Ervaring kiddyboard

18-08-2011 18:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met een kiddybaord of buggy board achter de buggy? Tot hoeveel kilo kunnen ze dragen, passen ze achter elke buggy, is het handig of juist heel lastig?
Had een meerijplankje met stoeltje voor de Bugaboo.

Mijn oudste was 2 toen de jongste geboren werd en het was i-de-aal!

Vooral dat stoeltje is ontzettend makkelijk als je een kind onder de 4 hebt die te klein is om lang te blijven stilstaan.

Stoeltje was overigens geen bugaboo eigendom, maar paste wel op het meerijplankje van bugaboo. Ff googlen op meerijstoeltje, dan kom je er wel.

Hoe dan ook, als het leeftijdsverschil minder is dan 5 jaar, zou ik het zeker aanraden. Je loopt zo veel sneller dan met zo'n ukkie naast je in z'n slakkengangetje
Ik heb een lascal maxiplankje achter mijn dubbele kinderwagen.

Het fijne is dat het met 2 wieltjes is en je er niet de hele tijd met je voeten tegenop loopt.
Ik vind het een onding!

Stuurt slecht en zwaar, loopt heel onhandig.

Ik heb de jongste weer gewoon in de draagzak gedaan en de oudste in de buggy
Ik vond het wel een goede oplossing. Heb ook een lascal plankje. En als we hem niet gebruiken "klappen" we hem op, zet je hem vast en dan heb je er al helemaal geen last meer van. Ik heb een Quinny Buzz en dit is het enige plankje wat past. Dus niet elke plank kan op elke wandelwagen. Ik had er inderdaad het liefste eentje met een zitje maar dat kon helaas niet. Toch was dit echt een goede oplossing om er met twee op uit te gaan.
ik heb hem wel een tijd gebruikt, vond het echt ideaal.
Ik vond het ook niet handig. Heb zoon maar snel leren lopen

Nee serieus, oudste was al 3 toen jongste werd geboren. Hij heeft er heel weinig op gestaan. Het was handig voor een lange dag dierentuin, maar verder neuh... ik stootte alleen maar mijn schenen aan dat ding.

Mocht je er een willen aanschaffen: ik zou nooit geld betalen voor een nieuwe. Lekker MP afzoeken naar een voor 20 euro ofzo en die weer doorverkopen.
ik vond hem ideaal,al ging er wel even een driftbui van mijn dochter aan vooraf...:-) want die wilde liever getild worden dan erop staan,maar toen ze eenmaal de smaal te pakken had riep ze naar iedereen : toet toet!

Mijn man vind het lascal buggy board lastiger, hij is wat langer en stoot de hele tijd zijn voeten eraan, en zegt slecht te kunnen sturen.

Misschien ss een draagdoek voor de kleine ook nog een optie?
Ik vind het ideaal en heb hem veel gebruikt, wij hebben een plankje van Mutsy die op onze Quinny kinderwagen past. Dochter staat er graag op en gaat er ook wel eens op zitten. Zonder loopt makkelijker, maar het gaat prima en lekker snel.
1 keer is genoeg
Heeft iemand ook misschien ervaring met de kid-sit? Dat is een plankje en zitje in een
Wij hebben de Lascal gehad en ik vond het meer dan ideaal. Mijn dochter was net 2 toen mijn jongste werd geboren. Zo konden we fijn stukken lopen. Overigens toen dochter 3 jaar (of iets ouder weet het niet precies) toen werd het onhandig want toen werd ze te zwaar.
Yep, wij hebben een kidsit en ik vind het erg handig.

Onze kids schelen 20 maanden. De jongste is inmiddels 1 jaar geweest en de oudste wordt in oktober 3. Het eerste half jaar heb ik veel gebruik gemaakt van de combinatie draagdoek-buggy.

Nu zit de jongste in de buggy en de oudste op de kidsit. Ze gaat ook wel van de kidsit af om stukjes mee te lopen. Geen probleem lijkt me. Het voordeel van de kidsit is dat je niet met een kind zit dat ineens gedragen wil worden. Nadeel vind ik wel dat het niet echt voor hele lange afstanden is. Wij hebben ook een simpele en goedkope buggy erbij gekocht en die hadden we met de vakantie mee. Zo'n dagje dierentuin zou ik in mijn eentje ook niet aandurven en dan is zo'n tweede buggy weer handig. Bij dat soort gelegenheden ben je vaak toch als gezin weg, dus kun je beide een buggy duwen.

Nog een nadeel van de kidsit is dat je wel een beetje schuin achter je kinderwagen moet lopen, maar mijn stang kan worden verlengd dus ook dat valt wel mee uiteindelijk. Ik ben persoonlijk blij dat we door de draagdoek en de kidsit hebben kunnen voorkomen dat we zo'n onding van en dubbele kinderwagen/ buggy moesten aanschaffen.

Ik vind het grootse voordeel dat ik op mijn thuisdagen er lekker op uit kan met de kinderen. De jongste kan inmiddels voorop mee op de fiets maar ik merk dat ik het wandelen veel leuker vindt.
Nou, de jongste in een draagdoek doen is geen optie. Ze wordt al bijna 2. ;)

Ons probleem is eigenlijk dat onze zoon van bijna 5 een aangeboren afwijking heeft in zijn rug waardoor hij geen giga-afstanden kan afleggen. Op dit moment vindt hij het al vermoeiend om van bij ons thuis naar school te lopen ( wat 5 minuten lopen is ) Als zijn zusje uit de buggy springt, ziet hij zijn kans schoon om haar plaats in te nemen, maar die buggy kan dus maar tot 15 kilo, terwijl zoonlief er 18 weegt. We wilden een opvouwbare bolderkar aanschaffen voor de dagjes uit, zodat hij zich daar dan in kan gaan zitten, maar omdat we over 2 weken op vakantie gaan ( en voor de kortere stukken thuis, zoals naar school en de supermarkt ) dacht ik dus dat zo`n buggy board wel makkelijk zou zijn. Maar als dat ding dus ook maar een maximale draagkracht van bijvoorbeeld 15 kilo heeft, is het voor ons dus niks. En ik wilde dus inderdaad weten of het een beetje handig is in gebruik en dat je dan geen blauwe schenen eraan overhield.

Vind het heel moeilijk om een passende oplossing voor onze zoon te vinden. Aan hem zie je niet dat er iets aan de hand is, maar hij kan dus gewoon de afstanden niet afleggen die zijn vriendjes wel kunnen afleggen. Het is niet zo dat hij de hele dag in een rolstoel moet zitten, maar als we naar de supermarkt gaan, te voet, is het voor hem al pijnlijk en vermoeiend in zijn rug en benen.

Misschien weet 1 van jullie een oplossing?
Dan zou ik een kiddyboard echt niet doen. Dat heeft echt een maximaal gewicht. En een dubbele buggy? Of zijn die weer te klein?

Of een echte bolderkar. Die kan behoorlijk wat gewicht hebben.
Hij is eigenlijk al te groot voor in de buggy. Denk dat we inderdaad voor een bolderkar gaan. Die kunnen nog het meeste gewicht dragen, en ik hoef niet over een jaar voor iets anders te gaan kijken.
Is een driewieler geen optie? Kan hij zelf fietsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven