Klusman? Nee, een klusvrouw!

13-08-2011 17:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, zojuist heb ik de volkskrant gelezen en eindelijk is er iemand in het gat in de markt gesprongen dat ik al jaren zie. Ik heb namelijk een aantal verbouwingen / klussen in huis die gedaan moeten worden en ik durf er niet aan omdat ik een hekel heb aan klusmannen in huis. Waarom? Vanwege de puinhoop die ze achter laten! Jahoor, de badkamer (of whatever) ziet er weer prima uit, maar de rest van het huis ziet eruit als een afbraakpand.

En nu, nu is er dus een klusvrouw (linkje wil ik wel plakken maar weet niet of dat mag). Die nadenkt! Die meedenkt! En ik hoop dat ze niet voor de rest van het jaar al vol zit... Dus eigenlijk kan ik dit wonder beter niet delen (nee, ik heb nog geen ervaring met haar en ook geen aandelen, maar ik zie wel ontzettend uit naar iemand die niet de rest van het huis afbreekt).

Hoe staan jullie hierin? Ook liever een klusvrouw dan een klusman? Of maakt het jullie niet uit?
Ik ben zelf behoorlijk handig. Dus ook wel een beetje een klusvrouw, zeg maar.. Maar toch, als ik een vriendin help met iets, tja, dan kan ik per ongeluk ook best een muurtje raken met de gipsplaten op mijn schouder hoor. En ook mag zij naderhand de boel stofzuigen e.d. Je houdt rommel, en dat is toch echt voor jezelf, dat doe ik er niet bij. En ik neem aan dat dat bij bovengenoemde klusvrouw niet anders is.
De mannen die ik heb meegemaakt lieten de boel netjes achter (op purschuim op t badmatje na) Het is net hoe je er zelf op toeziet en welke afspraken je maakt. Natuurlijk zitten er altijd rotte appels tussen maar eigen ervaringen zijn positief!

Dat neemt niet weg dat het wel verfrissend is, zo'n vrouw in de mannenwereld!
Ik ben zelf ook behoorlijk handig, en doe (dus?) ook veel zelf, maar sommige verbouwingen toch liever niet (loodgietersdingen). En misschien tref ik het verkeerd, maar als ik een klusman in huis haal, maakt hij echt veel meer rommel dan ik zelf zou doen voor dezelfde klus (bijv zwarte vingerafdrukken op witte wand), zodat ik nog eens aan het klussen moet ook.

Maar misschien kan ik beter naar jullie klusadresjes vragen, ze zit namelijk wel behoorlijk uit de richting.
Die zijn er al heeel wat langer hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 13 augustus 2011 @ 18:04:

Die zijn er al heeel wat langer hoor.Ook in de randstad? Tell me!
quote:pietapuk schreef op 13 augustus 2011 @ 18:05:

[...]

Ook in de randstad? Tell me!In Amsterdam heb je de bouwvrouw .
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Thanks! Dat bekt ook wel goed trouwens

(die uit het zuiden had een onwijs lange naam)
Schildervrouwen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alsof vrouwen altijd alles opruimen.

2. Twee vrouwen bij elkaar die samen een plan bedenken lijkt mij behoorlijk in de prijzen lopen. Je wilt een lekker gek behangetje. Jij denkt aan een Praxis rol of een beetje wild aan een ' Eijffinger'. "Oh, maar ik ken nog wel een zaakje die mooie vintage behangetjes heeft".

En bij dat behang past dan een mooie mahoniehouten kast ipv jouw IKEA kast..

nee.. doe mij maar een vent. Dan maak ik die vieze vingerplekken zelf wel schoon.

En wie kan er trouwens met piepschuim werken zonder statische balletjes te laten slingeren?
Dank voor jullie linkjes (bouw/schildervrouw). Het houtwerk hierbinnen moest inderdaad al vorig jaar twee jaar geleden drie jaar geleden gedaan worden. Maar ik zie dus echt op tegen de schilders.

Nu misschien toch maar de stap wagen...
quote:pietapuk schreef op 13 augustus 2011 @ 22:02:

Dank voor jullie linkjes (bouw/schildervrouw). Het houtwerk hierbinnen moest inderdaad al vorig jaar twee jaar geleden drie jaar geleden gedaan worden. Maar ik zie dus echt op tegen de schilders.

Nu misschien toch maar de stap wagen...Er werken ook mannen, maar je kunt toch gewoon om vrouwen vragen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hallo lieve dames,

Grappig, kom ik toevallig op dit topic (van maanden geleden) gaat het over mij.

Die klusvrouw met een onwijs lange naam uit het zuiden.

Doehetzelfstandigevrouw...

Ik ga hem haar trouwens veranderen in DHZV. Typt wat makkelijker.

Maar goed, leuk om jullie enthousiaste reacties te zien. Mijn motto is zelfstandigheid zoals de naam al verklapt.

Graag klus ik met mijn klant mee zodat zij het de volgende keer zelf kan doen.

Over de mannen onder ons zul je mij niet negatief horen, uitzonderingen daar gelaten.

Ik heb een paar bijzonder integere jongens die ik met een gerust hart kan inhuren en bij mijn klant (wel altijd dames) kan achterlaten.

Zij weten wat mijn concept is en houden zich er netjes aan.

Prima kerels!!

Sommigen zullen ook negatieve ervaringen hebben gehad met bouwvakkers, schilders etc.

Die dames bellen mij dan, maar wat ze vooral prettig vinden is het vertrouwen wat ze bij mij als vrouw voelen.

Vaak zijn de dames net weduwe of alleenstaand en erg kwetsbaar, hier zal ik geen misbruik van maken.

De klik moet er in het kennismakings gesprek meteen al zijn.

Het geeft zo'n fantastisch voldaan gevoel als ik een klus heb gedaan voor een dame die zichzelf over de streep heeft moeten trekken om iemand te bellen. Haar heel blij te zien dat het eindelijk opgelost is.

Daar doe ik het voor!

Dames die aan de weg timmeren, daar gaan we voor, toch?

Lieve groet,

Thessa Koenders

www.doehetzelfstandigevrouw.nl

Klusjesbedrijf voor en door vrouwen.

pfffff wat een typewerk die naam
Ow wat jammer! Zo'n leuke post! Maar je mag niet spammen hier.

Leuk filmpje overigens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven