Terug naar ex?

17-08-2011 13:43 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ex en ik zijn nu 1,5 jaar uit elkaar nadat we 4 jaar een relatie hebben gehad. We waren 17 en 18 toen we wat kregen en zijn dus op ons 22e en 23e uit elkaar gegaan. Hij heeft het uitgemaakt omdat hij niet zeker was van ons, niet toe was aan een relatie, wilde gaan reizen, een master wilde gaan doen in het buitenland en wilde bedenken wat ie nou wil in zijn leven. Ik wilde me al echt gaan settelen in die tijd, samenwonen etc, alleen hij wilde dat nog niet. Hij zei dat ie er niet aan toe was. Nu 1,5 later hebben we ineens weer heel veel contact (van zijn kant gekomen, hij stuurde me een liedje en zei dat ie nog niet over mij heen was, zo begon het), leuk contact, en wil hij weer gaan daten. Ik vind hem nog steeds heel leuk (heb hem dit jaar nog wel n aantal keer gezien en dat was altijd heel erg leuk). We hebben beide geen andere relatie gehad dit jaar. Ik lees op internet alleen maar horrorverhalen over terug naar je ex gaan, dus ik ben een beetje bang dat het nu al gedoemd is te mislukken. Wat vinden jullie ervan en hebben jullie hier ervaring mee?

We hebben trouwens al best serieuze gesprekken gehad. Hij heeft keuzes gemaakt en wil "huisje, boompje, beestje". Hij wil rust en hoeft niet meer de hele wereld rond enzo.
Wat is nu het probleem?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Hoi Isabella,

Ik heb geen ervaring met het teruggaan naar je ex maar ik denk dat het in jullie situatie wel zou kunnen.

Ga eerst eens rustig weer daten en probeer erachter te komen of het vlammetje weer aangewakkerd kan worden. Jullie moeten elkaar weer opnieuw "ontdekken" Probeer geen verwachtingen te wekken en kijk of er een basis voor jullie om weer terug bij elkaar te komen.

Ik lees nergens wat jij wilt of wat jouw verwachtingen zijn. Ik weet niet of je dit al voor jezelf op een rijtje hebt maar dat is wel het 1e vereiste.

Niemand hier kan je echt vertellen wat je moet doen. Iedere situatie is namelijk verschillend. Doe waar jij je het prettigste bij voelt om het te laten slagen...

Het belangrijkste nu, is volgens mij, elkaar eerst weer een beetje leren kennen. In anderhalf jaar kan er een boel veranderen...
quote:jojanneke66 schreef op 17 augustus 2011 @ 13:50:

Wat is nu het probleem?Er is opzich geen probleem, ik ben alleen benieuwd naar ervaringsverhalen van mensen die terug bij hun ex zijn gekomen en of dat gewerkt heeft. En of jullie denken dat het zou kunnen werken met mij en ex, of dat het al gedoemd te mislukken is?
Jouw verhaal had het verhaal van een vriendin van me kunnen zijn, en die zijn inmiddels alweer jaren samen en erg gelukkig. Op die leeftijd vind ik 't helemaal niet gek dat je nog niet precies weet wat je wilt en dat je even pauze, tijd voor jezelf, nodig hebt. Als jullie relatie verder goed was, waarom niet?
Kzie niet waarom het niet zou werken. Jullie zijn toendertijd verstandelijk uit elkaar gegaan, niet omdat het gevoelsmatig niet werkte. Puntje wel, heb jij nog gevoelens(negatief) over dat hij het toen heeft uitgemaakt? Zo ja, Dan dit wel eerst goed uitpraten en achter je laten.
Al zijn jullie nog steeds piepjong om nu al helemaal te weten wat je wil.

En heeft hij al zn buitenechtelijke dromen nu waargemaakt dan?
quote:wolkje8 schreef op 17 augustus 2011 @ 14:03:

Kzie niet waarom het niet zou werken. Jullie zijn toendertijd verstandelijk uit elkaar gegaan, niet omdat het gevoelsmatig niet werkte. Puntje wel, heb jij nog gevoelens(negatief) over dat hij het toen heeft uitgemaakt? Zo ja, Dan dit wel eerst goed uitpraten en achter je laten.Ja dat is het idd, ik vind het raar dat ie me nu ineens wel zou willen. Ik heb dit jaar ook wel een aantal keer laten doorschemeren dat ik hem wel terug zou willen, maar hij heeft heel dit jaar altijd best afstandelijk gedaan. Hij wilde het echt de tijd geven en als ie mij over een jaar ofzo nog zou missen, dan zou die het wel weer willen. Maar ja dat vind ik dus wel moeilijk. Of ik ooit zijn vertrouwen weer helemaal heb, dat ie me écht leuk vindt. Hij zegt nu dat ie me altijd de allerleukste heeft gevonden, en gevoelsmatig me altijd wel terug wilde, maar rationeel zichzelf echt de tijd wilde geven dat ie het 100% zeker wist. Aan de ene kant heb ik hier wel respect voor en denk ik dat ie er dus écht goed over nagedacht heeft, en nu dus wel zeker weet dat ie mij terug wil, maar aan de andere kant vind ik het ook wel lastig.
Ik zou het lekker weer gaan proberen!
quote:isabella100 schreef op 17 augustus 2011 @ 14:11:

[...]

Ja dat is het idd, ik vind het raar dat ie me nu ineens wel zou willen. Ik heb dit jaar ook wel een aantal keer laten doorschemeren dat ik hem wel terug zou willen, maar hij heeft heel dit jaar altijd best afstandelijk gedaan. Hij wilde het echt de tijd geven en als ie mij over een jaar ofzo nog zou missen, dan zou die het wel weer willen. Maar ja dat vind ik dus wel moeilijk. Of ik ooit zijn vertrouwen weer helemaal heb, dat ie me écht leuk vindt. Hij zegt nu dat ie me altijd de allerleukste heeft gevonden, en gevoelsmatig me altijd wel terug wilde, maar rationeel zichzelf echt de tijd wilde geven dat ie het 100% zeker wist. Aan de ene kant heb ik hier wel respect voor en denk ik dat ie er dus écht goed over nagedacht heeft, en nu dus wel zeker weet dat ie mij terug wil, maar aan de andere kant vind ik het ook wel lastig.Ja ik snap wel dat je het lastig vind ja, je wilt graag 100% zeker weten dat hij het echt meent maar ik denk dat je dat alleen kunt uitvogelen door weer te gaan daten. Doe het rustig aan en neem geen te snelle en grote stappen. Neem de tijd om je gevoelens een plaatsje te geven en zeg tegen je ex dat je het rustig aan wilt doen omdat je zeker van hem wil zijn en niet weer gekwetst wil worden.
Ik denk dat het voor iedereen anders is. Wat leer jij nou van andermans ervaringen? Je weet alleen of het goed zal gaan of niet als je die sprong in het diepe neemt.
quote:summercocktail schreef op 17 augustus 2011 @ 14:16:

[...]

Ja ik snap wel dat je het lastig vind ja, je wilt graag 100% zeker weten dat hij het echt meent maar ik denk dat je dat alleen kunt uitvogelen door weer te gaan daten. Doe het rustig aan en neem geen te snelle en grote stappen. Neem de tijd om je gevoelens een plaatsje te geven en zeg tegen je ex dat je het rustig aan wilt doen omdat je zeker van hem wil zijn en niet weer gekwetst wil worden.Helemaal mee eens!
Kennissen van mij zijn vanaf jong bij elkaar, met een jaar een break in hun studententijd. Inmiddels kinderen en getrouwd en gelukkig samen, voor zover ik kan zien. Het kan dus wel werken. Ik denk dat voor jou van belang is om te bedenken hoe gekwetst jij nog bent dat hij de relatie verbroken heeft. Want dat moet je wel uit de weg ruimen voordat je weer een relatie begint, lijkt mij.
Zou met hem wel een open en eerlijk gesprek aangaan.

Zodat alles duidelijk is, van het verleden en dan nu hoe verder in het heden en de toekomst.

Is dat positief voor jou, voelt het dan goed, nou ga er maar voor en geniet ervan!
Ik ben altijd wat op m'n hoede als een ex "ineens" weer in beeld verschijnt. Zo ineens is dat vaak namelijk niet.

Heeft hij een relatie gehad in de tijd dat jullie elkaar niet zagen? Is dat nu toevallig uit?
Belangrijker: wat is er nu veranderd dan?? Ik vroeg het eerder al: heeft hij al die dingen die hij wilde doen nu gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven