Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Jaaa, thee! Lekker.

Mijn kindjes worden groot. Mootje is nog ziek thuis en is even (oh horror, wat vind ik dat eng!) alleen thuis gebleven toen ik Jootje naar school ging brengen. Jootje kan sinds van de week prachtig zijn naam schrijven. Dat kon Mootje echt nog niet toen hij nog geen 4,5 was (ja ja, ik weet het, massa's kleuters schrijven hun naam... ) en Vietje kan zelf zijn jas aantrekken. En zijn lange broek, maar daar heb je wel even de tijd voor nodig...
Koffie graag!

Knappe kindjes, Meave! Hahaha, zie Vietje al een broek aantrekken.. op die leeftijd, hoe lang het ook duurt, ook knap.

Hier zijn de hertjes vrij wegens studiedag juffen. Lekker hoor, allemaal nog in pyama, doe ik eigenlijk nooit maar is niks mis mee!

Boekentip.. ehm.. Heb de laatste tijd alleen maar makkelijk gelezen. Nieuwe René Appel (schone handen) is wel een leuke. Ben nu bezig met een Loes den Hollander (zwanenzang) en geloof dat dat ook wel wat is.

In ziekenhuis oa De Vliegeraar gelezen.. had er meer van verwacht.

Hmm. Noah zit naast me en wil dat de letters rood worden.

Vooruit dan maar.
Alle reacties Link kopieren
knappe bambi. weet niet eens hoe dat moet!'

Grappig he meave, hoe je ineens beseffen kan dat ze zo enorm groot worden...... GG blijft heel graag even alleen thuis en mag dat ook wel eventjes soms (als in 10 minuten als ik zijn zusje ophaal bij een vriendinnetje ofzo), doen jullie dat nog helemaal niet?

Manmanman wat heb ik toch een karaktervolle dochter gebaard. Een en al scene vanaf het moment van opstaan tot het moment van op school zitten. Heeft niet ontbeten en onder dwang zich aangekleed (wilde haar eigenlijk in pyama naar school sturen, maar was een beetje bang dat ze dat juist wel leuk zou vinden, dan werkt het averechts natuurlijk!). En waarom??? Geen idee, zucht.

Bloesem, begrijp ik nou dat mims en jij samen op vakantie gaan?? Vertel vertel! Wauw bloes, lekker geld terugvan de belasting; moet ik me ook maar eens op storten! Van de bso krijg je toch ook ene soort jaaropgave of niet? Heb ik nog niet eerder bij de hand gehad namelijk.

Heb net toch maar eens fysio gebeld voor mijn knie. Kan hem namelijk nog steeds niet strekken dus misschien moet er toch maar eens even iemand naar kijken.
Jee, zit jij ook nog te hannessen met die knie?! Laat er inderdaad maar even goed naar kijken! Heb je ook dat bij bepaalde beweging (zoals bij in bed stappen) het weer 'verkeerd' schiet en het pijn doet? Straks hebben we gewoon hetzelfde mankement. Zou wel weer leuk solidair zijn.

Ik moet vrijdag naar de orthopeed, ben ook wel benieuwd wat het nou is.

Laat Noah al heel lang (zeker een jaar) af en toe alleen thuis. Als ik een boodschapje moet halen en hij echt geen zin heeft. Yentl soms, als ik heen en weer moet racen om Noah bij een vriendje moet halen/brengen. Gaat allemaal prima. Als test hebben we de buurvrouw eens laten aanbellen om te kijken of ze écht de deur voor niemand opendoen en dat deden ze heel braaf niet.
Goedenmorgen!

Knappe kindjes Meave!

Ik weet inderdaad hoe moeilijk ik het vond LD of LE even alleen te laten voor wegbrengen naar sport enzo. Kom je thuis en vinden ze eigenlijk dat je te snel alweer thuis bent Loop je te stressen, nergens voor nodig.

Sja, en nu loopt LD al 1 dag in de week met een sleutel om de nek, voor het geval ik niet op tijd terug ben van 't werk. En zit ik erover te denken om 1x overblijf te schrappen, zelf in m'n pauze naar huis te gaan en ze dan toch een half uurtje voor school aan met z'n 2en te laten. Wij moeten nl. voor de vaste dagen de overblijf voor het hele jaar betalen, ook als ze niet gaan of als de school dicht is. Nu is éen van die vaste dagen op maandag en de school heeft 10 margedagen op maandag gepland, én je krijgt Pasen en Pinksteren en vakanties. Dat is zo 30 euro die ik doneer, zeg maar. Vind ik wat ver gaan, eigenlijk.

Balen van knie Bentetje. het is ook zo'n belangrijk maar kwetsbaar deel van je lichaam. Dat had wel iets beter gemaakt mogen worden. Ooit, vroeger, eens. En hoeraa voor je karaktervolle dochter .. ik leef met je mee (en dan zeggen ouders van pubers "dit is nog niets" ) (kan ik ook bijna doen )

Madootje, dit doen alle kinderen en van toch maar in de kinderwagen meenemen leren ze het niet af. Jammer, je moet erdoorheen. Wat jij beschrijft deed LD dus ook. Één keer staat me nog helder voor de geest, lag ze weer op straat te bleren dat ze niet verder wilde, en ik stond daar, kon LE niet alleen laten (als ik naar d'r toeliep, liep zij weer voor me weg en met zware rugzak op kon ik m'n turfje van 2 niet inhalen) kwam er van achter haar rug een grote Antilliaan aan, die pakt haar zonder pardon op en overhandigd haar aan mij. Geweldig! Ze was gelijk rustig.

maar goed, je moet erdoorheen meid, het is niet anders. Meelopen wordt op den duur ook een gewoonte En dan lijkt me zo'n tuigje helemaal niet gek. Straks heb je nl. 2 lopende jongetjes en dan is het wel handig als in elk geval 1 bij je blijft. Geeft gelijk goed voorbeeld voor de jongste. Of je moet tot z'n 5e met een dubbele wagen willen blijven lopen, natuurlijk.

Misschien is er nog iemand die slimme afleidingstips heeft, om de problemen te omzeilen.

Bloes, vandaag nog naweeën gehad van woestijnratje?

Gezellig Bambi, rode lettertjes.

Zo

mooi rijtje he?

voor de rest

(f)
Later is nu
OH en Pimpel, ik weet nog hoe jammer ik het vond dat ik Harry Potter uithad. Blij dat ik de afloop wist, teleurgesteld dat dit het einde van de Harry Potterboeken was.

Geen tips voor nieuwe boeken hier. Ik lees te weinig.
Later is nu
Oh en de ketel:

het schijnt dat het vlammetje (of waar hij brandt) vuil wordt. Schoonmaken is de truuk. Wij hebben bij aanschaf ketel gelijk een onderhoudscontract genomen en hij wordt dus elk jaar schoongemaakt. En inderdaad, elk jaar voor de 'grote beurt' komt het vaker voor dat hij uitgaat. Verder was het expansievat kapot, maar dat werd gratis vervangen (zo raar, volgens Elvis en mij was deze vorig jaar ook stuk en moesten we over de 100 Euro betalen voor vervanging, nu zat het bij de service in ) en is het bijvulkraantje vervangen. Dat moest, want die lekte, maar ik durfde het niet aan, dus hikte ertegenaan. Hij wilde het wel doen voor 12 euro. IK blij, gelijk JA gezegd.

Was trouwens wel raar, deze vreselijk aardige repareermeneer gaf geen hand. Bij binnenkomen niet en bij weggaan ook niet. Kwam op mij heel apart over. Geen idee of het uit geloofsovertuiging was of wegens slechte contactuele vaardigheden. Was verder een uiterst vriendelijke jongeman (en erg láng, ook, haha = non-informatie)
Later is nu
Ik laat Loentje en ook Lientje ook wel eens alleen. Ze vinden dat ook hartstikke leuk en gaat altijd prima. Ik heb Loentje ook wel eens alleen gelaten toen hij "ziek" was en ik de weekboodschappen moest gaan doen, da's dus wel 3 kwartier. Mijn mobiele nummer neergelegd zodat hij kon bellen en die van Pompel voor het geval ik niet op zou nemen.

Ik heb zelfs Lotje wel eens alleen gelaten voor 3 minuten (de school zit hier letterlijk om de hoek) om de oudste twee van school te halen. Ze zat zó lekker te spelen en het regende, ook zij vond het wel bere-interessant. Ik voelde me er zelf niet zo lekker bij, maar ook zij vond dat ik veel te snel terug was.

Ook Leentje blijft wel eens alleen thuis (ik ben écht ontaard!) als ze diep ligt te slapen. Maar dat kan niet als ik ook Lotje van de psz moet halen, dan ben ik te lang weg, maar voor alleen de oudste twee (die 3 minuten dus) doe ik het wel.

Ik vond De Vliegeraar wel heel mooi en ook Duizend Schitterende Zonnen prachtig! Ik had gelukkig nog een nieuw boek bij mijn bed liggen (Het ergste wat ik ooit gedaan heb) en is ook erg mooi. Dit is wel het laatste, dus meer tips zijn welkom!
~pakt even een bak koffie~

De Bloesjes zijn beetje bedaard om de dood van het beestje. Oudste wel wat aangeslagen naar school gegaan en ik heb de meester (en geweldige leerkracht) verteld wat er gebeurd is. Hij zei dat ze wel een tekening mocht maken als ze er veel aan moest denken.

Mims overweegt ook twee weken in het pension in Frankrijk, waar wij naar toe gaan. Ideaal voor haar én Mops (alles veilig voor ondernemende peuters) en ze denkt een week te overlappen met onze vakantie. Dat liet ik vallen bij de Bloesjes en die vonden dat helemaal te gek. Ik ook natuurlijk, ik hoop dus dat ze het doen.

Bentetje: wbt BSO en belastingen, weet ik niets. Wel dat de kinderkorting nu een toeslag is geworden en dat dat heel erg gunstig is omdat ik dat anders niet zou terugkrijgen. Ik verdien niet genoeg om aan mijn maximale heffingskortingen te komen. Ik hoop dat ze meer onderdelen hiervan om gaan zetten naar toeslagen want dat scheelt bakken met geld. Met name als éénoudergezin heb je recht op erg veel kortingen maar die kun je pas volledig ten gelde maken als je inkomen rond de 30 000 euro ligt (ruwe schatting). Dat lukt me niet 1-2-3 met een parttime baan. Toeslagen zijn dus eerlijker: dan komt dat geld juist terecht waar het moet: bij de mensen met een laag inkomen.

Fijn dat de ketel van Driem het weer doet. En anders kan ik je een nieuwe erg aanraden. Heel leuk om als je bezoekers meteen naar je nieuwe ketel te leiden en deze uitgebreid te laten bewonderen.

Pim: ik vond de Vliegeraar wel erg mooi en ben weg van Duizend schitterende zonnen. Prachtig geschreven, vaak kippenvel. Ik vond Esther Verhoef (Rendez vous) erg mooi en spannend en haar nieuwste boek schijnt ook goed te zijn. Ik vond Inez, vrouw van mijn hart (Isabelle Allende) ondanks de prut-titel ook heel gaaf. Historisch verhaal over een sterke vrouw, hou ik wel van.

Zullen we tijdens Slempweekend boeken meenemen (en speelgoed?) die we willen ruilen? Lijkt mij erg leuk!

~gaat weer aan het werk~
Ah, mosterd, sorry!
Alle boeken van Esther Verhoef heb ik ook al uit en Isabel Allende is niet helemaal mijn schrijfster, heb wel vrij veel van haar gelezen, sommige vond ik wel mooi, maar het pakt me toch niet helemaal zoals ik gepakt wil worden.

(En dát kan je ook heel anders opvatten)
Jij wil dan ook gewoon door een lekkere kerel gepakt worden!

Beide boeken van Khaled vond ik ook prachtig, esther Verhoef ook en de nieuwe van Karel appel heb ik nog niet,maaar lijkt ,me wel goed.

Boeken van Henning Mankell zijn ook leuk en saskia Noort ook.

Blij te lezen dat jullie de kinderen ook wel eens even alleen laten, voelde me al bijna ontaard. Vind het soms best lastig om te verzinnen wanneer ze nou aan bepaalde dingen toe zijn.

Dream, je hebt gelijk, waarschijnlijk is dit nog niets, maar ik wordt er wel gek van af en toe. Als ik me dan realiseer dat het nog veel erger wordt vind ik het nu wel meevallen, grappig! Hoop dat ze zo gezelliger is, ga ik haar even platknuffelen!

Nee bam, dat heb ik niet, ik kan hem nog steeds niet helemaal lekker strekken en maximaal buigen voelt ook niet fijn. Bepaalde bewegingen doen ook nog zeer al is het allemaal wel minder sscherp dan in het begin. Pijn zit aan binnenkant van knie, beginnend net naast mijn knieschijf en doorlopend naar aanhechting onderbeen (pees?).
Bentetje, een opstandige peuter is écht niet niets! Hopeloos werd ik ervan.

Nu LD ouder wordt, kan ik haar tenminste met d'r karakter naar d'r kamer sturen, ga daar maar lekker samen spelen, ofzo. En die buien 's morgens komen minder voor én ze weet zelf consequenties met telaat komen enzo. De zelfstandigheid is er meer en dat is veel makkelijker.

Al die schrijvers die jullie noemen heb ik nog niet gelezen, ik heb nog een lange weg te gaan dus

Om een nieuwe ketel te laten bewonderen moet publiek naar rommelzolder, neuh, laat maar Als het beneden warm is, geloven ze me zo wel, denk ik

Leuk, Mims en Bloes samen vakantie

Ik heb diep respect dat jullie daar zelf heenrijden, trouwens.
Later is nu
Goh, ik heb diep respect voor iedereen die vrijwillig 's nachts met kinderen in een touringcar gaat zitten om de rest van de dag gebroken van slaapgebrek met dito-kinderen op een camping oid te gaan zitten.

De Bloesjes mogen ook wel eens even alleen thuisblijven, maar niet veel langer dan een kwartier oid. Oudste kan wel iets langer, natuurlijk. Maar samen alleen thuis, doe ik haast nooit. Heb wel een keer gehad dat Jongste gevallen was en heel erg huilde. Ik was in de buurt en Oudste belde op mijn mobiel (erg goed van haar!) maar daarom doe ik het niet meer.

En toen de jongste nog sliep 's middags, ging ik ook met een hoop zenuwen Oudste van school halen. Maar het ging altijd goed. Ze kon toen niet van haar kamer af (kon niet bij de klink) dat scheelt wel.

~verrast de Stamgasten met broodjes warm vlees, bij gebrek aan "genomen worden ~

mmm, bijzonder alternatief!

Dream, vergeet het steeds te vragen: kan het zijn dat er bij de puzzel die we destijds van jou gekregen hebben spelregels van het spel Wakuwaku zaten? Ik heb namelijk ineens die spelregels in huis en heb geen idee waar ze vandaan gekomen zijn!

Ja bloes, dat is inderdaad een vrees die ik heb als iki even wegga, dat er iets gebeurt en dat je er dan niet bij bent.Bah.

Dream, wat lees jij dan graag?
goh, zou wel kunnen, maar dan zaten die er al in, toen ze ergens anders (m'n ouders?) vandaan kwamen Die hebben nl dat spel.

Ik las graag Stephen King, Thrillers, Romantisch genre enz., maar ik kom er gewoon niet aan toe. Néém er de tijd niet voor, eigenlijk. Voor Harry Potter nam ik dat wel

Ben nu The Secret dan toch aan 't lezen. Ben na hoofdstuk 1 al redelijk uitgekeken op propagandataal, die het bezigt, en 'je moet' zinnen zijn aan mij ook niet besteed, maar toch staan er ware dingen in. Positieve gedachten en positief in het leven staan leek me altijd al beter dan blijven sippen om een hele dag regen, bijvoorbeeld. Blijft een feit dat ik wel lees met Iris in het achterhoofd en dan toch een nare bijsmaak heb. Of zoals met Bambi en haar 4e antibioticakuur.

In het boek staat "wat je denkt, trek je aan" en net toen ik dat las, landde er een mug op m'n neus .. en daar dacht ik helemaal niet aan!

Nou, en verder ben ik eigenlijk wel gek op kinderboeken als Thea Beckman
Later is nu
Crap! Ik zou vandaag weer wat gaan thuiswerken (onbetaald, zucht), maar door die computerswitch van afgelopen weekend, werkt mijn Word niet meer goed. Nu kán ik wel alles overhoop gaan halen op zoek naar mijn CD-R met daarop Office '97, maar daar heb ik niet zoveel zin in. Tegen de tijd dat ik het eindelijk heb gevonden (het kan op 3 volgepropte locaties liggen :S), begint Zoon natuurlijk alweer te blèren om aandacht, want ik had een uurtje werktijd met hem afgesproken. Maar ja: deadline is morgen. En morgen heb ik waarschijnlijk al een afspraak. Dilemma, dilemma.

Ja, vervelend hè Pimpel en Dreamer, dat Harry dan toch eindelijk helemaal klaar is? 'k Werd er ook wel enigszins treurig van, eigenlijk. Die epiloog vond ik overigens bar slecht en een deceptie. Die had ze er beter uit kunnen laten.

Esther Verhoef noch Khalid Hosseini gelezen. Wel wat van Henning Mankell, meen ik, maar da's niet echt meer blijven hangen. Ik lees hier voornamelijk Stephen King en Patricia Cornwell (de Kay Scarpettaserie) en ben nu ook bezig in De Graaf van Monte Christo. Dikke vette pil, maar wel enorm prachtig. Oh en Roald Dahl, uiteraard! Mijn favoriete schrijver.

Aan alleen thuislaten hebben we hier nog niet gedaan, eigenlijk. En ik zie dat ook in de nabije toekomst nog niet gebeuren.

Griepvirus lijkt hier tot nu toe aan ons voorbij te gaan *klopt dit even af op ongelakt hout*, maar ik word wel iedere nacht wakker van de pijn. Dan weer rug, dan weer vingers, dan weer benen. Aan pijn ben ik inmiddels wel gewend geraakt, maar dat continue wakker worden went nooit, volgens mij. *gaapt*

Fuck it met dat thuiswerken, btw. Heb net besloten dat ik hier geen moeite meer ga doen en morgen wel wat langer doorwerk. Thuiswerken wordt toch niet betaald
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Bloes, ja enig die toeslagen voor mensen met een lager inkomen, maar wij verdienen echt net te veel samen om voor wat voor toeslag (behalve kinderopvang) in aanmerking te komen en zijn er dus sinds de zorgtoeslag flink op achteruit gegaan... Alleen al 120 euro ofzo voor de ziektekosten per maand. En dan nu de kinderkortingen, zal mij benieuwen... We kunnen het in ieder geval niet missen eigenlijk.

Pim, ik heb even geen boekentips voor je geloof ik. Duizend schitterende zonnen ligt hier al een paar maanden klaar om te gaan lezen, maar ik ben er nog steeds niet in begonnen.

Dream, in de Mind van deze maand staat een artikel over The Secret. Ik kan je nog niet vertellen wat de conclusie is, het blad zit nog in het folietje.
Tja Meave, ik werd ook geïnteresseerd door een artikel in de Psychologie en een maand later de (top?) santé... weten we gelijk wat ik nog meer lees: tijdschriften, maar ook die liggen deze week ongelezen overal door het huis. (waarom dan door het huis? geen idee, iets van 'ik ga daar even lekker zitten/liggen lezen (bed, badkamer) en Elvis heeft ook hapsnap wat gelezen en achtergelaten, zoiets) Nadeel van tijdschriften dus: je leest wat, maar niet het hele verhaal, waardoor er vragen blijven en je toch weer een boek moet lezen..

Alex, als ik kijk naar jou boeken, is Karin Slaughter iets voor jou! Echt geweldige boeken, vond ik.
Later is nu
Meave, da's wel irritant, als je nét boven die grens zit. Toch ben ik er ook wel blij mee; wij hebben hier gezamenlijk ongeveer een modaal salaris en krijgen toch nog wel een deel van die toeslagen. Zit jij net iets boven modaal dan?

Dreamer, Karin Slaughter is me inderdaad wel eens vaker aangeraden - moet ik toch eens achteraan. Net als Mo Hayder, wier 'Vogelman' ik heb gelezen. Retespannend boek!
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
grappig, wilde net gaan roepen dat Karin Slaghter echt iets voor alex zou zijn. Geweldige boeken, doen dus!!!

Tijdschriften hou ik ook wel van, maar meer voor erbij. echt lezen, in een boek gaat toch boven alles, alleen ik kan dat slecht met de kinderen om me heen en dan zijn tijdschriften juist weer ideaal vind ik. Kreeg een paar Delicious.tijdschriften van een vriendin (had haar een proefabbonementje kadogedaan) en krijg acuut zin in vreselijk lekker eten. Lastig bijverschijnsel.
Ik heb geen idee Alex, ik zou niet weten hoeveel modaal is. Ik weet wel dat wij geen recht hebben op de meeste toeslagen, maar dat we met onze vaste lasten best wat toeslag kunnen gebruiken. Huurhuis in deze regio (niet dat we dat overwegen hoor) zou ook geen oplossing zijn, want dan betalen minstens evenveel als we nu aan hypotheek betalen.
Oh ja, Delicious, ik heb 'm nog niet gekocht, maar ben wel nieuwsgierig. Volgende meeting ook een tijdschriftenruil doen?

De kinderen breken boven de boel af. Mootje ging Vietje uit bed halen (goed afgericht, dacht ik zo), maar nu komen ze niet meer naar beneden (slecht afgericht dus).
Tijdschriften ruilen goed idee. Zeker omdat ik ze vergeten ben bij jou mee te nemen laatst Meave, vond ik erg jammer...

Lief is gisteren om 15.45 uur naar bed gegaan. Ik om 18.30 uur. We hebben dus allebei een lange nacht gemaakt; eigenlijk twee nachten in ons geval, zo lang hebben we geslapen. Helaas vandaag nog steeds allebei brak en ziekig. Stom gedoe.

Verder te moe om lang te forummen, zeker omdat er nog iets werkachtigs af moet. voor een ieder die het kan gebruiken, ik denk aan jullie!

(oh ja, slempweekend natuurlijk fijn dat dat er is, maar we meeten toch nog wel van te voren???? )
C/P Postbus51.nl

Wat is het bruto modaal inkomen?

Het bruto modaal inkomen is het inkomen dat dicht onder de premie inkomensgrens voor de zorgverzekeringswet ligt. Dat is de grens waarbij de werkgever het maximum aan ziekenfondspremie betaalt. In Nederland gebruikt men het begrip modaal inkomen als referentiepunt om inkomenseffecten van maatregelen door de overheid te bepalen. Het bruto modaal inkomen was in 2007 30.000 euro. In 2008 is het bruto modaal inkomen 30.975 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven