Forummer van de maand

31-03-2007 13:35 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forummer van de maand!

Wie zijn er genomineerd? Waar gaat onze stem naar toe?

En alle andere onderwerpen omtrent de forummer van de maand.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
QQ.
Het regent hier niet bepaald feacilitaties voor onze allernieuwste forummer van de maand.

Indien die "titel" een indicatie is voor iemands populariteit of bekendheid op dit forum dan valt er wel wat te zeggen om Antonio te nomineren. Of je 'm nu leuk vindt of uitermate irritant maakt niet uit: iedereen kent hem en hij houdt van feacilitaties, dus wat let jullie?

Nou AgentL, van harte hoor.
Bedankt Geve

Die felicitaties regenen allemaal in het topic van het NIET-groepje, dus maak je maar geen zorgen

Forummers nomineren andere forummers, dus hoppa! Een mailtje naar de redactie is zo gemaakt Q!
Ik heb een leuke nieuwe avator voor je gevonden Age

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Zoist AgentL, als iemand niet genomineerd wordt kan ie ook geen forummer van de maand worden. Van Harte AgentL! (f)
anoniem_20135 wijzigde dit bericht op 14-12-2007 23:30
Reden: + d...
% gewijzigd
En? Wat gaat het worden met de forummer van de maand? De vorige maand ging het al niet zo goed en nu zie/ of hoor ik er niets meer over!
quote:duploo schreef op 08 januari 2008 @ 19:39:

En? Wat gaat het worden met de forummer van de maand? De vorige maand ging het al niet zo goed en nu zie/ of hoor ik er niets meer over!

Voor zover ik had gehoord nav een mailtje, maar dacht ook hier op dit topic, is er de vorige keer wat fout gegaan en wil de Viva eerst bespreken hoe het gebeuren meer kan opvallen, of iig verbeteren.

Dat is wat ik weet. Dus zeker na alle feestdagen moeten we denk ik nog wel even geduld hebben ......
Voor dit nieuwe jaar zijn we bezig een andere formule op te zetten voor forummer van de maand. Om die reden is er deze maand helaas geen verkiezing. De planning is om vanaf februari weer van start te gaan.

Mochten jullie leuke ideeën hebben voor een nieuwe formule dan zijn die natuurlijk van harte welkom!
Lijkt me dat het hele gedoe rond "forummer van de maand" een beetje is ingezakt door de administratie eromheen: eerst een rondje nomineren, daarna pas stemmen. Tenzij zowel redactie als forummers het goed bijhielden liep er snel vanalles mis, het resultaat is dat het geen hond meer interesseert.

Dus Viva, doe jezelf een lol en laat het nomineren achterwege en laat iedereen op iedereen stemmen. Winnaar is die met de meeste stemmen om 23u59.59 van de laatste dag van de maand, vanaf 00u00.00 de eerste dag van de maand (één seconde later dus) is er een nieuwe verkiezing.

Het voordeel van een dergelijke verkiezing is dat het kan worden geprogrammeerd en dus heb je er geen omkijken meer naar. Wel moet je dan nog de resultaten bekend maken (kan zelfs automatisch als je dat wil) en een vette prijs overhandigen maar dat zal nog wel lukken denk ik.

(Nee, ik hoef geen vibro voor deze hint. )
Ik ben voor Geve zijn voorstel geen voorstander. Dan zouden sommige forummers die bij een vast groepje posten al zo tig stemmen kunnen krijgen en forummers die niet bij een groep zitten zijn dan in hun nadeel.

Als je nomineert dan wordt er naar de "reden" gevraagd. Dat zou ik leuk vinden om te lezen. Het was ooit de bedoeling dat sommige van de reacties zouden worden meegenomen in het intervieuw maar tot op heden niet.

Maar bij de 3 genomineerde zou ik het leuk vinden te lezen wat de reden erachter is dat ze genomineerd zijn. Geeft toch een iets beter compleet beeld. De ene forummer ken je gewoon iets beter van het forum dan de ander. Maar een mooie reden voor nominatie zou mij toch kunnen doen beslissen om op die onbekende te stemmen.
quote:mylenevalerie schreef op 10 januari 2008 @ 16:15:

Ik ben voor Geve zijn voorstel geen voorstander. Dan zouden sommige forummers die bij een vast groepje posten al zo tig stemmen kunnen krijgen en forummers die niet bij een groep zitten zijn dan in hun nadeel.

Is dat nu anders? Bij mijn weten zijn "forummer van de maand" al heel vaak "groepjes"-figuren geweest. AgentL ken ik nergens van, maar ik zie haar nick wel vaak op "overige" in welbepaalde topics met altijd weer dezelfde forummers om haar heen. Het hoeft geen afbreuk te doen aan haar verdiensten maar wat haar zo speciaal gemaakt heeft dat ze forummer van de maand werd: geen flauw idee.

En dat maakt het nomineren onfair: het is een momentopname.

Maar goed, ik vind alles goed hoor, wat mij betreft wordt dit hele gedoe zelfs best gewoon afgeschaft. Ik vond de zelfverklaarde forumkeizerin Lolotte veel leuker en zelfs de missverkiezingen à la Antonio hadden tenminste het voordeel dat er een zekere competitie en competitiedrang vanuit ging. Leverde zelfs hilarische taferelen op dat ze onder elkaar gingen catfighten! Hahahaha
Ik weet misschien dan niet wie bij welk groepje dan allemaal horen. Want ik dacht dat Forummers van de maand Mimsey en Romilda niet bij een groepje zitten/zaten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo bij hou wie bij welk "groepje" zit.

Maar zie mijn vorige posting, ik zou het ook leuk vinden om te lezen waarom iemand genomineerd is.
De interviews van de forummers van de maand vind ik leuk om te lezen, maar vaak wel erg kort. Ik zou het dan ook leuk vinden, als die iets uitgebreider zouden kunnen. Het is dan ook leuk om die forummer iets beter te leren kennen.
Ik heb het idee dat de rek uit de Forummer van de Maand-verkiezing is. is er nog wel behoefte aan een nieuwe verkiezingsronde? Al dan niet in nieuwe vorm?
quote:Vivamod schreef op 28 januari 2008 @ 15:53:

Ik heb het idee dat de rek uit de Forummer van de Maand-verkiezing is. is er nog wel behoefte aan een nieuwe verkiezingsronde? Al dan niet in nieuwe vorm?

Hihihi, jullie hadden het toch even in de koelkast gezet om het geheel te verbeteren? Wij moesten even geduld hebben.

Wat ik al eerder hier heb gezegd is dat het leuker is als je kan lezen waarom iemand genomineerd is. Dan zou ik om zo'n reden ook op iemand kunnen stemmen die je niet kent.

Als het teveel werk is elke maand kan je toch ook een kwartaal-forummer ervan maken? Of maandelijks kunnen stemmen op forummers en een forummer van het jaar eruit komt.
Yep, maar ik kom er niet echt uit. Gezien het aantal reacties dat we krijgen op de verkiezing lijkt het alsof er minder behoefte aan is. Vandaar dat ik dit aan de kaak stel

Het gaat niet om de hoeveelheid werk. Maar het is wel prettig wanneer het voldoende reacties oplevert.

Geve gaf hierboven de optie om in plaats van eerst te nomineren en dan te stemme er 1 ronde van te maken. Dus alleen stemmen. Ik vind dit een goede optie en wil het dan ook op die manier gaan inzetten.

Wat betreft de interviews, ik ga aan de afdeling reportage aangeven dat het uitgebreider mag.
Zouden jullie het dan wel duidelijker willen aangeven als je kan nomineren of kiezen? Dat is nog wel in het verleden misgegaan.

Mocht je twijfelen, maak een poll.

Zal ik hier een poll maken wat mensen willen met diverse keuzes?

Of kan dat niet meer als het topic eenmaal is geopend?
Een poll in een bestaand topic invoeren is niet mogelijk

Yep, ik ga een duidelijke beschrijving geven wat de 'nieuwe' manier van stemmen wordt.
Ik denk dat als er een nieuwere duidelijkere vorm is, ik ook wel ga stemmen, de manier tot nu toe vond ik niet duidelijk en er stond ook niet bij waarom iemand genomineerd was.
Afgelopen tijd is het stil geweest rondom de forummer van de maand. Maar we gaan weer fris en fruitig van start!

Het concept is een klein beetje aangepast. In plaats van eerst nomineren en dan uit 5 forummers stemmen kun je nu van de 1e van de maand tot en met eind van de maand je voorkeur indienen. Op de laatste dag van de maand wordt de forummer van de maand bekend gemaakt. Er is dus nu maar 1 ronde in plaats van 2.

Tussenstand: de koplopers van dit moment zijn Zuss, Kreeft1 en Wen. Zie jij één van deze forummers graag winnen? Of heb je juist een andere voorkeur? Breng dan snel je stem uit. Stemmen kan nog tot 28 februari.

Nomineren kan hier. Let op; alleen nominaties met toelichting worden geteld.
Het concept is aangepast Kijk even hier en nomineer vooral jouw forummer van de maand!
Leuk! En doen jullie dan ook wat met de motivatie waarom je een poster nomineert? En wordt de forummer met de meeste nominaties dan automatisch de forummer van de maand? Ook als die al ooit forummer van de maand is geweest? Of beslissen jullie op andere gronden?En wat als die forummer helemaal geen forummer van de maand wil worden? Kortom ik heb nog wel wat vraagjes....
Ik vind het jammer dat de keuzemogelijkheid verdwijnt: was voor mij een mogelijkheid om nieuwe forummers te leren kennen, nl diegene die je misschien niet zo snel zelf op een topic tegenkomt, maar waarvan je na lezing wel bedenkt dat ze de titel verdienen.
quote:Tia Dalma schreef op 01 februari 2008 @ 15:11:

Ik vind het jammer dat de keuzemogelijkheid verdwijnt: was voor mij een mogelijkheid om nieuwe forummers te leren kennen, nl diegene die je misschien niet zo snel zelf op een topic tegenkomt, maar waarvan je na lezing wel bedenkt dat ze de titel verdienen.

Ja dat heb ik de Viva een tijdje geleden ook geschreven. Als je bijv. 3 forummers ziet met het verhaal waarom veel forummers hun voordragen kom ik in aanraking met mensen die in normaal misschien niet "ontmoet" op het forum.

Ik schreef ook, het is bij mij ook niet dat ik kies van "die ken ik dus daar stem ik op". Maar soms raken elkaars paden niet. Ik kom bijv. niet op de kinderpijler, maar als je een verhaal leest die je raakt dan zou ik op zo'n forummer willen stemmen. Idem met bijv. gezondheidspijler, door toeval lees ik Mimsey en Romilda hun topics. Ja kippenvel en zo verdient forummer van de maand beiden. Ja het heeft geen zin om hier over verder te gaan want de beslissing is genomen maar een nominatie MET redenen (of klein gesprek) had leuk geweest om je blik te verruimen.

Maar we kunnen weer stemen.
quote:mylenevalerie schreef op 01 februari 2008 @ 15:18:

Ja het heeft geen zin om hier over verder te gaan want de beslissing is genomen maar een nominatie MET redenen (of klein gesprek) had leuk geweest om je blik te verruimen.

Maar we kunnen weer stemen.Dat is toch precies hoe het geregeld is, dus wat is jouw probleem nu eigenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven