* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
ff alleen maar bijgelezen maar Emmetje wil je toch even hart onder de riem steken. Hoop dat je heel erg gaat genieten dit weekend, wel lekker nu.

En marit kan me helemaal voorstellen dat je 'moeite' hebt met de manier van omgang van je schoonouders. Wat goed dat je er toch zo'n luchtig grapje van kan maken, dat je ze toch belt. Dat stadium zal ik met mijn schoonmoeder wel nooit halen denk ik .. Wat een heftig verhaal van je zwager, wat een gemis lijkt me dat.

Over mijn schoonmoeder gesproken, we waren er zaterdag en op zich ging het okee hoor, maar ze vroeg me opeens wat voor opleiding ik nou eigenlijk gedaan had. Na jaren in de schoonfamilie is er blijkbaar errug weinig blijven hangen.. Ben best wel beledigd eigenlijk... En bedacht me dat ik het gevoel had dat er niet zo vaak naar mij gevraagd wordt misschien toch wel ergens vandaan komt. En ik ga in zo'n omgeving ook niet uit mezelf de grootste verhalen over mezelf afsteken moet ik zeggen. Denk dan juist laat maaar!! Tot zover schoonmoeder irritatie.

Wat een storm he? gigantisch!

Ik zou kort posten dus ga er toch maar weer even vandoor. Utregjochie is al de hele week ziek thuis en ik ben ' m zat. Ik had gehoopt dat ie morgen zou gaan werken maar helaas..Wat een bitch hier he? maar Utregjochie is dan ook altijd de zieligste persoon op aarde als ie iets onder de leden heeft, en dat irriteert mij na 3 dagen ( eigenlijk op dag 1 al maar staat helemaal zo lullig..). Gelukkig ga ik zelf morgen naar vriendinnetjes in NIjmegen, wel zo gezellig.

En vandaag een heeeerlijk dagje in de sauna gehad, maar kwam thuis en viel meteen met mijn neus in de stress, utregjochie ging uitgebreid op de wc zitten terwijl het avond spitsuur hier was...

Ik weet het, ben ontzettende klaagmuur hier, sorry, moet het ff ventileren..

Voor zonnetje; welkom!!

Ik ben Wieneke in real life, woon in Amersfoort ( dichtbij Jane dus!), 31 jaar en woon samen met Sander. Ik werk op het moment niet maar ben dat in 2008 zeker van plan weer te gaan doen. Hiervoor werkte ik als coördinator thuiszorg. MIjn opleiding ( mocht mijn schoonmoeder meelezen is HBO-V en in mijn vrije tijd sport ik graag (lesjes op sportschool en hardlopen). En ben sinds kort druk met mijn cursus tuinontwerpen, erg leuk!

En jij?! vertel vertel...

Ik kan het ook niet kort houden he. Nog ff dan.

Cp, wat snel al jullie verhuizing, heeft 1 van jullie hier ook weer werk gevonden?

Nu stop ik echt!! Liefs!
WEEKEND !!!

Marianne, als ik Zoë's filmpje zo op Hyves bekijk, gaat ze inderdaad snel kruipen ! Over dat drinken: hier dezelfde 'zorg'. Geef jij ook water of diksap? Laura krijgt dat elke dag aangeboden, maar ze drinkt er niets van. Ze speelt alleen met de fles. Wat ik om 17.00 uur doe is warm water met een klein beetje melkpoeder. Dat drinkt ze wel en krijgt ze toch vocht binnen.

Als je Zoë nou overdag meer drinken geeft, heb je kans dat ze 's avonds niet meer om een voeding komt.

Metis, wat stoer dat je bokst ! Gaaf zeg. Handig zo'n oppas. Heeft zij ervaring met oppassen? Ik zoek ook nog iemand, maar ik vind het heel lastig. Ik weet eigenlijk niemand. Over 2 weken hebben wij een verjaardag op zaterdagavond en ik zou best een oppasmeisje willen hebben, dus ik ga ook nog even rondspeuren.

Lastig dilemma over Eva's hoofdje. Ik weet ook niet wat ik zou doen. Als je toch verbetering ziet, zou ik -geloof ik- ook neigen naar 'niets' doen. Maar ik kan dat moeilijk bepalen voor je.

Zon, echt leuk dat je hier meeschrijft !

Ik vind het zelf ook wel stoer dat ik een week weg ga (een beetje tè stoer, vrees ik....). Menstruatie is inderdaad weer weg. Heeft 6 weken tussen gezeten met de 1e menstruatie. Ik hoop niet dat ik zulke lange cycli ga hebben, het broekloeren omdat je niet weet wanneer je ong. wordt, vind ik heel irritant.

Kun je trouwens je ei kwijt, nu je niet lekker in je vel zit? Praat je er met mannie over? Wat kan ik voor je doen? Spannend met de verhuizing enzo. Pfff, probeer je niet te druk te maken joh, het gaat gewoon een drukke tijd worden. Face that, het hoeft niet allemaal tegelijk hè?

Marit, wat een lastige situatie met je schoonouders. Wat erg van Vin's broer, heavy zeg !!! Ik zou ook niet weten wat ik met zulke koelbloedige mensen zou moeten. Wat vind Vin daarvan? Ziet hij het ook? Lekker naar de Eiffel volgende week !

Emmetje: heel veel plezier dit weekend. Echt lekker uitwaaien !!!

Heftig allemaal met je moeder. Heel veel succes in deze klote-tijd.

Over die luiers: Laura draagt nog nr. 3 luiers, dus ik kan je niet adviseren. Ik was wel van plan om binnenkort maar eens nr. 4 te kopen. Kruidvat heeft eerdaags weer een 3=2-actie met Pampers, dus dan sla ik even weer 3 pakken in.

Ik heb ook een weekendje Parijs geboekt: over 3 weken ! Yessss. Voor de zaterdagavond (mijn verjaardag) heb ik een nachtvoorstelling in nachtclub Moulin Rouge geboekt. Spannundddd.

Ik heb nog een vraag aan jullie:

Laura slaapt de laatste 2 weken zó slecht overdag ! Vandaag bv. maar 2x een half uur !!! Ze slaapt max. tussen de 1 à 2 uur overdag. Ik vind dat echt véél te weinig voor een baby van 7 maanden. Ze wordt wel 3x of 4x per dag op bed gelegd (ook op de crèche), maar dan slaapt ze gewoon NIET ! Ze gaat liggen kletsen of huilen een half uur of een uur lang.... Ze is wel steeds heel moe: wrijven in haar oogjes, wriemelen aan de oortjes, gapen etc. Maar ze slaapt gewoon niet ! Ook niet als ze een vol buikje heeft. Luier gecheckt etc.

's Nachts slaapt ze gelukkig nog prima. Gewoon van ca. 19.00 uur tot 07.00 uur.

Wat moet ik hier nou mee? Zou het gewoon een ontwikkelingssprongetje zijn of moet ik me zorgen maken?

Ik ga op de bank hangen.

XXX
quote:utregmeissie schreef op 31 januari 2008 @ 19:24:

Utregjochie is al de hele week ziek thuis en ik ben ' m zat. Ik had gehoopt dat ie morgen zou gaan werken maar helaas..Wat een bitch hier he? maar Utregjochie is dan ook altijd de zieligste persoon op aarde als ie iets onder de leden heeft, en dat irriteert mij na 3 dagen ( eigenlijk op dag 1 al maar staat helemaal zo lullig..).

Hey Utregmeissie ! Crosspost.

Ik herken je irritatie hoor.

Toen ik rond Kerst heel erg buikgriep had en Laura ook, heb ik gewoon voor een zieke Laura gezorgd, incl. ziekenhuis. Maar toen hij rond Oud/Nieuw ook buikgriep kreeg, kon hij bijna niet van de bank opstaan

Ze kunnen het niet helpen, moet je maar denken
Ben ik nog even..

Metis, inderdaad een kleine mini,, jullie Eva! Maar des te taaier, lees ik, wat een sterke meid. Gelukkig dat het nu zo goed gaat, vooral helemaal in het begin is het al zo spannend en wil je het liefst dat het allemaal 'normaal' verloopt. Ik snap je twijfel, helmpje zou misschien wel lastig zijn voor haar en als het toch al aan het bijtrekken is..? Maar vind het ook moeilijk om er iets over te zeggen, lastig betekent natuurlijk niet onoverkomelijk en nu ze nog zo klein is, went ze er misschien ook wel sneller aan.. Laat het nog even goed op je inwerken.

Wat stoer trouwens dat je bokst! Haha, een heimelijke fantasie hier :-) (ik heb een paard, eigenlijk pony, maar ben geen Penny-meisje hoor! :-))

Met mijn vriend gaat het steeds beter.. Een stom ongeluk trouwens, echt een kwestie van verkeerde tijd, verkeerde plaats, daardoor 3,5 maand uit de running geweest. Heftige tijd geweest hoor, gelukkig was ons mannetje nog zo klein en heeft hij er niet zoveel van meegekregen. We hebben ook zo geboft dat hij zo vrolijk, gezellig en lief is, hij heeft vooral mij er echt doorheen gesleept!

En ook voor mijn vriend heb ik DIEP respect (nog meer) gekregen, hij heeft zich zo goed gehouden, heeft zo hard gewerkt en is zo onwijs flink geweest (in tegenstelling tot een aantal mannen hier, hihi ) pffff, echt niet normaal.

Marianne, hier ook een flink mannetje bij geboorte (3770 gram) en ik denk dat hij ook tegen de 8 kilo zit. Leuk om te horen hoe leeftijdsgenootjes het doen, als ik dat zo lees is hij best wel makkelijk en 'lui' want kruipen zie ik hem nog niet snel doen! Hij duwt wel met zn voetjes als hij op zijn buik ligt, maar als het niet lukt, gaat ie lekker op zijn rug liggen en vindt het allemaal wel best. Ook rolt hij nog niet echt bewust van rug naar buik. Af en toe per ongeluk volgens mij, maar ach, komt vanzelf wel een keer. We proberen hem wel eens te verleiden, maar hij vindt het allemaal wel prima volgens mij.

Dierenartsassistente? Wat grappig, dat wilde ik vroegah ook altijd worden, maar ik kan geen bloed zien, dus tsja.. Hebben jullie zelf ook dieren? Hier naast de knol een hond en konijnen. Binkje vindt de hond helemaal het einde, zo lief met zn 2 (gelukkig! want mevrouwtje was natuurlijk de prinses voor hij er was)

Je schreef dat jullie verloofd zijn, ik zag laatst een datum voorbijkomen (16 sept?) was dat jullie dag? Leuk hoor, wat zijn jullie plannen? Groot feest of ..? Wij gaan voor het huis een samenlevingscontract op laten stellen, maar hebben verder geen plannen om te trouwen. Als we het doen, wil ik het goed doen en iedereen erbij hebben (geen familieruzies nav onze bruiloft aub! :-)) en dat kunnen we gewoon niet betalen. Misschien ooit als onze kinders (als we er ooit meer mogen krijgen) groot zijn, lijkt me ook best leuk! Ik hoef in ieder geval geen verrassingen te verwachten van mijn vriend die ineens op zijn knieen gaat ofzo.

Hoe ben jij gevraagd? En Punkertje?

Nog meer mensen met trouwplannen of die al getrouwd zijn?
Alvast een stukje gepost voor ik mijn tekst kwijt ben..

Utregmeissie, gezellig bij Jane in de buurt!

Pff, ik kan me voorstellen dat je de man niet de hele week om je heen wilt hebben hoor (vooral als ie zooo zielig doet, het blijven soms toch kinderen die een beetje moederlijke aandacht nodig hebben ). Nu mijn vriend nog thuis zit, botst dat ook wel eens, ook al ben ik nog zo blij dat hij er weer is.. heel gezond volgens mij.

Wat een verhaal van je schoonmoeder, lekker persoonlijk zeg! Mijn schoonouders zijn ook echt goede mensen hoor, maar zo totaal anders dan wat ik gewend ben. Moeilijk af en toe.. Kan je daar wel met je vriend over praten of laat je het maar zo. Af en toe kunnen schoonzus en ik bij elkaar ons ei kwijt, dat helpt ook wel een beetje, zo van: het ligt toch echt niet (altijd) aan ons!

Wil je straks weer in de Thuiszorg aan het werk of ga je misschien wat met je cursus tuinontwerpen (leuk zeg!) doen?

Wat ik heb gedaan? Umm.. heb een opleiding als Directie-assistent gedaan, daarna paar jaar HEAO. Mee gestopt. Tijdje uit de running geweest (lichte depressie, faalangst enz.) Langzaam weer gaan werken als receptioniste/secretaresse, toen bij huidige werkgever terecht gekomen en een jaar Engels. Te zwaar, dus ook weer mee gestopt.. (vond ik heel erg, want WEER iets wat ik niet afmaakte) Ik heb het nu erg naar mijn zin op mijn werk, wie weet komt er ooit nog wel een cursusje of deeltijd opleiding, ik wil wel heel graag, maar nu even niet. Dat trek ik gewoon niet.

Jane wijffie, fijn weer van je te lezen.. Je bent stil aan de andere kant..

Moulin Rouge, super! You, bad girl! Ben benieuwd of het een aanrader is, mijn lief is nog nooit in Parijs geweest, dus keep me posted!

Wat jullie schrijven over weinig drinken herken ik ook wel inderdaad. Noah eet erg goed, maar drinken wordt steeds minder. Diksap drinkt ie een paar slokken, tot ie erachter is dat het geen melk is of dat het koud is, haha. Ik probeer ook wel eens thee met (moeder)melk, maar dat is ook nog niet zo'n succes. Verder trouwens wel grappig, hij pakt zelf netjes zijn stukjes brood van zijn bord en kan van begin af aan zijn lepeltje ook al goed zelf in zijn mond stoppen (niet altijd hoor, zwaaien is ook erg leuk, we hebben al pasta aan de muur zitten, maar goed dat we gaan verhuizen!)

Lastig dat Laura overdag zo weinig slaapt.. 1 a 2 uur is inderdaad wel weinig, vooral omdat je ook aan haar kunt zien dat ze wel degelijk moe is.. Je laat haar altijd al even mopperen/huilen he? En jullie werken toch ook altijd al met een redelijk vast schema? Wat als je haar nog VOOR ze moe wordt op bed legt? Misschien is ze dan net te moe? Lastig om te zeggen, want hier gaat het juist al een tijd heel erg goed, ik vind juist dat hij overdag veel slaapt. Hij is nog steeds max. 2 uur wakker en gaat dan weer lekker slapen. Ook 's ochtends na de eerste voeding slaapt ie uit. Alleen 's avonds kan ie nog wel eens zin hebben om te spelen, maar tegenwoordig laten we hem gewoon in zijn bedje kletsen of knuffel ik heel even met hem op zijn eigen kamer.

Hij heeft wel een nieuwe manier om aan te geven dat ie moe is/in slaap te komen: schudden met zijn hoofdje. Doen jullie kleintjes ook zoiets 'geks'?

Ik kan trouwens redelijk mijn ei kwijt. Wil alleen niet teveel zeuren, want iedereen is druk en mijn vriend heeft het natuurlijk ook nog steeds zwaar. Ik probeer me niet overal druk om te maken, maar af en toe komt alles (ook de kleine dingen) zo op me af en zie ik geen manier om eruit te komen. Beetje vaag omschreven, maar zo vaag is het dan ook voor mij, 1 grote brei en geen aanknpingspunten zeg maar. Ik moet eigenlijk weer mijn oude oefeningen oppakken. Ben een tijdje naar een psycholoog geweest (sociale fobie, soort angst om het niet goed genoeg te doen en om voor gek te staan/te falen voor andere mensen) en dat heeft me toen best goed geholpen. In ieder geval om inzicht te krijgen in mijn gedrag en gedachten.

Hier trouwens ook een lastig puntje. Ons meneertje kreeg hier met 5,5 maand zijn eerste tandjes. Ging heel lang goed met de bv, maar na een tijdje begon hij af en toe te bijten. Elke keer 'nee' gezegd en dan lachte ie zo ondeugend, zo van: 'maar ik vind je zo lief mama!' En dan kan ik mijn lachen echt niet inhouden. Het ging nu al een paar weken goed en ik vond het zo knap van hem dat ie leek te snappen dat ie dat niet mocht doen, maar hij is dus weer begonnen. En die tanden zijn nu echt behoorlijk lang en vreselijk scherp. Het blijft nu ook niet bij even bijten en los, hij houdt nu gewoon vast en gaat draaien met zijn hoofd.. AUW! Ik was laatst bijna geneigd om hem een tik te verkopen *bloos* dit is echt niet grappig..

Pff, ik zei even.. Ga nu echt!

Fijne avond allemaal!
quote:Jane 1973 schreef op 31 januari 2008 @ 19:32:

Marianne, als ik Zoë's filmpje zo op Hyves bekijk, gaat ze inderdaad snel kruipen ! Over dat drinken: hier dezelfde 'zorg'. Geef jij ook water of diksap? Laura krijgt dat elke dag aangeboden, maar ze drinkt er niets van. Ze speelt alleen met de fles. Wat ik om 17.00 uur doe is warm water met een klein beetje melkpoeder. Dat drinkt ze wel en krijgt ze toch vocht binnen.

Als je Zoë nou overdag meer drinken geeft, heb je kans dat ze 's avonds niet meer om een voeding komt.

ze krijgt na elke voeding melk aangeboden. het is elke keer verschillend wat ze dan drinkt. dixap en water vind ze lekker. ze laat het alleen door haar mond heen gaan. volgens mij vind ze het wel spannend wat nieuws te proeven. we hebben gister avond wat nutrix in de melk gedaan. eerste flesje te dik gemaakt. 2e fles ze wilde geen nutrix erbij. 3e fles alleen melk dat heeft ze met moeite op omdat ze zo hyper was door het wachten en het niet willen drinken. en ze was om 1 uur weer wakker omdat ze honger had.

zonnetje: we hebben 1 hond jack op hoge pootjes en 2 katten. de caviaatjes zijn helaas 2 wkn geleden naar de kinderboerderij gegaan. ik had er geen tijd meer voor. en de hamster is helaas een paar maanden geleden vermoord ddor de katten. Zoë is ook helemaal weg van de hond en katten en knijpt ze regel matig.

ik ben tijdens een weekendje weg gevraagd tijdens het eten koken. gewoon uit het niet met spatel nog in zijn handen.

we houden het heel klein. het is dat mijn ouders een koffie tafel willen en er bij willen zijn dat we iedereen maar hebben uit genodigd. en daarna lekker op vakantie met zijn 2tjes. zoë gaat dan met mijn ouders mee in de caravan.

grappig he hoe alle kleintjes weer anders zijn.

bijlezen en reageren komt straks/vanmiddag nog

ik moet even heel hard uitschreeuwen

IK BEN ZWANGER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

de pil ligt klaar om mee te starten,

ik werd gek van de hormoonschommelingen en dacht: ik neem toch voor een half jaar even weer de pil.

hevige shock nog

maar vooral wel blijdschap waardoorheen de angst omhoogkomt af en toe.

datum zal zo midden oct. zijn denk ik !

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

MIJN GOD

GEFELICITEERD MEIS !

Whaaaaaaaaaaaaaaa

Wat een onverwachte verrassing !!! Gek en dubbel, lijkt mij, als je er niet echt mee bezig was. Echt heeeeeeel leuk voor jullie. En voor Ilse, die grote zus wordt !!!

(dat wordt een 2e kamertje klaarmaken ! )

Hier ietsje minder:

Laura heeft sinds gisteravond hoge koorts (39,6). Oorzaak onbekend. Kunnen tandjes zijn. Of gewoon ergens een ontsteking. Ik heb er al een zetpilletje ingedrukt, maar de koorts wil nog niet echt zakken. Ze is heel jengelig en vervelend (zou ik ook zijn) en daar kan ik dan weer niet zo goed tegen. Ik word daar zenuwachtig van.

Ze houdt ons aardig bezig: gisteravond is ze pas om 01.15 uur gaan slapen. Tot 04.00 uur. En later weer om 07.00 uur. Ze is bekaf en daardoor nog huileriger. Het arme kind....

Ik ga even haar fruithapje klaarmaken. Ze ligt te miepen in bed.

ohjee..wat vervelend!

ik zou ook acuut in de stress raken weer ja

tja, dat nadenken over kamertje etc. etc. etc.

laten we lekker nog tijd wachten!

Eerst maar eens langzaam gaan wennen aan het idee.

Paar maanden ofzo.

hihihi

Marit, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!
Marit, gefeliciteerd! Wat leuk voor jullie! Wel een shock, kan ik me zo voorstellen, maar gelukkig heb je nog behoorlijk wat tijd om te wennen aan het idee

Jane, beterschap voor Laura!
Hé Marit, gefeliciteerd! Had ik toch laatst stiekem gelijk toen ik je feliciteerde.

Je hebt gelukkig nog even om eraan te wennen, ik kan me voorstellen dat je wel in shock was nu je net besloten had om met de pil te beginnen. Maar wel leuk hoor!

Emmetje, wat een vervelend nieuws voor jullie zeg! Veel sterkte gewenst.

Geniet van je weekend (volgens mij ben je dat nu al aan het doen).

Er is veel geschreven, ik heb alles bijgelezen en ben de helft al weer kwijt.

Zonnetje, leuk dat je ook fanatiek meeschrijft.

Ik ben peetje, woon in Apeldoorn en ben getrouwd (gevraagd na veel "subtiele" hints uiteindelijk, op m'n 30e verjaardag. Vond hij wel een mooi cadeau, ik ook) Ik ben nu 33, werk als tandarts.

Utregmeissie, ik kan me je frustraties over utrechjochie helemaal voorstellen. P. is ook altijd errug zielig als ie ziek is. Kan dan ook helemaal niets meer doen behalve zielig zijn.

Ik heb deze week 3 dagen gewerkt. Gisteren was P. thuis, maar P. en huishouden doen blijft toch een moeilijke combinatie, zeg maar een onmogelijke combinatie. Nou ja, het eten was wel klaar toen ik thuis kwam.

Is tenminste iets. Hij kookt trouwens wel meestal, da's wel weer fijn.

Afgelopen week heeft ie een paar keer overgewerkt. Hij belt dan om half 6 dat ie blijft overwerken en om half 9 thuis is. Misschien dat ik iets verkeerds doe, maar voordat ik met Femke klaar ben (tijdens werkdagen dus) is het rond half 8. Dan moet ik al die flesjes nog uitkoken en alles klaarzetten en heb ik ook nog niet gekookt. Maar ja, ik haal haar dan ook pas rond 6 uur/kwart over 6 op.

Dan is ze vrij snel moe en leg ik haar aan. Dan nog even in bad of even tutten met haar en dan leg ik haar in bed, waarna ze gaat slapen en blijft slapen.

Het valt dus eigenlijk wel reuze mee nu ik dit terug lees, ik ben gewoon laat thuis.

Toch maar eens voor een paar dagen gaan koken op m'n vrije dag, zodat we snel kunnen eten op de dagen dat we werken. Dat ben ik elke keer van plan, maar op één of andere manier komt het er vaak niet van.

Jane, beterschap voor Laura.

Femke slaapt op de creche weinig, maar thuis slaapt ze meestal wel redelijk, behalve afgelopen weekend en maandag. Maar volgens mij had ze toen last van een sprongetje ofzo. Misschien Laura ook wel weer. Ja, ik geef de sprongetjes meestal maar de schuld...

Trouwens, wat betreft het wakker maken 's avonds. Ik doe het eigenlijk nog wel steeds omdat ze inderdaad toen niet zoveel aankwam. En ze krijgt eigenlijk nog steeds dezelfde hoeveelheid melk mee naar de creche als in het begin. Dus als ik haar dan nu niet 's avonds wakker maak, krijgt ze toch minder binnen of niet? Op m'n vrije dagen krijgt ze vaak 5 voedingen ipv 6. Dan maak ik haar 's avonds wakker voor de 5e voeding omdat 4 me zo weinig lijkt.

Afgelopen dinsdagochtend werd Femke ook opeens om kwart over 5 al wakker ipv dat we haar wakker moesten maken zoals normaal. Ze heeft een half uurtje gebrabbeld en toen is ze weer in slaap gevallen. En ik maar denken: o jee, als ze nu maar niet wil drinken, want dan ligt het hele schema in de war (het was m'n werkdag namelijk). Maar nee hoor, ze sliep weer gewoon in. Maar om tien over zes ging m'n wekker dus ik heb niet meer geslapen. En om half zeven was ze vast in slaap en hadden we moeite om haar wakker te krijgen!

O, en net tijdens het voeden dacht ik haar duimnageltje even te knippen, maar ik knipte per ongeluk in haar duimpje. Het bloedde best wel heftig eigenlijk, ik heb er een tijdje een doekje op gedaan maar er kwam nog steeds wat bloed uit, dus heb ik er maar een pleistertje op gedaan. Femke gaf gelukkig geen kik, ik denk dat ze afgeleid was door het drinken en ze was ook aan het wegdoezelen, maar ik voelde me echt lomp en onhandig....Nou ja, dat was ik ook natuurlijk.

groetjes, peetje

hier ook wel eens méér dan alleen een nageltje meegeknipt !

je schrikt je rot!

(hier dus wel hevig krijs-alarm toen)

wat een gedoe en geregel als je ook nog eens laat uit je werk komt he ?!

ben dan blij dat ik tegen half 9 op de bank lig!

ben nu trouwens zó vrselijk moe1

hele week al, maar nu kan ik het misschien wel gaan plaatsen!

jemig

ga ik hier hier komende tijd gewoon weer over zwangerschapskwaaltjes hebben !?

Wie o wie komt me als volgende ondersteunen!? ;)

Ja, ik schrok inderdaad. Net heb ik haar naar bed gebracht en zag allemaal rode stipjes op haar broek. Bloedspettertjes dus....*slik*...Lijkt dan helemaal zo erg.

Ik lig ook vaak om half negen al uitgeteld op de bank. Maar als ik eens wel ga sporten ben ik eigenlijk veel fitter. Zou ik vaker moeten doen.

Ik ben ook benieuwd wie de volgende is. Op zich doen wij het ook wel zonder voorbehoedsmiddelen, maar ik geef nog wel volledig bv. Ik weet dat je dan toch wel zwanger kunt worden, maar het schijnt dat de kans in ieder geval het 1e half jaar sterk verminderd is (maar goed, dat is nu wel om)
.
.
Marit wat super!!!!!!! Gefeliciteerd!!! leuk nu een kleintje in okt.

ik heb hier afgelopen week een test gedaan omdat ik toch wel erg raar ongesteld was geweest. natuurlijk niet positief. ik was toch wel een beetje teleurgesteld.

ik ga weer hard aan het werk!!!
Marit! Jij weet wel voor verrassingen te zorgen Gefeliciteerd meis Wel super hoor voor jou, Vin en Ilse. Leuk een kleine broer of zus voor haar.

Jane: Beterschap voor Laura

*ben gelijk weer weg*

ik kom even langs nog om te vragen of jullie voorlopig via hyves nog niets willen zeggen!

Bedenk me opeens dat ik jullie hier inmiddels ook via hyves 'ken' en mijn familie etc. daar ook langs komt!

Ik wou het nog wel eventjes stil houden namelijk.

3maart naar de vk,

gevoelsmatig heb ik daar helemaal geen haast mee...terwijl ik vorig jaar toch juist zo snel mogelijk wilde beginnen met officieel zwanger zijn!

het blijft gek

en heeeeeeeeel erg leuk !!

Wow, naar de VK !

Wat klinkt dat al echt....

Zon, je staat in Het Schema .

(meiden, ik heb Ongeduldje eruit gehaald. Zij is hier al een half jaar niet meer geweest).

Laura is gisteren héél ziek geweest. Hoge koorts (39,9 is het hoogst gemeten) en ze wilde alleen maar tegen mij aan liggen. Ze was heel suf. En gisteravond wilde ze wéér niet slapen. We zijn voor de 2e nacht achtereen met haar bezig geweest tot 00.30 uur vannacht. Toen hebben we haar uiteindelijk maar laten krijsen, hoe zielig ook met die koorts. Kussen op m'n hoofd.... Rond 01.00 uur werd het stil.... tot 08.00 uur vanochtend. Dat viel dus mee.

Vandaag is de koorts ietsje gezakt naar rond 38 graden. Ze is weer eens snipverkouden. Ennnnn, ze heeft een puntje van een 2e tand erbij, dus ik denk dat de combi van die 2 dingen haar aardig in de tang heeft.

Ik bááááálde gisteravond stevig (en nog steeds eigenlijk). Ik had in een foldertje een prachtige eiken eettafel gezien met bijbehorend zitbankje. Echt precies wat ik al heeeeeeel lang zoek ! De actie loopt tot 10/2. Dus gisteren ging ik heen om de aanschaf te doen: is het uitverkocht ! En het ergste: het komt ook niet meer binnen, grrrr. Lekkere marketing en inkoop daaro . Geen loonsverhoging voor hun, zeg ik !

jeetje Jane, wat vervelend dat hevige ziek zijn !

hoe is het vandaag met haar?

vreselijk moeilijk dat laten krijsen he?

wij hebben sinds ilse er is ook een extra hoofdkussen ieder!

gelukkig nog uitzondering als we het gebruiken.

Die tafel/bankje...kan je dat niet elders halen nog !?

ik wil hier evt. ook wel kijken hoor!

(moet je tóch nog eens naar het zuiden komen!)

Hallo allemaal,

Hier was ik ook weer eens.

Ik heb snel een beetje terug gelezen en veel verschillende nieuwtjes te lezen.

Allereerst Emmetje hoe is het nu met jullie?? Ik wil jouw en je hele familie een dikke geven. Laat je ons weten hoe het met jullie gaat?

En Marit van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeetje zwanger. Fantastisch zeg. Ik ben wel een beetje jaloers op je, maar ik kan het er nu niet bij doen. Ik ben zo blij voor jullie. Geweldig en geniet ervan. Nou ja ik hoop dat je niet te misselijk en moe bent. Laat ons weten hoe alles gaat. voor jullie.

Jane rot he als je dochtertje zo ziek is. Guy is net ook ziek geweest. Hij had ook allemaal uitslag op zijn lichaam. De maandag had hij erge koorts tot 39 graden. De volgende was hij beter en de woensdag kreeg hij ineens uitslag. De vrijdag daarop werd hij ziek met koorts tot 39,5 en de volgende dag was hij weer beter en de uitslg bijna verdwenen. Dus ja zijn lichaam heeft het zelf opgelost. Al heb ik hem wel voor het slapen gaan en paracetamol gegeven. Zodat hij goed kon slapen. En al die uitstapjes in het vooruitzicht klinkt wel super!!!

Hier is het nog steeds druk. Ik geef nog steeds borstvoeding maar alleen 's ochtends en 's avonds. Overdag eet Guy zo goed en drinkt hij water dus hij drinkt pas weer melk als ik hem van de chreche haal. Zo gaat het goed en raak ik ook niet te uit geput. Maar over vijf weken ga ik helemaal stoppen. Ik vind het wel jammer, maar ja ik moet ook eens stoppen he Ik wil niet zo'n moeder worden die haar kindje nog melk geeft als hij al zeven is.

Voor de rest is het nu druk met school, veel opdrachten enzo, maar ik sla me er wel door. Nu ga ik lekker slapen en deze week heb ik vakantie dus zal ik wat vaker langs komen.

Ik mis jullie wel hoor

Liefs Tinok

Hey Tinok!

jeetje, wat knap dat je nog bv geeft zeg!

Ik ga me er bij de tweede niet aan wagen denk ik.

Het heeft me toen toch echt wel heel erg veel gekost, misshien had ik me sowieso wel niet happy gevoeld, maar gevoelsmatig heeft het ook met de eerste twee weken te maken gehad.

Nouja, nog vele maanden om er over na te denken

maar mijn gevoel nu zegt: meteen aan de fles.

Het zal al zwaar genoeg worden.

Jane, hoe is het met Laura nu?

Emmetje, hoe slaan jullie je er doorheen?

hele hele korte posting...

VAN HARTE MARIT!!!

ik hoop hier dat ik snel ongesteld word...
Hallo,

Zo, net weer naar het CB geweest. Dit keer zonder prikjes, is ook wel een keertje leuk. Femke is nu 64,5 cm en weegt 6160 gram. Ik ga nu behalve fruithapje ook met groentehapje beginnen. 's Ochtends fruit en dan 's middags groente ofzo.

Vanavond maar eens worteltjes ofzo. Geven jullie alles vers of ook wel eens uit een potje? Ik heb maar een paar potjes ingeslagen voor het geval dat ik geen zin heb om zelf iets te maken of niets in huis heb. Op werkdagen komt dat nl nogal eens voor.

Jane, hoe gaat het met Laura? Is ze alweer wat beter en wil ze weer wat beter slapen overdag?

Volgens mij leest Femke stiekem mee want elke keer als jullie iets schrijven over niet willen slapen doet Femke de dag erop "vrolijk" mee. Gisterochtend heeft ze lang geslapen, maar de rest van de dag wilde ze niet meer. Ze bleef maar huilen. Uiteindelijk ging ze wel slapen toen we haar rond zeven uur in bed legden (viel vrijwel meteen in slaap) maar 1,5 uur later werd ze weer wakker en begon meteen weer te huilen (of nou ja, dat weet ik natuurlijk niet, voor hetzelfde geld was ze al een half uur wakker ofzo). Toen heb ik maar even de babyfoon uitgezet en zo'n 10 minuten later was het stil. Om half 12 werd ze weer wakker maar toen brabbelde ze gewoon. Toen heb ik haar nog maar weer aangelegd.

Morgen ga ik toch maar eens wat meer melk meegeven naar de creche. Kijken of ze dat ook opdrinkt. Nu krijgt ze 3 x 150 ml mee, ik denk dat ik 1 x 150 ml (daarvoor krijgt ze fruithapje) en 2 x 200 ml meegeef ofzo. Eens kijken of ze dat opkrijgt.

Gisteren tijdens het drinken liet ze ook los en begon dan te huilen. Ik had 's ochtends nog wat gekolfd (was maar 50 ml) en heb haar dat nog gegeven en dat dronk ze snel op. Dus of het dan toch iets terugloopt...ik weet het niet....

groetjes, peetje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven