Gezondheid alle pijlers

Fibromyalgie

12-08-2011 13:36 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben Bubbles en deze week is er bij mij officieel Fibromyalgie gediagnosticeerd. Even schrikken, maar blij dat ik eindelijk weet wat er is en dat er iets is en dat ik niet gek of een aansteller ben.

Ik weet dat Fibromyalgie niet door iedereen wordt gezien als een echte ziekte / syndroom, ookal is het een officieel erkende ziekte / syndroom, maar in dit topic ben ik opzoek naar mensen die het ook hebben of denken te hebben en heb geen behoefte aan mensen die "ons" even willen komen afkraken. Hiervoor vraag ik begrip.

Zal binnenkort mijn verhaal wat uitgebreider op het forum zetten. Eerst maar eens kijken of er behoefte is aan dit topic.

Groetjes Bubbles!
Hoi Dribbel, leuk om je hier te "lezen"!

It's going....:) maar meer ook niet. Ik heb veel pijn, zit op dit moment in de ziektewet ook ivm een erg hoge bloeddruk.

Ben erg aan het kijken naar hoe ik mijn leven beter kan inrichten. Ik merk dat als ik full time werk, ik het moeilijk kan volhouden. Energie voor "bewegen" en sociale contacten heb ik niet meer over. Part time banen liggen hier niet voor het oprapen. Ik ben aan het kijken hoe ik ons fam. bedrijf en mijn eigen bedrijfje wat kan uitbreiden om zo toch bezig te blijven en ook geld te verdienen. Dat geeft weer wat hoop!
Optimist tot in de kist!
hallo bubels

nou ik hou zo wie zo niet van naar de huisarts gaan niet dat zei zon slechte arts is of zo maar ik heb het idee dat ze mij vaak niet begrijpen maar dat kan aan mij ligen ze is heel vaak van jah je hebt ook veel sress en doe het wat rustiger aan en dat begrijp ik niet wat de fysio had zo iets van je moet blijven bewegen.Op het werk snapen ze het ook niet zo van jah maar het is geen reuma want je ziet het toch niet.En standaar opmerking is van ach iedereen heeft wel eens spierpijn.Een paar weken geleden moet ik best ver fiesen om ergens anders uit te gaan helpen was kapot kwam mijn baas met de opmerking stel je niet aan op jou leeftijd fietste ik veel verder.Ik erop ja maar had jj toen ook fybro ? was hij stil ha Maar goed mensen begrijpen het dus niet echt zo van jah maar je gaat wel van alles doen jah wat moet ik dan doen? Op de bank blijven hangen zodat ik vastroest.op zich heb ik gewoon veel moeite met de begrijpen in de omgeving of het gebrek eraan, en het is al moeilijk genoeg dat niemand je echt kan helpen daar word ik zo moe van.Maar ik ga gewoon proberen postief te zijn mischien helpt dat mij op weg?
Nogmaals, allemaal bedankt voor de reacties en tip's.

Ben nog steeds diep aan het nadenken. Denk wel dat ik nog naar de reumatoloog wil of in ieder geval een foto wil laten maken van mijn heup. De pijn daar overheerst zo en voor mijn gevoel is lang niet alles uitgesloten. Of ik zoek toch nog meer bevestiging, dat kan ook... Haha...

Ik zit nu in de nachtdienst. Gelukkig maar twee nachten. Morgen kom ik er al weer uit en dat lijkt me een goeie dag voor de pyama dag

Wie heeft er ervaring mee dat geestelijke stress er lichamelijk behoorlijk uit kan komen? Vorig jaar, toen ik voor de vermoeidheid bij de dokter liep en uit mijn bloed kwam dat ik Pfeiffer heb gehad, vroeg de dokter me ook of ik soms heftige dingen had meegemaakt, omdat het ook zo kan zijn dat stress invloed een lichamelijke inpact kan hebben.

Zelf vind ik het allemaal wel meevallen, maar toch als ik mijn verhaal wel eens deel met iemand en mezelf hoor praten is het toch best pittig geweest de afgelopen jaren. Ik vind mezelf er te nuchter voor dat het er lichamelijk uit zou kunnen komen, maar hoe kom ik erachter... Ik kreeg toen al een doorverwijzing voor een Psych, maar dat heb ik één keer eerder gedaan en dat beviel me niks. Heb er meer aan om zoals nu lekker van me af te tikken... Maar goed, misschien is hier wel iemand die er ervaring mee heeft... En het zal ook allemaal wel een samenloop zijn van de Fibro en de stress en dat ik een Pietje Precies ben, haha...

Ik ben al jaren lid op dit forum en plaats eens in het jaar een topic ofzo, dus ben nog niet echt bekend hier. Zal mezelf ook eens netjes voorstellen:

Ik ben dus "Bubbles" en ben 25 jaar jong. Ben ruim een jaar getrouwd. Erg gelukkig getrouwd! Geniet enorm van het getrouwde leven tot nu toe!

Ik werk als Verzorgende in een verpleeghuis met Dementerende ouderen. Ik heb periodes dat ik dat werk heel leuk vind, maar ook periodes dat ik denk, ik zou wel wat anders willen, maar zou niet weten wat.. Maar momenteel vind ik het prima zo. Werk stond altijd op nummer 1, maar sinds ik mijn man heb leren kennen sta ik zelf op 1 (gedeelde plek met mijn man) en het leven naast het werk en familie en vrienden op 2 en dan pas het werk...

Wie ik ben en wie ik wil zijn is nog wel een verschil en ik ben best wel bewust daarmee aan het werk... Wie ik wil zijn is een positieve vlotte meid die volop van het leven geniet... Wie ik ben... kan ik niet zo goed omschrijven, maar nog niet wie ik wil zijn... Wel op weg...

Het laatste jaar heb ik een nieuwe hobby. Taarten en cupcakes!

Wordt er steeds beter in. Erg leuk en mensen waarderen het erg als ik iets voor ze maak en daar geniet ik dan weer van.

We hebben geen kids, wel een hondje. Daar hebben we genoeg aan voorlopig.

Zo, nu weten jullie iets meer van mij en krijg je misschien een beter beeld bij Bubbles!

Fijne zondag allemaal!
..
Heej Puffyy en de rest

Puffyy? Heb je de psych al gebeld? Krijg je nu een andere of was dat niet je bedoeling?

Dat van de verzekering weet ik niet, maar ik denk dat één telefoontje naar je verzekering genoeg is. Die kunnen je het wel vertellen. En die rolstoel. Ja, waarom niet. ls dat je iets mobieler maakt en ervoor zorgt dat je je sociale contacten ook een beetje kan onderhouden, kan het alleen maar goed zijn denk ik?...

Wat leuk dat jij ook taarten en cupcakes maakt! Mijn laatste project was een Hello Kitty taart voor een vriendin. Goed gelukt!

Ik heb net de huisarts gebeld. Wil toch naar de Reumatoloog. Blijf nu toch nog twijfelen, wat als ik nou wat anders heb. Vooral de pijn in m'n heup die zo boven alle andere klachten uit steekt.

Woensdag word ik terug gebeld, want mijn huisarts heeft nu nachtdienst.

Vandaag en morgen ben ik lekker vrij. Net een half uurtje de voortuin even bijgewerkt. Niet helemaal naar m'n zin, maar goed genoeg voor nu. Kost me veel energie en kom ook nog eens uit de nachtdienst, maar vandeweek komt mijn vader op bezoek, dus dan moet het er wel fatsoenlijk uit zien, haha... Niet dat ik bij ieder bezoekje hier de tuin doe hoor, maar mijn vader heb ik drie jaar niet gezien. We zijn vorige week samen uit eten geweest om te kijken of we opnieuw konden beginnen en dat ging goed en nu komt hij voor het eerst in het huis van mijn man en mij kijken.

Ik ga nu even boodschappen doen en dan lekker rustig aan de rest van de dag. Toch niet een pyama dag geworden, maar wel ontspannen verder O ja, en nog even met hondje langs de dierenarts, want we voelen een raar bobbeltje in d'r hals :(
Ik heb geen fibromyalgie, maar ik hoop dat ik hier ook mag meepraten. Ik heb drie jaar geleden iets verkeerd getild en sindsdien heb ik last van mijn rug. Ik heb het gevoel dat het de laatste twee maanden een stuk slechter gaat dan daarvoor. Ik heb een half jaar in het buitenland gezeten en daar heel weinig pijn gehad, maar sinds ik terug ben en weer ben begonnen bij mijn vakantiebaantje in een supermarkt gaat het slechter. Ik ga vaak eerder naar huis van mijn werk omdat ik zoveel pijn heb. Gelukkig begrijpen mijn leidinggevenden dat wel en is het maar een vakantiebaantje, ik ben bang dat ik anders allang ontslagen zou zijn.

Ik zit nu wel even in een dip en zie vooral wat ik niet kan (niet werken, niet sporten) en ben bang voor hoe dat gaat als ik afgestudeerd ben en een echte baan moet zoeken.

Bubbles: sterkte bij de dierenarts. Niet te druk maken hoor, zo'n bultje kan heel veel zijn!
..
Nes: Natuurlijk mag jij ook mee praten In welk land was je dan toen je in het buitenland zat? In een lekker warm land soms? Dat zou mij ook wel goed doen denk ik... Loop je voor je rug ook onder behandeling enzo? Dat duurt wel erg lang na iets verkeerd getild te hebben hé! Balen zeg! wat voor een studie doe je als ik vragen mag?

Puffyy: Komt er verder niets dan uit al die foto's en scans? Ik hoop voor je dat het snel beter gaat! Maar goed, als het nodig is kun je maar beter meteen goede begeleiding krijgen... Hoop ook datde rolstoel je "bevalt" voor zover dat kan.. Maar wel ff lekker d'r uit en ff wat anders doen!

We zijn met hondje naar de dierenarts geweest. Hebben een zalfje meegekregen waar antibiotica in zit. Deze moeten we een week drie keer per dag smeren en als het plekje dan niet minder is geworden weer even terug. Dierenarts denkt dat het een plekje van het stoeien met een andere hond is, maar als het niet minder wordt binnen een week wil hij toch even uit vogelen of het geen tumortje is... Dus we hopen maar op het beste!

Vanavond weer een beetje online gegamed. Ben ik een tijdje veel mee bezig geweest, maar laatste maanden niet meer. Vind het echt leuk en doe het samen met mijn man dus ook heel gezellig. Moet alleen wel regelmatig pauze houden en ff lopen, anders word ik super stijf. Soms vraag ik me af hoe lang ik de FM al zou hebben, maar een jaar geleden had ik er met gamen totaal geen last van. Kon zo vier uur achter elkaar zitten. Ze zeggen dat FM niet progressief is. Ook daarom wil ik wel naar de Reumatoloog voor de zekerheid, want ik vind wel dat het in korte tijd, een paar maanden, behoorlijk achteruit is gegaan. Maar zoals ik al eerder zei kan dat wel komen door stress... Maar zoals het er nu voor staat zou de stress weer minder moeten worden We wachten af...

Straks lekker slapen en een beetje dicipline kweken om morgen niet te lang te blijven liggen. Zal m'n wekker op 9 uur zetten. Dat moet toch wel lukken. En dan morgen een beetje opruimen en benenden wat schoonmaken en genieten van m'n vrije dag... Slaap lekker allemaal en leuk dat jullie schrijven... Vind het een leuk tijd verdrijf en fijn om dingen te kunnen delen en begrip te krijgen... Top!
..
Bubbles: ik ben in Thailand geweest. Dus inderdaad een lekker warm land! En ik studeer diergeneeskunde, ik ga in september beginnen met mijn master en dus stage lopen.

Ik word nu behandeld door een chiropractor, maar ik heb niet het idee dat dat helpt. En ik word regelmatig gemasseerd door een goede vriend, die heeft dus geen opleiding gedaan maar weet wel van spieren enzo af. Ik ben bij een fysio geweest, maar die kon me niet helpen. Ik sta nu op een wachtlijst voor behandeling in een revalidatiecentrum, als het goed is kan ik daar over 4-6 weken terecht.

Ik vraag me wel af of het echt door het verkeerd tillen nu nog steeds de oorzaak is. Er zijn bij mij foto's gemaakt, maar daar is niks op te zien. Maar eigenlijk maakt het me niet meer uit wat de oorzaak is, als iemand me maar kan helpen.

Ik vind het ook wel fijn om hier te schrijven, ik heb het idee dat ik hier beter begrepen wordt dan in mijn omgeving.

Puffy: ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt als een blaasontsteking. Kan je je niet naar je huisarts bellen en om advies vragen?
Heej allemaal,

Puffyy, ik denk inderdaad dat dit wel eens een blaasontsteking kan zijn. Potje ochtend urine naar de huisarts (laten) brengen? Inderdaad is de kans velen malen groter bij het plaatsen van een catheter en zeker als je er zes keer één gehad hebt. Vervelend dat je dat er ook nog bij hebt!

Wat werkt het lichaam toch raar hé! Nou ik jou verhaal zo lees vraag ik me ook af of mijn neef dan ook iets ontzettend naars heeft mee gemaakt, maar het niet wil of durft te vertellen.

Je verhaal over de rolstoel begrijp ik wel ja. We zijn altijd bezig met wat andere mensen van je denken. Maar juist nu is ontspanning en plezier zooo belangrijk voor je. En als daar tijdelijk een rolstoel bij komt kijken, so be it! Laat die mensen maar kijken. Maar begrijp je wel hoor!

Geniet jij ook lekker van je middag met je moeder. Lief dat ze je zo helpt!

Ik heb ook wat gepoetst en een wasje opgehangen. Bultje bij m'n hondje is nu al bijna niet meer te voelen. Dierenarts had het korstje op de bult ook een beetje weg gehaald en blijkbaar was het niet veel meer als dat, maar we blijven gewoon een weekje smeren. Ze is kortharig en de dierenarts heeft ook nog wat weg geknipt, dus het is wel te doen. Gewoon lekker in masseren. Vindt ze nog lekker ook, haha... Wat voor een hond heb je Puffyy? Ons hondje is een zwart lomp jack russeltje...
Na drie jaar rug pijn hebben ze alleen maar foto's gemaakt Nes? Dat de warmte je zo goed doet is natuurlijk ook wel typisch. Is het alleen je rug of komen er ook nog andere klachten bij kijken? En bloedonderzoek om te zien hoe de ontstekingswaardes zijn?

Ik snap dat je nu alleen maar wilt dat het beter gaat, maar voor een gerichte behandeling is het ook wel fijn om te weten wat het precies is. En veel mensen zeiden ook tegen mij, waarom moet het toch persé een naam hebben, maar het is ook zoveel makkelijker uitleggen tegenover de buitenwereld en levert vaak meer begrip op. Maar andere kant, wat het ook is. jij weet dat je het hebt en hebt er last van. Wat een ander dan denkt of vindt is niet echt boeiend, maar goed zo zitten we nu eenmaal in elkaar hé...
Oef, wat vallen de ochtenddiensten me zwaar... Tenminste, het vroege op staan... Achteraf denk ik niet dat de spierpijn komt van het game avondje, maar van het half uurtje werken in de tuin. Dat frustreert me behoorlijk dat ik daarvoor nu al twee dagen moet "boeten". :S Vanmiddag belt de huisarts mij terug over mijn vraag of ik een doorverwijzing mag voor de Reumatoloog. Hoop dat hij niet te moeilijk doet. Werkse allemaal en een fijne dag!

Liefs Bubbles!
Ze hebben alleen foto's gemaakt. Ik ben ook bij een neuroloog geweest, die vond een scan niet nodig. Bloed afnemen hebben ze ook niet gedaan.

Ik heb vooral pijn in mijn onderrug, maar ook in mijn heup en binnenkant van mijn bovenbeen (dat laatste waarschijnlijk omdat ik naar de pijn ga staan en bewegen). Ik heb ook vaak last van mijn nek en schouders, maar dat kan er los van staan of ook weer komen doordat ik verkeerd beweeg. Ik merk wel dat ik de laatste tijd heel verkrampt loop, geforceerd probeer om niet te bewegen. Dus daardoor krijg je ook weer overal pijn.

Ik snap wel dat je het een naam wilt geven, het legt inderdaad veel makkelijker uit wat je nou precies hebt.

Bubbles: hopelijk doet je huisarts niet te moeilijk over een doorverwijzing!

Werk ze!
Ik heb sinds een jaar of 8 fibromyalgie. Ondanks de zware pijnstillers heb ik heel veel pijn. Als ik in bad ga ben ik even van de pijn verlost maar zodra ik er uit stap begint het weer. Nou vroeg ik mij af hoe dat is bij een infrarood sauna. Heb je daar wat langer profijt van of heb je ook gelijk weer pijn als je eruit stapt.
...
quote:maylea schreef op 17 augustus 2011 @ 11:46:

Ik heb sinds een jaar of 8 fibromyalgie. Ondanks de zware pijnstillers heb ik heel veel pijn. Als ik in bad ga ben ik even van de pijn verlost maar zodra ik er uit stap begint het weer. Nou vroeg ik mij af hoe dat is bij een infrarood sauna. Heb je daar wat langer profijt van of heb je ook gelijk weer pijn als je eruit stapt.Ik heb er ook geen ervaring mee eigenlijk, maar goed als warmte "ons" zo goed doet, lijkt het me alleen maar goed en lekker... Elektische deken in bed is misschien ook wel lekker. Wij hadden een waterbed tot kort geleden, de warmte was heerlijk, maar voor het overeind komen was het wat minder... Haha...
Nes: Zou je dan niet eens vragen of ze een bloedonderzoekje kunnen doen? Om te kijken of er ontstekingswaarden in je bloed zitten? En liep jij nou ook bij de Fysio? Die kan bepalen of jij soms verkeerd loopt of een verkeerde houding aan neemt... Ja, nu door de pijn, maar misschien doe je dat al je hele leven onbewust, waardoor je nu veel pijn hebt...

Puffyy: Gaaf hé die beestjes. Die van mij is bijna drie. Echt om op de vreten! Uitslag van je urine al binnen? Wat appart die Fysio van jou. Hoe ga je er nou positief naar kijken dat je niet kunt lopen? Lijkt me niet dat je het nu al moet gaan accepteren toch? Tot ze weten wat er precies is moet toch blijven vechten?

Ik snap dat je je gaat vervelen. Zou er ook gek van worden geloof ik. Kan je alleen maar aanraden om lekker veel te forummen Maar goed, lang zitten zal ook geen pretje voor je zijn...
quote:Bubbles777 schreef op 17 augustus 2011 @ 14:11:

[...]

Ik heb er ook geen ervaring mee eigenlijk, maar goed als warmte "ons" zo goed doet, lijkt het me alleen maar goed en lekker... Elektische deken in bed is misschien ook wel lekker. Wij hadden een waterbed tot kort geleden, de warmte was heerlijk, maar voor het overeind komen was het wat minder... Haha...Ik haat een warm bed. Ik gooi dan ook regelmatig mijn dekbed af. Wij hebben ook een waterbed gehad maar op het laatst lag ik daar niet lekker meer op.
...
Roy Martina is een oplichter en persoonlijk zou ik niets te maken willen hebben met iemand die volgens zijn methode werkt.
..
Heej allemaal,

Ja Puffyy, het waterbed is er ook niet voor niets uit gegaan. Opzich als je een goeie hebt zal het best stabiel genoeg zijn, maar ik slaap op mijn buik meestal en dan krijg je lichaam een vreemde houding in een waterbed. Maar goed, de warmte deed me wel goed, maar nu op de boxspring slaap ik beter,

Toch een blaasontsteking dus. Helaas, maar goed dat je nu weet wat het is en je een kuurtje hebt gekregen.

Altijd gezeur met bedrijfsartsen. Tenminste wat ik zo hoor van anderen...

Ik heb gisteren een telefoontje gehad van m'n huisarts. De diagnose die mijn huisarts gesteld heeft is dus wel officieel. Het is zo dat er veel huisartsen zijn die het zelf niet WILLEN diagnosticeren, maar het kan wel. En mijn huisarts zegt dat ie me door had gestuurd naar een Reumatoloog als ik een twijfel geval was, maar na zijn onderzoek en die van de fysiotherapeut was het duidelijk. Ik ga nog wel een foto laten maken van m'n heup, omdat die pijn al zo lang speelt en zo boven de andere klachten uit steekt.

Vandaag tot 12:30 gewerkt. Nu vanmiddag lekker rustig aan doen en vanavond gaan we met mijn schoonmoeder en schoonzus wokken. Morgen weer zo'n zelfde dienstje en dan lekker weekend.

Allemaal een fijne dag nog vandaag!

Groetjes van Bubbles!
Vorige week stond in de Telegraaf Vrouw een artikel over EMDR en fysieke problemen (dus niet psychische waar het normaal voor wordt gebruikt). FM zou ook een van de aandoeningen zijn waar EMDR goed bij kan helpen.

Misschien dat het nog ergens terug te lezen is.
Poep, wie heeft jou gescheten?
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven