Entertainment alle pijlers

Over de streep

28-07-2011 20:18 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond het nieuwe programma Over de streep.

Ik ken het van de Oprah Winfrey show en vind het te Amerikaans.

Gaat iemand kijken?

Ik twijfel nog,ben bang voor plaatsvervangende schaamte
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:zwitsal_nijntje schreef op 11 augustus 2011 @ 22:26:

[...]

Zo raar als je op moet noemen wat je leuk vond aan je jeugd, hoe je liefde hebt ervaart.. Als je het gewoon niet weet. Is gewoon zon pijnlijke gedachte.

En nu? Kun je over het nu wel leuke momenten opnoemen? Weet je nu wel hoe liefde voelt? Door andere ervaringen dan die van vroeger?
quote:Lunax schreef op 11 augustus 2011 @ 22:26:

Ik denk dat het scheelt dat je je er heel bewust van bent dat jij het zo niet wilt. Dat jij het anders wilt doen. Je zal altijd momenten hebben waarbij je uit instinct reageert naar dat wat je kent van vroeger uit maar ik geloof echt dat je het anders kunt doen als je wilt. Realisatie is de eerste stap toch? Dat is ook wel een beetje de basis van dit programma volgens mij.

Dat is waar. Ik heb PW gedaan. Dus veel met de kids bezig. En echt dat vertroetelen is zo fijn! En als ik dan nadenk aan vroeger kan ik me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een knuffel of een kus heb gekregen van mijn ouders. Ik weet ook dat ik alleen mijn oma/opa had. Die gaven me liefde, cadeautjes, die ik thuis niet kreeg omdat mijn broertje altijd beter was ondanks als ik net zon goed raport had.. Het is een klap in mijn leven geweest toen mijn opa overleed en mijn ouders geen contact met oma meer wilde en mijn oma niet meer naar ons durfde en we te ver uit elkaar woonde om langs te kunnen gaan.

Ik moet er niet aan denken. Ik wil mijn kindje later (Nee nu bedoel ik niet op die manier wat ik in topics wel eens ziet als mensen het verkeerd neer zetten. Aangezien er veel mensen zijn waarbij het niet gemakkelijk gaat en het niet kunnen krijgen. Ahh voor die mensen vind ik het ook zo moeilijk. Een vriendin van mij ook maakt dit nu ook mee dat er dingen mis is waardoor ze geen kinderen kan krijgen. Ik zie haar gewoon zo achteruit gaan qua gevoel. Zo moeilijk ook om haar hier bij te steunen.)

de liefde geven en laten merken dat die bijzonder is en dat hij net zo goed is als iedereen.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 11 augustus 2011 @ 22:27:

@Charlottew88: Dankje.

@batworm: Dat heb ik ook alleen ben ik soms ook gewoon zo hard tegen mensen omdat ik niet altijd over me heen wil laten lopen. Maar i probeer het te compenseren..

Het voelt echt fijn om hier toch even je dingen kwijt te kunnen waar je mee zit! Echt bedankt!

Ik ben ook hard op zijn tijd, we moeten toch overleven nietwaar?

Maar daarnaast kun je nog zoveel doen. Geloof me, je hart staat er voor open, vroeg of laat vinden "ze" je wel.
anoniem_117019 wijzigde dit bericht op 11-08-2011 22:33
Reden: oeps! hart en hard
% gewijzigd
quote:zwitsal_nijntje schreef op 11 augustus 2011 @ 22:27:

@Charlottew88: Dankje.

@batworm: Dat heb ik ook alleen ben ik soms ook gewoon zo hard tegen mensen omdat ik niet altijd over me heen wil laten lopen. Maar i probeer het te compenseren..

Het voelt echt fijn om hier toch even je dingen kwijt te kunnen waar je mee zit! Echt bedankt!Maar hard zijn tegen mensen die je niet over je heen wilt laten lopen dat is toch prima. Je bent geen deurmat. Ik weet zeker dat jij heel aardig bent tegen mensen die dat ook tegen jou zijn.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Lunax schreef op 11 augustus 2011 @ 22:29:

[...]

En nu? Kun je over het nu wel leuke momenten opnoemen? Weet je nu wel hoe liefde voelt? Door andere ervaringen dan die van vroeger?

Ja (bovenstaand bericht) mijn oma/opa gaven me liefde toen hij nog leefde (oma niet meer gezien na overleiden opa). Dat doet me goed en kan me zo laten janken als ik er aan denk. Zo lief dat er toch iemand trots op mij was en blij met mij.

Als ik nu kijk naar thuis heb ik nog steeds geen gevoel dat ik gewaardeerd word. Maar ben blij met mijn vriendinnen en vriend om mij heen. Daar bij kan ik wel leuke momenten opnoemen en voel ik liefde.
@batworm: Dat is waar. Bedankt , je berichtje doet me erg veel

@Charlotte: Hmm, een goede zin. Laat me nadenken. Daar heb je wel gelijk in. En ja ik ben aardig voor de mensen die dat ook tegen mij zijn.

Sorry voor de vele berichtjes.

allemaal ook een knuffel voor jullie voor jullie lieve hulp
quote:zwitsal_nijntje schreef op 11 augustus 2011 @ 22:35:

@batworm: Dat is waar. Bedankt , je berichtje doet me erg veel

@Charlotte: Hmm, een goede zin. Laat me nadenken. Daar heb je wel gelijk in. En ja ik ben aardig voor de mensen die dat ook tegen mij zijn.

Sorry voor de vele berichtjes.Je mag van mij nog wel 100 berichtjes posten hoor, je bent zeer de moeite waard om te lezen.
Gelukkig Zwitsal!
quote:batwom schreef op 11 augustus 2011 @ 22:36:

[...]

Je mag van mij nog wel 100 berichtjes posten hoor, je bent zeer de moeite waard om te lezen. Van mij ook. Wel mooi eigenlijk dat het programma dus ook op afstand gewoon effect heeft. Jij mag je laten horen hoor Zwitsal. We luisteren lezen
ZwitsalNijntje, gooi het eruit
Is erg lief om te lezen

Toch fijn dat er mensen zijn die er voor je willen zijn, op wat voor manier dan ook. Heb even uitgehuild onder de douche. Als ik terug denk aan al die lieve dingen die mijn opa en oma zeiden om mij toch te laten zien dat ik bijzonder was, kan ik niet beseffen waarom ik niks waard was voor mijn ouders.

Waarom kreeg ik altijd de mindere cadeautjes, was mijn schoolraport nooit goed genoeg om mee te nemen naar oma en opa. Waarom kreeg ik nooit aandacht, liefde maar woorden naar mijn hoofd gegooid dat ik niet moest praten over mijn gevoel want ik zeurde. Of antwoorden zoals 'je broertje is ook gewoon veel liever'.

En ja heel mijn leven heb ik moeten praten met het maatschappelijk werk/ziekenhuis.. Werd er gevraagd aan mijn ouders waarom ik niet gewaardeerd werd en alleen maar boos op mij werden.. Maar t was altijd maar voor even goed. Op mijn 16e kreeg ik weer een afspraak waar ik alleen heen moest. Maar ik was het zat.. Het hielp niets. En het is al begonnen vanaf mijn 6e die 'gesprekken'. En heb mezelf toen opgesteld dat ik harder moest zijn, en dat ik het moest redden zonder zogename hulp. Omdat dat een tijdelijke hulp was. En als de gesprekken langer duurde duurde alle problemen dus weer heel lang..

Ik weet niet beter meer dan dat ik langs mijn ouders heen leef. Krijg nu nog vaak opmerkingen naar mijn hoofd dat ik niet bij het gezin hoor.. Ja vind je het gek. Ma is ook depressief en heeft 3 x ervoor in het ziekenhuis gelegen. Heeft borderline. Maar om dat nou goed te praten om mij zo te behandelen..

In het begin vond ik het moeilijk. Nieuwe school (school ervoor vmbo en alleen maar gepest. Ik was dus nog veel te onzeker..) het liep dus ook vaak uit op dat ik het niet aan kon in zon kleine ruimte te zitten. Vooral niet als de leraar me continue aankeek en me op mn zenuwen ging werken. Gespannen ging ik me voelen tot ik van binnen zo overstuur werd en naar de wc moest. Wangen knal rood en heel mijn lijf trilde. De zekerheid was er niet omdat ik niet voor mezelf op durfde te komen.. Ik kreeg toen mijn eerste vriend en sinds dien begon ik me zeker te voelen en is beetje b ij beejtje het probleem weggegaan.

Het enige nu is nog verlegenheid. Maar niet meer zullke spanning onder de mensen.. Behalve bij mijn nieuwe vriend thuis. De situatie is zo moeilijk voor mij. Ik kan daar niet bij ontspannen. Helaas heeft praten niets opgeleverd. Ik houd gewoon niet van opgesloten felle ruimtes. Als ik dan gezellig mee moet eten, pas ik het liever aan op de manier wat ontspannender werkt. Schemerig kaarsjes waardoor bloos wangetjes minder zijn.. Aangezien ik anders zo bang ben terug te vallen en weer helemaal in shcok bijna flauw val..

Maar goed, nu voel ik me dus stukke beter. Ontbijt in hotelletjes met vriend al hebben wij saampjes altijd een gekke gewoonte om naast elkaar te zitten eten. Maakt niet uit waar. Thuis, buiten, overal. Gisteren ook toen we thuis aan het koken waren daarna naast elkaar samen eten. Vind ik een veel rustgevender gevoel dan ongemakkelijk naar gespreksonderwerpen zitten vissen.

Nou ik heb het er uit gegooid.. Een heel lang verhaal maar het doet wel even goed.

hoop nu alles beetje verteld te hebben
Wat fijn dat je wel een hele lieve opa en oma had Zwitsal. Ben je er in al die gesprekken (waar je niets aan had) uiteindelijk wel achtergekomen waarom ze jou zo anders behandelden dan je broertje? Of doet dat er eigenlijk niet meer toe?

Wat lijkt het me moeilijk om altijd te moeten vechten voor aandacht. En het dan nog niet krijgen. Of negatief.

Knap dat je zo vecht om het anders te doen.

Ja lunax vond dat altijd erg fijn. Nee ben er niet achter gekomen. Alleen dat ze altijd onredelijk waren. Even een vergelijking. Ik moest op mijn 14e 15e gewoon werken voor mijn geld. Als ik kleding wilde, leuke dingen wilde gaan doen. Een pc wilde, mobiel enz.. Maar nu hoeft mijn broertje helemaal niets zelf te betalen. Want hij kan dat gewoon niet.. Als ik link naar dat ik moest werken ervoor is het als opmerking 'dat was ook geen werken maar kranten bezorgen s'morgens vroeg'

Verder doet het er nog weinig meer toe en interesseert het me niet meer wat me ouders denken. Ik zal nooit goed genoeg voor hun zijn. Het is altijd wat. Heb ik dit gedaan wat hun wilde, klagen ze weer over dat. Ben druk op zoek naar werk, wat niet lukt maar ook daar zeiken ze om dat ik er geen moeite voor doe. Maar word gewoon overal voor afgewezen... Maar als ik me nu ook nog druk moet maken hoe mijn ouders over me denken dan word ik gek.. Dus doe ik dat maar niet.

Nu hoef ik geen aandacht meer van ze. Ik geniet wel van mijn eigen dingentjes. Laptoppen, tv kijken, sporten en met vriendinnen weg zijn. En wat mijn lieve vriend allemaal voor me doet. Verder verwacht ik van mijn ouders niets, dat voorkomt teleurstellingen..

dankje

Ik heb wel geleerd dat ik kies wat ik zelf wil en niet continue alles meer voor andere doe. Maar dingen doe waar ik mezelf prettig bij voel. Vinden andere (schoonouders) niet leuk maar ik vind hun manier van leven niet leuk dus wil me daar niet bij inmengen.
Zwitsal-nijntje. Ik heb enorme bewondering voor jouw vechtlust. Ik weet zeker dat jij een geweldige moeder zult zijn. Een moeder die haar kind liefde en aandacht geeft. Jouw kind zal als volwassene terug kunnen kijken op een liefdevolle jeugd.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik ben docente in het vo en was me er al van bewust, maar door dit programma nog meer dat je naast het lesgeven als docent ook moet geloven in je leerlingen.

Al is het vaak nog zó moeilijk.

Denk dat dit een van de belangrijkste taken is als docent; je leerlingen het gevoel geven dat jij wel in ze gelooft en ze de moeiite waard vindt.
Frankly my dear, I don"t give a damn
O shit, ik zie dit topic en besef dat ik het heb gemist gister!

Nou ja ik kijk het wel op uitzending gemist.
Bedankt! De reacties doen goed!

Nou het gaat zo weer beginnen!
ik ben er!
Zag dat ik vorige week heel wat gemist had van je ZN.

Knap dat je hier je gedachten zo neer durfde te zetten!

vreemd he, dat een tv-programma zoveel bij je los kan maken...
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Heey Nehal!
Hallo! Bussum toch? Da's vlakbij!
Klopt, Bussum vandaag!
xsxaxmx: Ja klopt , vind het wel fijn om mn gevoel kwijt te kunnen. Even lekker een moment hebben om het los te kunnen laten en het niet op te kroppen. Praten kan nooit voldoende zijn vind ik.
Ik ben het toch niet eens met wat ze over het Gooi zegt

Hoi Zwitsal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven