kan dat werken?

18-08-2011 12:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
vriendschap tussen mij 23 en een vriendin van 18?

ze vind zichzelf erg volwassen maar is dat duidelijk nog niet, en eerlijk gezegd begint het me te irriteren

we hadden eerst een hechte vriendschap , vooral ook toen haar vader overleed aan dezelfde ziekte als die mijn vader eens overwonnen heeft , maar nu.......

ik vraag me af of deze vriendschap wel gaat werken
Hoe lang ken je elkaar? En wat irrireert je?
Leeftijd maakt helemaal niets uit als het op vriendschap aankomt. Maar er kunnen natuurlijk wel een heleboel andere factoren zijn die bepalen of ju llie vriendschap al dan niet een goede kans van slagen heeft.
1 van mijn beste vriendinnen is 13 jaar ouder dan ik ben. Gaat prima hoor.

Ik heb ook een vriendinnen van mijn eigen leeftijd, die jonger zijn, die een paar jaar ouder zijn...

Echt nog nooit moeite mee gehad!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb vriendinnen van tweeëntwintig en van in de zestig. Ik ben zelf 40. Irritatie zit 'm niet in leeftijd maar in gedrag.
Als je je ergert dan kan dat gewoon de reden zijn dat het niet werkt. Leeftijd hoeft daarbij geen rol te spelen. Maar ik denk dat hoe ouderje wordt, hoe minder belangrijk het wordt.

18 en 23 kan een groter verschil zijn dan 28 en 33.

Mijn jongste vriendin is 7 jaar jonger dan ik, maar we hebben veel gedeelde interesses. Mijn oudste vriendin is 5 jaar ouder dan ik.
Het gaat niet om de leeftijd, het gaat om de klik. Als ze zoveel irritatie bij je oproept dan is die er misschien niet meer.
Als je 23 bent lijkt vijf jaar leeftijdsverschil heel wat, maar hoe ouder je wordt hoe minder dat voorstelt.
@ pimpel om het kort en krachtig uit te leggen , ik voel me "gebruikt" bijvoorbeeld, toen haar vader ziek was en stierf was ik er dag en nacht, nu mijn moeder op haar sterfbed ligt vraagt ze nog nieteens hoe het gaat en als ik zelf zeg dat ik bijv. mijn moeder zo vreselijk ga missen straks, praat zij erover heen en gaat ze bijv vertellen over dat ze naar de stad is geweest en noemt ze op wat ze allemaal wel niet gekocht heeft en hoe duur het allemaal wel niet was.

we kennen elkaar 1.5 jaar

@mjdh 22 is al heel anders dan 18 , ik ben 23 nu , toen ik 18 was stond ik heel anders in het leven net als mijn vriendin nu , het scheelt 4 jaar en op zo`n leeftijd maakt 4 jaar heel veel uit want dan creer je je volwassen kijk op de wereld , ben ik nu niet te vaag?
precies 18 en 23 , of 28 en 33 is voor mij heel anders als we op die leeftijd zijn is zij namelijk volwassen , ze is nu nog zo naief en ze doet en zegt zelf ook dat ze wijs is en volwassen en dat ze al heel lang geen puber meer is maar intussen...
Eerst even een knuffel . Wat een vreselijke en moeilijke tijd ga jij nu door. Heel veel sterkte met je moeder. Ik kan me voorstellen dat je dit er niet echt bij kan hebben.

Vanaf wanneer vertoont je vriendin dit gedrag? Is dit sinds de ziekte van je moeder. Dan kan het namelijk zijn dat ze ontwijkingsgedrag vertoont, omdat het haar te veel herinnert aan haar vader?

Hopelijk zijn er genoeg anderen waar je steun aan kan verlenen, vertrouw en leun op die mensen. Maak je niet druk om die ene vriendin.
@mrsje thanx die kan ik heel goed gebruiken

dat zou best eens heel goed kunnen , ik heb het ook gevraagd (via de mail) maar nog geen antwoord, via de mail gedaan omdat ze zichzelf dan beter kan uiten volgens eigen zeggen.
Ook van mij een , wat een zware tijd voor je.

Maar ook ik moest meteen aan 'ontwijkingsgedrag' denken, het is denk ik nog niet zo heel erg lang geleden dat haar vader is gestorven? Ze kan er misschien niet mee omgaan.

Dat dat voor jou heel kwetsend is snap ik. Jij wilt erover praten en krijgt dan zo'n reactie...
Ik denk dat leeftijd hier niet de belangrijkste rol in speelt. Je moet elkaar wel liggen, de klik hebben en houden en vertrouwen hebben in elkaar.

Tuurlijk, het spreekt voor zich dat je elkaar steunt in een vriendschap, maar als jullie hecht zijn, dan kan een 18-jarige dat net zo goed als een 38-jarige, het gaat om de interesse en de steun toch?

Ik ben inderdaad ook benieuwd of ze zo doet om haar eigen verdriet te ontwijken of omdat het haar niet zoveel doet als dat jij verwacht...
Ik denk ook dat het echt persoonlijk is en niet te leeftijd. Sommige mensen moeten al vroeg "groot" zijn, helemaal als er iets met een ouder is. Maar een ander zal daar misschien weer heel anders op reageren. Ik denk ook dat ze het ontwijkt omdat ze dan met haar eigen verdriet geconfronteerd wordt en dat het niet aan de leeftijd ligt. Er zijn genoeg mensen die daar op veel latere leeftijd moeite mee hebben.
Nee,denk dat het absoluut niet aan de leeftijd ligt .Maar dat het voor haar moeilijk is om nu een goede vriendin te zijn .Ze zit misschien zelf in een rouwproces of wil het overlijden van haar vader vergeten .Door jou situatie wordt ze er weer mee geconfronteerd .Ik denk zelf dat het ook een stukje onmacht van haar is .Heel veel liefs voor jou !
en dan denk ik , meisje zeg dat dan! want als ik het vraag zegt ze dat dat het niet is, als ik teveel ben dan begrijp ik dat helemaal , maar dan moet ik dat wel weten want ik wil haar niet tot last zijn

haar vader is in april overleden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven