F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Nee, ze houdt wel haar bril, operatie doet niets voor de sterkte van de ogen voor zover ik weet, alleen de scheefstand. Ben benieuwd wat jullie oogarts zegt. Scheefstand van Nina haar ogen is 17%, geloof dat ze operatie onder 10% niet nodig vinden, misschien zit M daar wel onder.

Jeetje Cees, heftig zeg, van die oppas! Dat zet dingen wel weer in perspectief. Moet zeggen dat ik me tegenwoordig ook weer meer zorgen maak over dat soort dingen. Stel dat er iets met man of mij gebeurd, hoe moet dat dan met de kinderen. Ik moet eigenlijk ook maar weer stoppen met roken.
tieg, wat goed van middelste, leuk!

Spannend die oogoperaties, dat zijn dingen die niet goedtrekken met het groter groeien? Ik had vroeger ook een brilletje, maar ben daar over heen gegroeid, dus dat kan soms wel.

Nog een uurtje werken, paar dingen afronden, en dan vakantie!!!!
ladies, ik ben er vandoor.

Zwaai!!!
Hmm, ik wil ook weer op vakantie! Heb alweer veel te hard gewerkt (want: collega op vakantie) en vakantiegevoel is helemaal weggezakt. (Zeker als ik nu naar buiten kijk..) Zo'n slechte zomer is al wel een tijdje geleden!

Ik ben blij dat we met Lisa toch even hebben doorzet (met 5 x een nat bed als gevolg, maar goed) En de zogenaamde waterdichte molton van de HEMA is niet helemaal waterdicht, dus matrashoes is al 2x gewassen. Nu plastic om de matras getaped. Knispert wel een beetje. .

Toch al een paar nachten droog nu, en ze komt 's ochtends zelf uit bed om te plassen. (Helaas wel om een uur of 6 ) Misschien gaat ze nu vanzelf lichter slapen hierdoor?

Man vertelde wel dat hij vroeger ook nog vrij lang regelmatig in bed geplast heeft. (zegt-ie nu! Is deels erfelijk namelijk)

Vakantie-feestje was groot succes, alle vriendinnetjes van school waren er (op 1 na) dus ik had hier 6 meiden, heel gezellig. We hebben taartjes gemaakt (van gebaksschelpen met fruit en slagroom en smarties) en buiten gespeeld en tenten gebouwd en geschilderd. Helaas wordt het clubje na de vakantie opgesplitst en gaat de helft naar een ander gebouw van de school en zullen ze elkaar niet meer zien tenzij de ouders speelafspraakjes maken.

Nog een half jaartje en dan gaat Maartje ook alweer naar school, zucht.. Gelukkig heb ik nog een baby
Ben er ook weer! Vrijdag teruggekomen en nu weer aan het werk. Kom later nog even bijkletsen (stiekem al wel iets gelezen).
Ik vandaag weer aan de bak, vrij pittig.

Voornamelijk door Jes, en ik zit er dan ook even helemaal doorheen wb hem. Ik heb geen idee meer wat ik met hem aan moet...

Hij is zooo ontzettend brutaal tegen alles en iedereen, een grote mond, zeer slecht luisteren, dreigen naar ons, zowel in woorden als lichamelijk. Sil heeft al een paar keer fikse klappen gehad. (nou is die ook geen lieverdje, maar dat is nog te corrigeren)

Hij was net weer bezig, niet luisteren en lachend doorgaan. Ik kon me niet meer beheersen en gaf hem een flinke pak voor zijn billen.

Maar zelfs dat helpt niet, hij blijft doorgaan. Smeet zelfs nog wat omver..

Ik moet hier echt hulp in krijgen, want dit gaat ontzettend escaleren. Het gaat van kwaad naar erger en hij blijft overal maar om lachen. Ik heb gewoon een evil-child...

Dus als jullie tips hebben.. heel graag, ik moet weer even vanuit een ander zijn perspectief naar de situatie kijken..
Cees Klinkt niet heel goed inderdaad. Die pets op de billen zou ik me niet druk over maken hoor!

Tim heeft ook wel eens van die buien gehad, dat gaat nu weer beter. Hij is dan wel vooral heel erg brutaal tegen ons en ook lachen en doorgaan. Negeren heeft het beste gewerkt.

Vooral dat lachen als je boos wordt daar gaat je bloed van koken, pfff.

Wat een goeie verhalen over zindelijkheid 's nachts zeg. Tim baalt ook dat hij 's nachts nog een luier heeft. We zijn nu aan het oefenen maar dan met een onderbroek onder de luier.

Het is vooral voor hem heel vervelend dat Floor elke avond vraagt waarom hij een luier heeft en daarna: ik hoef dat niet hé.

Dit weekend dan maar eens helemaal zonder luier proberen. Nadeel is dat Tim ook altijd zijn dekbed nat heeft als het mis gaat.

Mocht vandaag ook weer aan de slag. Vond het eigenlijk best lekker. Floor kwebbelt echt de hele dag door dus vandaag hadden mijn oren even rust Verder is ze weer grenzen aan het verkennen sinds we thuis zijn maar dat gaat alweer de goede kant op. Als het slapen dan bij allebei ook weer normaal wordt want dat is sinds we op vakantie zijn gegaan drama.

De vakantie was wel lekker (op de slapengaan strijd na). Weer had een stuk beter gekund maar we hebben weinig regen overdag gehad en de temperatuur was ook wel redelijk, niet koud. Wel heel veel bewolking. Kids hebben geweldig geod met elkaar gespeeld. Waarom dat thuis dan meteen over moet zijn snap ik niet.

Wel af en toe elkaar enorm opstoken met vreselijk ondeugend zijn en dan vooral wegrennen samen als we ergens zijn.

Nog 1 weekje en dan begint de school alweer, Tim is al aan het aftellen, haha.

Ik ga nog even snel wat doen, wil nog een fotoboek maken van de vakantie maar dat moet dan wel deze week anders komt het er niet meer van.
Cees, .. Wat vervelend van Jes! Ik snap je frustratie best. Met M heb ik daar gelukkig geen last van, maar ik denk dat ik met L nog wel het een en ander te verduren ga krijgen. Die is ook niet onder de indruk van straf of als we boos zijn. Het interesseert hem weinig. Al moet ik zeggen dat het de laatste weken weer goed gaat.

Trouwens ook met zindelijk hebben we een kleine stap gemaakt. Hij geeft zelf aan dat hij op het potje wil zitten en doet ook nog wat. Al twee nachten z'n luier droog (zou het een begin zijn ?????).

Nic, fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad. Ook hier hebben ze op vakantie echt heel leuk en veel samen gespeeld. En toen we thuis waren was dat ook over !!
Het hoort zeker zo, op vakantie samen zijn we sterk en thuis is het weer als vanouds.

Tim gaat nog niet echt goed met droog blijven 's nachts. Hij wordt ook niet wakker van de natte onderbroek in zijn luier.

Dok, Lisa slaapt toch ook zo vast? Heb je haar gewoon de luier uitgelaten en toen ging het ineens wel goed?

Kan ook altijd nog een keer naar de huisarts en eventueel zo'n plaswekker aanschaffen. Wordt toch vergoed door de ziekteverzekering volgens mij en Tim wil echt van zijn luier af.
Nic, plaswekkers worden pas vergoed vanaf een jaar of zeven geloof ik, eerder nog niet.

Probeer het eens helemaal zonder luier. Misschien dat hij dan lichter gaat slapen. Oudste reageerde ook nooit op een onderbroek in de luier, terwijl ze dat wel zouden moeten merken. Gewoon een zeiltje in het bed zodat je niet meteen het hele matras nat hebt, en dan gewoon proberen. Geen punt van maken dat je moet verschonen, schoon spul klaar hebben liggen, en misschien met hem afspreken dat jullie hem 's avonds nog laten plassen, dan zijn bed verschoond wordt als het nat is, en als het 's nachts nog een keer nat is, hij dan gewoon weer een schoon bed krijgt en als hij dat wil, ook een luier aan?

Bij middelste gaat het nu best goed, hoewel die zo diep weggedoken is onder haar dekbed, dat ze onwijs aan het zweten is. Krijg je bijna de neiging om het bed te verschonen omdat het klam voelt van het zweet.
Wij (lees:man ) laten M ook nog elke avond plassen. Hij merkt er zelf weinig van en slaapt meteen weer verder. Soms komt hij ook al uit zichzelf naar de wc gelopen. Als het mis gaat dan komt het voornamelijk omdat hij erg nodig moet plassen en dan nog het trapje af moet van zijn bed. Ik baal sowieso van de halfhoogslaper dus hoop dat M hem ook snel zat is
Geen idee vanaf welke leeftijd zo'n plaswekker wordt vergoed, wel een goed idee om na te kijken. Ik heb van de week bij het Kruidvat van die weggooionderleggers gekocht. Heb ze nog niet uit de verpakking gehaald, maar leek me wel handig. En er schijnt niet zo'n plastic laag onder te zitten (dan ga je zo lekker zweten ). Ik heb namelijk voor M van die molton's/hoeslakens gekocht van de IKEA die zo'n extra laag tegen het plassen/vocht hebben. Kind drijft z'n bed uit, zo zielig.
Heb bij allebei al van die waterdichte moltons en die werken goed.

Die weggooi onderleggers van KV heb ik ook, had ik voor de vakantie meegenomen.

We laten Tim altijd al plassen als wij gaan slapen en hij krijgt ook gewoon een schoon bed mocht het nodig zijn.

Hij lijkt meestal wel echt wakker als we hem laten plassen maar 's ochtends weet hij er toch niets meer van. Ook niet als hij dan verschoont is. Alleen als zijn hele bed verschoont moet worden want dan mag hij even in ons bed tot ik klaar ben.

Hij heeft ook al eens een paar dagen zonder luier geslapen maar als ik dan 3 dagen achter elkaar een dekbed moet wassen dan ben ik door mijn dekbedden heen voor ze weer droog zijn. Hij gaat meestal op zijn dekbed liggen. Hoeslakens heb ik genoeg.

Vanaf donderdag maar eens zonder luier proberen dan.

Volgens mij heb ik bij onze verzekering geen min leeftijd gezien voor een plaswekker. Wel dat hij maar 1 keer per verzekerde vergoed wordt.
Nic, wat voor een dekbed heb je dan? De synthetische dekbedden die onze kinderen hebben (van Ikea) zijn behoorlijk vlot droog.

Overigens zijn wij soms ook wel van het gemak - als middelste het dekbed niet zeiknat heeft (maar iets vochtig), draaien we het dekbed soms wel eens om. Volgende ochtend meteen de was in, heb je 'm vrij vlot weer droog.
Volgens mij ook synthetisch dekbed, het is ook wel snel droog maar als ik hem er 's ochtends in doe en ik moet de hele dag werken dan is die niet droog als hij weer moet slapen.

Ik heb wel 1 reserve dekbed maar geen 3

Heb geloof ik nog wel ergens slaapzakken liggen dus die kan ik wel opzoeken om als reserve te gebruiken.

's nachts was ik nooit want wasmachine staat op zolder en dan slaapt man niet meer (en van slaapgebrek wordt hij niet gezellig)

We zullen er toch een keer door moeten
Pff, te vroeg gejuichd... Lisa alweer 2 nachten nat, waarvan 1 nacht 2 x. Dus inderdaad zomerdekbed en winterdekbed (wat eigenlijk te warm is) in de was, want daar ligt ze ook vaak half op. Nu lag ze onder een sprei, maar we hebben ook nog sneldrogende slaapzakken, wel een goed idee. Ik was wel 's nachts. Maar als het 's ochtends gewassen is en ik kom thuis dan doe ik het dekbed gewoon in de droger, gaat prima. Met hoes en al in wasmachine en droger en dan weer op bed en 3 uur later weer in wasmachine..

Ik ben geneigd om de luierbroekjes weer uit de kast te trekken.

Hier is de school alweer begonnen, weer lekker haasten 's ochtends met 2 treuzelaars. Ik denk erover om maar 1,5 uur voor vertrek op te staan of zo!

Cees wat ontzettend balen zeg! Zeker als je de oppaskindjes er ook weer bij hebt. Is die video-hometraining die Nic gehad heeft niet een idee? Klinkt alsof je wel wat hulp kan gebruiken. Zit er iets van jeugdzorg/humanitas oid in de buurt?
Hier gaat het met Sil super, die is nog steeds droog, Jes heeft af en toe een nat bed (ook bij laten plassen rond 22.30)

Gister vrij goede dag met Jes, hij heeft volgens mij wel door dat ik het nu serieus zat ben. En ik heb geprobeerd zo kalm mogelijk te blijven en de goede dingen te benoemen. Vandaag is ie bij schoonouders, kunnen we allemaal ff opladen. Het scheelt een hoop politie agentje spelen en kan weer ff lekker genieten van Sil.

(en het nieuwe gastkindje)

Pff daar moet ik nog niet aan denken, dat gerace om op tijd op school te zijn.. Mijn wekker gaat dan om 5.30.. Maar dat is ook omdat ik voor 7:45 de 1e kindjes krijg en voor die tijd nog moet stofzuigen en honden uitlaten.

ff wat drinken met de kids en dan naar buiten, eindelijk zon! :-)
Komt 1 van jullie wel eens in het regentessekwartier in den haag?
quote:casey schreef op 17 augustus 2011 @ 21:02:

Komt 1 van jullie wel eens in het regentessekwartier in den haag?

Hoezo? En nee.

En 5.30u Elke werkdag.. Ik wist het eigenlijk wel van je, maar: dat je uberhaupt nog functioneert. Ik vind 7.00u al tamelijk barbaars Dan blijf ik nog even liggen tot 7.10u en dan redt ik het dus niet echt. Vooral niet als vriendlief er niet uit te branden is om te helpen en pas om 7.45u opstaat en dan doodleuk rustig gaat douchen terwijl hij eigenlijk om 8.15u moet wegrijden (wat meestal niet lukt, eerste schooldag bij nieuwe juf meteen 10 min. te laat..)

Maar goed, als ik om 22.00u naar bed zou gaan, kan ik best om 6.45u opstaan. Ik ben alleen echt een avondmens.

Vandaag even handdoek in de ring gegooid, geen zin in weer 2 wassen draaien morgen, luier aangedaan.
quote:casey schreef op 17 augustus 2011 @ 21:02:

Komt 1 van jullie wel eens in het regentessekwartier in den haag?Vroegah, hoezo? Stuur anders ff een mailtje ofzo.
Niet echt, maar ik werk in Voorburg (is heel dichtbij)...
Ik ook vroegah
Dokkie, Is Lisa nog droog gebleven vannacht (ondanks luier)? Kan ook even terugval zijn doordat ze weer naar school gaat.

Hier begint het riedeltje volgende week weer. Ik sta meestal kwart voor 7 op (midden in de nacht). Heb juist op vrijdag als ik niet werk dat ik wel eens te laat op school kom (gelukkig beginnen ze bij Tim in de klas altijd wat later).

Cees, ik moet er echt niet aan denken om half 6 op te staan en dan ook nog stofzuigen.

Beetje balen dat het vandaag niet lekker warm geworden is. Had er wel op gerekend door de berichten. Floor ook in een jurk met spaghettibandjes aan en ze wilde geen vestje. Hoop maar dat ze het niet te koud heeft. Ze heeft ook nog geen reservekleding op kdv liggen want ben ik nog steeds vergeten mee te geven.

kon wat overnemen van iemand op mp, maar das alleen ophalen.. zal nog ff zeuren of ze het niet wil verzenden, is veel makkelijker!

Jes heeft zowaar gelogeerd bij schoonouders, had verwacht dat ie dat niet zou durven. Dus in principe kon ik uitslapen, maar nadat sil om 7 uur bij ons in bed kroop, kon ik de slaap niet meer vatten.. grrr. Sil heeft uiteindelijk tot 9:30 geslapen!

En Jes had wel luier om en is niet meer wakker gemaakt voor een plas en was zowaar droog! Echt knap!

T was idd niet echt lekker weer.. Nu beloven ze voor zaterdag weer een mooie dag, nou ben benieuwd...

Vis, leuk gehad?

Lau, hoest bij jullie dan? Vakantie bruin al verdwenen?

Hier 2 nieuwe aanmeldingen, wel even lekker om daar aan te wennen zonder de druk van de klok (ivm halen/brengen school)

Ik red het ook niet altijd hoor, om daadwerkelijk zo vroeg op te staan! Hij gaat meestal 4x af, dan ga ik nog ff mail, nieuws, hyves en weer checken en dan moet ik er echt uit!

Dus die wekker kan wel zo vroeg staan, ik heb wel ff nodig om mijn benen tot leven te wekken!
Is het groot/duur? En hoeveel haast heeft het?

Ik ben half september bij mijn ouders (is ook bij jou in de buurt), dus kan eventueel wel een en ander combineren. Desnoods dat ik het na mijn werk ophaal, en dan bij jou drop.

Hier een redelijk relaxed dagje. Heb zojuist nog een vacature verstuurd naar een heel leuke organisatie, hoop dat dat wat gaat worden. Vriendin heeft naar m'n brief gekeken, het nodige aangepast (met mijn goedkeuren ), man heeft er naar gekeken, en net dus verstuurd. Morgen nog een brief versturen, hopelijk heb ik er de tijd voor.

Wel weer wennen hoor, zo'n schoolweek. Merk dat ik m'n draai ook weer moet vinden. Nu in ieder geval richting boven, maar eerst nog even een cadeautje inpakken, oudste heeft morgen partijtje van een vriendje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven