Single-topic waar is het?

10-08-2011 12:23 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar is het single topic gebleven? Ben ik terug van vakantie en dan is er geen "levend" single-topic meer :(...

Zijn er nog meer meiden die een beetje (anoniem) ervaringen willen delen over het wel en wee van het single-leven met zijn ups en downs?
Vaak vrienden/kennissen van vrienden. Loopt niet altijd goed af haha!

Maarrrrrrr na een beetje er over te hebben nagedacht weet ik wel waarom het (bij mij) op de één of andere manier werkt, hier komt het:

Zelf ben ik best wel een beetje onzeker over mijn voorkomen waardoor ik soms ook zo kan ogen tijdens het stappen. En wat is er onaantrekkelijker dan een onzeker persoon? Als ik met vrienden ben daarentegen durf ik me meer te laten gaan waardoor ik uitstraal dat ik tevreden ben met mezelf, en waardoor de mannen dus denken: hee wat een vrolijke meid!
Juist ster89 helemaal mee eens!!! een zelfverzekerd persoon is veel leuker om te zien!

Ik heb ook soort gelijk probleem ja!

Daarom vroeg ik me ook af waar jullie je dates tegenkomen want voor mij werkt het op stap ook niet. Ga ook niet meer zo veel. Verder is mijn wereldje/leventje al helemaal ingevuld. Werk, vrienden, familie etc. En daar loopt geen ware jacob tussen... Dus ik ontmoet weinig nieuwe mannen..
Oók met je vrienden op stap kunje je goed vermaken en je vrij voelen, zeker als je met een gemeng groepje gaat. Met twee (überslanke -daar heb je mijn probleem al- ) vriendinnen werkt dat dus niet.. Niet omdat het niet leuk is overigens, maar gewoon omdat ik me dan onzeker voelt.. (niet dat ik dit niet meer doe, begrijp me niet verkeerd, puur vanuit een dating-perspectief)

Dan maak je gewoon veel lol en ben je niet zo bezig met de onbekende mannen om je heen. Dan kan het dus maar net zo zijn dat je Jacob tegenkomt die avond. Vooral als je ervoor zorgt dat je af en toe 'alleen' bent: drankje halen/toilet-bezoekje. (zodat hij je ook nog aan durft te spreken )

Verder.. werk ook wel eens maar dat bevalt mij niet zo goed. Veel te veel gedoe als het niets wordt (dezelfde reden waarom het met vrienden-van niet zo'n goed idee is). Maar op stap met collega's als hun vrienden ook komen? Verjaardagen van kennissen?

Ik ben ook wel benieuwd naar meer input!!
Ik ben in het verleden mijn dates op allerlei plaatsen tegengekomen: vrienden van vrienden, sportvereniging, internet, vakantie... De gebruikelijke plaatsen eigenlijk.

Ik ben wel degelijk kritischer geworden, omdat ik van elke ervaring weer dingen meeneem die ik juist wel of niet meer wil. Toen ik 18 was, vond ik het genoeg dat mijn vriendje humor had en dat we dezelfde muzieksmaak deelden. Was het nu nog maar zo makkelijk! Met hem heb ik ook nog eens best lang een leuke tijd gehad.

Maar nu even geen mannen voor mij!
@ snorhaar: waarom geen mannen voor jou?

Ik heb dat gevoel ook vaak na een mislukte date maar dan hoor ik mijn vriendinnen weer met hun bruiloftplannen en de verschillende babyproblemen en dan denk ik, verdorie dat zou ik ook wel willen! hahah maar dat is nog ver weg voor mij!

Op mijn wekr heb ik ook nog eens het probleem dat er vrijwel alleen vrouwen werken. Werk in het onderwijs dus helaas... dat gaat voor mij ook al niet op!
Ster, ik had juist bedacht dat het wel handiger zou zijn om iets te beginnen met iemand die ik wat langer ken. Juist om teleurstellingen te voorkomen met mannen die het (achteraf is makkelijk praten natuurlijk) als vrijblijvend zagen.
Meikemeike, ik vind het wel lekker om te doen en laten wat ik wil en niet altijd rekening met iemand te hoeven houden. In de langere relaties die ik heb gehad bleek ik degene te zijn die de kar trok en daar heb ik even genoeg van.
@Snorhaar: helaas al het probleem tegengekomen dat ik een ontzettend gezellige, leuke, sexy, heerlijke, fijne helaas toch niet potentiële leuk-voor-de-neuk, friend with benefit ben En daarmee dus heel vrijblijvend
Ik wil ook wel meeschrijven

Ik ben 25 jaar en al tijdje single (paar maanden geleden wel zo'n 3 maanden gedate met een heeeelee leukerd). Ik ben eigenlijk altijd alleen geweest op paar dates na, wat mij inprincipe prima beviel. Nu na die leukerd van paar maanden geleden, wat ik zo leuk vond, heb ik besloten dat ik het weer wil Maar goed, leuk besloten, maar er is niemand waarmee k het wil. Mijn probleem is tegenwoordig ook een beetje dat ik erg kritisch geworden ben en veel negatieve ervaringen heb meegemaakt waardoor ik nog wel eens als een bitch uit de hoek kan komen en jongens op afstand hou....

Dates vooral gevonden op feestjes in de buurt. Echt met stappen nog nooit. Ook wel via internet.
ik sta op rp ,of ik moet hem tegen het lijf lopen hier in de supermarkt ,wie weet
zak ik jullie eens laten lachen ,het is wel echt gebeurd hoor ik had een rioolverstopping ,er komt iemand van zn ontstopping ,en er vloog een vlam over ,de andere week moest hij weer komen bleek de baas te zijn ,en de week daarop zijn we gaan daten .zo kom je het niet vaak tegen he .
Hier nog een!

Al 5 jaar single (ik ben 28) wat scharrels daargelaten. Van internetdaten word ik alleen maar droevig (man, man wat een mannen )

Ik ben het single zijn meer dan zat, maar kom geen leuke vent tegen!
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Lol nou, wel veel mensen

Geeft de burger moet!

Afgelopen weekend was top! Leuk feest, leuke dat een zondag heel de dag met vriendinnen wat gedaan.....

Hoe doen de andere dames dat? Met daten....de date was erg leuk, de kerel in kwestie is blijven slapen en nu een week op vakantie, afgelopen weekend nog wel gesmst, maar niks concreets afgesproken.....en nu hoor ik natuurlijk weer niks...ik haat dat date gedoe....

Maar prima, komende woensdag weer een andere date, dus er zit genoeg in de pijplijn....over leuke mannen heb ik weinig te klagen alleen op de een of andere manier kom ik niemand tegen waar er echt een klik mee is voor de langere termijn....
quote:kalliope1986 schreef op 16 augustus 2011 @ 11:58:

Lol nou, wel veel mensen

Geeft de burger moet! liever moed!

Afgelopen weekend was top! Leuk feest, leuke dat een zondag heel de dag met vriendinnen wat gedaan.....

Hoe doen de andere dames dat? Met daten....de date was erg leuk, de kerel in kwestie is blijven slapen en nu een week op vakantie, afgelopen weekend nog wel gesmst, maar niks concreets afgesproken.....en nu hoor ik natuurlijk weer niks...ik haat dat date gedoe....

Maar prima, komende woensdag weer een andere date, dus er zit genoeg in de pijplijn....over leuke mannen heb ik weinig te klagen alleen op de een of andere manier kom ik niemand tegen waar er echt een klik mee is voor de langere termijn....

Als je op zoek bent naar een serieuze relatie, is het dan wel de juiste strategie om met iemand het bed in te duiken, hem een paar dagen later al af te schrijven en door te gaan met de volgende?

Ik weet niet wat de anderen hier doen, maar ik (27, 4 maanden single na relatie van 3 jaar) date (en neuk) pas als ik een klik ervaar, niet andersom
Heb ik met mijn post dit topic om zeep gebracht of zijn jullie de afgelopen dagen toevallig allemaal de liefde van jullie leven tegengekomen ? Zoja, waar moet ik zijn??
Haha nee hoor Sacha, ook ik begin dertig, heb de liefde van mijn leven nog niet gevonden. Op de één of andere manier wil het tot nu toe nog niet lukken.

Nou kom ik ook niet iedere dag een leukerd tegen hoor, maar in de zeldzame gevallen dat dit gebeurt hebben ze geen interesse. Ja wel interesse voor eventjes, maar voor 1 nacht en dat is niet waar ik naar op zoek ben.

De mannen die achter mij aan zitten vind ik weer niet leuk.

Waar kom ik de mannen tegen, leuk of niet leuk: vaak gebeurt dat toch via via, zijn het vrienden van vrienden of kom je weer met mannen in contact die je van vroeger al kende. Als ik zo kijk naar de afgelopen jaren dat ik weer vrijgezel ben dan is dat op die manier gegaan. En een enkele keer via het werk of op de sportschool.

Nou,ik blijf meelezen:)
Nee hoor Sasha, ik ben niet iemand tegengekomen.....ja iemand die leuk vind misschien....

Via internet weet je niet meteen of er een klik is...en helaas mijn scharrel heeft een vriendin dus die ben ik kwijt sinds een maand of 3, dus fysieke behoeften probeer ik nu op een andere manier op te lossen ;)

Meteen met iemand het bed in duiken is niet altijd verstandig, maar soms gebeurd het en scheelt ook een hoop gedoe; dan weet je in ieder geval dat dat klikt (vind ik heel belangrijk)....

Qua mannen, ik heb een hekel aan het hele date gedoe: dat vaag op en neer smssen etc, zeg gewoon als je nog een 2e date wil (op het eind van de avond of de dag erna en doe een voorstel voro een datum), ik stuur eigenlijk altijd meteen sms naar een man als ik verder geen interesse en verwacht eenzelfde eerlijkheid ook van anderen (valt helaas enorm tegen)
Kalliope, ik kan ook slecht tegen dat date gedoe. Dan wil je weer te graag en dan speel je te veel spelletjes. Het is nooit goed. Iedereen is anders en interpreteert die signalen anders.

Ik zelf wel een beetje bezig momenteel. Paar keer met een oude bekende gezoend, contact was al snel seksueel getint. Nou, een SV kon ik wel gebruiken, dus laatst afgesproken. Bewust een leuke sms gestuurd na deze nacht en wilde het daarbij laten voorlopig. Liet het aan hem of hij het als SV wilde of ONS..

Nu neemt meneer dagelijks contact op via sociale netwerken, kort maar krachtig. Leuke berichtjes. Als ik hem sms krijg ik vaak een ietwat kortaffe reactie terug waardoor ik er eigenlijk een beetje klaar mee was. Graag of niet ofzoiets...

Maar net als ik zoiets denk/besluit, gaat hij weer leuk contact opnemen! Ik snap mannen niet...

Wellicht ook voor hem even aftasten hoe ik er in sta, maar ik ga hier wel snel andere emoties aan koppelen (zou het dan toch...?). Ik vind duidelijkheid fijn...

Beetje onduidelijk verhaal, forum mobiel dus wat compacter. Maar dit is even hoe de vlag er voor hangt hier!
Hier ruim 6.5 jaar single, aantal x op datingsites gestaan, maar tot op heden eigenlijk helemaal niets uitgekomen!

Soms kan ik wel eens een dipje hebben, vooral omdat mensen om me heen wel druk aan het settelen zijn en het bij mij maar niet wil lukken.

Ik kom ook op te weinig op plaatsen waar ik leuke mannen tegen zou kunnen komen en daten heb ik even op een laag pitje gezet dus voorlopig zal het er ook niet inzitten, maar ik heb mezelf er bij neergelegd. Misschien dat ie dan opeens voor me staat haha
@kalliope: helemaal mee eens; ik heb niets met al die ingewikkelde zogenaamde regels, duidelijkheid is veel relaxter. Veel beter inderdaad om meteen te laten weten als het geen toekomst heeft! Neem jij ook het initiatief voor die vervolgdate?

@ster89: kan je dit met hem bespreken of kennen jullie elkaar daarvoor niet goed genoeg?

@Kristos, ik hoop met je mee! Geforceerd daten vind alleen zwaar vermoeiend en teleurstellend, ik ben op dit moment ook meer van het open staan en gewoon rondkijken dan dat het een 'zoektocht' is, scheelt een hoop stress en tijd! En ik moet eerlijk zijn, de mannen die ik nu op deze manier tegenkom zijn over het algemeen een stuk leuker dan de blind dates die ik daarvoor allemaal gehad heb, dus misschien is dit toch de manier ;)
quote:sacha27 schreef op 20 augustus 2011 @ 00:05:

Geforceerd daten vind alleen zwaar vermoeiend en teleurstellend, ik ben op dit moment ook meer van het open staan en gewoon rondkijken dan dat het een 'zoektocht' is, scheelt een hoop stress en tijd! En ik moet eerlijk zijn, de mannen die ik nu op deze manier tegenkom zijn over het algemeen een stuk leuker dan de blind dates die ik daarvoor allemaal gehad heb, dus misschien is dit toch de manier ;)

Nou ik zou dat ook moeten proberen... maar kan het niet laten om in de stad of op stap selectief rond te kijken! misschien moet ik het ook maar gewoon zo laten en kijken wat er dan op mn pad komt... ik wil het denk ik gewoon TE graag... en dan gaat het natuurlijk niet werken...

Schrijf ik alles maar wat vaker van me af op t forum ;)
het singletopic 'singles in the city say...' bestaat nog wel toch?
Ik pak het daten ongeveer hetzelfde aan als Sacha27. Ik date niet snel, als ik date dan vind ik degene wel al de moeite waard. Ik heb geen trek in het daten om het daten omdat dat altijd teleurstellend werkt. Het is wel al voorgekomen dat iemand direct is blijven slapen, maar met de nadruk op slapen Hoe lastig dat soms wel eens is

Daten vind ik eigenlijk ook vreselijk, maar aan de andere kant ook heeel spannend. Het 'wachten' op smsjes achteraf, wie neemt de volgende stap weer enz.
@kalliope1986: Misschien heb je het al ergens genoemd hoor, maar waar haal jij je dates vandaan?

@Kristos: Ik snap wat je bedoeld, dat iedereen aan het settelen is. Ik denk dat ik eigenlijk geen moeite zou hebben met single zijn als mijn vriendinnen het ook waren. Zij zitten al in de trouw en kinderen krijgen fase en hebben geen zin meer om mee te gaan stappen enz. Dan word je wel met je neus op de feiten gedrukt.

@Meikemeide: Niets mis met gezellig rondkijken toch? Doe ik ook, zelfs als ik een vriend heb hoor. Alleen kijken he haha.
quote:TomorrowMorning schreef op 21 augustus 2011 @ 11:42:

@Kristos: Ik snap wat je bedoeld, dat iedereen aan het settelen is. Ik denk dat ik eigenlijk geen moeite zou hebben met single zijn als mijn vriendinnen het ook waren. Zij zitten al in de trouw en kinderen krijgen fase en hebben geen zin meer om mee te gaan stappen enz. Dan word je wel met je neus op de feiten gedrukt.

@Meikemeide: Niets mis met gezellig rondkijken toch? Doe ik ook, zelfs als ik een vriend heb hoor. Alleen kijken he haha.

Helemaal mee eens! Als ik zaterdagavond mijn vriendinnen rond bel of ze zin hebben om mee een drankje te gaan doen (hoeft van mij nog niet eens hele nacht op stap) dan komen ook allemaal excuses voorbij.. nee heb dit of dat met mijn vriend. Ook zijn mijn vriendinnen helemaal ind e ban van het trouwen... pff dan voel ik me helemaal opgejaagd... en een kneus dat ik nog niet eens een relatie heb...

Jaa en dat rondkijken leuk en aardig maar als ik een geschikte kerel zie dan durf ik hem 9 van de 10 keer ook nog niet aan te spreken! Dus ja dat schiet ook niet echt op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven