Tot rust komen in het leven

22-08-2011 18:27 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb wat heftigs mee gemaakt, en om dat te verwerken en accepteren, wil ik eerst tot rust komen in het leven. Maaarrrr, wat houdt dat in volgens jullie? En hoe bereik je dat?

Thanks!
Vrij simpel:

Tot rust komen in het leven betekend dat je het nare een plekje hebt gegeven en dat je klaar bent om verder te gaan.

Hoe je dat bereikt is per persoon en nare situatie verschillend.
Tot rust kom je pas wanneer je het verwerkt en geaccepteerd hebt denk ik, niet andersom. Het betekent voor mij dat je zonder veel te piekeren de dag door komt en van kleine dingen kunt genieten.
Dat verschilt van persoon tot persoon.

Voor de één is het letterlijk tot rust komen, lichamelijk. Voor mij betekent het dat bijvoorbeeld veel sporten. Zo kom ik tot rust.

De tijd nemen voor jezelf, jezelf een spiegel voorhouden, wat heeft het met je gedaan en wat heb je of wil je van de gebeurtenis leren.

Zoiets?
tijd,accepteren dat het nu even is zoals het is en je gevoel achterna gaan
Jezelf niet teveel opleggen wat moet of zoals het hoort. Geef jezelf even de tijd en ruimte om te doen waar je je goed bij voelt. Of uit te zoeken waar je je nu goed bij voelt. Of dat nu sporten is, helemaal niks doen, in therapie gaan, of een nieuwe passie voor iets ontdekken ofzoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven