Ruzie met moeder

18-08-2011 16:35 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon thuis bij mn moeder, en we hebben altijd ruzie. Om onbelangrijke dingen. Maar vaak lig ik savonds te huilen omdat ik me dan echt niet goed voel. Ik voel me niet meer thuis en vind het niet leuk om uit school thuis te komen. Ik ben liever de hele dag weg dan 5minuten thuis zitten. En ik heb al meerdere malen tegen haar gezegd dat ik haar haat. Ik weet niet meer wat ik moet doen om nog een beetje normaal met haar om te gaan ..
quote:ikbenevelyn schreef op 18 augustus 2011 @ 16:55:

nou sorry maar als ik mijn dochter ooit kutkind noem mag ze mij keihard in mijn gezicht slaan

Oh, dát is een goed advies, fysiek geweld! Los je alles mee op natuurlijk.
quote:ikbenevelyn schreef op 18 augustus 2011 @ 16:55:

nou sorry maar als ik mijn dochter ooit kutkind noem mag ze mij keihard in mijn gezicht slaan

het is mij op die leeftijd 1x gezegd en ik herinner me het nog als de dag van gisteren

ookal meent ze het niet dat soort dingen hoor je als moeder niet te zeggen

heb je welleens gezegd dat ze jou heel erg kwetst met deze dingen?

en wat zegt ze dan?Ze zegt dat ze het dan niet meende ..
16 is niet te jong om het huis uit te gaan hoor ik was 15 toen ik wegging
dan had ze het niet moeten zeggen
Maar je hebt iets gedaan of gezegd dat haar bloed deed koken, anders zou ze niet zo te keer gaan.

Wat?
quote:littleprincessx_ schreef op 18 augustus 2011 @ 16:58:

[...]

Ze zegt dat ze het dan niet meende ..

En zeg jij dat ook dat je haar niet echt haat? Als jullie beiden dingen zeggen die jullie niet echt menen, is het dan misschien niet handig om een time-out in te stellen als het mis dreigt te gaan? Je voelt zelf wel dat je bloed gaat koken.

Misschien wordt het tijd dat jij af en toe probeert de wijste te zijn, daar krijg je best de leeftijd voor.
Lieverd, als er iets rot is is er wel gezeur thuis.

Doet ze ook naar tegen je in de zin van "niet trots op je zijn, máár wel op je broer/zus. Je geen positieve aandacht geven, maar écht alleen maar zeuren, je negeren?"

sterkte
quote:galadriel schreef op 18 augustus 2011 @ 16:57:

Waar heb je ruzie over?

De regels die er in jullie huis zijn?

Wil je meer, dan je mag?

Zet je je tegen je ouders (of alleen moeder) af?

Is het pubergedrag waar je moeder niet oed mee omgaat?

Voor bijna alle gezinnen is de pubertijd een lastige periode, helaas soms met veel geschreeuw en door het overschreeuwen van elkaar wordt niet meer naar elkaar geluisterd.

En schelden is natuurlijk een makkelijke manier om je frustratie op elkaar kwijt te kunnen. Maar dat lijdt wel tot veel verdriet.

En meen je het echt dat je je moeder haat, wat haat je dan?

We hebben ruzie over echt alles, ze maakt van de kleinste dingen een probleem. Voorbeeld ; ik heb vieze schoenen aan. Dan zegt ze ; doe nu die schoenen uit. Ik zeg gwn oke en doe ze uit. En dan begint ze met een preek en begint ze te schreeuwen en dan word ik ook chagerijnig.

Maar tuurlijk haat ik haar niet, ik zeg dat gewoon omdat ik dan heel boos ben.
quote:Katherina schreef op 18 augustus 2011 @ 17:01:

[...]

En zeg jij dat ook dat je haar niet echt haat? Als jullie beiden dingen zeggen die jullie niet echt menen, is het dan misschien niet handig om een time-out in te stellen als het mis dreigt te gaan? Je voelt zelf wel dat je bloed gaat koken.

Misschien wordt het tijd dat jij af en toe probeert de wijste te zijn, daar krijg je best de leeftijd voor.Ik zeg dan ook dat ik het niet meende
Ik vind preken ook verschrikkelijk.

Maar soms betrap ik me er ook op.

Dat ik er een geef.
dat zal ik nog vaak horen van mijn dochter en daar zal ik echt niet gekwetst door zijn omdat ik weet dat ze dat niet meent

andersom daarentegen vind ik het heel anders , moeder naar kind bedoel ik
quote:galadriel schreef op 18 augustus 2011 @ 17:00:

Maar je hebt iets gedaan of gezegd dat haar bloed deed koken, anders zou ze niet zo te keer gaan.

Wat?Ze word gewoon snel boos, en ik ook. En dan begint het al met schreeuwen en schelden
quote:littleprincessx_ schreef op 18 augustus 2011 @ 17:02:

[...]

We hebben ruzie over echt alles, ze maakt van de kleinste dingen een probleem. Voorbeeld ; ik heb vieze schoenen aan. Dan zegt ze ; doe nu die schoenen uit. Ik zeg gwn oke en doe ze uit. En dan begint ze met een preek en begint ze te schreeuwen en dan word ik ook chagerijnig.

Maar tuurlijk haat ik haar niet, ik zeg dat gewoon omdat ik dan heel boos ben.Als je nu eens de volgende keer dat ze weer begint te preken rustig blijft? Ouders zijn net mensen, en soms is hun behoefte op dat moment om te preken. Als ze klaar is dan geef je haar een vrolijke kus en zeg je 'dankjewel'. Dat verwacht ze vast niet en als dat een paar keer zo gegaan is, dat stoppen die preken vanzelf wel.
Is dit altijd altijd al zo, of iets van de laatste tijd?
quote:galadriel schreef op 18 augustus 2011 @ 17:07:

Is dit altijd altijd al zo, of iets van de laatste tijd?Ehm al een paar maand
heb je wel eens gezegd: mam ik vind dat je de laatste tijd heel snel boos word en daar baal ik van , hoe komt dat?
@nessemeisje zo letterlijk bedoel ik het natuurlijk niet he , en het is al helemaal geen advies
quote:littleprincessx_ schreef op 18 augustus 2011 @ 16:44:

[...]

We hebben ruzie over mn vrienden, hoe ik me kleed en school. Er zijn wel andere gezinsleden. Mn vader werkt ver weg dus is niet altijd thuis, en ik heb nog een jonger broertje en zusje.

Kortom: je bent een normale 16 jarige..

Ok, dat kutkind is niet zo fijn van je moeder maar ik weet uit ervaring(ben ook 16 geweest ) Dat je achteraf vaak in zult zien dat je echt het bloed onder de nagels van je ouders kunt halen soms. Verder heel normaal dat je als 16 jarige ruzies hebt over dit soort dingen met je ouders. maar sommige ouders kunnen het niet zo hebben.
Als je nou 'ns met je moeder afspreekt dat je allebei tot 10 telt als het dreigt uit de hand te lopen?

Help je je moeder wel eens met het huishouden? Hou je je eigen kamer bij? Help je met de afwas? Of met de boodschappen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven