Geen respect!

13-08-2011 17:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik zit ergens mee.. Om herkenning te voorkomen heb ik sommige dingen aangepast. Tijdens mijn zwangerschap zat ik in een moeilijke periode.. Daarnaast ben ik kort ervoor verhuisd. Al snel hebben we kennis gemaakt met de buren. Er woont een hele aardige mevrouw. Sinds de dag dat ze hoorde hielp ze me zelfs met het huishouden en het verzorgen van eten! Ik kon namelijk niet koken door de misselijkheid en lag dagen beroerd in bed. Het is een buitenlandse dame en staat er bekend om anderen te helpen (volgens de anderen in de buurt). Ze vertelde me dat ze weet hoe het is. Vroeger tijdens haar zwangerschap kon ze ook heel weinig en kon amper nederlands. Haar buurvrouw had haar heel erg geholpen en dat betekende nog steeds veel voor haar. Nu hielp ze mij. Uiteraard hebben we deze goede band opgebouwd. In het begin vond ik het zelfs vreemd dat ze wat deed zonder dat ze iets terugkreeg. Inmiddels ben ik bevallen en we hebben een goede band. Mijn kindje is nu 2 geworden en ik kom regelmatig bij haar en zij bij mij. Ze werkt ook en spreekt nu perfect nederlands. Ze is echt een voorbeeld vrouw! Eigenlijk een soort moeder voor mij. Maar als ik bij haar over de vloer kom word ik verdrietig. ze heeft een dochter die helemaal respectloos is tegenover haar! Ze gaat soms een nachtje weg en komt pas over een paar dagen terug. Wil geen verantwoording afleggen. Kleedt zich ordinair enz. Tegen mij is ze wel erg aardig. Maar haar moeder dus niet. Ik vind het zo zielig.. Ze verdient het niet! Ze doet werkelijk alles voor haar en haar man. Elke dag heerlijk koken, fulltime werken, alle huishouden en ook nog eens af en toe zorgen voor mijn kind (wil ze erg graag als ze vrij is en ik werk). Wat krijgt ze ervoor terug? Stank voor dank. Misschien denken jullie, het gaat je niks aan, maar ik zit er wel mee. Bovendien heeft ze een hele moeilijke man, maar hoe haar dochter doet kan echt niet.. Ben zelfs erg bang geworden dat mijn kind ook zo zal worden.. Niet door haar hoor, maar na mijn PDD ben ik erg gevoelig voor dit soort dingen. Wat zouden jullie doen? Ik geef echt om haar ook al ken ik haar maar 2 jaartjes..
Wat ik zou doen? Niets; het zielig voor haar vinden en haar steunen als ze het zelf ook rot vindt en me voor nemen mijn eigen koter anders op te voeden.

En hopen dat mij zo'n drama-puber bespaard zou blijven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe oud is haar dochter?

En wat vindt ze zelf van hoe haar dochter tegen haar doet?

Misschien juist doordat ze zo aardig is en zoveel doet voor anderen dat er in haar gezin over haar heen wordt gelopen. Toch denk ik dat je daar verder weinig aan kunt doen. Zeker als ze er zelf geen problemen mee heeft. Zo wel, kun je haar tips en adviezen geven maar ik zou me er niet in mengen. Voor zichzelf opkomen moet ze zelf doen.
Heel erg lief voor haar blijven. Als je buurmeisje haar eigen verantwoordelijkheden in het leven krijgt, komt ze er vanzelf wel achter.

Je kan en mag je er niet mee bemoeien.

Iedereen komt zichzelf een keer tegen, ga daar maar van uit.
Ik kan ook weinig doen denk ik. Het lijkt wel of ze het allemaal over haar heen laat komen. Ze is altijd vrolijk, maar ik zie dat ze er mee zit. En.. Haar dochter is geen puber.. Ze is 26! Ik ben best vaak bij haar en moet het allemaal maar aanzien. Ik vind wel dat ze wat te vrij zijn voor haar. Maar dan zegt ze dat ze niet anders kan. Ze is weleens weggelopen en wilde er een einde aan maken..
Danfne, je moet niks aanzien. Neem anders wat afstand, als het je te veel wordt.
Wat Cateautje dus zegt, en erg lief voor haar zijn, dat verdient deze schat.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:dafne09 schreef op 13 augustus 2011 @ 17:39:

Ik kan ook weinig doen denk ik. Het lijkt wel of ze het allemaal over haar heen laat komen. Ze is altijd vrolijk, maar ik zie dat ze er mee zit. En.. Haar dochter is geen puber.. Ze is 26! Ik ben best vaak bij haar en moet het allemaal maar aanzien. Ik vind wel dat ze wat te vrij zijn voor haar. Maar dan zegt ze dat ze niet anders kan. Ze is weleens weggelopen en wilde er een einde aan maken..

Als ze 26 is, dan is het een volwassen vrouw en dan heb je er als ouder niets meer over te vertellen, maar ik zou als moeder wel eisen dat ze zich aan de regels van het huis zou houden en dat betekent ook respect voor degenen die voor haar zorgen. Maar goed, je bent niet in de positie om daar iets aan te doen.

Neem inderdaad wat afstand als het je teveel wordt, maar laat je lieve buufie niet vallen. Nodig haar anders bij jou uit, dan kan ze even bijkomen van alle gedoe.
Het rare is ook dat ze buitenshuis altijd goed voor zichzelf opkomt. Ze krijgt veel voor elkaar. Ze heeft niet voor niets een goede studie en baan. Ze heeft een brede omgeving en iedereen praat goed over haar. Ik heb overigens niet gezegd dat ik vind dat haar dochter zo doet. Zoals jullie allemaal zeggen.. Ik wil me er niet mee bemoeien.. Maar soms wordt het me wel teveel. Laatst deed ze zo stoer tegenover haar ma, dat ik eruit floepte: waarom doe je zo, dat verdient ze echt niet hoor! Toen was ze even stil en zag aan haar gezicht dat ze wilde zeggen: waar bemoei je je mee?!

Ze zag haar uiteindelijk wel tegenkomen zoals jullie ook zeggen. De vraag is wanneer.. Ik wilde alleen mijn hart luchten. Al weet ik dat ik niet veel kan doen.
Toen de dochter nog klein was werktte de moeder toen ook al full time? Was ze toen ook altijd al bezig met buurtgenoten te helpen?

Zo ja dan kan dochter heel goed het gevoel hebben toen was je er ook nooit voor mij maar alleen voor anderen dus dan hoef je je nu ook niet met mij te bemoeien.

Overigens wordt het wel tijd dat dochter eens op zich zelf gaat wonen.

Je krijgt veel van je buurvrouw probeer ook wat terug te doen zodat het in evenwicht blijft. Nodig haar ook eens uit voor een etentje zodat zij niet altijd hoeft te koken. Ga gezellig een dagje uit.
Vroeger werkte ze parttime en de dochter vertele mij zelf dat haar ma altijd alles voor haar deed. Ze heeft tijd voor iedereen. Vraag me niet hoe ze dat doet. Zelfs tijdens haar werk (ze werkt met mensen) zet ze zich altijd 200 % in. In mijn ogen doet ze niks fout. Heb het vermoeden dat haar man minder goed is met zijn dochter. Maar om dan haar te straffen. Het wordt inderdaad tijd dat de dochter uit huis gaat, maar bij hun werkt het anders. In hun cultuur wonen de kinderen thuis totdat ze trouwen. Zo'n kind had ik het huis uit gekickt (wil niet groot praten). Tegen mij is ze overigens erg aardig. Jullie hebben gelijk ik moet me er niet mee bemoeien, maar deze vrouw was er altijd voor me. Mijn vriend heeft mij verlaten toen ik zwanger raakte. Hij had niks aan een vrouw dat 24 uur op bed lag en aankwam.. Ik kon niks meer en daardoor ben ik veel vrienden verloren. Had echt niemand meer en zij verzorgde mij. Daarom is ze zo bijzonder voor mij. Je hebt gelijk ik moet ook wat voor haar doen. Sta ook voor haar klaar,maar lang niet zoals haar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven