paspoort kwijt....

21-08-2011 08:46 79 berichten
Mijn partner is zijn paspoort kwijt, we zouden vandaag gaan vliegen. We hebben de hele nacht gezocht, nergens te vinden.

Het is nu aan de marechaussee of ze een nooddocument willen geven, maar dat weten we pas op de luchthaven.

Ik durf de kinderen niets te vertellen die zijn zo vol van de vakantie, ik heb een jaar lang non stop 6 tot 7 dagen per week gewerkt en ik zou nu ontspannen moeten zijn. Maar ik heb stress en het janken staat me nader dan het lachen.

Ik heb een paar opties, gewoon gaan met de kinderen en hij komt een paar dagen later. Wel zwaar, want heb nu twee kinderen, een kinderwagen en teveel bagage, we moeten daar ook nog met de trein.

Hij komt ons met de auto achterna en alle koffers (maar de rit is te heftig voor 1 persoon voor maar 1 klein weekje vakantie)

We gaan helemaal niet (samen niet uit, samen wel thuis)

Ik baal, baal, baal ik weet dat als ik nu verwijten ga maken de bom barst, want hij is ook gespannen, maar het is altijd hetzelfde met deze man. Sorry moest even stoom afblazen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwarktaartje schreef op 21 augustus 2011 @ 09:25:

Ben ik nu de enige die het eigenlijk gewoon oerstom vind om je paspoort een dag van te voren te zoeken?

Neehoor, dat vind ik ook. Het is de basis voor je vakantie, samen met een pinpas/creditcard en je tickets. De rest kun je ter plekke kopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hele huis nog een keer ondersteboven keren om het te vinden?
quote:kwarktaartje schreef op 21 augustus 2011 @ 09:25:

Ben ik nu de enige die het eigenlijk gewoon oerstom vind om je paspoort een dag van te voren te zoeken?

Sorry hoor maar je zorgt toch dat die eerder klaar ligt.

ja maar daar heeft TO nu zo weinig aan hè
quote:raspberry71 schreef op 21 augustus 2011 @ 09:26:

nee, kwarktaartje je bent niet de enige. Maar ik denk dat TO dat zich ook wel realiseert, en niets heeft aan al onze betweterige opmerkingen....

TO zegt 'dat het altijd hetzelfde is met deze man'. Als je dat weet en graag met zijn allen op vakantie wilt, dan is dat toch wel iets om in je achterhoofd te houden.

Maar ik hoop dat het allemaal gaat lukken en ze alsnog op vakantie kunnen met zijn vieren. En anders zou ik met zijn 3 gaan, die bagage komt echt wel van de bagageband af, zeker als je met 2 (kleine) kinderen aan het stuntelen bent zijn er altijd wel behulpzame mensen.
Oh wat enorm klote! Ik leef echt met je mee!

En zo oerstom vind ik het niet van je en je hebt er ook niks aan.

Ik zou denk ik de koffers nu gaan ompakken zodat je alleen kan gaan. Als je dat wel trekt natuurlijk! Anders zou later samen met de auto een optie kunnen zijn. Hoe ver is het rijden?
daar heb je een punt himlaya, als het altijd hetzelfde is met deze man, maar dan nog heeft TO niks aan deze opmerkingen voor NU, Ik zou ook woest zijn, en de volgende keer het proberen te voorkomen, maar sommige mannen zijn onverbeterlijk.
Tja, mijn man is ook zo'n warhoofd dat altijd van alles kwijt is. Maar daarom ga ik niet achter zijn vodden zitten en zijn paspoort bewaren....Ik laat de verantwoordelijkheid voor zijn spullen bij hem, waar het hoort.

Hooguit dat ik inderdaad ruim op tijd van te voren vraag om zijn paspoort even op te zoeken.

Als hij het ding op het moment supreme kwijt is, is het zijn verantwoordelijkheid om te gevolgen op te lossen en er een les uit te leren.
Enne,ik ging lekker alleen hoor!Als het altijd hetzelfde met die man is,laat hem de hik krijgen dan.

Ik ben ook toen ik pas gescheiden was met 2 kleine kids op vakantie gegaan,ging prima.Okee,was effe stressen met de koffers,maar als je daar eenmaal bent,heerlijk!

Denk trouwens dat je niet zo makkelijk aangifte kan doen hoor,in het weekend!
Jeetje wat balen zeg. Hebben jullie niet een vast plekje voor dat soort belangrijke documenten?

Ik hoop voor je dat het goed komt met het nooddocument.

Iig een fijne vakantie toegewenst.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik "denk" dat ik alleen zou gaan met de kinderen, maar mijn man zou mij never nooit, (toen de kinderen nog klein waren) alleen laten gaan.

Nu wel.

Mijn had jaren terug zijn paspoort in een kluis bewaard, hij zou naar amerika gaan iv.m. het overlijden van zijn oudste zus, kreeg hij de kluis niet open.

Dat was ook een ramp. Dus goed bewaren zegt ook niet altijd alles.
We hebben een last minute geboekt en ik had hem gevraagd in te checken, tot 5 keer toe. Hij doet alles past op het laatste moment anders had hij gemerkt dat zijn paspoort weg is.

Ik had zelf gevraagd of hij zijn paspoort had en volgens hem had hij hem gewoon (zonder dus te controleren)

De jongste is net drie en we gaan niet naar familie.

We komen midden in de nacht aan, dus had ik een overnachtingshotel bij de luchthaven geboekt. De volgende morgen gaan wij door met de trein naar het echte vakantiehotel. Dat is nog ongeveer twee uurtjes. Het is gewoon lastig met alle koffers, ik denk dat ik de kinderwagen thuis laat en de helft van alle kleding.

Ik hoop zo dat het lukt.
Succes Mona Lisa, en ik hoop dat je man zijn lesje geleerd heeft!
Bij het boeken van je tickets moet je toch ook al je paspoortnummer opgeven? Ligt dat dus niet meer naast de computer, onder de muismat of wat dan ook?
TO: in het vervolg het paspoort van je man bewaren bij je eigen paspoort? Als hij zijn eigen verantwoordelijkheden niet aankan is dat misschien een goede oplossing (dan neem ik dus aan dat jij geen chaoot bent).
These things happen.. Echt. Ik ben een zeer ervaren reizigster en heb vaste plek 4 paspoort maar was m dus ook dag voor vakantie kwijt. Is uiteindelijk gelukt om binnen 24 u een nieuw paspoort te krijgen en daarna heerlijk zorgeloos op reis. Manlief heeft t ook een keer gehad en toen was t nooddocument een oplossing. Boos worden heeft geen zin; ik denk dat hij al genoeg stress heeft. Is hij met procesverbaal en alle documenten naar Schiphol? Dan lukt t echt wel. Fijne vakantie!
Hoe laat moet je op Schiphol zijn? Ik zou echt alles ondersteboven halen.
Aangifte is btw wel gelukt helemaal super van de politie dat ze ons zo geholpen hebben, want het was zeker niet vanzelfsprekend om zonder afspraak zoiets op zondag te regelen.

Ik ga me nu snel douchen en omkleden en naar de luchthaven en ben dan hopelijk even een weekje off line.

Dank jullie wel dames, moest echt even mijn frustraties kwijt.
Ah, je gaat al bijna. Nou, dan hoop ik dat alles lukt. Veel plezier hopelijk op vakantie!
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2011 @ 09:53:

Bij het boeken van je tickets moet je toch ook al je paspoortnummer opgeven? Ligt dat dus niet meer naast de computer, onder de muismat of wat dan ook?Hij heeft dus nu ook als enige niet ingechecked.
en waar heb je op zondagochtend een uittreksel uit de gemeentelijk basisadministratie vandaan gehaald?
Geniet ervan Monalisa!
Dat lijkt me ook het grootste probleem, Starshine.
Succes, en als het niet lukt op Schiphol, ga dan samen met je kinderen, zal wel goed komen met het sjouwen van de spullen. Daar heb je karretjes voor.

Veel plezier.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Starshine schreef op 21 augustus 2011 @ 10:01:

en waar heb je op zondagochtend een uittreksel uit de gemeentelijk basisadministratie vandaan gehaald?Bij vermissing van een document moet je een proces verbaal overhandigen. Dus hoef je geen uittreksel uit de GBA te hebben.
Benodigde bewijsstukken noodpaspoort

Om in aanmerking te komen voor een noodpaspoort, moet u de volgende bewijsstukken meenemen:

- een bewijs dat uw reis geen uitstel kan hebben. Dit kunt u aantonen met vliegtickets, hotelreserveringen enzovoort;

- een recent uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) met daarop de vermelding van uw nationaliteit;

- een gewaarmerkte kopie van uw recente aanvraag van een nieuw reisdocument;

- indien aanwezig, uw in bezit zijnde reisdocument(en);

- als uw reisdocument vermist is, een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal van de aangifte van vermissing;

een geldig legitimatiebewijs, zoals een geldig Nederlands rijbewijs of een geldig bromfietsrijbewijs (categorie AM);

- een recente pasfoto die voldoet aan de pasfoto-eisen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven