Verkeerde pil

18-08-2011 22:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Per ongeluk heb ik de pil van vrijdag genomen i.p.v. donderdag, maakt dat uit?

Groetjes,

Maria
Dat ligt eraan welke pil je slikt. Wanneer al je pillen hetzelfde eruitzien en dezelfde dosering zijn maakt dit niet uit.
meestal maakt het geen zak uit. Welk merk heb je?
Ik slik Ethinylestradiol/evonorgestrel.

Hebben jullie ook bijwerkingen? Ik ben nog nooit zo moe en chagarijnig geweest. Normaal zit ik vol energie en ben ik happy.
dat maakt niets uit, het zijn allemaal dezelfde pillen, is microgynon. Die buien kun je daar in ieder geval niet aan wijten
De pillen in die strip zijn allemaal identiek.
Als het een éénfasepil is, maakt het niet uit.
quote:maria19 schreef op 18 augustus 2011 @ 22:53:

Hebben jullie ook bijwerkingen? Ik ben nog nooit zo moe en chagarijnig geweest. Normaal zit ik vol energie en ben ik happy.Heb je dat sinds je deze pil slikt? Dat kan er wel degelijk mee te maken hebben. Van geen enkel medicijn worden de bijwerkingen zó onder tafel geschoven als van de pil.
quote:maria19 schreef op 18 augustus 2011 @ 22:53:

Hebben jullie ook bijwerkingen? Ik ben nog nooit zo moe en chagarijnig geweest. Normaal zit ik vol energie en ben ik happy.

Dat is een eenfase pil, dus het maakt niet uit als je een andere 'dag' slikt.

Toen ik Ethinylestradiol/evonorgestrel ipv microgynon kreeg, moest men ook ineens oppassen voor mijn buien. Na ongeveer drie maanden herstelde dat zich bij mij. Wel heb ik nu nog een week voordat mijn 'menstruatie' plaatsvindt een enorme vetbehoefte en een enorme schoonmaakwoede. Dat laatste was herkenbaar tijdens mijn echte menstruatie ten tijde ik nog geen pil slikte, maar die vetzucht :s Niet goed voor mijn lijn.

Als je na een gewenningsperiode nog niet tevreden bent over de bijwerkingen, moet je gewoon de apotheek vragen of je je oude pil kan krijgen. Dat kost vaak iets (niet veel) meer, maar dat lijkt me opwegen tegen het ongemak.
Ga naar je huisarts en zeg dat je deze klachten krijgt van de hulpstoffen in de pil (de werkzame stof is inderdaad hetzelfde, de hulpstoffen niet).

Vraag of je "op medische indicatie" microgynon kan krijgen.

Die tip kreeg ik op internet omdat ik ook klachten kreeg.

En het werkte, ik zit nu weer happy in mijn vel !!!
Ik heb deze pil ook mee gekregen van de apotheek terwijl de huisarts microgynon 30 had voorgeschreven. Maakt dat uit? dit is de eerste keer dat ik de pil ga slikken.
quote:summercocktail schreef op 19 augustus 2011 @ 11:41:

Ik heb deze pil ook mee gekregen van de apotheek terwijl de huisarts microgynon 30 had voorgeschreven. Maakt dat uit? dit is de eerste keer dat ik de pil ga slikken.

Maakt geen verschil.

Google maar eens de 2 namen en vergelijk de bestanddelen.

Microgynon is de merknaam, een equivalent is net zo zeker alleen goedkoper voor de apotheker en de gebruiker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven