is het voor mannen dan echt makkelijker?
zondag 21 augustus 2011 om 19:40
ha,
ik kan er maar niet over uit.......zou het voor mannen op één of andere manier makkelijker zijn om alles achter te laten? Ik zou zo graag eens in zo'n hoofd willen kijken......
Voor mij was er veel paniek, ook wat betreft financien, het huis, de kinderen, toekomst etc etc. Maar hij doet overal zo makkelijk over!
Zo rationeel! "het huis is maar omgeving", "1 op de 3 gaat scheiden", "de kinderen staan er buiten". Zo gevoelloos. Voor mij is het huis helemaal niet "alleen maar omgeving", het was mijn thuis! En het zijn wel "onze kinderen", en wij zijn niet "1 op de 3" zomaar een statistisch feitje.
Wat zou er toch in zo'n hoofd omgaan? Mijn man was altijd zo trots op zijn gezin, zo gek met zijn kinderen (hij miste ze al als ze een avondje logeren waren), hij vond dat ik het huis altijd "zo gezellig" maakte. Ik ken hem nu niet weer. Hij zet er gewoon een punt achter en gaat door met zijn "nieuwe" leven.
ik kan er maar niet over uit.......zou het voor mannen op één of andere manier makkelijker zijn om alles achter te laten? Ik zou zo graag eens in zo'n hoofd willen kijken......
Voor mij was er veel paniek, ook wat betreft financien, het huis, de kinderen, toekomst etc etc. Maar hij doet overal zo makkelijk over!
Zo rationeel! "het huis is maar omgeving", "1 op de 3 gaat scheiden", "de kinderen staan er buiten". Zo gevoelloos. Voor mij is het huis helemaal niet "alleen maar omgeving", het was mijn thuis! En het zijn wel "onze kinderen", en wij zijn niet "1 op de 3" zomaar een statistisch feitje.
Wat zou er toch in zo'n hoofd omgaan? Mijn man was altijd zo trots op zijn gezin, zo gek met zijn kinderen (hij miste ze al als ze een avondje logeren waren), hij vond dat ik het huis altijd "zo gezellig" maakte. Ik ken hem nu niet weer. Hij zet er gewoon een punt achter en gaat door met zijn "nieuwe" leven.
zondag 21 augustus 2011 om 19:44
Denk niet dat het makkelijker is maar anders, denk dat mannen over het algemeen makkelijker dingen accepteren, niet te lang blijven stilstaan etc, ik merk dat ook in het dagelijks leven, bepaalde issues worden uitgesproken en dan is het ook klaar terwijl vrouwen (over het algemeen) er toch nog langer over door blijven gaan en bepaalde dingen blijven oprakelen, wil niet generaliseren en ben zelf vrouw maar ik merk dit in de praktijk
zondag 21 augustus 2011 om 19:49
Ach, geen enkele man is hetzelfde.
Ik neem even aan dat "nieuwe leven" betekent dat jouw man verliefd is op en verder gaat met een ander.
Erg pijnlijk voor jou moet dat zijn. Ik geloof niet dat hij hier makkelijker over denkt. Denk dat hij het niet anders kan uiten.
En misschien denkt hij er nu eenmaal wel makkelijk over, juist omdat hij verliefd is. Het is wachten op de klap als de verliefdheid over is.
Maar dan ben jij er allang overheen.
Ik neem even aan dat "nieuwe leven" betekent dat jouw man verliefd is op en verder gaat met een ander.
Erg pijnlijk voor jou moet dat zijn. Ik geloof niet dat hij hier makkelijker over denkt. Denk dat hij het niet anders kan uiten.
En misschien denkt hij er nu eenmaal wel makkelijk over, juist omdat hij verliefd is. Het is wachten op de klap als de verliefdheid over is.
Maar dan ben jij er allang overheen.
zondag 21 augustus 2011 om 19:51
ja dat bedoel ik ook ja, ik wil ook zeker niet generaliseren maar in het dagelijks leven merk ik ook vaak dat ik hij zich makkelijk over dingen heen kan zetten. (sterfgevallen, de hond die wegmoest). Maar dat hij ook zo op "ons" zou reageren......
Hij was altijd heel beschermend en zorgzaam.
en ja, hij is verliefd op iemand anders, hij blijkt al 4 maanden een affaire te hebben (ook iets wat ik niet kan snappen).
Hij was altijd heel beschermend en zorgzaam.
en ja, hij is verliefd op iemand anders, hij blijkt al 4 maanden een affaire te hebben (ook iets wat ik niet kan snappen).
zondag 21 augustus 2011 om 19:55
zondag 21 augustus 2011 om 19:55
En wat die andere vrouw betreft, hij is er niet echt vandoor met haar. Hij woont nog in ons huis, en wil dit ook op naam krijgen. Ook zegt hij (tegen zijn moeder) dat hij niet van plan is om daar met haar en haar kind te gaan wonen. Ik weet niet wat hij precies van plan is. Misschien een LAT relatie? Eigenlijk zou me dat ook niet moeten interesseren.
Ik hoop stiekem dat die klap ooit komt. Ik hoop dat ik ooit "dat moment" mee kan maken. Want bij mij hoeft hij echt nooit meer aan te komen. Maar ja, als hij dat ook niet eens wil.....
Ik hoop stiekem dat die klap ooit komt. Ik hoop dat ik ooit "dat moment" mee kan maken. Want bij mij hoeft hij echt nooit meer aan te komen. Maar ja, als hij dat ook niet eens wil.....
zondag 21 augustus 2011 om 20:05
quote:koen12345 schreef op 21 augustus 2011 @ 19:48:
Ik denk van niet.. ik heb het nog altijd moeilijk na 4 maanden dat mijn vriendin er vandoor is...Niet om jouw verdriet teniet te doen, maar wanneer een man een relatie / huwelijk verlaat, dan laat hij vaak een gebroken gezin achter. Terwijl hij overstapt in een ander gespreid bedje, blijft zijn ex achter om voor de kinderen te zorgen.
Ik denk van niet.. ik heb het nog altijd moeilijk na 4 maanden dat mijn vriendin er vandoor is...Niet om jouw verdriet teniet te doen, maar wanneer een man een relatie / huwelijk verlaat, dan laat hij vaak een gebroken gezin achter. Terwijl hij overstapt in een ander gespreid bedje, blijft zijn ex achter om voor de kinderen te zorgen.
zondag 21 augustus 2011 om 20:26
Waarom denk je dat mannen dat zo makkelijk doen?
Er zijn genoeg mannen die bij hun vrouw blijven voor de kinderen
terwijl ze totaal niet gelukkig zijn.
Als een man alsnog besluit weg te gaan, dan gaat daar vaak heel wat aan vooraf. Voor een vrouw ( en de buitenstaanders) lijkt dat dan misschien plotseling.
Ik vind het echt te generaliserend om te denken dat dus iedere man zomaar weg gaat.
Verder wens ik je veel sterkte.
Er zijn genoeg mannen die bij hun vrouw blijven voor de kinderen
terwijl ze totaal niet gelukkig zijn.
Als een man alsnog besluit weg te gaan, dan gaat daar vaak heel wat aan vooraf. Voor een vrouw ( en de buitenstaanders) lijkt dat dan misschien plotseling.
Ik vind het echt te generaliserend om te denken dat dus iedere man zomaar weg gaat.
Verder wens ik je veel sterkte.
zondag 21 augustus 2011 om 20:39
sommige mannen kunnen niet goed hun emoties laten zien.
en dan zal het voor de buiten wereld lijken dat hij gelukkig is.
maar diep van binnen voelen ze wel de pijn. maar een man wil niet laten zien dat het pijn doet. dat komt er wel uit als hij alleen is, en anders zoek hij iemand op bij wie hij het kwijt kan.
maar wel kl*te voor jouw. zou ook niet weten wat er in zijn hoofd om gaat.
sterkte met deze moeilijke tijd
en dan zal het voor de buiten wereld lijken dat hij gelukkig is.
maar diep van binnen voelen ze wel de pijn. maar een man wil niet laten zien dat het pijn doet. dat komt er wel uit als hij alleen is, en anders zoek hij iemand op bij wie hij het kwijt kan.
maar wel kl*te voor jouw. zou ook niet weten wat er in zijn hoofd om gaat.
sterkte met deze moeilijke tijd
zondag 21 augustus 2011 om 20:40
zondag 21 augustus 2011 om 20:47
quote:rozenstruikje schreef op 21 augustus 2011 @ 20:40:Ik denk niet dat het man eigen is. Heel veel vrouwen laten een gebroken gezin 'makkelijk' achter terwijl ze zelf naar een gespreid bedje gaan. Het is afhankelijk hoe kant en klaar het andere leven is, hoe makkelijk het is denk ik.Ik heb er nog nooit één ontmoet of over gehoord, maar ze zullen er vast wel zijn; dat soort vrouwen.
zondag 21 augustus 2011 om 20:54
zondag 21 augustus 2011 om 21:07
quote:cappi schreef op 21 augustus 2011 @ 19:44:
Denk niet dat het makkelijker is maar anders, denk dat mannen over het algemeen makkelijker dingen accepteren, niet te lang blijven stilstaan etc, ik merk dat ook in het dagelijks leven, bepaalde issues worden uitgesproken en dan is het ook klaar terwijl vrouwen (over het algemeen) er toch nog langer over door blijven gaan en bepaalde dingen blijven oprakelen, wil niet generaliseren en ben zelf vrouw maar ik merk dit in de praktijkKlopt wel met mijn observaties, maar later volgt dan vaak de klap. Tenminste bij emotionele zaken. En het wordt dan vaak alsnog voornamelijk alleen verwerkt, zonder veel te praten, maar dat wil niet zeggen dat er minder verwerkt hoeft te worden.
Denk niet dat het makkelijker is maar anders, denk dat mannen over het algemeen makkelijker dingen accepteren, niet te lang blijven stilstaan etc, ik merk dat ook in het dagelijks leven, bepaalde issues worden uitgesproken en dan is het ook klaar terwijl vrouwen (over het algemeen) er toch nog langer over door blijven gaan en bepaalde dingen blijven oprakelen, wil niet generaliseren en ben zelf vrouw maar ik merk dit in de praktijkKlopt wel met mijn observaties, maar later volgt dan vaak de klap. Tenminste bij emotionele zaken. En het wordt dan vaak alsnog voornamelijk alleen verwerkt, zonder veel te praten, maar dat wil niet zeggen dat er minder verwerkt hoeft te worden.
zondag 21 augustus 2011 om 21:08
Het is zeker niet altijd zo dat mannen zomaar hun gezin achter zich laten, hoor. Er zullen er best zijn. Elke individu is natuurlijk toch weer anders.
Ik (persoonlijk) stap wel iets makkelijker over emotionele dingen heen. Het leven gaat "gewoon" verder. Je moet proberen te leren van de ervaring, maar niet je toekomst laten verzuren op de lange termijn. Dat is zonde.
Ik (persoonlijk) stap wel iets makkelijker over emotionele dingen heen. Het leven gaat "gewoon" verder. Je moet proberen te leren van de ervaring, maar niet je toekomst laten verzuren op de lange termijn. Dat is zonde.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
zondag 21 augustus 2011 om 21:15
Wat ik van mannelijke vrienden weet, is dat ze gewoon de knop omzetten. Soms komen ze er later wel op terug iets te snel door te zijn gegaan, maar over het algemeen word de knop gewoon makkelijker omgezet. En idd het is afhankelijk van hoe instap-klaar het andere leven is. Maar dat geldt denk ik voor iedereen.
zondag 21 augustus 2011 om 21:37
ja ik ben bezig met een huurhuis op dit moment. En ik heb (gelukkig) de dagelijkse zorg voor de kinderen. Ik zie voor mijzelf ook wel weer een toekomst op de langere termijn. Maar het blijft voor mij zo moeilijk te begrijpen dat iemand die je 14 jaar kent (dacht te kennen) dingen doet waarvan ik zeker wist dat hij dat nooit zou doen.
En ik bedoel het echt niet generaliserend op het gebied van "gezin achterlaten", maar meer op het gebied van "er makkelijker emotioneel afstand van doen".
Wie weet klettert hij ooit van de roze wolk, misschien ook niet. Het is net alsof hij de grootte van de gevolgen niet ziet, hij heeft volgens mij niet door wat voor een ellende hij veroorzaakt. Hij was altijd zo eerlijk, had een gruwelijk hekel aan oneerlijke mensen. En nu zijn er zoveel leugens......ik snap er niks van.
En ik bedoel het echt niet generaliserend op het gebied van "gezin achterlaten", maar meer op het gebied van "er makkelijker emotioneel afstand van doen".
Wie weet klettert hij ooit van de roze wolk, misschien ook niet. Het is net alsof hij de grootte van de gevolgen niet ziet, hij heeft volgens mij niet door wat voor een ellende hij veroorzaakt. Hij was altijd zo eerlijk, had een gruwelijk hekel aan oneerlijke mensen. En nu zijn er zoveel leugens......ik snap er niks van.