met schoonouders (komen uit het jaar kruik lijkt wel), en om het af te maken ondergaat mijn moeder vanaf volgende week voor de derde keer chemotherapie. Om haar leven te rekken. Beter worden zit er niet meer in. Helaas is mijn vader er ook al niet meer. En als laatste: wat een klote weer!
Zo! Pfff, nu weer schouders eronder en gaaan!
Na 5 jaar in vaste dienst de sprong in het diepe gemaakt en naar een klein bedrijf gegaan, na 4 weken was het over. Te ervaren voor hun kleine organisatie. Geluld als Brugmans, maar helaas. Sollicitaties gaan moeilijk op dit moment. Lichamelijk redelijk last van mijn reuma door de wisselingen van het weer. Al maaaaaaaaaaaaaandenlang gezeik met schoonouders (komen uit het jaar kruik lijkt wel), en om het af te maken ondergaat mijn moeder vanaf volgende week voor de derde keer chemotherapie. Om haar leven te rekken. Beter worden zit er niet meer in. Helaas is mijn vader er ook al niet meer. En als laatste: wat een klote weer!
donderdag 11 augustus 2011 om 19:42
In jouw geval mag klagen wel "even".
Probeer even de boel de boel te laten.
Neem een lekker warm bad(douche)
Daarna op de bank met wat lekkers.
Bel iemand die je leuk vind om even lekker te kletsen/mopperen (als het een goede bekende van je is zal hij/zij je begrijpen)
of anders een lekkere emo film kijken.
Probeer even de boel de boel te laten.
Neem een lekker warm bad(douche)
Daarna op de bank met wat lekkers.
Bel iemand die je leuk vind om even lekker te kletsen/mopperen (als het een goede bekende van je is zal hij/zij je begrijpen)
of anders een lekkere emo film kijken.
donderdag 11 augustus 2011 om 20:17
quote:Poof schreef op 11 augustus 2011 @ 19:09:
Tuurlijk.
Maar een avondje zieligen op de bank met een suffe jankfilm en een bovenmaatse doos handgemaakte bonbons is ook zeker gerechtvaardigd in dit geval.
En als je ondanks alles toch even een frisse neus wilt halen ga je je schoonouders toch gewoon verblijden met een lekkere kaasfondue?
Tuurlijk.
Maar een avondje zieligen op de bank met een suffe jankfilm en een bovenmaatse doos handgemaakte bonbons is ook zeker gerechtvaardigd in dit geval.
En als je ondanks alles toch even een frisse neus wilt halen ga je je schoonouders toch gewoon verblijden met een lekkere kaasfondue?
donderdag 11 augustus 2011 om 20:56
En dit is een recept voor kaasfondue die nooit mislukt!!
Ingrediënten
4 dl water
150 gram champignons (gewone/grot/kastanje) in kwarten of plakjes
3/4 bouillontablet
60 gram boter
60 gram bloem
100 gram kernhem
200 gram belegen kaas
peterselie
100 gram ham in stukjes
stokbrood
Bereidingswijze
De champignons in het water met bouillon koken. Een klontvrije roux maken van de bloem, boter en het vocht van de champignons Kaas erdoor smelten. Goed roeren. Champignons toevoegen. Als laatste de ham even mee laten pruttelen en dan royaal bestrooien met peterselie.
Andere kaas kan ook, parmezaanse bijvoorbeeld. Pas de hoeveelheid bouillon aan als de kaas al meer smaak heeft.