Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Max, Ik had thuis in de drogist al gekeken, maar van het merk Bloem, en volgens mij had die maar een stam. Na de vakantie ga ik nog wel even op die site kijken die jij had aanbevolen.

Heb gisteren nog wel de data doorgekregen voor de onderzoeken voor de galblaas en lever. De 15de augustus moet ik bloed laten prikken en voorbereiding bij rontgen voor de scan op 30 augustus. Dan op 16 sept. kan ik dan terecht op die afdeling.

Baukje, ja hemelrijken ben ik een paar jaar geleden ook geweest en heriner me nog dat de speeltuintjes een soort fitnessaparaten waren en verderop in het park wat je moest voortbewegen met armen en voeten. Kon je leuke spierpijn van krijgen.

Tijgermeisje, als je nog wat aanmoediging nodig hebt dan horen we het wel!!! Maar goed dat je bezig blijft.

Verder is het weer hier lekker, met vannacht een onweersbuitje. Dat klinkt in de bergen alleen iets harder als thuis!
Ha, ha , lauwe het was dus niet gebrek aan conditie mijnerzijds dat al die 'attracties' een aardig beslag legde op arm en beenspieren. gelukkig achteraf geen spierpijn gehad.

Max ik dacht echt dat je nog iets studeerde als chiniees geneeskunde of zo. Hoe ik daar nu op kom?

Wat betreft het schema is het inderdaad ineens een hele verandering ten opzichte van wat ik de laatste jaar heb gedaan. Maar dit aanbod dat iemand met kennis van zaken me in ieder geval een jaar lang wil begeleiden kan ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Mijn nieuwe doel wordt dus volgend jaar een marathon binnen de 3hr20. Vanavond gelijk in gesprek met mijn trainer van de av want vanaf vanavond ga ik met het schema beginnen. Zal nu ook de trainingen hoofdzakelijk alleen doen. En degene die het schema steeds maakt kijkt met me mee via mijn garmin. Het is me gelukt de gegevens op internet neer te zetten en zo kan hij controleren of de trainingen gaan zoals bedoeld. En de volgende trainingen daar weer op afstellen.

Heb er wel zin in om weer met een duidelijk doel voor ogen aan de slag te gaan. En uiteindelijk is dit weer een goede investering voor eventuele ultra's die ik later wil gaan lopen.
@ baukje: klopt, heb ik gedaan (3 jaar). altijd leuk om door mijn reguliere collega's voor kwakzalver uitgemaakt te worden maar dat is achter de rug gelukkig, alweer een tijdje. kostte ontzettend veel tijd en energie maar was erg interessant.

@ lauwe: jeetje dat duurt dus allemaal nog even
Ha dan zat ik er toch niet helemaal naast. Tja ik herken het wel een beetje. Ik heb me tijden lang serieus verdiept in homeopathie bij dieren. Daar haalden natuurlijk de meeste collega's ook de neus voor op.

Vanavond dus in mijn eentje rondjes over de baan gerent. Wel weer eens goed om zelf weer precies op de tijden te letten en niet gewoon je maatjes uit dezelfde tijdsgroep achterna te rennen. Het niet wandel-dribbel-wandel maar enkel dribbelen tijdens de pauzes beviel wel goed eigenlijk.
Zo juist weer een uurtje gelopen in het bos. Had graag nog een lusje extra willen doen maar stiekum een lusje erbij pakken is er niet meer bij voorlopig. Had gepland eind van de middag met de kinderen naar de oosterschelde te gaan om te zwemmen. Maar het ziet er nog steeds nog maar somber uit.

Eerst maar eens douchen en pannenkoeken gaan bakken.
Duidelijk vakantietijd we waren zo ver weggezakt. Maar buiten de vakantie ook al lang van een aantal mensen niets meer gehoord. Fiekes, charlar etc.

Vandaag weer lekker getraind. Het had geen zin om vanavond naar de clubtraining te gaan want ik had toch een afwijkend programma. Vanmiddag dus al gelopen. Lekker het programma afgewerkt.

Heb mijn doel inmiddels al wat duidelijker, namelijk het NK marathon in 2012. Die is dat jaar in Eindhoven. Waarschijnlijk dat ik in het voorjaar ook nog wel een marathon meepak.
Baukje, dat is wel een heel mooi doel!! En met de tijd die je dan in gedachten hebt, kun je dan ook winnen!! Dan kom ik je zeker aan moedigen!! Ja het is ineens weer een stuk rustiger hier. Jammer maar niks aan te doen.

We zitten weer op de paardencamping in zuid Frankrijk. Heb mijn pencillie kuur weer af gemaakt, dus wil ik hier toch weer een stukje gaan lopen, al is het dan maar een stukje om weer mee te beginnen.
Lauwe op het moment dat er een NK gehouden worden is de concurrentie natuurlijk wel groter dan tijdens de edities waarin geen NK is. En het blijft natuurlijk afwachten of het allemaal gaat lukken. Hoe scherper de doelstelling hoe groter de kans op de beruchte man. Maar voor mij is het inderdaad een mooie uitdaging. Het thuisfront is wel wat verrast door ineens mijn gewijzigde plannen. Voor hen komt het waarschijnlijk uit de lucht vallen. Maar zelf loop ik al lang rond met de wetenschap dat ik mijn doelstellingen niet helder heb (ik wilde en -en tegelijk omdat ik geen keuze kon maken). Voor mij gevoel ga ik nu in een veel logischer volgorde te werk. En hoewel ik de mensen die vooral veel marathons en ultra's willen lopen ipv 1 of 2 marathons per jaar in een scherpe tijd inmiddels goed kan begrijpen ben ik nog te competatief en streberig om die pad nu al in te slaan. En eigenlijk heb ik daar nog alle tijd voor als de rek er helemaal uit is. (hetgeen gezien mijn leeftijd niet echt lang op zich zal laten wachten).

Fijn dat je weer mag lopen. Je hebt nogal een hindernissen moeten nemen dit jaar he.
Zo ik ga het topci weer even naar boven halen. Al zit ik geloof ik wel een beetje tegen mezelf te kletsen.

Dit weekend voor mijn gevoel dus eigenlijk heel weinig gedaan. Maar het zal zijn doel wel dienen. Ben ik dinsdag heerlijk uitgerust om met de intervaltraining goed mijn best te doen.

Zaterdag maar 90min gelopen hetgeen voor mij doen heel weinig is. Nou ja 96min dan; je kunt het niet altijd precies uitkienen. Gewoon een rustige duurloop met iedere 10min een versnelling. Vanmorgen stond er maar een herstelloopje van een uur op het programma. Heb wel een leuke route uitgekozen met heel veel los zand en flinke kliimmetjes. Maar moet nu dus weer tot disndagavond wachten. Moet echt afkikken van al die lange duurlopen. Maar des te meer geniet ik er over een tijdje weer van.
@ baukje: hahaha nee hoor hier ben ik ook alweer. Wel spannend het nieuwe schema. Ben benieuwd of het fijn aanvoelt voor je. iedereen vindt weer andere dingen leuk en niet voor iedereen werkt hetzelfde denk ik.

@ lauwe: hoe is het weer daar? heb je het fijn?

Ik heb net 105 km gefietst met iemand van een ander hardloopforum. Was erg leuk en we hadden mooi weer, alleen de laatste 40 km windje tegen en dat was op stukken erg zwaar. Maar goed, nu lekker even in bad
Max, lauwe en Baukje, THE last of the mohicans .

Jullie houden nog steeds het topic levend. Petje af hoor!

Hier nog steeds zwanger en heb inmiddels 4 weken niet gelopen. Wel andere dingen natuurlijk .

Heb zooooooooo'n zin in die lange afstanden. Ik

was vandaag in het bos en alles deed me

denken aan mijn lange ritten van afgelopen jaar.

Ik mis het zo!

Ik heb vandaag een doel gesteld. Begin 2013 loop ik weer een marathon!

Dan kom ik het topic weer verstrekken.

Loop ze allemaal!
Driewieler hoe ver ben je nu in de zwangerschap, of te wel wanneer ben je uitgerekend. Kan me voorstellen hoor dat je die lange duurlopen mist. Maar het is voor een heel mooi en goed doel he. Dat verzacht het gemis vast. Welke marathon heb je op het oog? En je komt toch wel gezellig weer meeschrijven zodra je weer met de opouw begint. En......we willen natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven van de zwangerschap en strakjes de geboort van de kleine.

Max ik moet even wennen aan het feit dat ik nu veel minder km's maak en de vrijheid kwijt ben. Als ik een leuk loopje tegen kom denk ik 'oh die ga ik ook doen' om vervolgens te denken 'o nee even geen zomaar loopjes meer'.

De begeleiding die ik nu heb is juist zo aansprekend omdat het geen standaard van te voren bedacht schema is. Het past dus per definitie bij me want hij wordt op basis van wat ik doe, de vorderingen die ik maak etc gevormd. En als je echt ergens voor wil gaan dan weet je van te voren dat je soms dingen moet laten vallen en prioriteiten moet stellen en de nodige discipline moet hebben. Maar dat heb ik allemaal wel in me.

Heerlijk zo'n flinke fietstocht. Ik kom vandaag niet echt tot iets. Maar ik vind dat ook weleens lekker een niet gevuld dagje waarop je zomaar lekker voor de computer kan hangen, een boekje kan lezen etc.

Had ik overigens al verteld dat mijn trainer op de av er mee stopt? Vertelde hij afgelopen dinsdag. Hij blijft deze maand nog. Een trainer uit onze groep is wel bereid snelste groep weer op zich te nemen. Maar dan wil hij wel op zijn eigen manier training geven. Inderdaad dus ook met persoonlijke schema's. Denk dat hij een prima trainer zou. Maar ook al jarenlang gebruik van zijn kennis. Maar a.s dinsdag is er eerst een bespreking of er wel voldoende animo is voor deze manier van training krijgen. Van de lopers wordt er dan ook veel meer verwacht. Voor mij maakt het op dit moment natuurlijk allemaal niet zo veel uit. Toch hoop ik dat er wel genoeg belangstelling voor is.
Heb weer een heel helder respons gekregen op mijn vragen enmijn gelopen trainingen. En mijn schema is weer met een aantal dagen aangevuld. De teambuilingsdag die binnenkort gepland stond van de atletiekgroep blijkt pirma in het schema te passen. Dus die gaat gewoon door. Het programma is nog grotenseels geheim maar de essentie is dat we in tweetallen naar een pas bij vertrek bekend gemaakte locatie in belgie gaan lopen/fietsen. Steeds afwisselend 1500m lopen /1500m fietsen. En ik neem aan dat de fietser dan moet zogen dat we op de goede route blijven (oef kaartlezen zou bij mij nog wel eens het grootste probleem kunnen zijn). En verder is er volgende week dinsdag hier in de polder een wedstrijd. Meest onbenullige wedstrijd die je je kunt voorstellen. In de zin van handmatige trijdsregistratie, choas bij de start die gewoon bij een boerderij plaatsvind, diverse afstanden die geen een van allen kloppen, geen officiele knau wedstrijd dus, uitslagen die pas na maanden officieel bekend gemaakt worden maar oh zo gezellig en om die reden oh zo druk. Dus ik had gevraagd of het misschien zinvol zou zijn die wedstrijd mee te doen of dat ik beter een gewone training kon doen. Maar de wedstrijd bleek al in het schema te zijn opgenomen, dus volgende week toch weer een 15km wedstrijdje. Moet hem wel gedoseerd gaan lopen. Eerste 5km onder mijn 15km tempo, tweede 5km ietst sneller en laatse 5km lekker vol op tempo. Ga dat nu echt serieus proberen. De kinderen doen ook mee met deze wedstrijd (andere afstanden natuurlijk). Woensdag gaan we ook naar een wedstrijd. Dan loop ik zelf niet. Is een officiele wedstirjd in een piepklein dorpje. En ook daar komt men van verre op deze wedstrijd af. Zijn van die loopjes die al van oudsher bestaan en in hun eenvoud kunnen blijven concureren tegen alle nieuwe loopjes.

Heb wel het advies gekregen meer op asfalt te gaan trainen. zal dus waarschijnlijk ook wat vaker in de buidel moeten gaan tasten voor nieuwe schoenen. Ga het aantal km's die ik loop op asfalt wel rustig opbouwen en niet ineens de hele duurlopen altijd op asfalt lopen. Kan het lichaam weer wennen.
@ baukje: pffffff ik word al moe als ik naar jouw berichtje kijk gewoon lekker lopen... in die fase ben ik nu een beetje aanbeland weer. maar goed, morgen heb ik een testrun met P van CnR. ben benieuwd. streeftijd 55 minuten maar ik ben totaal uit vorm in juni zou het wel gelukt zijn, zeker met een haas maar nu..... vrijdag ging het al voor geen meter op mijn eigen training. maar ik ga vroeg naar bed en wie weet. geeft wel een idee hoe ver ik nu ben voor de HM in september, want ik ben erg ver teruggevallen vrees ik. voor welke schoenen ga je kijken?

@ driewieler: hahaha z-tje heeft haar puppies al.... nou jij nog grapje. voel je je goed? ben je dik?
Max ik was bijna in de fase beland van de uitspraak van knippenberg dan hardlopen geen sport was maar een manier van reizen. Maar ik zie het momenteel weer echt als sport met al zijn facetten; lekker bewegen maar vooral ook grenzen verleggen en het competative. Dus veel breder dan alleen lekker genieten in de natuur. Maar het genieten wordt er niet minder om, juist niet, ik zie het al een extra dimensie.

Benieuwd hoe je loop morgen gaat. Loop je die testrun binnen en wedstrijd of ga je zo met je haas op pad?

En nee geen speciale schoenen op het oog hoor, bedoelde alleen dat ik minder lang met mijn schoenen zal gaan doen als ik de km's over asfalt ga lopen.

Ik las overigens vandaag nog op prorun dat onvoldoende variatie in je training een veel voorkomende reden is van overbelasting. Dus zorg wel voor voldoende variatie in je "gewoon lekker lopen" trainingen.
@ baukje: ik doe al veel variatie, volg ook klaas lok en die verieert ook erg. maar zoals in spanje lekker lopen is fijn. misschien komt het door de HM die ineens zo dichtbij komt en een echt 'moeten' lijkt te worden. morgen de ronde van west in capelle. lijkt wel aardig parcourtje zo.
Hahahahaha Max, of ik al dik ben?

Maar natuurlijk! . As woensdag ben ik precies 17 weken en ga ik mijn 18e week in. Ik ben in totaal 3 kilo aangekomen, dus dat vind ik best mee vallen.

Maar ik heb het idee dat het nu best hard gaat. Ik heb de afgelopen tijd weinig gesport ivm een behandeling en lange vakantie en dan merk ik wel dat mijn lichaam rust heeft gekregen. Dan word ik inderdaad dik .

Gelukkig mag ik na as woensdag weer gaan sporten dus dat ga ik dan ook weer veel doen. Ik mis het heel erg.

@Baukje, ik heb nog geen Marathon voor ogen maar stiekum denk ik weer aan Londen.. Was zo goed bevallen de vorige keer. Ik hoop op 18 januari te bevallen en dan hoop ik dat mijn lijf 6 weken daarna weer kan gaan sporten.

Ik zal niet meteen beginnen met hardlopen, geen idee eigenlijk wanneer dat verstandig is. Ga ik tegen die tijd natuurlijk uitzoeken.

Verder gaat alles prima, voel me goed en ben druk bezig met een nieuwe opdracht dus totaal geen tijd om me te vervelen.

Max, gefeliciteerd met de kleintjes. Lief zeker?
@ driewieler: langzaam gaat het dus nu echt beginnen... buikie en gewicht erbij. het blijft een wonder, een baby. Ik vond het al bijzonder om z-tje bij me te hebben die langzaam dikker werd en zelf precies aangaf toen ze niet meer mee wilde rennen tijdens hardlopen. Daarna werd ze ook ineens echt dik en de laatste wee helemaal. Uiers tot op de grond.... Zucht. Ja... ze zijn zooo schattig die ukkies. Meekijken? http://www.youtube.com/watch?v=afJjDxTHGDs
Jee Max! Schattiger dan dit bestaat niet Ik smelt bij die 2 die zo lief aan het knuffelen zijn.

Als ze altijd zo klein leven had ik er heel graag één gewild, zo snoezig .

Trouwens, dat van die uiers tot aan de grond, begin ik nu ook te krijgen. Nou ja, niet helemaal want van grote B naar grote C, maar het voelt alsof ik balonnen heb. Dát zou van mij for ever mogen blijven
quote:max09 schreef op 08 augustus 2011 @ 19:56:

@ driewieler: langzaam gaat het dus nu echt beginnen... buikie en gewicht erbij. het blijft een wonder, een baby. Ik vond het al bijzonder om z-tje bij me te hebben die langzaam dikker werd en zelf precies aangaf toen ze niet meer mee wilde rennen tijdens hardlopen. Daarna werd ze ook ineens echt dik en de laatste wee helemaal. Uiers tot op de grond.... Zucht. Ja... ze zijn zooo schattig die ukkies. Meekijken? http://www.youtube.com/watch?v=afJjDxTHGDsMax, je hondjes zijn echt schattig!! Daar kun je naar blijven kijken!
Wat een scheetjes die puppies. De kinderen beginnen hier (ingegeven door hun vader volgens mij) ook al over een tweede hond. Maar ik vind het allemaal al druk genoeg zo. Een pup is niet iets wat je er zomaar even bij doet.

Hoe is het giesteren gegaan Max? Las op het andere forum over je haas. Wel een leuk idee om zo een haas te vinden voor je wedstrijden.

Gisteren een lekker inteval training gehad. Hetwas alleen op de kop van de baan heel winderig en dan is het moeilijk het tempo strak te houden. Werkt eigenlijk wel handig nu ik mijn gegevens op de site van garmin bijhoud ipv het trainingscentrum.

Gisteren nog even gesproken met de nieuwe trainer van de club. Nu spreek ik die iedere training hoor. Maar ik heb hem even mijn situatie uitgelegd. Maar ook hij heeft er geen problemen mee dat ik met mjn eigen begeleider doorga. Alleen wil hij wel volledige inzicht in mijn trainingen inclusief mijn respons op de trainingen. Wel toevallig dat juist nu die wisseling van trainerschap plaats vind. De huidge heeft 3 jaar training gegeven dus bijna de hele periode dat ik bij de av train.
@ kiko: schattig he

@ baukje: nou.. jij was echt een super haas hoor! ik herinner me nog zo goed dat jij (stakker) bijna de struiken inliep omdat je liep te kijken waar ik was etc. als we het tempo kwijt waren, probeerde je alsnog weer in te halen etc. ik kón dat toen helemaal niet meer (vanwege de warmte, het parcours etc) maar toen lag het gewoon simpelweg aan mij en deed jij onwijs je best om me mee te 'sleuren'. nu liep ik gewoon een rondje achter iemand aan die eigenlijk boeh nog bah zei. we hebben de 55 dus niet gehaald. dat geeft helemaal niets, alleen had ik niet het idee dat het nu aan mij lag o.i.d (geen idee natuurlijk wat ik in mijn uppie gedaan had hoor, maar ik liep nu dezelfde tijd als tijdens de ladies run en het was dus wat dat betreft niks bijzonders). maar goed, het was wel lekker om weer even een 10-tje te lopen en ik was een beetje uit training dus prima. zaterdag weer proberen. alleen weet ik niet wat ik nu tussendoor moet doen. ik denk morgenochtend even kort een 'licht' interval' of iets anders? wat zou jij doen?
Jammer dat het niet gelukt is en dat je niet echt het gevoel hebt baat te hebben gehad bij de haas. Maar zaterdag dus een herkansing. Had je nu voor zaterdag ook al iemand? Ik zou inderdaad dan morgen wat kort snel werk doen. Dus even een paar korte blokjes. Een paar op je streef tijd (11km/hr) en het laatste blokje iets sneller. Maar in ieder geval de training niet te lang maken.
@ baukje: nou ja, je weet het nooit natuurlijk hoe je zónder had gelopen etc. dat doet er ook niet echt toe. voordeel nu is dat ik niet moe ben geworden en gewoon een goede training had. dat is ook wat waard! ga morgen vroeg even wat doen om 'erin' te blijven. misschien straks een klein rondje even op de fiets. heb ook al geen hond waarmee ik loop! dus dat merk ik best (maar is ook wel heel fijn even zo tussendoor). morgen en vrijdag ben ik in brugge en dan zaterdag weer een loop. haas is gevonden door iemand anders via de AV las ik
Hallo dames, Het gaat goed hier op het forum, lees ik wel.

Kan alleen nog niet het filmpje kijken, snik! Maar dat kijk ik later wel. Met mij gaat het niet zo heel goed. 2 dagen nadat ik was gestopt met de peniclline heb ik alweer blaasonsteking, dus niet meer gelopen. Heb wel al een grote ronde gewandeld en vanmorgen naar de auverdische massage geweest en die zou ook wat energie aan mijn blaas gaan geven, dus en benieuwd vorig jaar had ik hier problemen met mijn darmen en dat heeft die man toen toch een paar weken verholpen. Hopelijk heb ik nu geen last totdat we zondag weer naar huis gaan.

Baal wel een beetje, want er gaan nu meer mensen hardlopen dan andere jaren!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven