Verdikte eierstok
maandag 22 augustus 2011 om 18:39
Vandaag heb ik van de huisarts te horen gekregen dat ik een verdikte eierstok heb. Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog en ik heb over 3 weken 2 afspraken, nl. één voor een vaginale echo en één bij de gynaecoloog zelf. Ikzelf vind 3 weken natuurlijk héééél erg lang, maar m'n huisarts ziet geen reden om de afspraak te bespoedigen.
Hoewel ik best nuchter ben en niet huil voordat ik geslagen wordt, vind ik het toch allemaal erg spannend. Ik ga er vanuit dat het een normale vrouwenkwaal is. Cyste, endometriose, verkleving o.i.d., maar geef toe dat er af en toe ook wel 'ergere' dingen door m'n hoofd spelen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik weet dat niemand een glazen bol heeft, maar wie heeft ook zoiets meegemaakt en wil daar een beetje over kletsen de komende tijd?
Hoewel ik best nuchter ben en niet huil voordat ik geslagen wordt, vind ik het toch allemaal erg spannend. Ik ga er vanuit dat het een normale vrouwenkwaal is. Cyste, endometriose, verkleving o.i.d., maar geef toe dat er af en toe ook wel 'ergere' dingen door m'n hoofd spelen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik weet dat niemand een glazen bol heeft, maar wie heeft ook zoiets meegemaakt en wil daar een beetje over kletsen de komende tijd?
maandag 22 augustus 2011 om 19:11
maandag 22 augustus 2011 om 19:15
Hey Boxje,
Dat heb ik ook eens gehad. Naar de huisarts ivm pijn in buik ter hoogte van eierstok. Zij constateerde ook een verdikte eierstok, maar wist niet wat het was. Zei ook iets over cyste, nog wat andere enge mogelijkheden etc etc...
Dusja, toen had ik ook wel stress.
Naar gynaecoloog voor inwendige echo die vervolgens gelijk PCOS constateerde... Moet zeggen dat dat een enorme opluchting was, vooral omdat ik ondertussen al allemaal enge dingen had bedacht. PCOS is niet leuk, maar ook niet gevaarlijk gelukkig.
Gynaecoloog heeft dan ook een brief naar huisarts gestuurd over onnodig paniek zaaien.
Sterkte in ieder geval met afwachten! Weet dat dat erg spannend is.
Dat heb ik ook eens gehad. Naar de huisarts ivm pijn in buik ter hoogte van eierstok. Zij constateerde ook een verdikte eierstok, maar wist niet wat het was. Zei ook iets over cyste, nog wat andere enge mogelijkheden etc etc...
Dusja, toen had ik ook wel stress.
Naar gynaecoloog voor inwendige echo die vervolgens gelijk PCOS constateerde... Moet zeggen dat dat een enorme opluchting was, vooral omdat ik ondertussen al allemaal enge dingen had bedacht. PCOS is niet leuk, maar ook niet gevaarlijk gelukkig.
Gynaecoloog heeft dan ook een brief naar huisarts gestuurd over onnodig paniek zaaien.
Sterkte in ieder geval met afwachten! Weet dat dat erg spannend is.
maandag 22 augustus 2011 om 19:22
@Boxje, mijn excuses als ik met mijn reactie de focus van jouw vraag heb afgehaald. Het schoot even verkeerd bij me, maar dat is niet jouw schuld. Zit zelf totaal niet goed in mijn vel en dat heeft alles met endometriose te maken. Vandaar de overgevoelige reactie.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid zult hebben
Ik hoop dat je snel duidelijkheid zult hebben
maandag 22 augustus 2011 om 19:28
@baby_ernie80 - excuses hoeven niet hoor! Ik vond het eerder vervelend voor jou dat mijn opmerking je raakte. Dus geen probleem. Ik snap je reactie. Ik ging vanmorgen naar de ha, omdat ik natuurlijk vervelende symptomen heb. Die verdikte eierstok kwam als een verrassing. Heb regelmatig pijn in buik, benen en heupen. Onregelmatige menstruaties (vaak, bijna om de 2 weken) en behoorlijk zwaar met flinke, gestolde klonten, hierdoor hoogwaarschijnlijk een laag HB-gehalte. Ik weet dat dit ook symptomen van endometriose zijn. Dus ik onderschat het echt niet.
Knuffel, ook voor jou!
Knuffel, ook voor jou!
maandag 22 augustus 2011 om 20:25
Hoi Boxje,
Er is geloof ik niks te doen aan PCOS. De gynaecoloog schreef de pil voor, aangezien die de boel een beetje reguleert. Heb er daarna idd geen last meer van. Nu ik inmiddels begin dit jaar bevallen ben en nog niet met de pil begonnen ben, is de buikpijn er weer. Echter geen PCOS meer, volgens arts (net ook echo gehad)... Dus...verdwenen? Terwijl dat nogal raar is bij PCOS.
Heb ook gevraagd naar endometriose, maar dan schijnt de pijn te fluctueren ivm invloed cyclus.
Er is geloof ik niks te doen aan PCOS. De gynaecoloog schreef de pil voor, aangezien die de boel een beetje reguleert. Heb er daarna idd geen last meer van. Nu ik inmiddels begin dit jaar bevallen ben en nog niet met de pil begonnen ben, is de buikpijn er weer. Echter geen PCOS meer, volgens arts (net ook echo gehad)... Dus...verdwenen? Terwijl dat nogal raar is bij PCOS.
Heb ook gevraagd naar endometriose, maar dan schijnt de pijn te fluctueren ivm invloed cyclus.