andere mobiele telefoon

14-08-2011 11:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mobiele telefoon is sinds een paar dagen kapot. Ik kreeg ineens een scherm met rare gekleurde strepen in het beelscherm. Kan er niks meer mee. Het is al een oudje, dus

denk ik niet dat repareren nog zin heeft.

Ik wil nu een nieuwe telefoon kopen. Gewoon een eenvoudig ding. Gebruik hem alleen voor bellen en smsen. Maar ik wil wel graag mijn oude nummer houden. Hoe werkt dit? Ik heb nu een mobiel nr met abonnement. Kan ik een goedkope pre paid telefoon kopen en dan de simkaart van mijn oude telefoon indoen? Of zit het toch anders in elkaar?
Jahoor als jij bijvoorbeeld een vodafone abonnement hebt, dan koop je of een telefoon bij een vodofane zaak, of je koopt een telefoon waar je een vodafone prepaid kaart bij krijgt. Hier kan je dan gewoon je eigen sim kaart in doen. Als je bijvoorbeeld 1 van T-mobile koopt, pakt die je vodafone kaart niet. Dan zal je hem eerst simlock vrij moeten laten maken.
bij de hema is nu een nokia 1800 inde aanbieding.

anders bij mediamarkt de meest simpele gsm zonder simlock kopen.
Ja, als antwoord op je vraag, maar dan moet je wel een pre paid kopen van dezelfde provider, anders doet ie het niet, vanwege de simlock.

Je kan ook een telefoontje kopen bij Mediamarkt, die zijn simlockvrij en daar kun je iedere simkaart in kwijt. Ze hebben daar voor twee tientjes al een goed toestel.
Als je een oudje hebt zoals je zegt, is het dan misschien niet een idee om eens langs te gaan bij de winkel van jouw provider? Wellicht kun je je abonnement verlengen met een gratis toestel. En ook direct even kijken of het abonnement wat je nu hebt wel bij je belgedrag past... Misschien heb je nu een veel te veel minuten waar je wel

voor betaald. Kijk het ff na. Succes!
Je kan gewoon een simlockvrij toestel kopen of een T-Mobile prepaid, deze zijn meestal ook simlockvrij.

Je kan ook je abonnement verlengen met een nieuw toestel, maar dat is helemaal afhankelijk van je huidige abonnement en wat je belgedrag is zoals mimimama al zei. Wil je geen prepaid maar wel een abonnement dan kan je een simonly nemen.
Ik heb een abonnement bij vodafone. Kan ik dan een prepaid toestel van vodafone kopen en daar mijn simkaart in doen?
Heb uiteindelijk een simlockvrij toestel gekocht. Telefoon werkt gewoon, kan weer bellen. Maar ik loop nu tegen het volgende aan. Ik had gedacht dat mijn contactpersonen ook mee over zouden gaan naar de nieuwe telefoon, want ik gebruik mijn oude simkaart. Dat is niet zo. Ik kon kiezen uit de optie kopieren simkaart naar telefoon. Heb dit gedaan. Hij kopieert alleen 4 telefoonnummers zoals 112, klantenservice enzo. Toen heb ik de andere optie gekozen: kopieren van telefoon naar simkaart. Kreeg ik hetzelfde.

Waar kan ik mijn oude telefoonnummers en sms berichten vinden?
Helaas nergens, je nr's staan dan op je oude telefoon..

Vanaf nu altijd je nummers op je sim opslaan!
Internagelaktisch
quote:jazz9 schreef op 19 augustus 2011 @ 20:14:

Ik heb een abonnement bij vodafone. Kan ik dan een prepaid toestel van vodafone kopen en daar mijn simkaart in doen?Om deze vraag nog te beantwoorden: Nee, dat kan niet. Op prepaid toestellen van Vodafone zit een servicelock. Dus je kan er alleen prepaidsim instoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven