de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Taart Wat een opluchting zeg dat je zo'n mooie echo had. Alle stress lekker laten gaan en nu relaxed gaan genieten. Wanneer gaan ze weer koekeloeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:taartje80 schreef op 16 augustus 2011 @ 12:23:

'egopost'

Een kloppend hartje en als bonus een bewegend kindje wat met de voetjes en handjes een mooie show weggaf aan ons. Ik kan het niet geloven, stress maakt plaats voor opluchting. Nog maar 3 centimeter groot en dan al zo levend.

Dit wil ik ook voor jullie, zo graag he? Ik kan niet uitleggen hoezeer ik meeleef en het iedereen gun (maar dat zullen de andere dames die een zwangerschap mogen beleven en een kIndje mogen krijgen ook zo voelen)

:knuf:

Wat is dit toch een heerlijk, vrolijk maar vooral positief berichtje om te lezen.

Ik denk dat iedereen die nog "bezig" is hier een enorme energie boost van krijgt.
Fijn Taartje!!! Geweldig. Hadden jullie iedereen al verteld over de zwangerschap of gaan jullie dat nu doen?

Ko is vandaag naar het KDV en wij zouden de nieuwe babykamer leeg maken. Uiteindelijk heeft man Kootje snel weggebracht en is daarna weer naast mij in bed gedoken. Om 12:00 werden we wakker
Jaaa!!! hoera voor taartje en cupcake/minimuffin!!!!
Taartje; ik ben héél blij voor je! Het is prachtig om te zien, he, zo'n echo! Geniet er van!!

Voor iedereen die een knuffel kan gebruiken; hierbij een virtuele Iphone knuffel!
Lekker laten leven...
Wat fijn Taartje! Wat een opluchting! Gefeliciteerd!
Hahaha Kaetje; en nu? Vanmiddag toch nog die kamer leeggemaakt?
Lekker laten leven...
Even terugkomend op die opmerking van die vriend van gisteren...

Ja, het was een kutopmerking, en nee... Hij zal nooit doorhebben dat het een opmerking is die niet kan.

Het verhaal is iets langer. Hij is er 1 uit een tweeling en moet altijd even laten weten wat er bij hem beter/mooier/groter is. ALtijd aandacht zoeken. Toen zijn dochter net geboren was, moesten wij ook aanhoren hoe vréselijk zwaar hij het wel niet had, want hij moest werken (meneer kon écht geen vrij krijgen, hij is zo vréselijk belangrijk), dan kwam hij thuis, moest hij koken, flesjes uitkoken en wasjes draaien. En dan kon hij óók al niet normaal slapen 's nachts.

Dat zijn (inmiddels) vrouw met een dubbele borstontsteking lag bij te komen van een heftige bevalling met flinke knip telde kennelijk niet mee.

De reden dat wij niet aan hun vertellen waar wij mee bezig zijn, is dat hij al een keer, toen we gezamenlijk op kraamvisite waren, ergens uitgebreid ging vertellen dat vrienden van hun (kennissen voor ons en dat andere stel waar we op kraamvisite waren) 'al een jaar' bezig waren en er nog steeds niks van een zwangerschap was geweest, ook niet eens een beginnetje. En of we dat wel voor ons konden houden want hij mocht het ook niet verder vertellen.

Wij zaten op dat moment net in alle onderzoeken in het ziekenhuis en dat was voor ons het moment om te besluiten dat hij er niks van gaat horen voordat ik enige tijd zwanger ben. Wij willen namelijk absoluut niet 'dat ene stel' zijn, waar mensen achter onze rug om praten over onze situatie, en dat iedereen op een feestje het dan weet, terwijl wij niet weten dat iedereen het weet. (snappen jullie m nog?)

Maar goed, meneer kan dus alleen nog maar over zijn dochter praten. Nou ja, ook wel over andere dingen als wij er zijn, maar niet van harte. Zodra er iemand bij komt staan die ook een kind heeft, gaat het binnen 10 seconden weer over zijn dochter. (En dan dus ook niet echt de trotse papapraat...)

Zijn opmerking dat ze alleen maar mensen met kinderen hadden uitgenodigd, was dus echt niet omdat ze voor ons dachten (dat wij het niet leuk zouden vinden), of dat ze het idee hebben waar wij mee bezig zijn), maar gewoon oprecht omdat hij het alleen maar over kinderen wil hebben en dat met ons dus blijkbaar niet kan.

Echt empatisch is ie niet, dus hij zal ook nooit doorhebben dat het kwetsend is. Daarbij komt natuurlijk ook dat het voor ons een andere lading heeft. Als wij nog niet met kinderen krijgen bezig zouden zijn, zou het misschien heel anders voelen. Denk ik.

Maar goed, we zijn nu dus uitgenodigd om te komen eten op 7 september.

En ik had even wat leedvermaak. Gisteren is er weer een kindje geboren in onze vriendenkring. De betreffende vriend is (sinds hij een kind heeft) ineens heel dik met de ouders van dit nieuwe kindje (is hun tweede). Voor die tijd konden ze elkaar niet uitstaan. (En ineens zitten zij altijd bij elkaar en kunnen ze dus niet meer met ons afspreken...)

Maar hij gaat het dus echt NIET leuk vinden dat dat kindje op de verjaardag van zijn dochter geboren is, want dat betekent dat zij nooit meer op die verjaardag gaan komen.

(En ja, dat is de manier waarop hij volgens mij denkt...)
Jeetje wat ben ik weer lang van stof. Maar goed, ergens is dit verhaal ook wel een soort van soap en Karaman en ik laten het zoveel mogelijk langs ons heen gaan. (En dat lukt Karaman iets beter dan mij...)

Maar goed, ik was vanmorgen bij mijn fysio/osteopaat, en die moet ivm de behandelingen weten dat ik weer een terugplaatsing had gehad. En ik had een beetje last van wat misselijkheid.

Hij had er een heel goed gevoel over, en toen ik vertelde dat ik me zo relaxed voel helemaal. Zijn theorie is dat een kindje graag bij een blije moeder wil zijn.

(Soms is ie een beetje van de zweef in de dingen die hij zegt)

Nou ja, ik ben in ieder geval heppie, heb zin om morgen weg te gaan t/m zondag voor een evenement (werken! )

Nog precies een week en ik mag testen. Dat lijkt dan toch ineens snel te zijn!

Taart, hoe voel je je? (Enne... Die post van jou was helemaal geen egopost hoor! Zulk nieuws mag je van de daken schreeuwen!)

kaetje, inmiddels hard aan het 'klussen' (blijft een leuk woord ) in het kamertje van kaedootje?
Joepie!!! Dat is goed nieuws Taartje. Ga je nu over naar een verloskundige?

Nog een weekje Karan, spannend hoor. Ik hoop echt dat jouw cryo'tje ook lekker nog ruim acht maanden blijft zitten. Gelukkig heb je wat afleiding de komende dagen. Heeft je man al succes gehad met solliciteren?

Hier gaat het goed. Het idee dat we een kindje gaan krijgen begint af en toe ineens door te dringen. Ik heb nog steeds veel last vam de hormonen (vooral heel moe) en ben af en toe misselijk. Mijn buik zet in de loop van de dag ook al wat op. We doen niet veel hier, we spelen vooral veel spelletjes en gaan af en toe een klein stukje lopen op het strand. Meer kan ik gewoon niet volhouden.
Nou, de zolder is min of meer opgeruimd. We hebben echt plaats moeten maken voor zooi die in het kamertje stond. Een heel oud, groot, houten bed van mij bijvoorbeeld dat ik echt niet weg wil doen. Het is een hele mooie twijfelaar, echt een beetje een prinsessenbed. Die moet dus bewaard worden. maar ja, waar laat je dan weer zo'n enorm ding. Gelukkig kan hij uit elkaar maar het matras moet ook weer ergens heen. En het dekbed en al het beddengoed. Dus we hebben op zolder wat dingen verplaatst en een vuilniszak of 8 of 9 met zooi dat zo weg gaat. Bleeeegh, ik heb geen zin meer om ouwe onbelangrijke zooi te bewaren. Het kamertje zelf zijn we dus nog niet eens aan toegekomen maar we geven het zo lekker op. We gaan nog even een uurtje niksen voor we Ko weer lekker van de creche halen. Er waren vandaag maar 3 kindjes op de babygroep, lekker rustig dus. De leidster vond hem erg verandert. Lang en dunner geworden. Ja, dat klopt ook wel. Toch eet hij als een bootwerker.

Karan, klinkt als een eeeeeeh, apart iemand In elk geval is de opmerking niet zo persoonlijk als dat het eerst leek. Ach, een etentje is misschien ook wel gezelliger dan zo'n drukke verjaardag. Als hij tenminste wat positiever kan praten over alles, anders bederft het je eetlust nog.
ABC, ik vond die eerste tijd ook zoooo spannend met Kootje! Vooral met het bruinverlies, toen stortte ik echt even in. Ik kon ook maar moeilijk ontspannen. Uiteindelijk zijn we toen een dagje naar de sauna gegaan. Als je net zwanger bent mag je niet in de sauna zelf maar ik heb wel lekker bij de open haard gezeten, de leesmap gelezen, gezwommen, even heel kort onderin de sauna (2 minuutjes ofzo) en heel kort in het bubbelbad. Dat was zo lekker, even ontspannen. Aan de ene kant vind ik het heel raar dat ik dit keer tien weken niet wist dat ik zwanger was (voelde me in het begin wel een slechte moeder, dat er al 8 weken een kindje in me groeide waar ik nog nooit aan gedacht had) maar aan de andere kant was het eigenlijk ook wel lekker. De kritieke fase was eigenlijk al wel voorbij toen we er achter kwamen. Helemaal met die forse bloeding die ik gehad had, dan was ik denk ik ingestort als ik had geweten dat ik toen zwanger was.

Toch was het ook wel weer mooi, die eerste tijd. Je droomt al zo lang van een kindje maar dan begint het allemaal wat meer vorm te krijgen en durf je nog net eventjes iets verder te dromen dan voordat je zwanger was... Doe maar lekker rustig aan.
Sauna, dat is een goed plan. Heerlijk vind ik dat, lekker luieren en zwemmen. Misschien krijg ik mijn zus wel mee volgende week. Zij is ook zwanger, dus kunnen we samen lekker naar de sauna zonder sauna. Lekkere gezichtmassage erbij en ontspannen maar.

De zolder opruimen is al een begin. Het kamertje voor Cadeautje komt vast wel op tijd af. Ik denk dat je een meisje krijgt trouwens.
Wat leuk dat je zus en jij tegelijk zwanger zijn! Hoe ver is je zus? Na 12 weken mag je wel gewoon in de sauna, als je maar vaker geweest bent en weet hoe je lichaam reageert. Ik ben zelfs nog op maandag naar de sauna geweest en op donderdag bevallen Ze waren bij de sauna al bang dat ik daar zou bevallen.
Taartje!! super, wat fijn om te lezen!!

Vandaag weer geweest voor een FM maar schiet maar niet op, vrijdag weer terug. Het is nu de 3e IUI, en normaalgesproken doen ze daarna met hormoonstimulatie. Daar hebben we het nog over gehad, ze vinden het toch geen goed idee, want ik mag gewoon geen tweeling krijgen. Als ik dan toch een geslaagde poging heb en het blijken er twee, dan moet het worden afgebroken.
Brigitte hoe is t? Je mocht vandaag testen toch??
Kan je niet een heel lage dosering krijgen Ramiaatje? 30 eenheden ipv 50 bijvoorbeeld? Ik weet ook dat ze in sommige ziekenhuizen een 3e follikel wegprikken zoals bij IVF. Die zuigen ze dan leeg. Kan dat ook niet bij jullie ziekenhuis, dat ze een eventuele 2e follikel leegzuigen?
vandaag een klein wonder op mijn werk.

Er is een vrouw met keizersnede bevallen die 22 (!) jaar lang geprobeerd heeft om zwanger te worden. IVF en alles geprobeerd (weet niet of er ICSI is geprobeerd maar goed) en toen was ze 5 jaar na de laatste poging spontaan zwanger.

Mijn hemel na 22 jaar, dan verwacht je dat toch ook niet meer...

wilde het toch even delen met jullie hier, geen idee of jullie hier wat aan hebben...
quote:kaetje schreef op 16 augustus 2011 @ 17:41:

Kan je niet een heel lage dosering krijgen Ramiaatje? 30 eenheden ipv 50 bijvoorbeeld? Ik weet ook dat ze in sommige ziekenhuizen een 3e follikel wegprikken zoals bij IVF. Die zuigen ze dan leeg. Kan dat ook niet bij jullie ziekenhuis, dat ze een eventuele 2e follikel leegzuigen?Ja ze zat ook nog te twijfelen of een lage dosering niet kon. Maar goed, we zullen het nog wel bespreken.
quote:Floortje_1981 schreef op 16 augustus 2011 @ 18:27:

vandaag een klein wonder op mijn werk.

Er is een vrouw met keizersnede bevallen die 22 (!) jaar lang geprobeerd heeft om zwanger te worden. IVF en alles geprobeerd (weet niet of er ICSI is geprobeerd maar goed) en toen was ze 5 jaar na de laatste poging spontaan zwanger.

Mijn hemel na 22 jaar, dan verwacht je dat toch ook niet meer...

wilde het toch even delen met jullie hier, geen idee of jullie hier wat aan hebben...

Jeetje 22 jaar...

wat een wonder!
Wow... Wat een wonder zeg! Na 22 jaar...

Wat moet dat stel nu voelen zeg! Of hoe moeten ze zich gevoeld hebben op het moment dat ze die positieve test in handen hadden.

Volgens mij spat je dan uit elkaar van geluk!
Ik las in de status dat ze de hele zwangerschap erg bezorgd zijn geweest, vaak op controle geweest zijn etc etc. Om die reden heeft ze ook bij 39 weken een keizersnede gehad.

Nou ben ik niet voor de vrijwillige keizersnede maar in dit geval kan ik me er wat bij voorstellen.

Ik denk dat je minstens 22 testen doet voor je het gelooft dat het echt zo is
Hai Floortje! Ik mag toch potdorie hopen dat ik niet over 22 jaar inene zwanger blijk! Haha, dan ben ik 60!!

Maar wat moet dat stelletje zich hemels gevoeld hebben bij die positieve test!

Geweldig, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!

Lekker laten leven...
MagiC hihi dan ben je nog altijd niet de oudste moeder van NL, maar ik snap wel wat je bedoelt

Zij was 42 nu, niet jong maar goed het kan nog wel.
Wauw: 22 jaar is ook wel echt een heel extreem verhaal. Het is prachtig dat ze een kindje hebben nu, maar wat hebben die mensen een lange adem gehad zeg. Jeetje.

Wat zijn jullie lief allemaal! Ik ben erg trots op de foto's die op de tafel liggen hier, ze beef ze maar uitdraaien, erg lief van de arts. We hebben er een stuk of 7! Fotogenieke baby zei ze

Ben ook wel benieuwd naar Brigitte.....

Abc: ik hoop heel erg dat je snel weer een beetje beter voelt. Er gaat veel veranderen in jouw lichaam de komende tijd, ik klink heel oubollig maar doe maar lekker rustig aan. (haha, iedereen zegt dat ook tegen mij nu, heerlijk om deze 'oma' uitspraak naar iemand anders te maken).

Ramiaatje: ik duim voor je dat ze groeien de komende dagen.

Karan: jouw verhaal verduidelijkt de situatie wel. Blijft een gegeven dat het een man is met een groot blok beton voor zijn hoofd. Scheelt wel, hoe je het tenminste niet persoonlijk aan te trekken (even los van het feit dat de opmerking zeer bot kan overkomen op jullie).

Kaetje: heerlijk! Lekker uitslapen. Jullie zijn volgens mij goed bezig, je hebt best nog wel tijd om de kamer klaar te maken toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven