Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Bron: SVB.nl

Wat is kindertoeslag?

De kindertoeslag is een extra bijdrage van de overheid voor ouders met kinderen jonger dan 18 jaar. Het is een bedrag per maand dat de Belastingdienst uitbetaalt. Als u kinderbijslag krijgt, kunt u vanaf januari 2008 ook kindertoeslag krijgen. Hoeveel kindertoeslag u krijgt hangt af van uw inkomen. U krijgt geen kindertoeslag als het gezamenlijk inkomen van beide ouders meer is dan ¤ 46.700. Wilt u meer weten? Kijk dan op www.toeslagen.nl .
Ah. Dan verdienen wij bovenmodaal. We geven blijkbaar ook bovenmodaal uit.

Dank je Bloes.
Pim, jij houdt ook van thrillerachtige boeken toch?

Dan raad ik je de Maggie o'Dell serie aan van Alex Kava (wel de goede volgorde lezen) en de boeken van Tess Gerritsen.
nooit van gehoord beiden: mooi, weer nieuwe schrijvers te ontdekken!

Ja, meeten!!!!! In elk geval wil ik deze zomer een feest geven want ik wordt 35 en dat lijkt me een goede reden om een feestje te geven, maar eerder dan dat moet ook nog!
quote:meave schreef op 30 januari 2008 @ 18:22:

Ah. Dan verdienen wij bovenmodaal. We geven blijkbaar ook bovenmodaal uit.

Daar heb je het al!

En verdien je ook teveel voor de kindertoeslag? Dan ben ik heul jaloers! (of doe ik iets héél erg verkeerds, kan ook)

Zou het al tijd zijn om opslag te vragen aan De Baas?
Tess Gerritsen vond ik anders nogal..euh...saai.

Schijnt aan mij te liggen, ze wordt de hemel in geprezen, maar ik vond de drie boeken die ik geprobeerd heb echt niets nieuws onder de zon en voorspelbaar bovendien. Sorry, Wind.

Ik wilde iets vertellen....maar weet het niet meer.

Help, ik wordt oud!
Wat wilde ik nou toch typen?
Dat heb ik nou bij Karen Slauhter. Iedereen loopt weg met die boeken. Heb er nu drie gelezen. Ik ben geen fan...........
Haha, hier ook geen Karen Slaughter-fan.

Idem voor de Kay Scarpetta-serie van Patricia Cornwell. Mis de vaart erin!

Van Tess Gerritsen vond ik alleen De Leerling en De Chirurg spannend, Mefisto-club ook wel aardig maar na 1 boek van haar wordt het wel wat voorspelbaar. Esther Verhoef, Saskia Noort, Simone vder Vlugt ook alles van gelezen, leest zo lekker weg. Vooral Rendez-Vouz inderdaad, Bloes. Die las ik vorig jaar zomer ofzo, lekker zonnetje, dan zit je helemááál in het verhaal.

Als we gaan ruilen kan ik wel een extra bus mee laten rijden, koop stuk of 10-15 boeken per maand en stapels tijdschriften en aangezien de boekenkast nog niet staat heb ik nogal wat stapels liggen. Zal 'ns kijken, heb ik in elk geval dan nog veel leuks voor jou, Bloes. (maar ik bied nu even niet aan om het op te sturen, dat word toch niks met postkantoor niet in dit dorp. Zelfkennis = de hoogste wijsheid. )

Hoe voel je je, Mims?
Hm, van Rendez-vous dacht ik - heel neerbuigend - dat ik zoiets zelf ook wel kon schrijven. (Kan ik vast niet hoor, maar ik was dus niet heel erg onder de indruk )

Ik zou niet weten Bloes, dan moet ik even jaaropgaven zoeken. Ik weet alleen wat ik in mijn eentje bruto per jaar verdien en dan kom ik daar niet boven uit. Met Mavs inkomen erbij... geen idee. Zou kunnen. Maar dan nog. We hebben ons vorige huis op een duur moment gekocht en hebben dus veel hypotheeklasten. Dus inkomen zegt nog steeds weinig over vrij besteedbare bedrag. Als we echt zouden moeten bezuinigen is volgens mij een huurflat de enige optie die misschien echt zoden aan de dijk zet.
(zeer onduidelijke) Foto's van Toet met veul kortere haren in AK.

The real thing duikt nu dr bed in, in de hoop morgen wel fris en fruitig te zijn.

Samen boek schrijven Meave?
anoniem_53323 wijzigde dit bericht op 30-01-2008 21:35
Reden: Moeten we wel iemand goed laten kijken naar al mijn spelvauten voordat we publiceren! :)
% gewijzigd
dan ben ik de eerste die het lezen wil!
Wat ontzettend leuk!!!!! (Toet heur haar)

~pakt een glaasje port~
quote:mimsey schreef op 30 januari 2008 @ 20:05:

Help, ik wordt oud!En dislekties!
Bam, dat is heel erg lief! (Dat je het niet opstuurt dan, he ) In de bios draait nu PS I love you. Is het wat? Of heb je die nog niet gezien? (ik moet dan altijd aan bam denken want ze heeft me daar ooit nieuwsgierig naar gemaakt maar ik ben zo'n ei dat dat boek dan niet koopt )
Cool haar, toet! Staat je echt heel erg goed.

Verder morgen, want ik duik mijn mandje in, voel me toch nog niet zooo oké...

Lientje is ook ziek. En ik zie het al voor me: Pompel dit weekend weg, ik met 4 zieke kinderen. (En dan allemaal de kotseritus, whoehahah!)

Mims hoest met jou? En Bam?
Ik heb gelukkig mijn laatste dag als 'alleenstaande moeder' gehad.

En nogal een ontaarde moeder ook trouwens.

Gisteren waren kinders compleet van de leg, lagen allemaal te huilen.

Zen en Zootje wilden allebei dat ik bij ze kwam liggen.

Tja, in tweeen delen lukte niet echt.

Toen Zeefje ook nog eens begon te huilen, heb ik haar dus maar genegeerd.

En altijd ga ik nog even bij de kinderen kijken, voordat ik ga slapen.

Gisteren niet, want ik had erge koppijn en wilde zsm naar bed.

Tja, dus toen vond ik Zeefje vanochtend met overal aangekoekte kots

(sorry Pim)

Ik vind het zo knap dat jullie allemaal nog toekomen aan lezen.

Ik heb een abonnement op de viva en daar kom ik niet eens aan toe. Ben nu toe aan nummer 42 van vorig jaar.

En terug naar de kust van Saskia Noort ben ik in begonnen, in december. En hoewel het me echt wel boeit, kan ik niet de rust vinden om lekker te gaan lezen.

En leuk Bloes en Mims misschien samen op vakanties!

Waar gaan jullie naar toe in Frankrijk?

Ik ga dit jaar ook voor het eerst op vakantie naar Frankrijk, waarschijnlijk, ben helemaal blij dat ik Zorro heb overgehaald om verder te gaan dan Overrijssel

En hoe is het inderdaad met de zieken?
Hahaha, Ely, zul je net zien. Ga je een avondje niet bij ze kijken..

Was Zorro op pad?

Met Bam gaat het beter, thanks for asking, Pim. Vanmiddag ging het ff de verkeerde kant uit maar kon ondanks 3 hertjes om me heen even een tukkie doen op de bank. Ze zaten toch Pietje Bel te kijken en Levi lag bovenop me te slapen. En you?

Superkapsel, Toet! Staat je echt heel goed!

Nope, tijd niet in bios geweest, Bloes. Maar je moet echt eerst dat boek lezen, hoor. Verfilmde boeken zijn het te vaak nét niet. Als ik 'm tegen kom leg ik die vast voor je apart.

Niet boos gaan worden maar ik ga dit weekend toch echt op pad hoor meisjes, ik word gék van al weken thuis. Geniet heus erg van gezin en kinderjolijt maar snap niet dat niet iedereen regelmatig de behoefte heeft aan losgaan, weg, eruit, iets anders, andere mensen, frisse lucht. Maar misschien komt dat omdat jullie allemaal een léven hebben naast de kinders met werk enzo.

Morgen eerst mijn infuusshotje halen in ziekenhuis, oh joy. Die zal wel weer hard aankomen, ben ik bang. Dus even zien of dat weekendplannetje uberhaupt wel lukken zal.
Zorro was op wintersport met werk.

En zo lang je je oké voelt, lijkt het me juist heel verstandig om lekker op pad te gaan in het weekend.

Kun je juist erg goed door gaan voelen.

Hoop dat shotje mee valt en je lekker op stap kunt!

En ik ga nu maar eens mijn bedje opzoeken, ik zeg elke avond dat ik vroeg naar bed ga...
Ely, zo heb ik één van mijn kinderen ook wel eens gevonden 's ochtends.

Oef, wat heb ik een slaap zeg. Maar ja. Mootje nog steeds ziek(ig) thuis, Vietje thuis en het zoontje van een vriendin de hele dag over de vloer. Voordeel is wel dat Vietje en dat jongetje elkaar lekker bezig houden.

Leuk haar Toet!!!!
Helleu

Te laat naar bed gegaan, Meave of teveel gespook vannacht?

Zit ik net nietsvermoedend Bambiman's offertes na te kijken, Levi zat - dacht ik- te tekenen, komt Levi naar me toe: 'KIJK!'

Had-ie de pot haargel te pakken en echt zijn héle hoofd ermee ingesmeerd. Dikke laag in zijn haar.. ben benieuwd of ik dat er zo onder de douche wel uitkrijg.
Ik ook! En ik slaap haast nooit voor half 1.... (jullie schuld, natuurlijk )

Fijn verhaal, trouwens Ely, over je zielige kindje. Hoe herkenbaar ook.... Was hij/zij (ik weet nooit wie wat is bij jou, sorry!) nog ziek? En niet boos op je? Dat heb ik een keer gehad met Jongste. Die was echt beledigd, terwijl ze me niet eens geroepen had.

Bam, vraag of ze bij je shotje een beetje Breezer doen.

Maar serieus: ik denk het wel te snappen dat je gek wordt van het binnenzitten. Het betekent dat je je over moet geven aan wat er met je lijf gebeurt en dat is wel heel erg zwaar. Als dit de manier is hoe jij ermee omgaat, heb ik niets te betweteren. Sorry als ik dat teveel gedaan heb, in elk geval. Het betekent meer dat we (want er zijn er meer die jou regelmatig in bed dirigeren) zo dol op je zijn en je willen beschermen tegen wat er gebeurt. En omdat we willen dat je opknapt.

Nou ja, je snapt het vast wel en ik zal nu mijn kop houden want ik weet helemaal niet waar ik over praat.

~dikke zoen voor Pracht-hert~

Dan zal ik eens op de bar gaan kijken of Driem er al koffie heeft neergezet.

Toet weer fitter? En hoe is het met Mops? Die schijnt in een draak te veranderen als ze ziek is. Hoop dat Mims nog genoeg filmpjes heeft om het spook kalm te houden tot ze zich weer beter voelt.

Ely, we willen je wat vragen maar je kunt niet in de Achterkamer. Zouden we je mogen uitnodigen om daar af en toe ook te vertoeven?
Nu al een gladde jongen, die Levi!
Slaapt Kjong tegenwoordig gewoon 's nachts?????? Moet niet gekker worden.
gatver elyane, wat een vondst deze morgen (heb ik inderdaad ook wel eens gehad toen GG nog klein was, hij had bietjes gegeten met aardbeien toe. ik dacht minstens dat het kind leeggebloed was).

Bam ik snap helemaal dat je er uit wil af en toe. denk dat onze bezorgdheid en oproep tot rust meer slaat op de nierbekkenontsteking dan op iets anders. feit is nou eenmaal dat je dat soort dingen uit moet zieken. Maar meid, jij voelt wat je voelt en jij kent jouw lijf het beste. Een en al frustratie door thuiszitten levert ook niet de gewenste zennnnngevoelens op, dus ga er lekker uit als je dat kan en wil. Ga alleen niet voorbij je grenzen. Wat ga je doen voor leuks?

Moet je nou morgen voor een shotje èn naar de orthopeed?

Zat alleen Levi onder de gel of ook de rest van het huis?
ik vroeg me ook al af waar kjong was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven