geen decorum (man)

22-08-2011 23:28 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een totaal gebrek aan decorum en ik krijg het maar niet aan zijn verstand dat ik dit echt niet meer wil. Naast scheten , ook als we aan het eten zijn, boeren en dingen als dat snuit hij ook regelmatig zijn neus in zijn hand, om het dan aan broek, hoeslaken or whatever af te vegen. Ik gruwel echt van zijn gebrek aan manieren. Iemand tips om hier mee om te gaan? Gewoon negeren? Of iets anders?
Nou dat maakt best uit hoor.

Iets met de hersenen kan het wel veroorzaken, dan kan hij er echt niets aan doen.
quote:Moonlight82 schreef op 23 augustus 2011 @ 00:08:

En heeft ie dan alleen met vieze dingen dat ie zich weinig aantrekt van de omgeving? (jou)

Of is het ook in zijn andere bezigheden of communicatie dat ie in zijn eigen wereld zit?Ik lees je post nu nog eens en nu je het zegt, qua communicatie zit hij ook wel erg in een eigen wereld. Alsof het gevoel wat jij en ik hebben van wat wel kan en niet kan helemaal ontbreekt bij hem.
quote:qwopsy schreef op 23 augustus 2011 @ 00:09:

[...]

hij doet overal wel wat onaagepast, zeg maar, over mijn grens heen. Maar thuis is hij ongeremder, zeker als hij denkt dat ik het niet door heb.

Dus dan is er wel een besef. Anders deed ie thuis niet anders dan 'weg' en zat er geen verschil in wanneer ie wel of niet denkt dat jij hem ziet.

Sorry ik heb geen idee wat voor figuur ik me bij je man moet voorstellen en wat zijn klachten zijn, dus ik zit ook maar wat te gissen.
quote:qwopsy schreef op 23 augustus 2011 @ 00:03:

Blokjekaas, ik zei niet dat de ziekte maakte dat hij precies dat deed, wel dat de grenzen voor decorum wel weg vallen als je ziek bent. Alleen al als je griep hebt, laat staan bij een wat ergere, dodelijke ziekte.

Als ik ziek ben snuit ik m'n neus nog steeds in een tissue, of iets dergelijks.

quote:qwopsy schreef op 23 augustus 2011 @ 00:08:

Ik denk niet dat het uitmaakt of het kanker of coma is in dit geval.

Wat een raar antwoord.

Je zegt zelf dat zijn ziekte de/een oorzaak is. Dan lijkt me dat toch iets belangrijks.
quote:blinkiebill schreef op 23 augustus 2011 @ 00:12:

Ik kan me wel indenken dat als je ernstig ziek bent, je andere dingen belangrijk gaat vinden en leert wie je echte vrienden zijn. Maar om nou een viezerik te worden?? Ik geloof dat ik het verhaal niet helemaal begrijp.Het is alsof het in die periode is aangeleerd en een gewoonte is geworden ipv hoort bij een slechte periode en nu weer voorbij is.
Mwah dan denk ik wel dat ie nog verder behandeld of onderzocht moet worden voor zijn ziekte. Wat dat ook moge zijn.

Het klinkt alsof dit een hele andere man is dan hij vroeger was.
Omdat jij je afvraagt of decorum verlies weer over kan gaan en je man nogal vreemd gedrag laat zien na een stressvolle gebeurtenis.
quote:blokjekaas schreef op 23 augustus 2011 @ 00:13:

[...]

Als ik ziek ben snuit ik m'n neus nog steeds in een tissue, of iets dergelijks.

[...]

Wat een raar antwoord.

Je zegt zelf dat zijn ziekte de/een oorzaak is. Dan lijkt me dat toch iets belangrijks.

Zijn hersenen zijn niet beschadigd, dus dat is het niet. Wellicht door zijn huidige medicijnen aangetast maar meer niet. Als je geen zakdoek kunt pakken gaat snuiten in een zakdoek natuurlijk moeilijker

Maar ik bedoelde het meer in een bredere zin, dat hij in een slechte periode de grenzen wat anders had liggen, niet specifiek het voorbeeld van het snot. En nu is hij weer beter maar zijn zijn grenzen niet terug naar normaal.
Ik vind het een raar verhaal. Heeft hij na zijn ziekte niet een depressie of iets dergelijks gekregen? Omdat ie zo van z'n stuk was ofzo? Heeft ie problemen met zijn geheugen? Neurologische klachten?
quote:Moonlight82 schreef op 23 augustus 2011 @ 00:15:

Mwah dan denk ik wel dat ie nog verder behandeld of onderzocht moet worden voor zijn ziekte. Wat dat ook moge zijn.

Het klinkt alsof dit een hele andere man is dan hij vroeger was.Dat is hij ook, heel anders. Ik mis hem best wel.
quote:Yavanna schreef op 23 augustus 2011 @ 00:16:

Ik vind het een raar verhaal. Heeft hij na zijn ziekte niet een depressie of iets dergelijks gekregen? Omdat ie zo van z'n stuk was ofzo? Heeft ie problemen met zijn geheugen? Neurologische klachten?hij heeft ook veel problemen met zijn geheugen, ja. En depressief kan hij ook best geweest zijn. hij is nog in onderzoek over vanalles.
quote:qwopsy schreef op 23 augustus 2011 @ 00:16:

Zijn hersenen zijn niet beschadigd, dus dat is het niet. Wellicht door zijn huidige medicijnen aangetast maar meer niet. Als je geen zakdoek kunt pakken gaat snuiten in een zakdoek natuurlijk moeilijker

Maar ik bedoelde het meer in een bredere zin, dat hij in een slechte periode de grenzen wat anders had liggen, niet specifiek het voorbeeld van het snot. En nu is hij weer beter maar zijn zijn grenzen niet terug naar normaal.Ik krijg zelf eigenlijk helemaal niet de indruk dat hij "weer beter" is.
Hoe oud is hij?
Ja wij kunnen geen diagnoses stellen op het viva forum. Laay dat over aan de neuroloog. Wel een rot situatie hoor. Zorg in ieder geval voor een doos tissues in elke kamer, wie weet pakt hij ze!
quote:blokjekaas schreef op 23 augustus 2011 @ 00:19:

[...]

Ik krijg zelf eigenlijk helemaal niet de indruk dat hij "weer beter" is.hmmm misschien stel ik dat ook te bout. hij ligt niet meer in bed, werkt zelfs 50%, doet weer dingen, lacht soms. Dat idee. Maar beter, zoals 10 jaar terug, nee, dat niet.
quote:champoepel schreef op 23 augustus 2011 @ 00:20:

Hoe oud is hij?38.
quote:qwopsy schreef op 23 augustus 2011 @ 00:19:

[...]

hij heeft ook veel problemen met zijn geheugen, ja. En depressief kan hij ook best geweest zijn. hij is nog in onderzoek over vanalles.Tja dan is het enige advies om die onderzoeken af te wachten. Het klinkt niet alsof het echt onwil is of pesten maar een andere reden. Bespreek het als je kan ook met de artsen, mogelijk hebben zij er iets aan. Sterkte!
Vind het maar een vaag verhaal !

Waarom draai je overal zo omheen ?

Wat wil je nu eigelijk van ons horen ?
quote:blinkiebill schreef op 23 augustus 2011 @ 00:21:

Ja wij kunnen geen diagnoses stellen op het viva forum. Laay dat over aan de neuroloog. Wel een rot situatie hoor. Zorg in ieder geval voor een doos tissues in elke kamer, wie weet pakt hij ze!Dat wilde ik ook niet hoor, een diagnose. Ik had het alleen nog niet in het licht van nog ziek zijn bekeken. Ik word gewoon hartstikke gek van de situatie, weet niet meer wat ik moet, herken mijn eigen vent niet meer. Denk dan aan scheiden maar ja, wat is dat als je ooit beloofd hebt om in ziekte en gezondheid door te gaan? En daarnaast, hij is echt een hele goede man. Hij komt alleen niet meer goed uit de verf.
Heeft ie ook een psycholoog oid?

Ziek zijn is één ding, maar de klap van het ziek zijn op jonge leeftijd en alles wat daarbij komt kijken is een tweede.

Zo te horen is hij zijn vrienden kwijt, wil hij geen seks meer, kan hij niet meer volledig werken. Dat is niet niks.

Misschien voelt ie zich van binnen wel een enorme looser en zou het goed zijn als ie eens met iemand zou gaan praten.

En dan bedoel ik niet met jou, maar met een buitenstaander.
quote:Yavanna schreef op 23 augustus 2011 @ 00:23:

[...]

Tja dan is het enige advies om die onderzoeken af te wachten. Het klinkt niet alsof het echt onwil is of pesten maar een andere reden. Bespreek het als je kan ook met de artsen, mogelijk hebben zij er iets aan. Sterkte!Dank je wel voor de tip. Morgen gaan we weer en dan zal ik het aankaarten. Meestal wil hij dat ik mijn mond houd (eigen regie enzo) maar nu heb ik een goede reden.
Omdat hij zo veranderd is, zal dat ook niet gemakkelijk zijn. Vooral niet omdat je niet weet of het weer weg gaat. Moeilijke beslissing om dan bij hem weg te gaan. Ik zou in jouw plaats ook niet weten wat te doen
quote:Moonlight82 schreef op 23 augustus 2011 @ 00:26:

Heeft ie ook een psycholoog oid?

Ziek zijn is één ding, maar de klap van het ziek zijn op jonge leeftijd en alles wat daarbij komt kijken is een tweede.

Zo te horen is hij zijn vrienden kwijt, wil hij geen seks meer, kan hij niet meer volledig werken. Dat is niet niks.

Misschien voelt ie zich van binnen wel een enorme looser en zou het goed zijn als ie eens met iemand zou gaan praten.

En dan bedoel ik niet met jou, maar met een buitenstaander.Dank je wel voor je bericht. Het klopt denk ik wel wat je zegt, die onzekerheid die hij nu heeft (vroeger was hij dat helemaaaaal niet) kan wel te maken hebben met wat je schrijft, dat hij zich een loser voelt.
allemaal erg bedankt voor jullie antwoorden en het meedenken. moet nu echt gaan slapen, anders doe ik dat morgenochtend op het werk en dat is niet de bedoeling
Welterusten To

Wat een wending in het verhaal! Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven