Noodweer!
dinsdag 28 juni 2011 om 07:41
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!
De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.
Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?
Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!
Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!
Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.
Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?
Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!
Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!
Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
woensdag 29 juni 2011 om 06:33
Ik denk dat vroeger iedereen uit bed moest omdat er nog geen aardlekschakelaars waren en dus de kans op brand vele malen groter.
Nu slaan gewoon de stoppen door.
En alle stekkers eruit en bestek uit het zicht, schaar uit het raamkozijn (deed mijn opoe altijd, die zat daar te handwerken)
was gewoon om zo min mogelijk risico te lopen.
Ik weet het niet zeker hoor, verzin het ter plekke, maar het leek me wel een logische verklaring
Nu slaan gewoon de stoppen door.
En alle stekkers eruit en bestek uit het zicht, schaar uit het raamkozijn (deed mijn opoe altijd, die zat daar te handwerken)
was gewoon om zo min mogelijk risico te lopen.
Ik weet het niet zeker hoor, verzin het ter plekke, maar het leek me wel een logische verklaring
woensdag 29 juni 2011 om 06:43
quote:Flowerfield schreef op 29 juni 2011 @ 05:56:
Goedemorgen.
Ik ben in slaap gevallen en heb niks meer gehoord. Was het erg in het oosten?
En mijn balkon kan ik vandaag zelf schrobben. Stom plan van me.
Om 0:30 keek ik even naar buiten. Het was rustig, geen onweer en ook geen regen. Ik sliep kort daarna, dus weet ik niet of het daarna nog geonweerd heeft.
In mijn woonkamer is het nu 23 graden. Buiten is het bewolkt en het is 19 graden. De zonhaters zullen dat als prettig ervaren.
Goedemorgen.
Om 0:30 keek ik even naar buiten. Het was rustig, geen onweer en ook geen regen. Ik sliep kort daarna, dus weet ik niet of het daarna nog geonweerd heeft.
In mijn woonkamer is het nu 23 graden. Buiten is het bewolkt en het is 19 graden. De zonhaters zullen dat als prettig ervaren.
World of Warcraft: Legion
woensdag 29 juni 2011 om 07:10
quote:prada schreef op 29 juni 2011 @ 06:33:
Nu slaan gewoon de stoppen door.Mijn woning heeft een ander systeem. Als er een kortsluiting is, gaat de hoofdschakelaar op uit. Dan loop ik naar de meterkast en ik zet hem dan weer op aan. Als de hoofdschakelaar niet in de aan-stand blijft staan, maar terugveert, heb ik de oorzaak van de kortsluiting niet afdoende opgelost. Ik los dat op, en dan probeer ik weer de hoofdschakelaar in de aan-stand te krijgen. Als hij daar blijft "hangen", doet alles weer, en heb ik weer stroom.
Nu slaan gewoon de stoppen door.Mijn woning heeft een ander systeem. Als er een kortsluiting is, gaat de hoofdschakelaar op uit. Dan loop ik naar de meterkast en ik zet hem dan weer op aan. Als de hoofdschakelaar niet in de aan-stand blijft staan, maar terugveert, heb ik de oorzaak van de kortsluiting niet afdoende opgelost. Ik los dat op, en dan probeer ik weer de hoofdschakelaar in de aan-stand te krijgen. Als hij daar blijft "hangen", doet alles weer, en heb ik weer stroom.
World of Warcraft: Legion
woensdag 29 juni 2011 om 08:36
woensdag 29 juni 2011 om 08:37
Het heeft hier om een uur of 2 heel hard geregend en gedonderd. Geen idee hoe lang dat duurde want ik ben weer in slaap gevallen. Nu is het hier bewolkt en af en toe komt de zon te voorschijn. Het is nu zo'n 19 graden maar binnen nog wel heel warm. Straks eerst even alles tegen elkaar open zetten
Erger u niet, verwonder u slechts!
woensdag 29 juni 2011 om 08:37
quote:Flowerfield schreef op 29 juni 2011 @ 05:56:
Goedemorgen.
Môgge Flowerfield!
Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee: Ben als een blok in slaap gevallen en pas vanmorgen wakker geworden.
Maar aan mijn tuin te zien (en volgens mijn man) was het toch wel heftig hier!
Goedemorgen.
Môgge Flowerfield!
Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee: Ben als een blok in slaap gevallen en pas vanmorgen wakker geworden.
Maar aan mijn tuin te zien (en volgens mijn man) was het toch wel heftig hier!
woensdag 29 juni 2011 om 08:46
Ik heb hier in het oosten gisteravond vanaf een uur of 10 wel veel bliksem gezien. Ongeveer aan alle kanten van het huis tegelijkertijd. Het heeft even stevig gewaaid, een klein beetje regen, maar verder niet veel spannends.
Vanmorgen regende het nog wel even, maar was windstil. Lekker even alle ramen open. Bah, wat was het vies klam vannacht!
Ik heb wel lol gehad met al die stress gisteren. Hoe deden we het vroeger? Volgens mij keek je naar de lucht en dacht je: oh, ik kan weleens een flinke bui op mijn kop krijgen op de terugweg! Niks geen paniek...!
Vanmorgen regende het nog wel even, maar was windstil. Lekker even alle ramen open. Bah, wat was het vies klam vannacht!
Ik heb wel lol gehad met al die stress gisteren. Hoe deden we het vroeger? Volgens mij keek je naar de lucht en dacht je: oh, ik kan weleens een flinke bui op mijn kop krijgen op de terugweg! Niks geen paniek...!
woensdag 29 juni 2011 om 08:58
Hier ook rond 010: werd vannacht om 00:30 wakker van de donder, bliksem en enorme hoosbuien. Het heeft tot ongeveer 01:30 geduurd, toen werd het weer rustig.
Ik zat een paar keer echt recht overeind in bed, wat een klappen! Maar ik was de enige, de rest van de familie heeft er heerlijk doorheen getukt.
Ik zat een paar keer echt recht overeind in bed, wat een klappen! Maar ik was de enige, de rest van de familie heeft er heerlijk doorheen getukt.
woensdag 29 juni 2011 om 09:00
Alle paniek van NS is veeeeel te vroeg begonnen. Die paniekdienstregeling had pas om 18u in hoeven gaan op z'n vroegst ipv 12u. Heb er een godseeuwigheid over gedaan om van 040 naar 0412 te komen om 12 u.
Maar okee, toegegeven ik had me net als NS op laten jutten door alle doemsenario's....En ik was droog en errug warm thuis, waar ik lekker op de bak gehangen heb tot onweer losbarstte. Ik had 's middags al gezien dat onze nieuwe buuf haar ramen open had staan en ze was niet thuis. Ik had geen telefoonnummer van haar, dus toen ze om 22u thuiskwam, hebben man en ik haar nog helpen dweilen. 3cm water had ze boven in de slaapkamer staan. Germe, maar zo leer je tenminste wel je buren kennen
Maar okee, toegegeven ik had me net als NS op laten jutten door alle doemsenario's....En ik was droog en errug warm thuis, waar ik lekker op de bak gehangen heb tot onweer losbarstte. Ik had 's middags al gezien dat onze nieuwe buuf haar ramen open had staan en ze was niet thuis. Ik had geen telefoonnummer van haar, dus toen ze om 22u thuiskwam, hebben man en ik haar nog helpen dweilen. 3cm water had ze boven in de slaapkamer staan. Germe, maar zo leer je tenminste wel je buren kennen
Nope
woensdag 29 juni 2011 om 09:58
quote:Karlie schreef op 29 juni 2011 @ 00:32:
[...]
Warme chocolademelk? Het zou echt kunnen, we kregen heus wel íets troostends maar geen idee wát. Ik kan me alleen die hele situatie herinneren, geen hapjes en/of drankjes.
In mijn herinnering was het een heel bijzondere-situatie, waarom wordt anders iedereen wakker gemaakt? Maar ook wel weer 'troostend', omdat het apart is dat we daarvoor werden wakkergemaakt, we wel samen waren en dit samen beleefden. Eigenlijk wel mooie herinneringen vind ik, als kind.
wij kregen een x kaas met augurk tijdens een donderbui, hihihi.
moest ik gister weer aan denken.
vind het trouwens nu wel een stuk lekkerder dan gister.
alleen binnen is het nog benauwd......
[...]
Warme chocolademelk? Het zou echt kunnen, we kregen heus wel íets troostends maar geen idee wát. Ik kan me alleen die hele situatie herinneren, geen hapjes en/of drankjes.
In mijn herinnering was het een heel bijzondere-situatie, waarom wordt anders iedereen wakker gemaakt? Maar ook wel weer 'troostend', omdat het apart is dat we daarvoor werden wakkergemaakt, we wel samen waren en dit samen beleefden. Eigenlijk wel mooie herinneringen vind ik, als kind.
alleen binnen is het nog benauwd......
woensdag 29 juni 2011 om 10:29
quote:Missphoebe schreef op 29 juni 2011 @ 09:58:
[...]
alleen binnen is het nog benauwd......Wij vroeger ook. Dan waren de lampen uit en kaarsjes aan. En dan kregen we blokjes kaas
[...]
alleen binnen is het nog benauwd......Wij vroeger ook. Dan waren de lampen uit en kaarsjes aan. En dan kregen we blokjes kaas
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte