Liefdesverdriet

15-08-2011 20:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik (24) ben voor een aantal maanden in Kenya geweest en waar mijn moeder zo bang voor was is gebeurd.. Ik ben daar een ontzettend leuke man (29) tegen gekomen waar ik verliefd op ben geworden en ik kan hem maar niet uit mijn hoofd zetten.

Op dit moment hebben we nog dagelijks contact via skype en we missen elkaar ontzettend. Het knaagt echt aan me dat het zo moeilijk is om elkaar te kunnen zien. Verschillende gedachten flitsen door mijn hoofd..

Ik heb gewoon het idee dat ik dit niet goed heb kunnen afsluiten en er weer naar toe moet om uit te zoeken wat mijn gevoel voor hem is. Natuurlijk begrijp ik wel dat mijn gevoel enorm versterkt wordt door het feit dat we gewoon niet 1, 2, 3 bij elkaar kunnen zijn.

Af en toe denk ik aan een toekomst met hem maar ik zou niet weten hoe. Voor hem is het vrijwel onmogelijk om naar Nederland te komen en ik weet niet of ik hier alles kan achter laten en naar Kenya wil vertrekken..

..... Zucht.. HELP!!

(Zijn er hier mensen met soortgelijke ervaringen??)
Je hoeft toch niet meteen alles achter je te laten? Je kan daar toch ook nog een keer naar toe gaan om te kijken of het gevoel er dan nog steeds is?
Lijkt mij kansloos! Jij kunt daar niet aarden, lijkt mij, hij kan hier niet heen! Blijf goeie vrienden voor zover dat kan en droog je tranen!
Je bent jong, waag het erop!

ik heb het ook gedaan, is niks geworden maar weet het nu wel en ben een enorme ervaring rijker, je kan altijd terug naar NL.
..popcorn?
Nu is Spanje geen Kenya, maar het is beiden ook geen nederland.
..popcorn?
Pas op hé met Kenianen..Kennis van mij is er met beide voeten ingestapt..tot trouwen aan toe..totdat bleek dat hij het deed omdat zij NL was en in hun ogen "rijk" was. Een aantal weken na het huwelijk zette hij haar zwanger op straat omdat ze weigerde alles voor hem te bekostigen.
In het geval van een Keniaan zou ik niet zo snel zeggen "ga ervoor". (inderdaad, een vooroordeel)

Als je je er echt niet overheen kunt zetten kun je proberen eens een paar weken die kant op de gaan.
Hier iemand met ervaring! Ook in een far-away-land, contact gehouden en hem zelfs nog een keer opzoeken.

Ik zou zeggen; volg je hart, echt waar. Je kunt beter spijt hebben van het feit dat je gegaan bent en er misschien niet uitgekomen is wat je wilde, dan spijt hebben van het nooit een kans gegeven hebben.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
@Votes for Leo:

Dat is wel waar. Het vervelende is alleen dat Kenya niet naast de deur ligt en als ik dan een aantal keer heen en weer vlieg loopt dat behoorlijk in de papieren..

Dat is ook het vervelende.. De tijd die je normaal hebt om vrijblijvend elkaar te leren kennen heb je (bijna) niet.. Daar komt ook bij dat in de tijd dat ik daar was heb ik hem bijna dagelijks gezien dus ik weet wel wat ik voor hem voel. Ik ben alleen bang dat ik het nu in mijn hoofd misschien romantiseer..
quote:no___ schreef op 15 augustus 2011 @ 21:10:

In het geval van een Keniaan zou ik niet zo snel zeggen "ga ervoor". (inderdaad, een vooroordeel)

Als je je er echt niet overheen kunt zetten kun je proberen eens een paar weken die kant op de gaan.Dat is met al die landen.
@Carenza:

Dat is idd ook de verstandige gedachte die af en toe in mijn hoofd op duikt.. Maar wil ik hem wel vergeten..
@ Nola:

Ik moet zeggen dat ik nu wel een klein beetje nieuwsgierig word naar jouw verhaal! Hoe oud was je? Hoe lang ben je daar gebleven? Waarop is het stukgelopen?
Daar hebben ze toch een programma over op Net5?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
@Ienimimi:

Echt waar?? Jemig.. wat erg.. Dat zijn natuurlijk ook wel dingen waar ik over nadenk. Ik snap dat het overgrote deel daar graag een 'muzungu' aan de haak slaat vanwege het geld. Naar mijn idee zijn dit vaak wat oudere dames die met de jonge Kenyanen aanpappen.

Hoe oud was je vriendin toen? En hadden ze al lang een relatie?
Weer iemand die gevallen is voor de charmes van een man uit Ghana, Kenia of whereever. Trap er niet in.
quote:Lotus87 schreef op 15 augustus 2011 @ 21:20:

@Votes for Leo:

Dat is wel waar. Het vervelende is alleen dat Kenya niet naast de deur ligt en als ik dan een aantal keer heen en weer vlieg loopt dat behoorlijk in de papieren..

Dat is ook het vervelende.. De tijd die je normaal hebt om vrijblijvend elkaar te leren kennen heb je (bijna) niet.. Daar komt ook bij dat in de tijd dat ik daar was heb ik hem bijna dagelijks gezien dus ik weet wel wat ik voor hem voel. Ik ben alleen bang dat ik het nu in mijn hoofd misschien romantiseer..Waarom denk je zo groot? Je hebt het nu al over een paar keer. Waarom niet eerst 1 reis plannen? En dan, met al die dingen in je achterhoofd die je hier nu leest, je verdere oordeel vormen
quote:Lotus87 schreef op 15 augustus 2011 @ 21:25:

@Ienimimi:

Echt waar?? Jemig.. wat erg.. Dat zijn natuurlijk ook wel dingen waar ik over nadenk. Ik snap dat het overgrote deel daar graag een 'muzungu' aan de haak slaat vanwege het geld. Naar mijn idee zijn dit vaak wat oudere dames die met de jonge Kenyanen aanpappen.

Hoe oud was je vriendin toen? En hadden ze al lang een relatie?Zij was halverwege 30, hij iets ouder. Ze kenden elkaar al een lange tijd omdat zij daar werkte. Zij was zich ook erg bewust van hoe dingen daar reilen en zeilen en was erg voorzichtig. Hij was al zolang bevriend met haar, hielp haar waar hij kon (taal/contacten leggen) en was uiterst charmant. Ze heeft hier echt een knauw aan overgehouden omdat ze hem oprecht vertrouwde..uit vriendschap ontstond liefde..helaas was dit een illusie voor haar.
Ik wil niet zomaar de vlinders onder je kont wegschieten, maar ik wil hiermee alleen aangeven dat voorzichtigheid verstandig is...succes met welke keuze je ook maakt.
@ Iris27:

Grenzeloos verliefd bedoel je? Want daar zijn de vrouwen al zo ver dat ze definitief naar het land van hun geliefde vertrekken.. Dat is bij mij echt niet de bedoeling..;)
@blokje kaas:

Ik snap wel dat dat het eerste is wat in je opkomt.. Maar ik kan niet geloven dat alle mannen daar zo zijn. Het zijn ook maar mensen he.. Ik ben me er echt wel bewust van dat het merendeel die bedoeling heeft.. Ben je ooit wel eens in Kenya of een ander Afrikaans land geweest waarbij je ook echt mensen uit de locale bevolking hebt leren kennen en spreek je uit ervaring? Of oordeel je vanaf een afstandje en van wat je hebt horen zeggen?
@VotesforLeo:

Ja, je hebt ook gelijk. Misschien moet ik nog helemaal niet zo ver denken.. Het komt ook omdat ik erg bang ben voor het gevoel dat je dan weer krijgt als je weer terug het vliegtuig instapt en geen idee hebt wanneer je elkaar weer gaat zien...
@Ienimini:

Wow.. Dat is echt verschrikkelijk.. Dat kun je je toch haast niet voorstellen? Kon ze het land eigenlijk nog wel verlaten? Als je voor de Kenyaanse wet trouwt moet je toch toestemming hebben van de man om het land te verlaten?

Als ik dit lees is het haast een soort gok die je waagt.. Want zo te horen leek alles koek en ei voordat ze zwanger werd? Helemaal omdat je zegt dat ze daar ook een aantal maanden geleefd heeft en dus wel wist hoe het er daar aan toe gaat... Dus ja.. Voorzichtigheid geboden.. Maar dit had toch niemand kunnen voorzien??

(Achteraf gezien had ze ook niet bepaalde signalen gemist?)
@No___:

Ik vraag me af waarom jij bijvoorbeeld dit beeld hebt van Kenyanen? Ben je er eens geweest? Ik kan me voorstellen als je op het nieuws ziet dat ze daar alleen in plaggenhutten leven, geen water hebben enz. enz....

In dit geval woont hij niet in een afgelegen dorp. Hij woont in Mombasa (Een grote stad in Kenya).

Dit is overigens gewoon een vraag hoor! Ik snap het wel.. Die gedachten had ik ook voordat ik die kant op ging.. Maar ik moet zeggen dat nadat ik een heleboel mensen daar heb leren kennen mijn mening toch veranderd is.. En misschien is dat ook wel mijn roze bril hoor.. Zou best kunnen.. Maar daar probeer ik dus eigenlijk een beetje achter te komen....
quote:Lotus87 schreef op 15 augustus 2011 @ 21:54:

@Ienimini:

Wow.. Dat is echt verschrikkelijk.. Dat kun je je toch haast niet voorstellen? Kon ze het land eigenlijk nog wel verlaten? Als je voor de Kenyaanse wet trouwt moet je toch toestemming hebben van de man om het land te verlaten?

Als ik dit lees is het haast een soort gok die je waagt.. Want zo te horen leek alles koek en ei voordat ze zwanger werd? Helemaal omdat je zegt dat ze daar ook een aantal maanden geleefd heeft en dus wel wist hoe het er daar aan toe gaat... Dus ja.. Voorzichtigheid geboden.. Maar dit had toch niemand kunnen voorzien??

(Achteraf gezien had ze ook niet bepaalde signalen gemist?)Maak er maar "jaren" van.. Ze hebben een bruiloft van een paar dagen gehad (met alles erop en eraan) en ze was compleet in de wolken. Na een korte tijd begon hij opeens als een blad aan een boom te veranderen. Ze begreep hier niets van..totdat duidelijk werd dat hij financieel vanalles eiste opeens. Waarschijnlijk heeft ze die toestemming gewoon gehad want kort daarna was ze weer terug in NL.
@Ienimini:

Wat erg voor haar zeg.. Dan stort toch je hele wereld in?? Was hij ook wel eens voor haar naar Nederland gekomen? En vroeg hij haar nooit om geld voordat ze getrouwd waren? (Sorry voor al mijn vragen hoor.. pfff....)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven