Plastic verwijderen uit oven

19-08-2011 13:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wou vanmiddag lekker koekjes gaan bakken met mijn 2 jarige dochter, gezellig!

Dus ik de oven voorverwarmen en ondertussen ging ik het beslag maken, trek ik later de oven open en zie daar een gesmolten plastic zakje waar een houten spelletje in zat...

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8ZUY7VL7.jpg

Maar nu, kan ik mijn oven nog schoonkrijgen of is hij rijp voor de vuilstort?

Het plastic is overal gaan zitten en met afschrapen krijg ik niet alles weg, met iets verwarmen gaat het heel erg slierten en krijg ik het ook niet weg.

Het is al een oude oven en ik heb nog een combi staan maar tis toch erg zonde!
Misschien werkt de ammoniak met groene zeep truuk hier ook?

Wanden en rek insmeren met groene zeep.

Bakje ammoniak er in zetten.

24 later oven schoonmaken.
Dat werkt tegen ingebrande resten toch Ramiaatje? is misschien wel het proberen waard, heb het beiden niet in huis maar moet zo nog even naar de stad!
INderdaad, je krijgt je oven er weer super schoon mee, en misschien werkt het ook wel voor die gesmolten plastic resten.

Of je moet het geheel goed af laten koelen en dan op een lage temp zetten misschien kun je dan met een plamuurmes oid het plastic erafbikken.
En een variant op kaarsvet verwijderen? Stukje keukenpapier en met heet strijkijzer er overheen. Dus inderdaad oven verwarmen, klep open en met keukenpapier het plastic er af vegen als het gaat smelten?
Dat heb ik al geprobeerd Ramiaatje maar het plastic gaat slierten
Werkt ook niet Vin er blijven resten zitten, je veegt het daarmee best wel uit, tis echt rotspul.
Aceton.
verba volant, scripta manent.
(BTW, fijn om je weer eens te zien Vin! alles goed met jou en minivin?)
quote:MarianneDavids schreef op 19 augustus 2011 @ 13:41:

Aceton. das ook een goeie! ook maar even halen vanmiddag, heb alleen nagellakremover zonder aceton.
Of stickerverwijderaar?
quote:poppedotje schreef op 19 augustus 2011 @ 13:42:

(BTW, fijn om je weer eens te zien Vin! alles goed met jou en minivin?)

Ja lieverd, gaat goed. Straks gaan we het kinderfeestje vieren van minivin. Ze heeft er zo'n zin in. Vanochtend op school getrakteerd, heerlijk glunderend koppie had ze. En dan zijn we uitgefeest, vorige week was het grote feest en die week ervoor was ze echt jarig. Is dat nog eens lang jarig zijn of niet?

Hoe is het met jou en de popjes afgezien van de plastic oven?
quote:ramiaatje schreef op 19 augustus 2011 @ 13:46:

Of stickerverwijderaar?Heb ik ook niet in huis ik ga eerst de aceton even proberen! en daarna de oven met ammoniak schoonmaken, kijken of het lukt!
Fijn dat het goed gaat Vin! en gefeliciteerd met Minivin

Met de Popjes gaat het goed! Uk is zindelijk en echt een enorme boef en Popje is lekker op vakantie met opa! met haar gaat het ook heel goed, de vakantie doet haar goed!
Ook al is het een wat oudere post, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik ga de tips gebruiken, thanks!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven