Noodweer!
dinsdag 28 juni 2011 om 07:41
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!
De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.
Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?
Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!
Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!
Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.
Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?
Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!
Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!
Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
zondag 21 augustus 2011 om 17:36
quote:Lovestar schreef op 21 augustus 2011 @ 15:46:
Bangerik meld(t?) zich......Hier in het midden van het land is al in geen eeuwigheid de zon meer te bekennen,de lucht ziet er rustig uit en het is wel benauwderig/warmig......Zou het hier dan meevallen?? (hoopt van wel)
zonder t dus ik meld.
t komt alleen bij hij/zij.
(ik leer, hij leert.......)
offtopic by the way.....
Bangerik meld(t?) zich......Hier in het midden van het land is al in geen eeuwigheid de zon meer te bekennen,de lucht ziet er rustig uit en het is wel benauwderig/warmig......Zou het hier dan meevallen?? (hoopt van wel)
zonder t dus ik meld.
t komt alleen bij hij/zij.
(ik leer, hij leert.......)
offtopic by the way.....
zondag 21 augustus 2011 om 17:36
Wij wilden naar de boot, de zeilen erop zetten en een antenne op de mast plaatsen. Maar we kregen code rood in het zuidoosten rond drie uur. Niks van terecht gekomen. De zon schijnt hier alweer. Het is heel even bewolkt geweest met drie druppels en anders niks.
Toch vind ik het wel fijn dat er gewaarschuwd wordt. Stel je voor dat je net lekker met je bootje op het water zit. Met een tien meter hoge mast op een behoorlijk meer en het barst los. Moet er niet aan denken.
Toch vind ik het wel fijn dat er gewaarschuwd wordt. Stel je voor dat je net lekker met je bootje op het water zit. Met een tien meter hoge mast op een behoorlijk meer en het barst los. Moet er niet aan denken.
zondag 21 augustus 2011 om 17:58
"Bangerik" is derde persoon enkelvoud en krijgt dus een t achter de eerste persoon-enkelvoudsvorm (ik-vorm). En nee, dat is niet de werkwoordsstam. De werkwoordsstam is infinitief (hele werkwoord) minus -en, en als je de de stam als ijkpunt zou gebruiken kreeg je rarigheden als 'hij makt' ipv 'hij maakt'.
Eerste persoon enkelvoud krijgt nooit een extra t. Behalve in Rotjeknor dan .
Eerste persoon enkelvoud krijgt nooit een extra t. Behalve in Rotjeknor dan .
zondag 21 augustus 2011 om 18:06
@MissFieps: in dit soort weersituaties heb je inderdaad weinig aan de buienradar. Gewoon naar de lucht kijken en dan besluiten of je een plu mee zal nemen of niet werkt beter. In geval van frontonweer (dus onweer ten gevolge van een naderend koufront ) kan de buienradar wel van dienst zijn, maar ook dan is je eigen waarneming meestal de betrouwbaarste. Fronten willen tenslotte ook nog wel eens onverwacht afbuigen.
zondag 21 augustus 2011 om 18:35
zondag 21 augustus 2011 om 19:01
quote:Vilma schreef op 21 augustus 2011 @ 18:38:
Veel regen gehad hier, drie onweersbuien en er is een UFO in mijn tuin geland.
Waar woon je? dan kom ik foto's maken, mn broer vergeeft het me nooit als ik geen mooie foto's maak van wat marsmannetjes
maar goed er was dus weer een code oranje of rood...Nou wist ik niet en heb ook niets gemerkt. Of het moet nog komen ineens dadelijk, maar lijkt me sterk.
Veel regen gehad hier, drie onweersbuien en er is een UFO in mijn tuin geland.
Waar woon je? dan kom ik foto's maken, mn broer vergeeft het me nooit als ik geen mooie foto's maak van wat marsmannetjes
maar goed er was dus weer een code oranje of rood...Nou wist ik niet en heb ook niets gemerkt. Of het moet nog komen ineens dadelijk, maar lijkt me sterk.
zondag 21 augustus 2011 om 19:10
quote:groentsoep2 schreef op 21 augustus 2011 @ 17:58:
"Bangerik" is derde persoon enkelvoud en krijgt dus een t achter de eerste persoon-enkelvoudsvorm (ik-vorm). En nee, dat is niet de werkwoordsstam. De werkwoordsstam is infinitief (hele werkwoord) minus -en, en als je de de stam als ijkpunt zou gebruiken kreeg je rarigheden als 'hij makt' ipv 'hij maakt'.
Eerste persoon enkelvoud krijgt nooit een extra t. Behalve in Rotjeknor dan .?? oww kutjefuck, ik wist het niet meer. dacht dat ze ik had gezegd, of iets van ik bangerik...... nou ja anyway ik word/vind/meld is niet met dt
Eerste persoon enkelvoud krijgt nooit een extra t. Behalve in Rotjeknor dan .?? oww kutjefuck, ik wist het niet meer. dacht dat ze ik had gezegd, of iets van ik bangerik...... nou ja anyway ik word/vind/meld is niet met dt
zondag 21 augustus 2011 om 20:49