Ruzie met moeder
donderdag 18 augustus 2011 om 16:35
Ik woon thuis bij mn moeder, en we hebben altijd ruzie. Om onbelangrijke dingen. Maar vaak lig ik savonds te huilen omdat ik me dan echt niet goed voel. Ik voel me niet meer thuis en vind het niet leuk om uit school thuis te komen. Ik ben liever de hele dag weg dan 5minuten thuis zitten. En ik heb al meerdere malen tegen haar gezegd dat ik haar haat. Ik weet niet meer wat ik moet doen om nog een beetje normaal met haar om te gaan ..
donderdag 18 augustus 2011 om 16:44
quote:blijftgewoondametje schreef op 18 augustus 2011 @ 16:38:
Hoe oud ben je?
Waar hebben jullie ruzie over en hoe maak je die? Geef anders een voorbeeld.
Zijn er nog andere gezinsleden of zijn julllie met zijn tweeën?
Rot voor je!We hebben ruzie over mn vrienden, hoe ik me kleed en school. Er zijn wel andere gezinsleden. Mn vader werkt ver weg dus is niet altijd thuis, en ik heb nog een jonger broertje en zusje.
Hoe oud ben je?
Waar hebben jullie ruzie over en hoe maak je die? Geef anders een voorbeeld.
Zijn er nog andere gezinsleden of zijn julllie met zijn tweeën?
Rot voor je!We hebben ruzie over mn vrienden, hoe ik me kleed en school. Er zijn wel andere gezinsleden. Mn vader werkt ver weg dus is niet altijd thuis, en ik heb nog een jonger broertje en zusje.
donderdag 18 augustus 2011 om 16:45
quote:ikbenevelyn schreef op 18 augustus 2011 @ 16:43:
vertel eens, wat heeft je moeder gedaan?
want zeggen dat je haar haat dat doe je niet zomaar.
als je een beetje meer info geeft kunnen de forummers hier je beter helpenZe zegt soms dat ze zich voor me schaamt en dat ik een kutkind ben, maar ik weet niet zeker of ze dat meent ..
vertel eens, wat heeft je moeder gedaan?
want zeggen dat je haar haat dat doe je niet zomaar.
als je een beetje meer info geeft kunnen de forummers hier je beter helpenZe zegt soms dat ze zich voor me schaamt en dat ik een kutkind ben, maar ik weet niet zeker of ze dat meent ..
donderdag 18 augustus 2011 om 16:47
@Littleprincessx, wat vervelend voor je zeg! Kan me voorstellen dat dat je dwarszit. De enige manier om hier duidelijkheid in te krijgen is om het te bespreken met je moeder. Misschien is het verstandig om te wachten tot je vader er ook is en je jongere broer en zus op bed liggen. Dan heb je even rustig de tijd om aan te geven wat je hier ook aangeeft.
Als je dat gesprek aangaat, bedenk dan van tevoren hoe je het wilt gaan zeggen. Probeer dit, als Meesje al zegt, zonder verwijten te doen.
Sterkte!
Ik lees net dat je 16 bent, ik had op die leeftijd ook heel vaak ruzie met mijn moeder hoor. Ik denk dat een heleboel lezers hier dat wel herkennen. Ik wil niet zeggen dat het dan ineens heel makkelijke moet zijn maar misschien scheelt het om te weten dat het in elk huis weleens zo gaat
Als je dat gesprek aangaat, bedenk dan van tevoren hoe je het wilt gaan zeggen. Probeer dit, als Meesje al zegt, zonder verwijten te doen.
Sterkte!
Ik lees net dat je 16 bent, ik had op die leeftijd ook heel vaak ruzie met mijn moeder hoor. Ik denk dat een heleboel lezers hier dat wel herkennen. Ik wil niet zeggen dat het dan ineens heel makkelijke moet zijn maar misschien scheelt het om te weten dat het in elk huis weleens zo gaat
anoniem_126234 wijzigde dit bericht op 18-08-2011 16:49
Reden: Mosterd
Reden: Mosterd
% gewijzigd
donderdag 18 augustus 2011 om 16:50
Ah oke, dan ben je eigenlijk nog te jong om op jezelf te gaan. Misschien kun je een tijdje bij je grootouders of ander familielid gaan wonen? Heb dat zelf ook een jaar gedaan toen ik 16 was totdat ik oud genoeg was om uit huis te gaan (17e, op kamers). Soms zorgt dat even voor verlichting en wat ademruimte.
Indien dat onmogelijk is, praat met je moeder! Schrijf op wat jullie van elkaar verwachten en kom tot een oplossing. En vergeet niet, het is wel je moeder hé!
Indien dat onmogelijk is, praat met je moeder! Schrijf op wat jullie van elkaar verwachten en kom tot een oplossing. En vergeet niet, het is wel je moeder hé!
donderdag 18 augustus 2011 om 16:50
donderdag 18 augustus 2011 om 16:51
quote:kiwi87 schreef op 18 augustus 2011 @ 16:50:
Ah oke, dan ben je eigenlijk nog te jong om op jezelf te gaan. Misschien kun je een tijdje bij je grootouders of ander familielid gaan wonen? Heb dat zelf ook een jaar gedaan toen ik 16 was totdat ik oud genoeg was om uit huis te gaan (17e, op kamers). Soms zorgt dat even voor verlichting en wat ademruimte.
Indien dat onmogelijk is, praat met je moeder! Schrijf op wat jullie van elkaar verwachten en kom tot een oplossing. En vergeet niet, het is wel je moeder hé!Ik wil ook een tijdje bij mn opa en oma gaan wonen, maar mn moeder vind dat onzin .. Maar ik probeer haar om te praten ..
Indien dat onmogelijk is, praat met je moeder! Schrijf op wat jullie van elkaar verwachten en kom tot een oplossing. En vergeet niet, het is wel je moeder hé!Ik wil ook een tijdje bij mn opa en oma gaan wonen, maar mn moeder vind dat onzin .. Maar ik probeer haar om te praten ..
donderdag 18 augustus 2011 om 16:51
Ach lieverd, je bent aan het puberen. En blijkbaar weet je moeder het ook even allemaal niet meer. Was je moeder tot je 12e jaar wel leuk voor je? Ik weet haast wel zeker dat ze zich niet echt voor je schaamt, en dat ze je echt geen kutkind vind. Net als jij het niet echt meent dat je haar haat.
Jullie kunnen beiden even niet omgaan met de situatie. En daar ga jij nu wat aan doen! Kom op, geen zelfmedelijden meer, maar een grote meid zijn.
Misschien kan ik je wel wat tips geven, bij mij deden ze het vroeger erg goed:
*vriendelijk goedemorgen zeggen als je wakker wordt, en niet grumpy blijven kijken
*als je weggaat: meld waarheen en hoe laat je weer thuis bent te verwachten.
*als je naar de stad gaat, of iets anders: vraag of je wat voor haar mee kunt nemen
*ruim elke week een keer je kamer op, ongevraagd, en maak hem ook zelf schoon
Dat soort kleine dingetjes doen het erg goed bij moeders, en ze kosten je weinig moeite.
Jullie kunnen beiden even niet omgaan met de situatie. En daar ga jij nu wat aan doen! Kom op, geen zelfmedelijden meer, maar een grote meid zijn.
Misschien kan ik je wel wat tips geven, bij mij deden ze het vroeger erg goed:
*vriendelijk goedemorgen zeggen als je wakker wordt, en niet grumpy blijven kijken
*als je weggaat: meld waarheen en hoe laat je weer thuis bent te verwachten.
*als je naar de stad gaat, of iets anders: vraag of je wat voor haar mee kunt nemen
*ruim elke week een keer je kamer op, ongevraagd, en maak hem ook zelf schoon
Dat soort kleine dingetjes doen het erg goed bij moeders, en ze kosten je weinig moeite.
donderdag 18 augustus 2011 om 16:53
Dit is tijdens je puberteit echt heel normaal dat je dit doormaakt.
Ik heb ook wel eens vreselijke dingen tegen mijn moeder gezegd, toen ik 15/16 was. En dat terwijl er niemand op deze aarde is die zoveel van mij houdt als mijn moeder.
En jouw moeder houdt ook van jou Princess en dat is juist een beetje de reden dat je ruzie krijgt. In deze rottige verwarrende tijd krijg je nou eenmaal ruzie om alles of niets.
Het enige wat je kunt doen is proberen alles redelijk uit te praten en haar met respect te behandelen. Wat respect, dat verdient ze namelijk. Ze heeft jouw luiertjes verschoond, pleisters op je knieën geplakt en je altijd beschermd.
Ik heb ook wel eens vreselijke dingen tegen mijn moeder gezegd, toen ik 15/16 was. En dat terwijl er niemand op deze aarde is die zoveel van mij houdt als mijn moeder.
En jouw moeder houdt ook van jou Princess en dat is juist een beetje de reden dat je ruzie krijgt. In deze rottige verwarrende tijd krijg je nou eenmaal ruzie om alles of niets.
Het enige wat je kunt doen is proberen alles redelijk uit te praten en haar met respect te behandelen. Wat respect, dat verdient ze namelijk. Ze heeft jouw luiertjes verschoond, pleisters op je knieën geplakt en je altijd beschermd.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 18 augustus 2011 om 16:54
quote:pimpelmeesje67 schreef op 18 augustus 2011 @ 16:51:
En wat voor vrienden heb je dan?
Toen ik 16 was had ik vrienden in de punk-scene... waren mijn ouders niet blij mee...Klinkt beetje vaag, maar gwn normale vrienden. Ze roken of drinken niet en zijn goed op school. Maar we auwhoeren wel veel, maar niet dat het erg word ofzo.
En wat voor vrienden heb je dan?
Toen ik 16 was had ik vrienden in de punk-scene... waren mijn ouders niet blij mee...Klinkt beetje vaag, maar gwn normale vrienden. Ze roken of drinken niet en zijn goed op school. Maar we auwhoeren wel veel, maar niet dat het erg word ofzo.
donderdag 18 augustus 2011 om 16:55
Grote meiden proberen een ander niet om te praten, lp. Die zorgen samen dat er een goede oplossing komt. Als jouw insteek is dat je naar je opa en oma moet en dat iets anders niet goed is, dan ga je het onderspit delven.
Het zou toch veel leuker zijn als je lekker thuis kunt blijven? Het helpt vaak heel goed als je voor jezelf eens op papier zet hoe je het thuis graag zou willen. En realiseer je dat jij nu momenteel waarschijnlijk ook niet de gemakklijkste bent om in huis te hebben he?
Het zou toch veel leuker zijn als je lekker thuis kunt blijven? Het helpt vaak heel goed als je voor jezelf eens op papier zet hoe je het thuis graag zou willen. En realiseer je dat jij nu momenteel waarschijnlijk ook niet de gemakklijkste bent om in huis te hebben he?
donderdag 18 augustus 2011 om 16:55
nou sorry maar als ik mijn dochter ooit kutkind noem mag ze mij keihard in mijn gezicht slaan
het is mij op die leeftijd 1x gezegd en ik herinner me het nog als de dag van gisteren
ookal meent ze het niet dat soort dingen hoor je als moeder niet te zeggen
heb je welleens gezegd dat ze jou heel erg kwetst met deze dingen?
en wat zegt ze dan?
het is mij op die leeftijd 1x gezegd en ik herinner me het nog als de dag van gisteren
en wat zegt ze dan?
donderdag 18 augustus 2011 om 16:57
Waar heb je ruzie over?
De regels die er in jullie huis zijn?
Wil je meer, dan je mag?
Zet je je tegen je ouders (of alleen moeder) af?
Is het pubergedrag waar je moeder niet oed mee omgaat?
Voor bijna alle gezinnen is de pubertijd een lastige periode, helaas soms met veel geschreeuw en door het overschreeuwen van elkaar wordt niet meer naar elkaar geluisterd.
En schelden is natuurlijk een makkelijke manier om je frustratie op elkaar kwijt te kunnen. Maar dat lijdt wel tot veel verdriet.
En meen je het echt dat je je moeder haat, wat haat je dan?
De regels die er in jullie huis zijn?
Wil je meer, dan je mag?
Zet je je tegen je ouders (of alleen moeder) af?
Is het pubergedrag waar je moeder niet oed mee omgaat?
Voor bijna alle gezinnen is de pubertijd een lastige periode, helaas soms met veel geschreeuw en door het overschreeuwen van elkaar wordt niet meer naar elkaar geluisterd.
En schelden is natuurlijk een makkelijke manier om je frustratie op elkaar kwijt te kunnen. Maar dat lijdt wel tot veel verdriet.
En meen je het echt dat je je moeder haat, wat haat je dan?
donderdag 18 augustus 2011 om 16:57
quote:ikbenevelyn schreef op 18 augustus 2011 @ 16:55:
nou sorry maar als ik mijn dochter ooit kutkind noem mag ze mij keihard in mijn gezicht slaan
en wat zegt ze dan?Ik denk dat princess haar moeder ook erg kwetst als ze zegt dat ze haar moeder haat. Pubers kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen hoor. Natuurlijk moet moeder wijzer zijn, maar gosh, je kind zou zeggen dat het je haat!
en wat zegt ze dan?Ik denk dat princess haar moeder ook erg kwetst als ze zegt dat ze haar moeder haat. Pubers kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen hoor. Natuurlijk moet moeder wijzer zijn, maar gosh, je kind zou zeggen dat het je haat!