USB stick en Mac

14-08-2011 13:13 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben (als redelijke digibeet :-) bezig met over te stappen van windows naar Mac en ben nu aan het uitzoeken hoe ik bestanden van een USB stick op mijn Mac krijg. Op mijn windows laptop opent er zodra ik de usb stick in mijn computer doe, meteen een venster, maar bij de mac is dat niet het geval. Ook vraag ik me af hoe ik de usb stick weer ''veilig kan verwijderen". Ik hoop dat iemand mij kan helpen, het is ongetwijfeld heel simpel, maar zie even niet hoe het op de mac werkt.

Groet,

Isa.
Hoi Isa Isa,

Zodra je een USB stick in je Mac stopt, komt er een icoon op je bureaublad bij, hier kun je op klikken en nu "opent" je USB stick zich, je kunt er nu bestanden in of uit slepen.

Om de USB-stick weer veilig te verwijderen, sleep je hem in je prullenbak, onderaan je doc.
Meestal zie je ook een extra "apparaat" in Finder. Het icoontje met het blauwe gezichtje ;)
het kan zijn dat het automatisch tonen uitgeschakeld staat.

ga naar "finder" bovenin je scherm.

klik op "voorkeuren".

ga naar tabblad "algemeen".

bij "toon deze onderdelen op het bureaublad" vink je "externe schijven" aan.

klaar!
en veilig verwijderen doe je door het icoon van de stick naar je prullebak te slepen.
en een programma stoppen doe je door de appleknop (cmd) en de Q (van quit) in te drukken.

doe je dit niet dan blijft het programma actief.

apple en H(ide) is programma verbergen

apple en R(efresh) is pagina verversen.

apple en F(ind) is zoeken.

apple en S(ave) is opslaan.

dat zijn een beetje de begintips.
Oh dat van die prullenbak moet ik eens proberen, ik klik gewoon (met rechter muisknop) op de schijf zelf op mijn bureaublad, en klik dan op 'verwijderen'.
dat kan ook, hoor.
Ah geweldig, heel erg bedankt!!! Heb zojuist dankzij jullie berichten de bestanden op mijn usb stick op mijn mac gekregen! Uiteraard weer super simpel, maar zag eerder dat icoontje niet. Ben heel erg blij met mijn mac, het is af en toe alleen nog even zoeken hoe het wertk :-). Nogmaals dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven