Niet mijn type

17-08-2011 10:39 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel mijn hart nog steeds niet helemaal geheeld is, ontmoette ik afgelopen weekend onverwacht toch iemand waarvan ik wel blij kon worden. Ik stond er echt versteld van dat hij mijn aandacht na een paar uitgesproken zinnen al kon trekken, want anders had ik me waarschijnlijk niet omgedraaid (...). Hij is heel scherp en leek me direct te doorzien, dat vond ik wel bijzonder eigenlijk, want het zorgde ervoor dat we al vrij snel een heel openhartig gesprek hadden.

De vriendin die bij me was werd er echter alleen maar achterdochtig van, ze liet ook duidelijk merken dat ze hem helemaal niks vond. Maar dat was dan puur gebaseerd op hoe zij hem zag, want ze heeft nauwelijks met hem gesproken. Ik vond het wel hard van haar en betrapte mezelf erop dat ik erdoor ging twijfelen, maar mijn intuïtie zei dat het ok was en dat ik gerust met hem verder kon praten. Helemaal op mijn achterhoofd gevallen ben ik nu ook weer niet.

En zo gebeurde het dat we urenlang kletsten en dit allemaal heel natuurlijk voelde. Iemand bij wie ik eigenlijk meteen mezelf kon zijn, waar geen dubbele agenda’s aan te pas leken te komen en met wie ik ook nog eens hard kon lachen. Van mij mocht het maar voortduren en dat gebeurde dus ook. Waar iedereen op een gegeven moment naar huis ging en de kroegen sloten, bleven wij achter in het portiek van een restaurant, omdat het inmiddels regende. Hij zei me hoe leuk hij me vond en nog allemaal andere lieve en rake dingen. Hij ging met me mee naar huis, waar ik eigenlijk geen voorstander van ben als je iemand eigenlijk wel echt interessant vindt, maar een afscheid leek ook nog niet het goede moment.

De volgende dag is hij aan het einde van de middag vertrokken. Ik bleef achter met een hoofd vol hersenspinsels, en toch wel verzadigd door de inhoud van de gesprekken en het gemak waarmee dit gebeurde. Zonder dat ik zelf precies wist wat ik hiermee wilde, hield ik al een slag om de arm: afhaken door een slaappartij als start is me niet echt ongewoon, dus het zou me dan ook niets verbazen als het hierbij gelaten werd door ons beide. Maar hij van zich laten horen, zei hij, en dat deed hij. Diezelfde avond al. Wat heerlijk dat iemand dus niet zo moeilijk hoeft te doen en ook gewoon zichzelf kan blijven na zo’n misschien tekenende start.

En we hebben nog steeds contact, op een leuke, ongedwongen manier wel. Maar het punt is, en nu komt ie: wat moet ik toch hiermee. Iedereen heeft z’n voorkeuren qua type man of vrouw waar men op valt, en deze man is echt het tegenovergestelde van dat idee dat ik had.

Misschien is het niet fair, maar het maakt toch dat ik een beetje opzie tegen een eventuele volgende ontmoeting: wat als het tegenvalt en ik inderdaad alleen maar dat ‘andere plaatje’ zie. Zegt het feit dat dit in me omgaat voldoende of niet? Is het überhaupt al tijd om aan iets nieuws te beginnen? Waarom is hij nog alleen op zijn leeftijd en mis ik ‘signalen’?

Kortom: enerzijds zo fijn om te merken dat er nog leuke mannen zijn, maar is ‘leuk’ ook genoeg in dit geval?
Als je niet voor een tweede keer afspreekt, zul je het nooit te weten komen...
Jeetje je hebt iemand een keer ontmoet en er een avond/nacht meer doorgebracht. Moet het dan al meteen de man van je leven zijn? Laat het eerst eens een beetje groeien ipv je meteen dingen afvragen waarom hij op zijn leeftijd (hoe oud is hij dan??) nog niemand heeft....is het hebben van een relatie of single zijn dan aan leeftijd gebonden?

Geniet van het contact en kijk waar het schip gaat stranden.
Wat Pimpelmeesje al zegt....

Bovendien heb ik ook tegen iedereen die het maar horen wilde, gezegd dat ik mijn date best leuk vond, maar dat hij het niet ging worden...

Inmiddels wonen we 4 jaar samen

Wij zijn gewoon heel traag gestart - geen heftige, misselijkmakende vlinders, geen gevoel van 'dit is het!', geen behoefte om meteen dag & nacht samen te zijn, etc. Gewoon heel normaal of zelfs gewoontjes... De rest kwam later pas (behalve de behoefte altijd samen te willen zijn )
Het hoeft niet de man van mijn leven te zijn, maar ook absoluut geen fling. Dat is de reden dat ik de balans opmaak, zeker weten. Natuurlijk misschien ietwat vroeg in dit stadium, maar dat is meer automatisme denk ik.

Hem nog eens zien gebeurt denk ik ook wel, want wat je zegt Pimpelmeesje; anders zullen we het nooit weten. Ik vind dat dan wel heel erg spannend eigenlijk hoor!
Adem in adem uit ontspan en laat het over je heen komen.....zo moeilijk kan het toch niet zijn
En waarom is hij niet je type dan.....?

Wat voor type is hij en wat voor type val je normaliter op dan?
Ik vind dat je wel heel erg ingewikkeld doet over iemand die je pas 1 keer hebt gezien...

Je zegt zelf dat het contact leuk en ongedwongen is. Mooi toch? Waarom is dat niet voldoende? Waarom je meteen afvragen wat je ermee moet? Persoonlijk zou ik gewoon nog een keertje afspreken: als het weer leuk is, mooi! Dan kan je het daarna nog een keer doen. En als het tegenvalt, nou, dan weet je dat ook meteen weer.

Ontspan en geniet van het leuke contact!
quote:hallocato schreef op 17 augustus 2011 @ 10:48:

Pimpelmeesje; anders zullen we het nooit weten. Ik vind dat dan wel heel erg spannend eigenlijk hoor!Natuurlijk is het spannend! Maar toch ook wel weer leuk toch?
Je wil de balans opmaken na 1 avond en de mening van je vriendin?

God wat knap, ik heb daar toch altijd wat langer de tijd voor nodig

En daar heb ik de mening van een vriendin al helemaal niet bij nodig.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jeetje. Laat het gewoon over je heen komen. Maak je niet zo druk. Misschien wordt het uiteindelijk niks, en heb je alleen maar een leuke tijd met hem gehad.

Geniet, spreek nog een keer af, en dan maar weer eens rustig verder kijken.
Ik ben redelijk ontspannen eigenlijk, maar het houdt me wel bezig en voelde de behoefte dit te delen met buitenstaanders...

Hij is in eerste instantie qua uiterlijk niet het type waar ik op zou vallen. Ik val op fors, dat is hij niet bijvoorbeeld.
En dus...omdat hij een spriet is ga je niet meer met hem afspreken?

Vind je dat zelf ook niet een heel klein beetje kortzichtig van jezelf?

Je hoeft toch niet gelijk aan te komen draven met een verlovingsring?

Misschien hebben jullie gewoon een hele grote vriendschappelijke klik!

Zo ben ik aan mijn beste vriend gekomen

Ik kwam hem tegen in de kroeg, we raakten aan de babbel, we gingen 3x samen uit, we stonden te zoenen moesten beide keihard lachen

Het hoorde gewoon niet, wij samen zoenen

Maar na 11 jaar zijn we nog wel steeds de dikste vrienden

En nee, het was verre van mijn type!
Nena, nog een keer afspreken is natuurlijk een logisch vervolg en dat wil ik ook wel en dat is leuk ook inderdaad Pimpel...maar dan kun je je inderdaad zo zenuwachtig gaan maken om vaak niks, is mijn ervaring. Of het nu wel of niet goed uitpakt, toch altijd weer spannend.

Sum, die mening van die vriendin vond ik juist heel vervelend en heel negatief van haar. Ik snapte ook niet goed waarom ze dat zo verkondigde.
Ja Sum, maar dat is dus platonisch geraakt dus

En nee, ik ben niet kortzichtig, maar denk wel na.
Tsja misschien klopt dat hele 'type' wel niet.

Wel 1 tip, beland de volgende keer eens niet samen in bed. Kijk eens of hij je daarna ook nog leuk vindt. Sommige van die mannen die oh zo bijzonder overkomen de eerste avond maken er een sport van. Zeg niet dat hij zo is maar waak ervoor. Beetje voorzichtigheid betrachten en verder gewoon leuk een tweede keer afspreken lijkt me.
nou het is heel simpel, als je geoel je nu al zegt dat je er niks mee wil verder dan bouw je toch een leuke vriendschap op. je moet er nniks mee hoor.
..popcorn?
Het uitgangspunt van een vriendschap is goed denk ik inderdaad, evt. andere vormen kan dan altijd nog als het goed genoeg voelt.

Joly, het is niet mijn gewoonte zomaar met de eerste de beste in bed te belanden. En eigenlijk vind ik het juist leuk dat we nog contact hebben, is anders dan mijn ervaringen of hoe ik die zie van anderen. Het punt is nu niet dat we samen geslapen hebben ofzo.
quote:hallocato schreef op 17 augustus 2011 @ 11:00:

Ja Sum, maar dat is dus platonisch geraakt dus En nee, ik ben niet kortzichtig (dat weet jij ook, alleen weet je dat niet - het is mij, een relativeerder ), maar denk wel na.

Ho, maar dat was in het begin niet hoor!

We hadden na 1 date de namen voor onze kinderen al

Ik kon zo goed met hem praten, ik was heel erg onder de indruk van zijn verschijning EN ik vond/vind dat hij het leukste beroep van de wereld heeft

Alleen...het was vreselijk NIET mijn type
Onder de indruk van zijn verschijning, maar niet je type?

Verklaar je nader, want die snap ik niet?
quote:hallocato schreef op 17 augustus 2011 @ 11:00:

Ja Sum, maar dat is dus platonisch geraakt dus

En nee, ik ben niet kortzichtig (dat weet jij ook, alleen weet je dat niet - het is mij, een relativeerder ), maar denk wel na.En die mag je ook even uitleggen...
Ik heb niet zo heel lang geleden min of meer hetzelfde meegemaakt. Onverwacht leuke man ontmoet, mee in bed beland met de intentie in ieder geval weer eens lekker geneukt te hebben - want verder niet mijn type - en 48 uur later ging de heer in kwestie weer naar huis. De volgende dag belde hij al - en had zitten aftellen wanneer hij met goed fatsoen weer kon bellen, dat was dus direct toen hij op zijn werk naar buiten liep, haha - en inmiddels zijn we op wat vervelende dagen dat er gewerkt moet worden na, niet langer dan een uur zonder elkaar geweest.

Hij is nog steeds niet mijn type, ik ben niet het zijne, maar ik weet zeker dat ik nooit meer van hem af kom, hahaha.
Am Yisrael Chai!
quote:hallocato schreef op 17 augustus 2011 @ 11:06:

Onder de indruk van zijn verschijning, maar niet je type?

Verklaar je nader, want die snap ik niet?

Moet ik dat echt uitleggen?

Goed dan, ik ben bijvoorbeeld heel erg onder de indruk van David Beckham

Knappe vent maar zo vreselijk NIET mijn type

Mijn type is, woeste wilde haardos, gespierde spijker, lang en muzikaal

Das nou niet niet wat David is, maar ik draai wel degelijk mijn hoofd om als hij voorbij komt lopen
quote:fashionvictim schreef op 17 augustus 2011 @ 11:06:

Ik heb niet zo heel lang geleden min of meer hetzelfde meegemaakt. Onverwacht leuke man ontmoet, mee in bed beland met de intentie in ieder geval weer eens lekker geneukt te hebben - want verder niet mijn type - en 48 uur later ging de heer in kwestie weer naar huis. De volgende dag belde hij al - en had zitten aftellen wanneer hij met goed fatsoen weer kon bellen, dat was dus direct toen hij op zijn werk naar buiten liep, haha - en inmiddels zijn we op wat vervelende dagen dat er gewerkt moet worden na, niet langer dan een uur zonder elkaar geweest.

Hij is nog steeds niet mijn type, ik ben niet het zijne, maar ik weet zeker dat ik nooit meer van hem af kom, hahaha.
Sun, als je mijn quotes even verwijdert in je beide posts, dan krijg je zo antwoord op je mail.

Fashion, wat een leuk verhaal!

Vertel meer, waarom was is hij dan niet je type en jij niet de zijne??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven