Wat vinden jullie?

16-08-2011 21:05 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister: ik eet met kids bij mijn ouders, mijn vriend eet met kind bij zijn ouders. Onze ouders wonen hemelsbreed 300 meter bij elkaar vandaan. Wij zijn klaar met eten...voor mijzelf vind ik het dan logisch dat ik nog even bij mijn vriend en ouders langs rij om gedag te zeggen (zo heel vaak zien we elkaar niet, dus ik doe er altijd wel moeite voor om hem te zien als de kans daar is). Nog even kofie gedronken, kortom was gezellig.

Vandaag: zelfde situatie als gisteren. Wederom denk ik 'ik fiets nog wel even langs'. Terwijl ik de kids op de fiets zeul, zie ik echter mijn vriend, zijn zoontje en schoonvader in de verte wegfietsen richting vriends huis....

Ik geef later bij mijn vriend aan dat ik het jammer vond dat hij niet even langs was gereden.....zijn reactie 'Pfffffffff' en dát is niet de eerste keer dat hij zo reageert als ik aangeef 'iets' te vinden of voelen. Ik weet dat hij 'serieus' gedoe heel lastig vindt. Ik ook, en heb er sowieso veel moeite mee om 'serieuze' gevoelens te uiten...maar áls ik dan een keer iets aangeef, vind ik het ronduit...respectloos om zo te reageren. Ik heb hem gezegd dat HIJ best mag vinden dat ik overdrijf (want dat vond hij namelijk), maar dat hij mijn gevoel niet met een 'pffffff' hoeft af te doen. Dat ik een volgende keer dat ik iets vind of voel misschien wel denk 'laat maar, want ik wil niet zeiken' en waar hij dan denkt dat het naar toe gaat?

Wat vinden jullie? Het is toch niet ok van hem om met 'pffffff' te reageren? Ik ben écht geen lastige...hou ook niet van serieus gedoe, maar heb nu ook tegen hem gezegd dat er tegenover al die lolligheid af en toe bést een 'echt' gevoel mag staan, zónder dat ik meteen het gevoel wil krijgen dat ik de grootste zeikerd op deze planeet ben :S D
De eerstvolgende keer dat hij weer reageert als een lekgeslagen fietsband, zou ik hem een fietspomp cadeau doen met de opmerking dat hij vanaf nu maar met een andere reactie moet komen
quote:hekje schreef op 16 augustus 2011 @ 21:30:

Maar je kunt nu dus ook niet jezelf zijn. Je bent bang dat hij je een zeikerd vindt. En je baalt van zijn Pffff. Dat klinkt niet echt als een relaxte relatie.De relatie is heel relaxed...maar voor mijn gevoel iets té relaxed...ik mis wat diepgang. Dat ligt overigens aan ons alletwee, we zijn beiden geen praters, beiden gekwetst in vorige relatie en nu spelen 'angst' om weer gekwetst te worden en 'jezelf te veel geven' wel een rol. Ik werk daar aan....vandaar dat ik mezelf ook af en toe 'dwing' om te zeggen hoe ik me voel of wat ik voel....dan is het gewoon jammer om zo'n reactie te krijgen.
Hoe lang hebben jullie al een relatie?
quote:janneke44 schreef op 16 augustus 2011 @ 21:36:

Hoe lang hebben jullie al een relatie?

Bijna een jaar....

1 x in de week (als we mazzel hebben) zien we elkaar dat we sámen zijn....een avond of niet eens als hij de nacht in moet.

Soms komt het ook zo uit dat ook die ene avond er niet in zit, door zijn onregelmatigheid.

Verder zien we elkaar nu weer 3 dagen in de week op 't schoolplein, maar dan heb ik het over 5 minuten ;) 2 x in de week een half uurtje bij zwemles van de kids.

En in het weekend doen we wel altijd iets gezamelijk met de kids.

Op zich...'zie' je elkaar dus wel, maar vaak vluchtig én bovendien niet veel samen, waardoor dingen bespreken al lastig wordt.
Hoe vaak zien jullie elkaar?

Lijkt wel een kruisverhoor , maar ik probeer e.e.a. duidelijk te krijgen.
quote:caan31 schreef op 16 augustus 2011 @ 21:34:

[...]

De relatie is heel relaxed...maar voor mijn gevoel iets té relaxed...ik mis wat diepgang. Dat ligt overigens aan ons alletwee, we zijn beiden geen praters, beiden gekwetst in vorige relatie en nu spelen 'angst' om weer gekwetst te worden en 'jezelf te veel geven' wel een rol. Ik werk daar aan....vandaar dat ik mezelf ook af en toe 'dwing' om te zeggen hoe ik me voel of wat ik voel....dan is het gewoon jammer om zo'n reactie te krijgen.Ja, kan ik me voorstellen. Heb je bovenstaande ook samen besproken?
Ik zou ook best teleurgesteld zijn als hij mijn vriend was geweest en niet de moeite had genomen om mij even te zien als je zo dicht bij elkaar bent.

Overigens vind ik het ook raar als jij vaak met je kinderen bij je ouders eet en gelijk daarna er vandoor gaat. Je woont niet meer thuis je vormt een eigen gezin met je kinderen en bezorgt je ouders wel extra werk maar daar krijgen ze dan blijkbaar weinig gezelligheid voor terug.
Dat ik diepgang mis heb ik nog niet met hem besproken....maar misschien is dit een goede aanleiding ;) Kan hij nog een keer 'pffffff'-en! ;)
Dacht ik ook sugarmiss... meteen na het eten weg om naar je schoonouders te gaan, klinkt niet zo hartelijk naar je ouders toe. Lastig Caan, als de communicatie zo moeizaam verloopt. Het is heel wat lijkt me, met ieder "eigen" kinderen. Zou geen genoegen nemen met ge-pffff.
Ja, ik zou het echt bespreken. Dan snapt ie ook beter waarom jij baalt van een Pffff!
quote:sugarmiss schreef op 16 augustus 2011 @ 21:42:

Ik zou ook best teleurgesteld zijn als hij mijn vriend was geweest en niet de moeite had genomen om mij even te zien als je zo dicht bij elkaar bent.

Overigens vind ik het ook raar als jij vaak met je kinderen bij je ouders eet en gelijk daarna er vandoor gaat. Je woont niet meer thuis je vormt een eigen gezin met je kinderen en bezorgt je ouders wel extra werk maar daar krijgen ze dan blijkbaar weinig gezelligheid voor terug.O...nou dat vinden mijn ouders écht geen probleem hoor...mijn moeder vraagt of we blijven eten...heb 2 kleine kids, ze snapt gelukkig dat ik niet nog 's lang kan blijven plakken omdat ze naar bed moeten, maar goed...waarom ik regelmatig bij mijn ouders eet doet niet echt ter zake, heeft ook een rede.....en mijn ouders vinden het gelukkig prima...
quote:hekje schreef op 16 augustus 2011 @ 21:49:

Ja, ik zou het echt bespreken. Dan snapt ie ook beter waarom jij baalt van een Pffff!Ja daar heb je gelijk in....dank je...
quote:Jajajanneke schreef op 16 augustus 2011 @ 21:48:

Dacht ik ook sugarmiss... meteen na het eten weg om naar je schoonouders te gaan, klinkt niet zo hartelijk naar je ouders toe. Lastig Caan, als de communicatie zo moeizaam verloopt. Het is heel wat lijkt me, met ieder "eigen" kinderen. Zou geen genoegen nemen met ge-pffff.Zo moet je dat niet zien hoor...ik ging niet bij schoonouders gezellig op de koffie....maar op weg naar huis ff mijn vriend 'gedag' zeggen...en dan meteen door...
Ah op die manier. Het wordt steeds duidelijker
Hebben jullie al samenwoonplannen?
quote:Jajajanneke schreef op 16 augustus 2011 @ 21:54:

Ah op die manier. Het wordt steeds duidelijker Haha gelukkig!
Pffffff, wat een gedoe.
quote:Jajajanneke schreef op 16 augustus 2011 @ 21:55:

Hebben jullie al samenwoonplannen?Nee...nog 'onbespreekbaar' voor hem...en ik....ik zou er over willen praten, maar het nú nog niet doen...omdat dat het verstandigste is ;)
Aaah... mannen! Ik zou bijna zeggen: "pfff"...
Pffft het is wat .

Maar alle gekheid op een stukje: je hebt groot gelijk hoor, want afgedaan worden als een zeur maakt je monddood en uiteindelijk onzeker.
Als hij had gezegd " ik vind dat je zeurt/ moeilijk doet/ ik heb geen zin om bij je ouders voor de deur te gaan staan zoenen als een puber / ik vind het allemaal wel prima zo " had je daar dan beter mee kunnen leven?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Weet je Caan, dit is volgens mij het 3e topic wat je opent over je relatie. Met het eerste topic sloeg je de spijker op de kop: er knaagt iets aan je. En dat los je niet op door ieder akkefietje hier te posten en onze mening te vragen. Dat kun je alleen maar oplossen door eens goed bij jezelf te rade te gaan. Is dit de relatie die je wilt? Soms moet je iemand van wie je houdt toch laten gaan omdat het gewoon niet werkt. En soms is een diepgaand gesprek nodig om weer op hetzelfde spoor te komen. Maar naar mijn mening los je je relatieproblemen niet op met meningen van mensen op een forum, hoe goedbedoeld en toepasselijk die ook zijn....

Succes en liefs,

Irene
Dat hij pffff zegt, is idd respectloos en nogal nonchelant zeg.

Het lullige is, dat het erin zit, dat je straks maar je mond houdt. Dan kom je helemaal niet tot de kern. Al vraag ik me af of dat ooit gaat gebeuren als je vriend nu al zo puft om niks.

Praat er met hem over en als je dan nog het gevoel hebt, dat hij niet serieus ingaat op wat er in jou omgaat..... tsjaaaa..

Dan gaat het niet veel beter worden vrees ik, eerder slechter.

Ken dat soort signalen maar al te goed.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
Caan, ik ga je steeds meer begrijpen. Het lijkt erop dat jullie niet veel tijd met elkaar doorbrengen en dan zou ik het ook vreemd vinden als vriend niet even de moeite neemt om gedag te zeggen.

Dat hij dit afdoet met Pfffff......zegt misschien ook wel iets over hoe hij in deze relatie staat. Is het voor hem soms allemaal iets vrijblijvender dan voor jou.

Doet hij op andere momenten wel moeite voor je. Geeft hij je wel het gevoel dat jij heel speciaal voor hem bent. Of vind hij het gewoon gezellig om af en toe iets met jou en de kinderen te doen.

Als hij echt verliefd op je is, zou ook hij het fijn vinden om je even te zien.

Vertel hem hoe jij je voelt als hij zonder iets te zeggen weg fietst en vraag hem naar zijn gevoelens.
quote:iris1969 schreef op 16 augustus 2011 @ 22:19:

Pffft het is wat .

Maar alle gekheid op een stukje: je hebt groot gelijk hoor, want afgedaan worden als een zeur maakt je monddood en uiteindelijk onzeker.Nou...dát gevoel heb ik ook...het is ook niet de eerste keer namelijk....hij is gewoon wars van...tsja wat....weet ik niet...zolang alles leuk en lollig blijft, is het echt de beste vent die je je kunt wensen, maar ja....ik heb, net als ieder mens, ook wel 's wat waardoor ik mij minder vrolijk en leuk voel....Hmm...hij komt vanavond, dus tijd voor een goed gesprek....hoop wel dat hij mijn opmerking over het 'gepffff' in ieder geval serieus heeft genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven