Postcrossing deel 8
zaterdag 13 augustus 2011 om 19:32
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
zondag 21 augustus 2011 om 14:41
Stereogram, het dak is met een noodreparatie dus gemaakt. Het schijnt dat het hier zometeen weer slecht weer word, bij ons rond 16.00, hopelijk houdt het dak het.
In de hottub zitten/slapen we ongeveer 1,5 tot 2 uur. Heerlijk sloom word je er van.
Tine, ben je nu al weg? Wat k*t als je niet kunt gaan. Nou ga lekker van die Italiaanse zon genieten.
Jaaa Neferisis, je writersblock opgeheven!!!!!!!!!!!!!!!! Gelijk maar naar ver-weg-landen dus.
Leuk Noa_lynn, zo'n Maori groet zeg.
Jemig wat hebben jullie veel kaarten gekregen en hurray's.
Hier geen kaarten wel hurray's gelukkig.
Ligaa, molletjes die de ondergrondse route
Zo en nu ga ik weer sporten.
In de hottub zitten/slapen we ongeveer 1,5 tot 2 uur. Heerlijk sloom word je er van.
Tine, ben je nu al weg? Wat k*t als je niet kunt gaan. Nou ga lekker van die Italiaanse zon genieten.
Jaaa Neferisis, je writersblock opgeheven!!!!!!!!!!!!!!!! Gelijk maar naar ver-weg-landen dus.
Leuk Noa_lynn, zo'n Maori groet zeg.
Jemig wat hebben jullie veel kaarten gekregen en hurray's.
Hier geen kaarten wel hurray's gelukkig.
Ligaa, molletjes die de ondergrondse route
Zo en nu ga ik weer sporten.
zondag 21 augustus 2011 om 15:01
@Stereo > wat een goede start van de zondag! Ik heb net de groenbak tot de nok toe gevuld met tuinafval en vind mezelf zo weer sportief genoeg voor vandaag.
@Noa-lynn > de kaartjes liggen al in de bus. Ik ben snel op en neer gefietst voordat het noodweer losbarst, er nadert een duister wolkendek.
@Anita > we hebben je hier gemist! Heb je een fijne vakantie achter de rug?
@Noa-lynn > de kaartjes liggen al in de bus. Ik ben snel op en neer gefietst voordat het noodweer losbarst, er nadert een duister wolkendek.
@Anita > we hebben je hier gemist! Heb je een fijne vakantie achter de rug?
zondag 21 augustus 2011 om 15:20
quote:Ligaa schreef op 21 augustus 2011 @ 14:17:
Noa-lynn wie had die Fransman een kaart gestuurd, je bedoelde toch dat er een kaart expired was naar 1 van ons?
De Fransman had aan Steph een kaart gestuurd maar die was expired.
@Anita: Welcome back!
Kweet niet wat ik heb dit weekend maar nu was ik op youtube filmpjes aant kijken, gezocht op postcrossing: Postcrossing filmpje op youtube
Noa-lynn wie had die Fransman een kaart gestuurd, je bedoelde toch dat er een kaart expired was naar 1 van ons?
De Fransman had aan Steph een kaart gestuurd maar die was expired.
@Anita: Welcome back!
Kweet niet wat ik heb dit weekend maar nu was ik op youtube filmpjes aant kijken, gezocht op postcrossing: Postcrossing filmpje op youtube
zondag 21 augustus 2011 om 16:24
Het is ook fijn er weer te zijn.
Geen idee waarom het nu wel lukt, maar het lukt en dat is het belangstrijkste
Morgen gaat de dame weer voor het eerst naar school.
Spannend hoor, groep 4, nieuwe juffen...maar komt vast ook weer allemaal goed
Neferisis, we hebben een fijne vakantie gehad.
Veel leuke dingen gedaan ookal was het weer niet altijd even goed.
Maar eigenlijk is het hier allemaal wel meegevallen.
Gisteren 2 kaartjes op de bus gedaan naar Nederland en Wit-Rusland.
Ik val gewoon vanaf hier weer in.
Teruglezen word een heel gebeuren lijkt me.
Geen idee waarom het nu wel lukt, maar het lukt en dat is het belangstrijkste
Morgen gaat de dame weer voor het eerst naar school.
Spannend hoor, groep 4, nieuwe juffen...maar komt vast ook weer allemaal goed
Neferisis, we hebben een fijne vakantie gehad.
Veel leuke dingen gedaan ookal was het weer niet altijd even goed.
Maar eigenlijk is het hier allemaal wel meegevallen.
Gisteren 2 kaartjes op de bus gedaan naar Nederland en Wit-Rusland.
Ik val gewoon vanaf hier weer in.
Teruglezen word een heel gebeuren lijkt me.
zondag 21 augustus 2011 om 16:46
Anita, jaa je mag weer onder ons zijn. !!!!
Spannende dat je uk naar groep4 gaat, officieel naar de grote school. Succes met terug lezen, begin maar met dit topic.
Neferisis, bij jouw ook noodweer voorspeld? Hier ook maar tot nu toe valt het mee. *afkloppen*.
Noa_lynn, jij hebt echt niets te doen......
Spannende dat je uk naar groep4 gaat, officieel naar de grote school. Succes met terug lezen, begin maar met dit topic.
Neferisis, bij jouw ook noodweer voorspeld? Hier ook maar tot nu toe valt het mee. *afkloppen*.
Noa_lynn, jij hebt echt niets te doen......
zondag 21 augustus 2011 om 21:57
Ligaa, dat is een keurige bestelling! Maar 12 kaarten.
Steph dat moet lukken, nog 10 kg voor maart.
Noa-lynn, Tygo is inderdaad een leuke naam.
Iphigenie, door Ideal kom ik nu ook in de verleiding om kaarten te bestellen.
Tine, je leest dit vast pas in september maar toch wens ik je nog een fijne vakantie!
Stereo, ik wacht nog even tot eind september. Wil niet bij teveel stichtingen ingeschreven staan.
Anitaaaa!
Oeh spannend dat je dochter morgen naar groep 4 gaat.
Ik heb gisteren 2 kaartjes ontvangen, 2 vodjes helaas. Mag nog 7 adressen opvragen, morgen maar eens doen.
Steph dat moet lukken, nog 10 kg voor maart.
Noa-lynn, Tygo is inderdaad een leuke naam.
Iphigenie, door Ideal kom ik nu ook in de verleiding om kaarten te bestellen.
Tine, je leest dit vast pas in september maar toch wens ik je nog een fijne vakantie!
Stereo, ik wacht nog even tot eind september. Wil niet bij teveel stichtingen ingeschreven staan.
Anitaaaa!
Oeh spannend dat je dochter morgen naar groep 4 gaat.
Ik heb gisteren 2 kaartjes ontvangen, 2 vodjes helaas. Mag nog 7 adressen opvragen, morgen maar eens doen.
maandag 22 augustus 2011 om 19:16
De postbode kwam niet langs, maar er lagen wel enkele hurrays in de mailbox. Vanavond eens adressen aanvragen.
@Steph > noodweer is hier gisteren gelukkig niet langs geweest. Manlief werd door wedstrijdcomité van het water gehaald, maar dat bleek naderhand ook voorbarig te zijn geweest. Maar ja, op het Zwarte Water kan het aardig spoken.
@Juuf > vodjes zijn niet gewenst, dan maar een lege bus.
@Ligaa > dochter heeft haar kerrie kleurige broek inmiddels aangeschaft (Bershka) en een bijpassende handtas!
@Anita > hoe vond je dochter de eerste schooldag. Leuke juf/meester en klaslokaal?
@Steph > noodweer is hier gisteren gelukkig niet langs geweest. Manlief werd door wedstrijdcomité van het water gehaald, maar dat bleek naderhand ook voorbarig te zijn geweest. Maar ja, op het Zwarte Water kan het aardig spoken.
@Juuf > vodjes zijn niet gewenst, dan maar een lege bus.
@Ligaa > dochter heeft haar kerrie kleurige broek inmiddels aangeschaft (Bershka) en een bijpassende handtas!
@Anita > hoe vond je dochter de eerste schooldag. Leuke juf/meester en klaslokaal?
maandag 22 augustus 2011 om 20:44
Hier vandaag ook geen post.
Jammer dat er zo vele hier lelijke vodjes hebben gehad, dan heb ik eigenlijk maar liever niks.
Wel 1 hurray uit Nederland.
Straks nog maar eens adressen aanvragen
Neferisis, dochter vond het weer helemaal gezellig op school.
Ook alweer met een vriendje gaan spelen.
Alleen was ze in de pauze wel gestoken door een bij en dat maakte haar verdrietig.
Wanneer moet jou kinderen er weer aan geloven?
Jammer dat er zo vele hier lelijke vodjes hebben gehad, dan heb ik eigenlijk maar liever niks.
Wel 1 hurray uit Nederland.
Straks nog maar eens adressen aanvragen
Neferisis, dochter vond het weer helemaal gezellig op school.
Ook alweer met een vriendje gaan spelen.
Alleen was ze in de pauze wel gestoken door een bij en dat maakte haar verdrietig.
Wanneer moet jou kinderen er weer aan geloven?
maandag 22 augustus 2011 om 21:56
Gadver, kom er net achter dat ik er weer een expired kaart bij heb!
Er gaat een envelop met 2 kaarten (dierenkaart en vuurtoren) naar Australië en morgen vraag ik denk ik de andere adressen. Vandaag een kaart ontvangen uit Maleisië en de postbode keek heel vreemd toen hij de afkomst zag!
Steph, jammer van die foeilelijke kaart.
Neferisis, dan liever niets inderdaad. Naar welke landen mag jij
een kaartje sturen?
Anita, arme dochter! Gelukkig heeft ze verder wel een leuke dag gehad. Ze zal wel lekker slapen vannacht!
Slaap lekker allemaal!
Er gaat een envelop met 2 kaarten (dierenkaart en vuurtoren) naar Australië en morgen vraag ik denk ik de andere adressen. Vandaag een kaart ontvangen uit Maleisië en de postbode keek heel vreemd toen hij de afkomst zag!
Steph, jammer van die foeilelijke kaart.
Neferisis, dan liever niets inderdaad. Naar welke landen mag jij
een kaartje sturen?
Anita, arme dochter! Gelukkig heeft ze verder wel een leuke dag gehad. Ze zal wel lekker slapen vannacht!
Slaap lekker allemaal!

maandag 22 augustus 2011 om 22:06
Anita, welkom terug!
Steph, jammer van de lelijke kaart. Jammer is dat
Hier 1 hurray, van een mede schapenverzamelaar. Kreeg eerst een lege hurray, maar gelijk een lang berichtje erachteraan. Super leuk
Verder geen PC nieuws.
Morgen naar de dermatoloog, eens zien of hij wat kan betekenen voor mij. En volgende week zondag vliegen! Ik kijk er zo naar uit inmiddels. Hopelijk is orkaan Irene dan voorbij en kunnen vriendlief en ik lekker van het mooie weer genieten
Fijne avond!
Steph, jammer van de lelijke kaart. Jammer is dat
Hier 1 hurray, van een mede schapenverzamelaar. Kreeg eerst een lege hurray, maar gelijk een lang berichtje erachteraan. Super leuk
Verder geen PC nieuws.
Morgen naar de dermatoloog, eens zien of hij wat kan betekenen voor mij. En volgende week zondag vliegen! Ik kijk er zo naar uit inmiddels. Hopelijk is orkaan Irene dan voorbij en kunnen vriendlief en ik lekker van het mooie weer genieten
Fijne avond!
maandag 22 augustus 2011 om 22:26
Goedenavond dames,
Heb er ondertussen weer 3 kaarten bij gekregen vorige week. En een daarvan was van een 15 jarig meisje uit Maleisië dat haar eerste kaartje naar mij toe mocht sturen, vond ik echt een eer. Ook is mijn ge-expirede kaart gerigistreerd. Echt gewoon de dag erna. Maar ik denk dat de mevrouw op vakantie was want ze had er gelijk een stuk of 8 geregistreerd.
@Noa nee nog geen koningshuiskaarten nog. Binnenkort vast wel.
@Juuf ik heb al een volle week geen kaarten gekocht, ga dit weekend wel naar Beverwijk naar de bazaar, maar heb eigenlijk daar nooit kaarten gezien. Dus hopelijk zijn die daar ook niet.
@ Steph, zumba begint hier zondag weer dus dan kan ik weer met echte mensen zumba doen. Iets leuker dan op de wii.
@Anita, weet niet of ik je al gesproken had in postcrossing 7, maar welkom terug, ik ben een beetje nieuw hier en vind het ook leuk om over mijn pc ervaringen te schrijven.
@Iphigenie Wat goed dat jullie nu Ideal hebben nog gemakkelijker. Zag dat jullie Nouvelle kaarten 0,75 zijn. Had ze laatst gekocht voor 1,25 per stuk. Dus jullie kunnen mij zeer binnenkort in de webwinkel verwachten
Heb er ondertussen weer 3 kaarten bij gekregen vorige week. En een daarvan was van een 15 jarig meisje uit Maleisië dat haar eerste kaartje naar mij toe mocht sturen, vond ik echt een eer. Ook is mijn ge-expirede kaart gerigistreerd. Echt gewoon de dag erna. Maar ik denk dat de mevrouw op vakantie was want ze had er gelijk een stuk of 8 geregistreerd.
@Noa nee nog geen koningshuiskaarten nog. Binnenkort vast wel.
@Juuf ik heb al een volle week geen kaarten gekocht, ga dit weekend wel naar Beverwijk naar de bazaar, maar heb eigenlijk daar nooit kaarten gezien. Dus hopelijk zijn die daar ook niet.
@ Steph, zumba begint hier zondag weer dus dan kan ik weer met echte mensen zumba doen. Iets leuker dan op de wii.
@Anita, weet niet of ik je al gesproken had in postcrossing 7, maar welkom terug, ik ben een beetje nieuw hier en vind het ook leuk om over mijn pc ervaringen te schrijven.
@Iphigenie Wat goed dat jullie nu Ideal hebben nog gemakkelijker. Zag dat jullie Nouvelle kaarten 0,75 zijn. Had ze laatst gekocht voor 1,25 per stuk. Dus jullie kunnen mij zeer binnenkort in de webwinkel verwachten
dinsdag 23 augustus 2011 om 00:23
Zoon heeft voor me op de knop gedrukt: Polen, Portugal, NL en Tsjechië. Respectievelijk ontvangen deze postcrossers iets met Art Deco, voetbal, hertje en potloden.
@Anita > wat naar van die bij! Kennelijk was 's middags het leed alweer geleden.
Mijn kinderen moeten volgende week hun rooster ophalen en vervolgens beginnen de lessen op woensdag. Morgen zoon helpen met kaften, hij heeft twee linkerhanden . Dochter heeft alles al piekfijn in de kast staan.
@Juuf > postbodes vinden exotische kaartjes heel interessant. Is natuurlijk ook leuker dan saaie blauwe enveloppen rondbrengen.
@Poezels > dermatoloog? Heb ik op de meeting iets gemist? Ga je met vriend relaxen in de Caribbean?
@Snjokorn > laat het Australische virus maar fijn bij iemand anders terecht komen! Wat is het uiteindelijk voor land geworden?
@La-lady > was het een leuk kaartje? Ik heb ook een zestal adressen waarvan ik vermoed dat de postcrossers op vakantie zijn.
@Anita > wat naar van die bij! Kennelijk was 's middags het leed alweer geleden.
Mijn kinderen moeten volgende week hun rooster ophalen en vervolgens beginnen de lessen op woensdag. Morgen zoon helpen met kaften, hij heeft twee linkerhanden . Dochter heeft alles al piekfijn in de kast staan.
@Juuf > postbodes vinden exotische kaartjes heel interessant. Is natuurlijk ook leuker dan saaie blauwe enveloppen rondbrengen.
@Poezels > dermatoloog? Heb ik op de meeting iets gemist? Ga je met vriend relaxen in de Caribbean?
@Snjokorn > laat het Australische virus maar fijn bij iemand anders terecht komen! Wat is het uiteindelijk voor land geworden?
@La-lady > was het een leuk kaartje? Ik heb ook een zestal adressen waarvan ik vermoed dat de postcrossers op vakantie zijn.

dinsdag 23 augustus 2011 om 17:20
@neferisis; ik heb momenteel nogal last van acne dus vandaar ff naar de dermatoloog. Ik ben twee crèmes en een kuur rijker. Hopelijk levert het wat op. En ik ga naar Florida, hebben ze ook last van Irene.
Hier twee geweldige kaarten in de bus! 1 met schaap & een hele leuke schapenpostzegel. En een super mooie boeddha kaart uit Thailand. Echt een plaatje! En een lap tekst, super leuk!
Hier twee geweldige kaarten in de bus! 1 met schaap & een hele leuke schapenpostzegel. En een super mooie boeddha kaart uit Thailand. Echt een plaatje! En een lap tekst, super leuk!
dinsdag 23 augustus 2011 om 18:50