Gezondheid alle pijlers

Verdikte eierstok

22-08-2011 18:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik van de huisarts te horen gekregen dat ik een verdikte eierstok heb. Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog en ik heb over 3 weken 2 afspraken, nl. één voor een vaginale echo en één bij de gynaecoloog zelf. Ikzelf vind 3 weken natuurlijk héééél erg lang, maar m'n huisarts ziet geen reden om de afspraak te bespoedigen.

Hoewel ik best nuchter ben en niet huil voordat ik geslagen wordt, vind ik het toch allemaal erg spannend. Ik ga er vanuit dat het een normale vrouwenkwaal is. Cyste, endometriose, verkleving o.i.d., maar geef toe dat er af en toe ook wel 'ergere' dingen door m'n hoofd spelen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik weet dat niemand een glazen bol heeft, maar wie heeft ook zoiets meegemaakt en wil daar een beetje over kletsen de komende tijd?
hoe heeft je ha dit vastgesteld?
Endometriose een normale vrouwenkwaal?! Sorry hoor...
Door inwendig te voelen.
quote:baby_ernie80 schreef op 22 augustus 2011 @ 19:10:

Endometriose een normale vrouwenkwaal?! Sorry hoor...Nou ja, ik bedoel daar verder niets mee! Het is ernstig genoeg, dat snap ik. Maar denk dat ik liever een diagnose endometriose zou krijgen dan kanker.
Helaas is endometriose geen normale vrouwenkwaal. Ik spreek uit ervaring en die is verre van positief. Ik hoop dan ook van harte dat t meevalt!
Hey Boxje,

Dat heb ik ook eens gehad. Naar de huisarts ivm pijn in buik ter hoogte van eierstok. Zij constateerde ook een verdikte eierstok, maar wist niet wat het was. Zei ook iets over cyste, nog wat andere enge mogelijkheden etc etc...

Dusja, toen had ik ook wel stress.

Naar gynaecoloog voor inwendige echo die vervolgens gelijk PCOS constateerde... Moet zeggen dat dat een enorme opluchting was, vooral omdat ik ondertussen al allemaal enge dingen had bedacht. PCOS is niet leuk, maar ook niet gevaarlijk gelukkig.

Gynaecoloog heeft dan ook een brief naar huisarts gestuurd over onnodig paniek zaaien.

Sterkte in ieder geval met afwachten! Weet dat dat erg spannend is.
Sorry dat ik mensen blijkbaar beledig met deze opmerking. Nogmaals ik bedoel daar niets oneerbiedigs mee en wil niets bagatelliseren.

Ik hoopte op reacties over mijn probleempje.
Hey Twiggel, dank voor je reactie!

Heb even gegoogled op PCOS en het klinkt inderdaad niet mooi. Ben je er aan geholpen en zo ja, hoe? En gaat het nu weer goed met je?
ik heb ook PCOS na buikpijnklachten, en volgens mij ook een verdikte eierstok. je kunt er niets aan doen!

Hier af en toe nog wel buikpijn, maar je raakt er aan gewend.

TO sterkte met afwachten!
@Boxje, mijn excuses als ik met mijn reactie de focus van jouw vraag heb afgehaald. Het schoot even verkeerd bij me, maar dat is niet jouw schuld. Zit zelf totaal niet goed in mijn vel en dat heeft alles met endometriose te maken. Vandaar de overgevoelige reactie.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid zult hebben
@baby_ernie80 - excuses hoeven niet hoor! Ik vond het eerder vervelend voor jou dat mijn opmerking je raakte. Dus geen probleem. Ik snap je reactie. Ik ging vanmorgen naar de ha, omdat ik natuurlijk vervelende symptomen heb. Die verdikte eierstok kwam als een verrassing. Heb regelmatig pijn in buik, benen en heupen. Onregelmatige menstruaties (vaak, bijna om de 2 weken) en behoorlijk zwaar met flinke, gestolde klonten, hierdoor hoogwaarschijnlijk een laag HB-gehalte. Ik weet dat dit ook symptomen van endometriose zijn. Dus ik onderschat het echt niet.

Knuffel, ook voor jou!
Hoi Boxje, inhoudelijk weet ik er niets over te zeggen. Wil je wel sterkte wensen, uiteraard met de uitslag en ook met het wachten.

Met name dat wachten is nu irritant he,

Sterkte en niet gaan doemdenken hoor
Tip; vraag wachtlijstbemiddeling aan bij je zorgverzekeraar.
Hoi Boxje,

Er is geloof ik niks te doen aan PCOS. De gynaecoloog schreef de pil voor, aangezien die de boel een beetje reguleert. Heb er daarna idd geen last meer van. Nu ik inmiddels begin dit jaar bevallen ben en nog niet met de pil begonnen ben, is de buikpijn er weer. Echter geen PCOS meer, volgens arts (net ook echo gehad)... Dus...verdwenen? Terwijl dat nogal raar is bij PCOS.

Heb ook gevraagd naar endometriose, maar dan schijnt de pijn te fluctueren ivm invloed cyclus.
Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe!

X
Na net anderhalve week 'ongesteld' te zijn geweest en 2 á 3 dagen niet, begint het nu net weer! Flinke stolsels komen er weer uit! Ik begin me nu wel zorgen te maken. Voel me hier zo klote onder.

:-((

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven